@oz ik schuif een stukje op... @tammy en/of mykelti: ik kan me herinneren dat jullie hier iets van wisten: ben nu 6dpo en heb sinds vanochtend keelpijn en ben verkouden. Hadden jullie dit nou ook en wat betekende het bij jullie? Ben sinds gisteren trouwens ook aan de 100 mg apirines.
Meiden op het wachtbankje, ik duim heel hard voor jullie ! Verder zwaai ik even naar iedereen ...zwaai zwaai
Oz, fijn die smiley! Spannend die wachtweken. Hier alweer dag 21 en nog steeds helemaal niets Ben ook nog eens verkouden wakker geworden, bah. Mijn cyclus is heel onregelmatig en lang geweest en laatste tijd was m'n cyclus rond de 5 weken. Nu heb ik 1x die medicatie gebruikt en lijkt m'n cyclus weer langer te worden. Zou dat daardoor kunnen komen? Fijn weekend!!
Marjol, bij mij betekent dat, dat het immuunsysteem is geactiveerd. Dat het aan het werk gaat zeg maar. Het is ook zo dat naar mate je meer probeert zwanger te worden het immuunsysteem sneller en heftiger gaat reageren. Dat is in ieder geval bij mij zo. Staat ook in het boek beschreven. Marjol, je slikt niets anders, geen prednisolon of zo? Wellicht is dat een optie voor een volgende keer? Anders zijn dit wat natuurlijke middeltjes, advocado, basilicum, verse gember (thee van trekken, water koken en dan 10 minuten verse stukjes gember erin) Een heel klein beetje goede honing erdoor voor een wat zoeter smaak. Dit is ook goed voor je keel trouwens. Probeer suiker, zout en vitamine C in te dammen en te vermijden.
Nijntje, dat is precies de reden waarom ik geen Menopur meer wil spuiten. Na mijn twee IVF/ICSI behandelingen zoveel ellende gehad. Nu is de eisprong goed maar rommel ik nog steeds er een beetje omheen En na de schuimecho loopt het iets beter, iets, niet helemaal. Ik doe nu de IUI in de natuurlijke cyclus, tegen de zin van de gyn in. Een andere belangrijkere reden voor mij is trouwens dat het mijn immuunsysteem al irriteert en dus activeert, al voor er iets gebeurd is. Dus dat zijn twee belangrijke redenen waarom ik in mijn situatie zeg, alles zo natuurlijk mogelijk met immuun medicatie, dat dan weer wel. Misschien je gyn vragen om een hysteroscopie, of schuimecho of zoiets? Een Spaanse fertiliteitsarts zei mij vorig jaar dat ze dan een mini curettage doen om de hormonen weer in de pas te laten lopen. En zo dus weer een normale cyclus creëren.
Tammy, ik heb ook gewoon een natuurlijke cyclus, ik gebruik geen hormonen. Ik krijg pas stimulatie als ik niet binnen een half jaar zwanger word. Vorige cyclus heb ik alleen aspirine, prednison en utro (ok toch een hormoon) gebruikt na eisprong. Een hysteroscopie heb ik een maand geleden gehad. Maar als ik jouw verhaal zo lees, heb ik geen behoefte aan stimulatie mocht ik niet spontaan zwanger worden. Lastig allemaal he, ik mag ook maar 6 cyclussen zonder hulp de prednison gebruiken.
@tammy: wat goed dat je nog een mail gestuurd hebt en dat ze nu besloten hebben je toch nog een schuimecho te geven. @alf: wat fijn dat het zo lekker gaat!! Verder: Ik ben hier minder vaak en lees daardoor niet alles meer, maar ik denk aan jullie en duim mee voor goede zwangerschappen en lieve gezonde kleintjes.
Y30, lief dat je meeleeft! Nijn, kun je de Prednisolon niet wat ophogen? Op hoeveel mg zit je nu? Ik was in het begin angstig om het op te hogen maar nu zit ik na de eisprong op 50 a 60mg. De Utro zie ik niet zo dat het het immuunsysteem irriteert, want je maakt zelf ook progesteron aan. Ik spuit zelfs progesteron. Dat weet dr. P. hij schrijft het me voor. Hier heb ik nog steeds buikpijn, gisteren ook al. Ik weet van de uitgangsecho op dag 4 dat er nog menstruatieresten zaten en ik heb verder niets gezien. Gisteren echt buikpijn s avonds maar niets. Vandaag ook een beetje keelpijn en voel me niet echt optimaal. Voor mij is dat een teken dat er nog resten uit moeten waar DNA in zit. Zodra dat eruit is, verdwijnt de keelpijn en voel ik me weer prima na een paar uur. Dat zal dus wel maandag worden na de schuimecho. Zo blij dat ze het toch gaan doen!
