Wanneer na miskraam weer proberen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Marley, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Wanneer gingen jullie er weer voor en hoe lang voordat je weer zwanger raakte? Wat deed jullie cyclus na miskraam?

2. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eind augustus een miskraam gehad. Op 4 september heb ik curretage en een operatie gehad. Precies een maand later had ik mijn eerste ongesteldheid, dus 4 oktober. Toen heb ik op 4 november een zwangerschapstest gedaan en daar stond op zwanger. De dag erna werd ik ongesteld. De artsen stellen dit nog in twijfel of dit wel zwanger was, ik had ook best vroeg getest... Daarna ben ik op 5 november weer ongesteld geworden en daarna zwanger. Helaas heb ik toen 23 december een miskraam gehad.

Ik heb nu inmiddels 2 menstruaties gehad. Cyclus is wat ontregeld want de eerste was 40 dagen na de miskraam en de 2e was 31 dagen na de eerste miskraam. Nu dus weer voor een nieuwe ronde.

Wat kan ongesteld worden dan ineens tegenvallen he :( hoop zo dat het uitblijft en een positieve test is

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    In januari 2013 gestopt met de pil. Cyclus 34 dagen. Zwanger+mk. Cyclus meteen weer 34 dagen. zwanger+mk cyclus weer 34 dagen etc.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Artsen zeiden we konden gelijk.
    Ze zeiden dat het niet bewezen (maar er zijn veel dingen waar artsen in nl op "niet bewezen" zeggen) dus hun mening staat mij niet centraal, dat rustperiode gunstig is.
    Mij werd verteld doodleuk dat als je wil mag je gelijk proberen: als je zwanger wordt dan je lichaam klaar voor is, als niet dan wordt je niet zwanger of krijgt je weer miskraam.
    Op dit uitspraak was mij duidelijk dat ze op natuur alles overlaten.

In mijn land en in andere landen advies is enkele maanden wachten tot je lichaam en baarmoeder hersteld is. We gingen wel gelijk proberen met ovulatie etc maar lukte pas na 5mnd! Ik ik ben zelf vrij blij dat het 5 mnd niet lukte, blijkbaar was ik niet klaar voor (ik was beide keren gelijk makkelijk zwanger).

Mijn cyclus was bijna gelijk goed. Je miskraam ziet lichaam als menstruatie dus je ovulatie komt voordat je ongesteld wordt. Ik was na 45 dagen ongesteld gewoon zoals altijd.

Veel van hangt ook van je onderzoeken na miskraam want stel doe he onderzoek en komt iets uit dan wil je op dit moment nog niet zwangwr zijn om nog een miskraak voorkomen lijkt mij.

Sterkte! Ik zou zoiezo 800mg foliumzuur slikken!

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Na de eerste MK (MA) hebben we eerste menstruatie afgewacht omdat ik de MK heb moeten opwekken met medicatie. Daarna zijn we er weer voor gegaan. Ik merkte dat mijn lichaam nog niet in balans was, dit heeft even geduurd.

In april het kindje verloren en eind september weer zwanger geraakt. Helaas verloor ik dat kindje al met 6 en halve week door een spontane miskraam. Omdat dit een spontane miskraam was zijn we er gelijk weer voor gegaan en nu heb ik net weer positief getest!

Samenvatting:

Start 2014, ronde 2 zwanger.
    MA april
    Zwanger september, na 5 rondes volgens mij?
    MK oktober
    Zwanger februari, na 4 rondes

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb eind augustus een MA gehad. Na de curretage na 35 dagen licht bloedverlies en toen na weer 19 dagen een zware menstruatie. Na 2-3 maanden cyclus weer op de rit. Ik wilde in mijn verdriet er wel gelijk voor gaan maar achteraf was ik lichamelijk en geestelijk er niet klaar voor.

uiteindelijk na 4 serieuze rondes (dus toen mijn cyclus herstelt was) weer positief getest.

Sterkte!

7. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige maand een (spontane) MK gehad en wij zijn er wel meteen weer voor gegaan. Heb het wel vooraf overlegd met mijn vk, omdat de gyn adviseerde een cyclus af te wachten (maar bij nadrukkelijke navraag niet aangaf waarom). Vk gaf aan dat het wel gewoon weer mocht als we er zelf klaar voor waren. Er was iig geen medische reden om het niet te doen.
    Als het goed is zou mijn cyclus deze keer maar 2 dagen langer zijn (beide cycli voor zwangerschap gelijke lengte) ;)

8. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Meteen weer.

