Tammy: wat goed van die schuimecho. Nu duimen dat het gaat helpen. Sterkte met de hoofdpijn. Over die papwaardes: ik heb geen idee. Ik heb een uitstrijkje gehad toen ik 30 was en hier kwam niets raars uit. Tussen 31 en 33 jarige leeftijd (de afgelopen 2 jaar dus) iedere keer miskramen. Tussentijds niet laten checken. Wel hebben ze 2x tijdens 2 zwangerschappen (mk 12 weken en B.*) i.v.m. langdurig bloedverlies een soort van uitstrijkje gemaakt om te kijken naar een evt. bacterie/schimmelinfectie die er niet was. Nijn en Oz: op naar de smileys en daarna naar de 1-2 zwanger testen en maanden vol ellendige stress
Yes Tammy! Goed bericht. Top dat je die mail hebt opgesteld én hebt verzonden. Goed gedaan! Wanneer mag je? Weet je dat al? De aanhouder wint *Edit: Leest nog even terug en ziet net niet goed te hebben gelezen (werd helemaal enthousiast dat ze het toch gingen doen dat ik de rest kennelijk vergat) maar maandag heb hem hem dus. Gelukkig snel. Succes. Mykelti, veel plezier van het weekend en succes met de voorbereidingen. Ik heb mijn vrij vrijdag omgeruild voor volgende week maandag i.v.m. opbouw beurs en dan ben ik ook rustig thuis als ik gebeld word. Plus ik werk volgende week dan maar 3 dagen. Wauw, luxe! Misschien is het een idee om uitslagen van de controle uitstrijkjes er bij te vermelden? En inderdaad, HPV. Wat bij mij helaas niet bekend is want dát hadden ze ff niet getest. Ik heb mijn vrije vrijdag morgen (heb 3 maanden de vrijdag vrij genomen) omgeruild met maandag want morgen beurs opbouwen en daar wil ik bij zijn. Dus volgende week als ik gebeld word dan ben ik thuis. Wel zo rustig. Én volgende week maar 3 dagen werken. Luxe.
Nuage, 32 jaar, pap3b CIN III, lisexcisie Alf, 37 jaar, pap3a CIN II, lisexcisie, HPV positief Jordan, 33jaar, pap3b CIN III, lisexcisie, HPV onbekend MoesCH, 28jaar, Pap2 na 6mnd pap1
Nuage, 32 jaar, pap3b CIN III, lisexcisie, na 6mnd pap1, HPV niet getest Alf, 37 jaar, pap3a CIN II, lisexcisie, HPV positief Jordan, 33jaar, pap3b CIN III, lisexcisie, HPV onbekend MoesCH, 28jaar, Pap2 na 6mnd pap1 Mijn arts zei gewoon joh alle vrouwen die dit hebben zijn HPV positief dus ik test het niet want maakt verder ook niks uit qua behandeling. Dus ik mocht er vanuit gaan dat ik HPV had.
Nuage, 32 jaar, pap3b CIN III, lisexcisie, na 6mnd pap1, HPV niet getest Alf, 37 jaar, pap3a CIN II, lisexcisie, HPV positief Jordan, 33jaar, pap3b CIN III, lisexcisie, HPV onbekend MoesCH, 28jaar, Pap2 na 6mnd pap1 Mykelti, 36 jaar, Pap1, HPV onbekend Jemig, behoor tot de "oudjes"
Overigens is er bij mij nooit rekening gehouden met miskramen bij het maken van uitstrijkjes. Had wel de laatste keer dat ze BV al had afgevinkt alsof ik dat niet zou doen omdat hij al zo groot was (was vorig jaar). Gelukkig hoorde ik het haar zeggen, dus kon haar corrigeren, maar vond het zo vreemd dat ze maar aannam dat het niet meer zo was. Was de assistente overigens. Arts weet ervan.
Ja volgens mijn gyn wel. Maar ik had een hoge papscore he, dus misschien dat het daarvoor geldt? Vriendin van mij had pap2 en die had idd ook HPV. Maar je lichaam kan dat zelf opruimen. Ze doen er toch niks aan of je het nou hebt of niet eigenlijk.
Ok thanx voor de info. Hier geen verdere uitleg destijds grhad. Enkel ow dit lijkt op gwn n infectie/ ontsteking, is over n half jaar vast weg...
Baarmoederhalskanker wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door het HPV virus. 95% van de vrouwen draagt dit overigens bij zich (heb ik me laten vertellen hoor hahaha) alleen in de meeste gevallen ruimt het lichaam dit zelf op. Er zijn gevallen bekend waarbij geen HPV werd aangetroffen. Waarschijnlijk dat hier gewoon 'foute cellen' hebben gezeten. Zo is het mij uitgelegd. Fijne avond!!!
Off topic: mijn vorige hond had het papilloma virus en kreeg er wratten van op zijn poot. Was gelukkig niet de humane versie.
Het enige waar ik direct aan dacht was uuhhh maar een man kan HPV ook in zijn keel krijgen waar het keelkanker veroorzaakt en dat krijgt hij dan van de vrouw... Toen ik eindelijk de moed had om te vragen hoe dat zat zei mijn gyn weer dat je verschillende soorten HPV hebt en dat ze ook nog niet goed weten hoe het nou overdraagbaar is.
Nuage, 32 jaar, pap3b CIN III, lisexcisie, na 6mnd pap1, HPV niet getest Alf, 37 jaar, pap3a CIN II, lisexcisie, HPV positief Jordan, 33jaar, pap3b CIN III, lisexcisie, HPV onbekend MoesCH, 28jaar, Pap2 na 6mnd pap1 Mykelti, 36 jaar, Pap1, HPV onbekend Bengeltje 41 jaar pap3a CIN II Lisexcsie HPV negatief laatste uitstrijkjes pap I Ik ben dus bejaard!!!
Vind het wel opvallend. Die Natural Killer cells (NK cells) vallen dus alle afwijkende cellen aan. Dit zijn degenen waarvan de gyn verwacht dat die eigenlijk in staat zijn pap2 "op te ruimen". Maar deze cellen komen normaal niet in de baarmoeder voor. Want zij vallen dus afwijkende en lichaamsvreemde cellen aan. En dat is dus de link want een embryo en zaadcellen zijn ook lichaamsvreemd. Normaal zorgt progesteron ervoor (samen met andere hormonen) dat het lijf hier niet op reageert, maar als de NK cellen er al zijn dan zijn die niet "terug te roepen". Zij kunnen dus zeker zwangerschap tegenhouden of miskramen veroorzaken. Dit staat ook in het boek van Dr.Beer
Gyn belde net. Ze zijn er nog niet uit. Hij heeft enorm veel informatie toegestuurd gekregen en zelf gevonden en kwam er zelf ook achter dat het niet eenduidig is. Nu dus wachten tot de 29e dan belt hij weer. Ik ben dus echt zijn eerste en enige patiënt met AFS en ik denk ook de enige van het hele zkh! Hij zei dat hij alles tot op de bodem wil uitzoeken om een goed advies te kunnen geven. Hij zei "luister schat, ik weet het nog niet" whahaha mijn gyn is echt de leukste