Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reactie. Ja, heb alle onderzoeken gehad alles was goed. Voor de meiden die zwanger zijn proficiat!! Gr, bambe
Hallo dames, Daar ben ik weer. Ik wil proberen om mee te kletsen maar een aantal van jullie schrijft hier ook langer. Ik probeer een beetje mee te doen als het mag. Bambe, verdrietig dat je weer een miskraam hebt gehad. Ik zag je bericht in mijn topic al. Sterkte met het verlies. Madelein fijn dat je een goede echo hebt. Ik kan daar alleen blij om zijn. Ik gun niemand het verdriet van een miskraam. Hier vandaag bij de gyn geweest en dat was teleurstellend. Ik had de lijst van hier mee maar ze zei dat doen wij allemaal niet. Alleen de standaards stollings en chromosoom onderzoek. Ze zei dat de kans op een gezonde zwangerschap nog steeds het grootst is. Ik zei is dat zo? Na 4 miskramen en een " goede" zwangerschap met bloedingen tot week 14. Ik ga van de week naar de huisarts met de lijst. Ik hoop dat hij het e.e.a wil laten onderzoeken. Mijn lichaam heeft in ieder geval alles opgeruimd zagen we op de controle echo. Ik kan helaas niet naar Gent of of vet van huis behandeld worden dat zit er nu niet in om persoonlijke en praktisshe redenen.
Super fijn dat alles goed gaat madelein! Maar ehh het moment dat dit voor anderen geen leuk bericht is hier in deze club meiden zal niet snel komen volgens mij. Ik schrijf hier al een hele tijd en heb altijd ervaren dat we het elkaar hier erg gunnen!! Geniet lekker van het goede nieuws!
@bambe: welkom hier, en sterkte met het verdriet! @cullen: jammer dat de gyn zo "typisch nederlands" reageerde. Hopelijk heb je bij de huisarts meer succes. Hier: morgen 12 weken echo. enerzijds merk ik dat ik er vanuit ga dat het goed zit, omdat ik voor mijn gevoel al best een stuk op weg ben. En dit alleen bij mijn goede zwangerschap het geval is geweest. Anderzijds toch weer spannend. Ook vanwege de uitslagen van de combinatie test, ben toch al 34,5.
@Cullen helaas is dat vrijwel altijd het geval in NL. Ik zou gewoon beginnen met die testen. Misschien komt er wel iets uit. In jouw geval zou Utrogestan misschien wel helpen. Dat kun je vaak in NL wel krijgen en ik zou er zeker naar vragen als ik jou was.
Madelein, ook vanuit hier Van harte gefeliciteerd met je goede echo. Geniet van je zwangerschap. Het is heel bijzonder. Bambe, wat ontzettend verdrietig. Fijn dat alles goed was, wat is onderzocht. Is alles onderzocht of zijn er dingen 'overgeslagen'? Vaak is er toch een oorzaak maar in NL zoeken ze niet alles na. Cullen, heb je je schildklier laten onderzoeken? En dan alles, dus T3, T4, TSH en heel belangrijk de antistoffen (antiTPO)? Uit eigen ervaring weet ik dat een schildklierprobleem echt een oorzaak kan zijn.
Madelein, wat fijn! Marjol, denk aan je meid. Hang in there, sterkte en knuffel. Hoop morgen mooie echo! Bambe, wat verdrietig, heel veel sterkte, welkom hier. Y30 duim voor je en hoop weer op goed nieuws van jullie vechtertje. Iedereen superbedankt voor de lieve reacties. Ik ben weer wat "geland" en blij dat alles weer "normaal" is. In mijn hoofd ook rustiger meteen. O blij met ons lichtpuntje, stel je voor dat ik dat niet had gehad, was het echt nog wel veel zwaarder geweest. Ik weet nu eens te meer dat niet alleen wij, maar ook vele mensen om ons heen ons meisje nooit zullen vergeten en dat is wel echt een heel mooi gevoel. Dat voel ik nu ook echt. Trotse grote zus is ze! En mijn man zei nog hoe mooi hij het vindt, alles wat ik doe voor onze dochter en hoe trots hij is. Ons nieuwe kindje komt echt in een heel warm nestje. Zo gewenst en zoveel liefde hier. Ja die schoonfamilie, is nog wel een dingetje. Omdat het natuurlijk wel onze dochter is en ze voor ons echt blijft leven in onze harten en voor hen blijkbaar niet. Ik dacht ook lang dat ze het gewoon niet wisten en eng vonden maar mijn schoonmoeder heeft uitgelegd dat zij het gewoon anders zien dan ik. Is ook een cultuurverschil. En, denk ik dan: zij zijn niet de moeder. Het zal nog best terug komen dit maar ik probeer dicht bij mezelf te blijven en wie weet pikken ze er wat van op of zullen we met de jaren er toch iets van gaan begrijpen. Het jammere is dat zij de enige familie zijn die ik hier heb. Dus dat is soms best moeilijk. Gelukkig beschouw ik vrienden van de kerk ook als familie, zo warm en fijn daar, dus richt ik me daar meer op dan op mijn "echte" (schoonfamilie). Sorry voor het lange verhaal steeds. Ik hoop dat het ok is en ik jullie niet verveel . Ik merk dat ik het fijn vind om het hier te delen. Liefs allemaal, ik leef mee! Ook met degene op wie k niet heb gereageerd
Conejita Natuurlijk is je 'lange' verhaal geen probleem! Ik klets hier nog niet zo lang mee, maar we zijn hier om leuke en minder leuke dingen met elkaar te delen, ongeacht hoe lang het verhaal is! Ik ben blij dat je weer een beetje geland bent! Meiden zie hier...
