Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussie in 'Miskraam' gestart door Alf, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Marjol. belachelijk advies van die arts. Iniedergeval vanaf hartactie (dat zeggen de meeste) nog beter (inNL) vanaf positieve test en Gent zegt vanaf eisprong. Dus ik spuit dus wel voor niks als het niet lukt maar bij stolling kan het bij innesteling dus al fout gaan. Helaas nu al 2 keer ook posi test en 2 dagen later weer mis, laatste keer met heparine dus het helpt niet altijd. Soms is het bij die hele vroege keren dat het fout gaat ook gewoon zo dat het niet goed is denk ik dan maar.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk er ook zo over. Als mijn gyn dinsdag zegt dat ik pas vanaf posi test of nog erger, vanaf hartactie, bloedverdunners krijg dan ga ik gewoon toch aspirine slikken. Sterker nog, ik wil dat gewoon iedere dag nemen sowieso de rest van mijn leven want dat is wat ze aanraden met een stollingsafwijking. Ben immers niet alleen bezig met zwanger worden maar wil ook gewoon graag oud worden zonder infarcten ofzo. En ik wil dus eigenlijk ook doorverwezen worden naar een hematoloog of internist ofzo. Want dit is immers geen puur gynaecologische afwijking dus wil ik er ook niet alleen gyn over spreken.

Maar even terugkomende op jouw vraag. In jouw geval kun je idd nog heel even afwachten of de nieuwe medicatie voor Lupus al iets doet.

Dat van die afwijkende cellen dat vraag ik mezelf ook af. Maar ik had ook pap3b echter heb ik toch echt het jaar daarvoor een gezonde zwangerschap gehad en toen had ik die afwijking waarschijnlijk ook al. En na de lisexcisie ben ik ook zwanger geworden en dit ging toen pas weer mis met 8 weken. Dus ik heb er eigenlijk alleen maar bewijs voor dat het niet zou tegenwerken.

Ik heb ook weer iets geks. Nu al de zesde dag van mijn menstruatie! Dat is echt niet normaal voor mij. 5 dagen is de max en dan is de laatste dag alweer bruinig en weinig. Nu nog steeds helderrood bloed en ook best veel. En voordat ik ongi werd had ik ook weer 3 dagen bruinverlies. Dus al met al nu alweer 9 dagen onderweg en ik ben weer heel erg duizelig. Ik denk dat dit de bloedarmoede is die maar niet weg wil gaan. Dinsdag maar bespreken met de gyn en anders ga ik sowieso weer even ijzer laten prikken en ook maar meteen weer nuchtere suiker en hba1c.

3. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden wat een advies van artsen. Ik doe het zo, ik slik gewoon elke dag een 100mg aspirine. Bij een positieve ovulatietest ga ik Clexane bijspuiten. Ik stop pas als het mis is.

OZ, ik heb het afgelopen jaar dus gehad dat ik vaak 1 of 2 dagen na de IUI buikpijn kreeg/krampen en dat ik dan bloed verloor.

Nu heb ik dus die schuimecho gehad en lijken de meeste (vast niet allemaal) hormonen weer netjes in de rij te lopen in plaats van als chaoten door elkaar te rennen. En hoewel ik die vreselijke krampen heb gehad (immuunsysteem probleem) had ik dit keer geen bloedverlies.

Misschien toch aan de gyn vragen om een hysteroscopie, schuimecho of iets anders dat de baarmoeder weer schoon wordt.

Een Spaanse arts in een prive kliniek in Barcelona zei me vorig jaar dat ze vaak een mini curettage doen en dat de hormonen zo weer 'gereset' worden. Toen stond ik daar niet zo bij stil, nu ben ik een believer!

Inmiddels snap ik dat al de IUI behandelingen van dit jaar geen schijn van kans hadden omdat ik gewoon niet schoon was van binnen. Zo zonde!

4. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Tammy, verlies geen bloed tussendoor, bedoelde dat ik nu al 2 keer positieve testjes heb maar dat het toch misgaat na een paar dagen, mijn cyclus is eigenlijk heel netjes altijd 14 dagen na eisprong en temp gaat ook goed omhoog dus denk dat dat stukje wel werkt. Heb alleen het idee dat innestelen nu weer fout gaat, zelfs met fraxi laatste keer.

Ps had nog niet gereageerd om je bezoek aan dr gisteren maar fijn dat ze het ondersteunen! krijg je nu ook schuimecho deze ronde?

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @oz:irritant die wel/niet testjes. Er heeft dan in ieder geval iets gezeten. Probleem voor ons is dat we onze cycli zo goed kennen dat je meteen weet of er iets was, terwijl anderen pas testen als ze denken overtijd te zijn. Volgens mijn verloskundige zien ze redelijk vaak vrouwen die echt geen benul hebben hoever ze zijn. Dan maken ze een echo, zijn ze al 11 weken ofzo. Wat lijkt dat me heerlijk.
    Hopelijk gaat de aspirine en faxipirine iets uitmaken bij een stevige plakkerd.

Het advies aan mij kwam trouwens van een academisch centrum. Kijk maar naar mijn woonplaats dan zie je waar je niet moet zijn. Nog iets langer als een maand en dan naar Gent.

En Mykelti we hadden het vorige maand over afscheiding en de afwezigheid ervan bij mij die maand. Nou deze maand heb ik weer de goede samenstelling die als het goed is voor een goed transport van de zaadjes gaat zorgen :)

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    OZ, ohh, erna.