Wij zijn er gelijk weer voor gegaan. We zien wel wat de natuur voor ons in petto heeft. Ik heb 17 jan de medicijnen gebruikt, maar pas 4 febr de laatste stolsel verloren. En nog geen menstruatie, maar ook geen positieve test gezien.

Zodra je merkt dat jouw lichaam en je gevoel er klaar voor is, kan je ervoor gaan. Loop jezelf alleen niet emotioneel voorbij, dat heb ik gedaan en kom nu pas helemaal tot rust. Gelukkig!

9. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Ik had eind september een miskraam. Heb ongeveer 3 weken gebloed. Daarna begin november (heftig) ongesteld geworden. De keer erna niet, toen was ik weer zwanger. En dit kindje zit er nog steeds. Volgens mij moet je gewoon doen wat goed voor jullie voelt. :)

10. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik ben nooit ongesteld geweest na mijn miskraam... Was direct zwanger. (tot mijn verbazing)

11. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Hier in december een miskraam gehad en in januari weer een positieve test. Helaas is dit ook weer een miskraam geworden. Wij gaan ook nu gewoon weer door. Laten de natuur ook zijn gang gaan. Mocht het nog eens mis gaan dan laten wij onderzoeken uitvoeren. Nu wacht ik of op een eisprong of op een menstruatie, (heb wel een bloeding gehad maar weet niet of dit een menstruatie of innestelingsbloeding was).

Dit is dus voor iedereen anders en je dient voor jezelf uit te maken waar jij je het prettigste bij voelt. Medisch gezien kan het geen kwaad voor zover ik mij heb laten voorlichten.

Sterkte..

12. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Hier in januari 2014 een miskraam gehad. In maart weer gaan proberen maar pas in november weer zwanger.

13. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Hier vorige week maandag een spontane miskraam gehad. Wij gaan het gewoon weer proberen, zonder ovulatie testen en temperatuur metingen. We zijn de vorige 3 keren ook zo zwanger geworden, dus wil dat nu weer. Ik hoop wel dat het snel weer raak is en dat de kleine dan blijft plakken. :)

14. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    25 nov 2013 curettage gehad, 4 maanden later weer een positieve test en precies 1jaar na de curettage bevallen 25-11-2014 :D

15. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier 13 febr een miskraam opgewekt met cytotec, vandaag precies 4 weken later nog steeds een licht positieve zwangerschapstest en nog geen tekens dus van ongesteldheid oid. Wij willen ook graag meteen weer proberen, ik denk dat als je lichaam er klaar voor is het weer zou kunnen lukken, als je lichaam er nog niet klaar voor is dan zul je ook niet zwanger worden (zo zei mijn gyn het)..

16. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    TS: ten eerste sterkte met je miskraam.

Hier:
    5e ronde zwanger, met 5 weken MK
    Gelijk weer voor gegaan, 1x ongesteld geworden toen weer zwanger
    miskraam met 8 weken, licht vloeien begon met 6 weken al.
    Gelijk weer voor gegaan, 1x ongesteld geworden en nu weer zwanger.

Het is wel heel erg spannend om weer zwanger te zijn na 1 of meerdere miskramen.

17. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 weken terug een miskraam gehad. Nu wel weer een positieve ovulatietest en gaan gewoon verder. Mijn vk zei dat het beter was te wachten een maand omdat hun computersysteem uitgaat van de laatste da g van de eeste menstruatie en dat bij een miskraam dan toch iets anders ligt omdat je cyclus wat anders kan zijn. Nou mooi niet dat ik daarom ga wachten.

Na de eerste miskraam die we hebben gehad heb ik wel een maand gewacht maar meer omdat dat voor mijzelf beter voelde. Had toen een bbz. Ik heb toen heel lang gebloed.

Nu is het anders gegaan. Ik heb 5 dagen gebloed, net als een menstruatie eigenlijk maar dan een paar weken later. En daarna was de zwangerschapstest negatief. 15 dagen na het begin van het bloeden weer een positieve ovulatietest en lijkt mijn cyclus dus alweer hersteld. En hoop ik uiteraard weer op een zwangerschap.

18. mavane

mavane Bekend lid

14 feb 2015
    640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de eerste miskraam was ik trouwens wel gelijk de eerste ronde proberen weer zwanger.

Deel Deze Pagina