@tammy: bedankt voor je antwoord. Ik heb echt een raar gevoel in mijn keel. Ik heb geen idee hoe ik aan prednisone moet komen. Ik hoop dat Gent het straks voor wil schrijven. Ik ben gisteren aardig gemangeld. Ze hebben zo'n 6 buisjes bloed afgenomen (ze gaan dus echt meer onderzoeken ). Op het laatst werd het vrij pijnlijk heb ook een heel rare plek waar ze geprikt hebben en om die plek heen is het geel/blauw, maar het meest rare is dat op de rest van de arm mijn aderen heel blauw zijn en ook een soort van beurs eruit zien. Nijn success met wachten irritant is het altijd als je ei zo lang op zich laat wachten.
Tammy, ik mag maar 10 mg gebruiken van De S. Waarom denk je dat het goed is om te verhogen? Ik kom niet met mijn recepten uit als ik het zou verhogen. Marjol, dat zijn aardig wat buisjes. Wat vreemd dat je aderen er nu zo uit zien. Hele blauwe plekken na prikken heb ik wel eens, maar nooit dat m'n aderen er anders uit zien. Hopelijk trekt het snel weg.
Nijn, ik snap het. Misschien moet je naast dr. S ook een afspraak maken met dr. P. in DD. Ze zijn in Gent fantastisch maar op het immuungebied niet zo ver als dr. P. Dr. P. is weer niet zover als Serum in Athene, dr. Economou maar dr. P. is heel fijn. Hij staat open voor andere onderzoeken en ook voor eigen inbreng. Het boek van Dr. Beer is hem ook bekend. Zijn consulten zijn gratis, de bloedtesten niet. De Neopogen heeft hij me voor geschreven op basis van advies van de Grieken en mijn eigen verzoek. En dat lijkt beter te werken dan de Prednisolon alleen. Ook schrijft hij me de progesteron voor. Ik moet wel bijna alles in de apotheek (fantastische mensen) in Langenfeld halen. Prednisolon gaat via mijn eigen apotheek en verzekering. Misschien helpt bij jou ook de IVI-G, dat wordt als proef (al 12 jaar) uitgevoerd door een Prof N. in Hematologie. Dat moet dr. S. bekend zijn. Hij behandeld bij een positieve zwangerschapstest of bij IVF bij een terugplaatsing. Je hoeft dan het kostbare goedje niet zelf te betalen. En mijn verzekering dekte het liggeld in het dagziekenhuis. Miisschien Neopogen en IVI-G opperen bij dr. de S. Je vindt er heel veel informatie over op FertilityFriends.co.uk in het topic Immune issues. Trouwens voor iedereen een aanrader die website! Zoveel informatie en ervaring. Echt heel fijn. Marjol, da's balen, was het een stagiaire? Ik zou het wel in de gaten houden. Misschien ben je wel ergens allergisch voor wat ze hebben gebruikt. Hier nog steeds rommel eruit en buikpijn. Balen. Nog 1 dag.
Hi Nijn das balen zeg nog geen ei in zicht . Ik vond het hier ook lang duren deze keer, dag 17 ipv netjes dag 14/15 wat ik normaal heb. Progesteron (utro) stelt bij mij wel mijn menstruatie uit maar verandert niet de cyclus daarna. Nu weer wachten en met de pred + heparine beginnen . Fingers crossed en hopen dat jou ei snel gaat komen.
Weet niet of het een stagiaire was. 14 jaar terug ben ik in dat dezelfde ziekenhuis 8x mis geprikt na een ongeval. Toen was mijn arm van boven tot onder pimpelpaars. Gisteren was ook wel raar want het bloed gutste er uit. Watje + pleister waren direct doorweekt en toen ik er nog 1 vroeg zei ze dat het niet nodig was en ik het stevig dicht moest duwen gelukkig was het na 5 minuten weg, maar nog nooit zo gehad. Ik heb mijzelf vanavond heerlijk met 2 chickflicks op de bank genesteld. Manlief moet extra werken en zoonlief ligt lekker te slapen. Heerlijk avondje alleen
Tammy, bedankt voor de info! Ik ga het eerst eens een zwangerschap op de manier van de S. proberen. Dr. P. is denk geen optie voor mij, ik kan echt geen gesprek voeren en begrijpen in een andere taal. Echt balen. Dr. N. zou wel kunnen, maar ik hoop zo dat die prednison gewoon werkt.
Goed zo Nijn! Marjol, blijft een raar verhaal van dat prikken. En hoezo kreeg je geen extra gaasje om het te vernieuwen. Vreemd hoor, en onaardig ook! Hier, nog steeds rotgevoel. Ongesteldheidsperikelen en er komt niets. Wel weer zweterig en beetje lamlendig, keel is ook niet over. Goed dat ik de schuimecho krijg morgen want ik heb sterk het idee dat mijn immuunsysteem nog reageert op achtergebleven DNA resten of zoiets. Ik hang maar een beetje in huis, dweilen en opruimen.
Meiden effe snel weer zkh gelegen nu thuis. borstontsteking. Mijn mannetje doet t super. Knuffel aan iedereen knuffels
BS hoop dat die mooie kraamtijd voor jullie nu aan mag breken, genoeg ziekenhuis gezien . fijn dat M het zo goed doet! Knuf terug en fijn om van je te horen.