Morgen naar het verre Noorden voor een gesprek. Ik heb net een koelbox aangeschaft voor de medicijnen. Gelukkig kan ik met de auto, scheelt 1,5 uur reistijd.

Mijn ongesteldheid komt er maar niet doorheen. Morgen is 14 dagen na de eisprong. Ik heb wel af en toe buikpijn en nu ook hoofdpijn maar ik heb verder nog niets gezien.

Dr. E. zei gisteren dat het wel twee weken later kan worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Dank je wel voor je antwoord Nuage! Ik ga denk ik voorzichtig bij de arts eerst beginnen over de bloedverdunners en als hij dat wil dan stel ik voor 1 tp te proberen met alleen de Plaquenil. Hij wil een nieuwe aanpak altijd een paar kansen geven om zeker te zijn of het wel of niet werkt maar als het na 1x geen verschil maakt wil ik echt een andere aanpak. Hij is geduldig met kansen maar ik niet hahahaha. Maar jij hebt natuurlijk ook echt die afwijking in je bloedstolling. Bij mij is dat niet aangetroffen (gelukkig, we hebben bergen hart- en vaatziekten in de familie) maar Lupus kan wel de vrucht afstoten d.m.v. stolsels te maken ofzo. Weet ook niet precies maar pas bij positieve test lijkt mij ook laat.

Jij mag Dinsdag naar de arts toch? Hopelijk heeft die een verklaring en krijg je ook meteen dat uitstrijkje. Kleine moeite :)

8. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even snel... Ik slikte net als Tammy dagelijks 100 mg asperine.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zorgt lupus niet ook voor een moeilijkere stolling of was het alleen dat mensen met lupus dat soms ook hebben? Ja ben het helemaal met je eens hoor zou lekker zijn zeg als je alles 3/4 keer moet uitproberen en de tijd tikt maar voorbij... Ik wil ook actie ik word er niet bepaald jonger op!

Vrees dat ik voor het uitstrijkje weer een andere afspraak moet maken maar ik zie het wel. Hopelijk kan ik even een oppas regelen voor mijn dochtertje want haar meenemen zie ik echt niet zo zitten. En mijn man moet helaas werken.

Heb met die Aspirine in mijn handen gestaan van de week maar toch nog niet gekocht ik wil eerst die afspraak afwachten. Maar kan eigenlijk niet wachten tot ik mag beginnen!

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Lupus kan zeker zorgen voor stollingsproblemen maar dan heb je een positieve Lupus anticoagulans (een positieve betekend overigens niet automatisch dat iemand Lupus heeft en een negatieve ook niet dat je geen Lupus hebt, om het vooral niet verwarrend te maken hahaha ;)). Maar die was bij mij negatief maar toch kan het afweer iets doen in de placenta ofzo(?) waardoor er bloedpropjes in volgens mij de placenta worden gevormd en het vruchtje geen kans krijgt. Maar hij is echt wel van alles inderdaad een aantal keer een kans geven. Ik heb nog wel 6 cryo's (daar hebben we dan weer wel mazzel mee) en ik heb nog 1 poging tegoed maar ja, ik heb al 7 embryo's verspild omdat de vorige kliniek maar bleef roepen dat ik 50% kans had. Zucht ;) Hopelijk doet ze dat uitstrijkje want dat is toch echt 2 minuten werk. Kan me voorstellen dat je het liefst je dochtertje thuis laat! Ben benieuwd wat ze over de aspirine zegt en over of en wanneer je door kunt. Spannend ook.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat van die test wist ik hihi heb er alles ondertussen over gelezen :D maar als jij dus ook risico hebt met stollingsproblemen dan zou ik als ik jou was ook aspirine willen nemen. Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen!

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ik ga dan ook zéker om aspirine vragen. Ben ook benieuwd. Nog maar 4 nachtjes hahaha :D

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier antwoord gekregen van de BE verzekeraar, maar kan er nog niet veel wijs uit. Morgen maar even naar Gent bellen voor een afspraak en het daar voorleggen.

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ja beter, zij kunnen er misschien meer over vertellen. Hopelijk kun je er snel terecht.

15. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Even een ego post:

Vandaag weer een positieve test op 10 dpo!

Maar... durf nog helemaal niet blij te zijn. En aangezien ik al 3 x eerder gefeliciteerd ben, vind ik gefeliciteerd pas terecht als ik 12 weken ben. Stom?

Deze ronde begonnen vanaf eisprong met Utrogestan.

16. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nanda, niet stom maar hier feliciteer ik je wel! Elke mijlpaal is er een en een positieve test is een positieve test nu. Ik heb geleerd van die kleine momentjes te genieten(er zijn zoveel verdrietige momenten, dat je wel moet genieten van die kleine hoopvolle lichtpuntjes).
    Daarom zweefde ik ook direct op een utro wolk rond.

Stiekem blij zijn is ook geoorloofd en geeft een warm en positief gevoel. Hopelijk komt het goed!

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ik ga je dan niet feliciteren maar wel keihard voor je duimen dat het tot 12 weken en daarboven goed blijft gaan. Niet stom, ik snap je voorzichtigheid en ik denk iedereen hier! ;)

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nanda, nee, helemaal niet stom, herkenbaar zelfs.
    Maar wat spannend weer!

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nanda, niet gefeliciteerd, maar succes de komende weken!

20. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    dankjewel! fijn om herkenning te lezen

Deel Deze Pagina