Conejita, het blijft verdrietig dat de dierbaren om je heen niet zo in je verdriet kunnen delen. Gelukkig heb je veel steun aan je man zo te lezen. Lekker genieten van je prachtige lichtpuntje waar je engeltje over waakt. Dikke knuffel meis.
@conejita: blijf vooral je hart luchten, daar zijn we hier toch voor. @mamadeluxe: kloppend voorgevoel hadden jullie. Voorzichtig gefeliciteerd met deze 1e belangrijke stap.
Madelein, super nieuws hoor! En lekker van genieten. Je hebt het toch immers ook dubbel en dwars verdiend! En dan zomaar spontaan...dat is toch de ultime overwinning!!! Het is wel eens moeilijk natuurlijk. Ik liep gelijk met Y30 bijvoorbeeld en moest al snel afhaken. Dan is het wel eens confronterend. Maar ik vind het juist hoop geven, alle positieve verhalen. Daar kwam ik tenslotte ook in eerste instantie voor op dit forum....voor hoop ! Ik ben net terug van een weekje (zee-)vakantie waarbij ik het idee had alleen maar zwangere vrouwen te zien en families met kindjes die zo dicht op elkaar zaten dat het allemaal wel tweelingen leken. Hier op dit forum voel ik me dan een stuk minder alleen....allemaal meiden die er ook voor moeten vechten. Dus gun ik het jullie allemaal van harte!! Ook veel nieuwe meiden hier. Ergens jammer, want het probleem is duidelijk de wereld nog niet uit. Maar zo blijft het wel doorleven hier....en hoeft er niemand alleen achter te blijven Dus Bambe, Cullen, voel je hier welkom. Bambe, 4 miskramen...Mag ik vragen waarom je aan iui bent begonnen? Blijkbaar is het zwanger worden het probleem niet...of vergis ik me dan? Marjol, Y30, succes voor morgen meiden. Y30, alweer 12 weken! Wat gaat dat snel (haha...makkelijk zeggen voor mij he... ). Hou je het goed vol met de controles van je waardes? Krijg je er op je werk begrip voor? Conejita, wat kun je het allemaal goed neerschrijven. Knap hoor. Het is zo jammer dat je schoonfamilie het anders ervaart. Misschien ook omdat zij misschien het geluk hebben gehad dat het verlies van een kindje hun bespaard is gebleven? Toch apart, want iedereen kan zich toch indenken dat het verlies van een kindje iets is dat voor altijd bij je zal blijven en geen gesloten hoofdstuk kan worden. Ik heb geregeld aan je gedacht tijdens mijn weekje vakantie. Vorig jaar was ik ook daar op vakantie, net na mijn 3e miskraam, ook in juni. En voelde ik me behoorlijk zielig. Toen liepen daar ook hoogzwangere vrouwen rond...waarop ik erg jaloers was. Maar jou verhaal deed me dit keer beseffen dat we ook niet kunnen weten wat hun geschiedenis is, of hun toekomst. MamadeLuxe: wow!! een streepje!!!! Wat goed aangevoeld zeg ! Zelf ben ik bijna weer terug in de race Vrijdag heb ik het onderzoek naar de NK cellen. Ben er inmiddels toch erg zenuwachtig voor. Ik ben zooooo bang dat ze iets vergeten te onderzoeken of dat ik niet op het juiste moment in de cyclus zat....en dat ik het dan nog een keer over moet doen (met weer een paar maanden wachttijd). Bovendien moet ik zelf de biopsies opsturen naar het laboratorium. Het onderzoek is op vrijdag dus moet ik de buisjes tot maandag in de koelkast leggen om ze dan te versturen. Daar word ik zo ontzettend zenuwachtig van. Stel dat de koelkast te koud/warm staat? Bovendien heeft Nuage me ook wel een beetje bang gemaakt. Haha...De vorige hystero was pijnloos, maar blijkbaar is dat niet altijd het geval. En dit keer gaan ze flink wat slijmvlies weghalen.... Maar ik wil dus echt niet nog een keer een paar cyclussen overslaan. Als ik NU zwanger zou raken schelen mijn kinderen al haast 4 jaar. Dus zou mijn zoontje 6 zijn als de volgende 2 is. Dan kunnen ze toch al niet meer samen spelen? Ik had al een tijdje niet meer echt geschreven, dus mag ik wel een pagina volschrijven toch??
Oh nee Eef dat was niet de bedoeling! Ik ben gewoon een keiharde schijterd en maak mezelf gek. Ben psychisch niet meer zo sterk als in het begin. Het komt vast goed!
ik zal wel een spasfon pilletje innemen ik maak me het meest zorgen over een incompleet dossier. ik heb vandaag de papieren opgehaald bij de gyn maar er ontbreken er 2. Krijg ik die dan vrijdag van de arts die de biopsie doet of is ze die vergeten... stress!!! Hoe laat "mag" jij vrijdag?
Conejita wat een mooie herinnering slinger hebben jullie voor Noa. Wat verdrietig dat je schoonfamilie zich niet goed kan uiten, heb hetzelfde hier ze praten er overheen erg pijnlijk. En wat bijzonder dat jullie lichtpuntje nu bij jullie is. Moeilijke dagen. Denk aan jullie.
bijna tegelijk nuage, om 16u. maar je krijgt dan toch ook wel een gesprek weer met sutter? je zult nog wel een aantal vragen hebben....
Dat gesprek heb ik dus pas 24 juli helaas... Heb wel gehoord dat ik de uitslag van de hystero wel meteen krijg, maar als ze iets vinden dan hoor je niet wat ze eraan gaan doen, dat bepaald de S. dan pas de 24e. Dus nog een hele maand wachten en dan heb ik eindelijk alle uitslagen. Ondertussen zijn er dan 8 maanden voorbij sinds ik belde voor een afspraak. Ik vind het erg spannend.