He minty wat een slecht nieuws . Ik hoop dat je een beetje tot rust kan komen tijdens je vakantie. Sterkte. @cdvg: spannend, laat je het weten? Hier al een paar dagen buikpijn dus moest maandag gelijk naar het zh voor kweken en een echo. Kweken staan in, echo was helemaal perfect. Maandag termijnecho. Verder nog wat mee gekregen om makkelijker naar de wc te gaan ( dat lukt namelijk niet echt de laatste dagen). Vandaag voor het eerst het hartje gevonden met de angelsound!! Zo leuk! Ik heb hem dus ook en vond het bij de zwangerschap van s heel fijn. Alleen niet panieken als je het in het begin moeilijk kan vinden.
Madelein, fijn wat van je te lezen. Wat vervelend dat je buikpijn hebt, maar komt dat dan van de verstopping, aangezien je echo goed was? Wat krijg jij trouwens om te laxeren? Ik heb daar ook altijd last van, zeker met het gebruik van de Utro. Je mag toch geen laxeertabletten hebben in een zwangerschap?
Je mag wel van die zakjes gebruiken van de huisarts Tammy Minty wat verdrietig! Lees het nu pas. Wat ga je nu doen? Afwachten of voor je vakantie nog actie ondernemen? Ik weet niet of ik dit pech noem. Geloof niet zo in pech.
@tammy; heb van de gyn macrogol gekregen, dat schijn he wel te mogen gebruiken en zitten geen zoetstoffen in zoals bij metamucil enzo. Die buikpijn zijn ze erg op gebrand omdat ik bij de zwangerschap van Sam ook vanaf 9-10 weken buikpijn en zelfs harde buiken had. Dit werd toen alleen maar erger tot het met 18 wk ontsluitings weeen werden en ik opgenomen moest worden. Sam werd 3 dagen later geboren. Na weken kwamen we erachter dat de placenta vol met infectiehaarden van een groep B streptococ zat. Diezelfde bacterie was rond week 12 uit m'n urine gekweekt maar is door de ha niks mee gedaan. Aangenomen wordt dat de bacterie via de bloedbaan naar de placenta gegaan is en daar is gaan woekeren. Dus vandaar dat alles nu gelijk gekweekt is, om dat te voorkomen. Dus weet nog niet goed of de buikpijn door m'n darmen of door iets anders komt.
Och Madelein! Fijn dat ze er nu wel bovenop zitten! Dr. Beer schrijft in zijn boek dat geen enkele miskraam 'gewoon pech' is. Overal is een oorzaak aan te linken, alleen moet je soms wel ver gaan om het te achterhalen. Dat heeft mij altijd gesterkt in mijn zoektocht, die me overal bracht naar veel verschillende artsen en dat er nu dan Hashimoto uitkomt. Succes Madelein, hopelijk is het gauw aangepakt en opgelost.
Eet appels zo rijp mogenlijk voor je verstopping. En pruimen! Mijn verhaal in Kort is dat ik een dochter heb van drie en dit jaar twee miskramen heb gehad. Ben nog maar 29, zou pcos hebben maar tot op heden altijd snel zwanger mogen raken. Kom alleen niet verder dan zes weken. Als ik nu weer zwanger raak moet ik gyn bellen en krijg ik progesteron... Is er iemand die daar zijn ervaringen over wil delen? Graag!
@cdvg: mooi dat je langs mag komen voor een extra echo! Hopelijk snel gerust gesteld en dan genieten van de mooie plaatjes. @madelein: hoop voor jou dat het je darmen zijn en het nu snel zal zijn opgelost. Verder goed dat ze er bovenop zitten, kweken is i.d.d heel belangrijk bij mogelijke infectie in de zwangerschapen onze h.a. Wist dat destijds (2012) niet eens. @anouk: hier gebruiken veel meiden het, ik ook. Vaak ook in de trant "baat het niet dan schaad het niet". Het voorkomt bloedingen en helpt je Bmv opbouwen zodat het kindje beter kan nestellen. Of het voorkomt dat het mis gaat...ik hoor het niet zo vaak.
Als het probleem is dat je progesteron te snel daalt dan gaat Utrogestan dat verhelpen. Ik ken wel een aantal meiden waarbij dit het verschil maakte. Maar als het probleem iets anders is dan zal het niet helpen. Baadt het niet dan schaadt het gelukkig ook niet. Bij mij is het denk ik niet echt een probleem. Ik heb 1 cyclus Utrogestan gebruikt en werd direct 5 dagen te laat ongesteld. Ik denk daardoor dat mijn progesteron van zichzelf hoog genoeg is en dat het met utro te hoog wordt en mijn menstruatie dus tegenhoudt. Weet niet of dat een goede theorie is?
Ok ik moet nog duidelijk wennen aan de vak taal maar blij met het baat het niet dan schaad het niet. Bedankt!
Anouk, ik gebruik het voor het eerst en tot nu toe gaat het goed. Maar ja, weet niet of het daar aan ligt natuurlijk. Ik denk dat het in sommige gevallen wel kan helpen. Maar niet altijd idd. Het geeft mij wel een gerust gevoel. Das ook al heel wat waard. Madelein, wat erg dat jullie lieve Sam is overleden doordat de ha niets heeft gedaan met de uitslag vd kweek? Lees ik dat goed? Oh... wat erg. Fijn dat ze er nu zo boven op zitten. Bij mij zitten ze er ook boven op. Heel fijn maar vaak denk ik, hadden e dat bij Noa* ook maar gedaan... Het blijft zo dubbel om nu zwanger te zijn. Met alles word ik gelinkt aan Noa en dat betekent dood en dat bekekent verdriet. Ik denk dat die angelsound ook wel een goed idee is voor mij. Om ook wat meer te kunnen gaan genieten. Als het zover mag komen dan. Straks weer echo... Ik laat jullie weten. Cdvg, Wat een fijne gyn! Hoop straks weer mooi bewegend beebje. Tegen ontstoppend gebruik ik lijnzaad. Supergezond, goedkoop, en werkt heel goed. Ik gooi het in een bekertje water en drink het na een paar uur op, met zaadjes en al. Nu wel drie keer per dag, om alles soepel te houden
Ik wilde nog even iets leuks delen met jullie. Mij neefje van vier, zoontje v me zus die in Ned wonen, is nogal een gevoelig en pienter mannetje. Hij heeft het soms nog over Noa en laatst met haar verjaardag gingen zij een wensballon oplaten voor Noa en haar brusje. Zowieso al zo ontzettend lief en bijzonder dat ze dat hebben gedaan! Mijn neefje snapt heel goed hoe en wat want hij ziet mijn zus huilen en stelt vragen en en ze antwoordt dan heel eerlijk. Dus hij zou ook een wens mogen doen, en toen zei hij: dan wens ik dat Noa weer levend wordt! Ooooh zo lief en ontroerend vond ik dat. Mijn zus uitgelegd dat dat nou juist niet kan en toen wenste hij maar dat ze een fijne verjaardag zou hebben . Ik kan hem wel opeten dat joch! Zoooo fijn dat ze zo leeft voor hem en dat ze gewoon zijn nichtje is! Ik vind het heel bijzonder en word helemaal warm als ik er aan denk.
dankjewel! beeb was 2 cm en ik ben 8.5 kloppend hartje en mijn man heeft filmpje gemaakt met zn mobiel dus nu kan ik steeds even kijken en luisteren ik denk dat ik dat elke echo ga doen haha we "vieren" elke week/ mijlpaal met koffie (kruidenthee in mijn geval) en wat lekkers- omdat het al zo moeilijk is om "blij" te zijn vaak en "te genieten" willen we zo stilstaan bij elk goed moment en dit vieren. cdvg hoe laat mag je?
Conejita wat lief van je neefje. Erg ontroerend. Super fijn dat de echo ook goed was en je nu bewegend beeld hebt om terug te kijken.. Kaneel mag je niet teveel dacht ik, maar wat is niet te veel dan??! Ik mag om 2 uur en voel me belabberd... Enorme buik en rugpijn dus hopelijk is dit geen slecht teken maar iets wat erbij hoort... Ik baal soms van mijzelf hoor!!!
Ja volgens mij is die geen probleem. Kaneel mag je niet in grote hoeveelheden maar dan ben je wel 2 appeltaarten en 800 kopjes thee verder hoor
dit was eenmalig op een terrasje. ik drink thuis rooibos. verder eet ik nooit kaneerl. en wist idd dat je niet teveel mag cvdg, waarom baal je van jezelf? jij kan hier toch niets aan doen? vervelend dat je zo´n last hebt. buik en rug pijn... krampen? of kan het bijv blaasontsteking zijn? heb je zelf een idee erover? ja lief he van neefje. tis echt een bijzonder jongetje
Conejita fijn goed nieuws!! Mooie banner 😀 en idd kaneel staat op de "verboden" lijst maar je moet er wel heel veel van nemen dan hoor