Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnetje, heel erg gefeliciteerd met het geweldige nieuws!

Y30, geen idee dit was wel een goede cyclus. Geen enkele vorm van afstoting gehad, niets. Maar ik ben niet zwanger. Ik had wel oplopende testen vanaf dag 8 tot en met dag 10 en daarna liep het af. Nu op dag 17 omo wit. Wel veel hoofdpijn en af en toe buik en rugpijn. Er zullen wel teveel hormonen in mijn lichaam rondcirculeren om ongi te worden. Wel raar. Als ik over 3 dagen nog niet ongi ben, bel ik het ziekenhuis. Ik heb volgende week een afspraak met de gyn over de voortgang en hoe nu verder.
    Fijn van je Prednisolon 15mg super! Het ziet er dus heel goed uit. Lekker genieten af en toe!

2. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Zonnetje: wat ontzettend fijn!

@Tammy: balen, dikke knuffel.

Ik heb zelf net de Cytotec gehaald. Moet eerlijk bekennen dat ik het toch wel een beetje spannend vind. Tot nu toe is het altijd vanzelf gekomen... Merkten jullie verschil in heftigheid tussen spontane miskramen en opgewekte?

3. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag op dag 22 en heb wat bloedverlies. Zou dus goed een innestelingsbloeding kunnen zijn.
    Heb ik eigenlijk wel bij al mijn zwangerschappen gehad. Dus goed teken .
    Alhoewel, ben alweer gelijk op scherp.
    Gaan we weer.... Tranen in m'n ogen ( misschien dus toch echt zwanger)

Is eigenlijk ook sneller dan verwacht als het zo is. Wilde m'n lichaam even de tijd geven om weer fit en sterk te worden en aan de medicijnen te wennen. En moeten pas in december naar Gent.
    Slik nu een multivitamine, vit d3, vit b12, foliumzuur op eigen houtje van solgar allemaal.
    En ben bij de natuurgeneeskunde arts onder behandeling en heb van hem ook Maca pillen en glutamine poeder.
    Denk dat ik vanmiddag voor de zekerheid maar start met utrogestan , heb nog wat liggen.
    En toeval wil dat ik woensdag op Nacontrole moet voor de miskraam.

En verder kan ik niks doen nu, denk ik. Als het zo is, zal het wel vreemd zijn. Normaal veel vroege echo's enzo en nu gaan wij volgende week zaterdag op vakantie voor ruim 4 weken dus dan weet je nog niks :$

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zonnetje: super!! En nu lekker op vakantie hoop ik.

Hopefor2: vervelend!!

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Goed dat je wel steeds voortgangs gesprekken hebt. Hoe meer ze je zien en je onthouden des te groter de kans dat ze aan dingen mee werken.

Probeer zeker wel te genieten hoor. Beetje tussen de klachten en onzekerheden door. Morgen hopelijk weer een goede echo, zo'n dag loop ik altijd een beetje op wolkjes:)

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @bridget: al weer zwanger voor de nacontrole dat zou wel super snel zijn. En dan zie je inderdaad nog niets van deze zwangerschap.

Je kunt i.i.g. al wel testen voor jullie vakantie, wel spannend.

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Was bij mij wel wat heftiger, maar wel goed te doen hoor.
    Sterkte!

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #2448 conejita, 13 jul 2015
    Laatst bewerkt: 13 jul 2015
    zonnetje wat ben ik BLIJ om te lezen dat beebje leeft! goed op schema qua groei? verder geen bloedverlies meer gehad?

y30, wat een fijn nieuws...jeej :) kun je dan missch straks helemaal zonder de medicatie?

hopefor2: balen :(

madelein: fijn dat je buik rustiger is. kan me zo goed voorstellen dat je je snel bang voelt. sterkte en rustig aan!

bridget: hoop dat je alweer zwanger bent en de vitaminen helpen!

Minty: sterkte.. ik heb nooit cyotec of zo gehad. maar denk dat het missch wel wat heftiger is dan "natuurlijk". heb je rust ingepland? pijnstillers? comfort food? man voorbereid op extra lief zijn ;) ? knuffel. hoop dat het snel zal gaan

Tammy. succes alvast met afspr volg week over plan van aanpak. hoop dat je ongi toch vanzelf komt? ben niet zo thuis in al die medicatie en wat het doet maar ik hoop op het best voor je.

hier: niet zo erg met zwangerschap bezig, meer met werk, Noa* en weer eens een vriendin die het "beter wil maken" en me "gelukkig" wil zien en me dan verhalen gaat vertellen van mensen die ook een kindje hebben verloren en na een paar jaar meer kids hebben en het allemaal goed is gekomen. pfffff
    heb er wel wat van gezegd deze keer. dat ik het kwetsend vind om te horen, ook al weet ik dat ze het goed bedoelt, dat ik met totaal niet gezien voel in mijn pijn om het verlies van mijn kind. dat ik geen boodschap aan heb hoe anderen er na jaren mee omgaan. ik leef nu, heb nu verdriet. ze schrok er wel van maar later drong het toch wel een beetje door. ze durft niet aan de pijn te denken. ik zei, nou die pijn is mijn leven, of iig onderdeel ervan.
    voelt wel fijn om eindelijk eens uit te spreken hoe IK me voel ipv altijd maar alles in te slikken omdat "iedereen het zo goed bedoelt".
    voel me een stuk beter vandaag :D

9. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bridget, wat fijn gefeliciteerd!

Y30, nee in dit ziekenhuis wordt niets onderzocht. Het is ook niet academisch. Maar als ik ICSI zou doen dan doen ze dat in samenwerking met het EMC dus zit ik goed daar. Ik heb geleerd zelf stappen te ondernemen en bij andere artsen te rade te gaan.

Conejita, fijn dat je voor jezelf opkomt en je pijn uitspreekt. Als het een goede vriendin is, dan accepteert ze dat. 'Vriendinnen' van mij deden ook al een hele tijd lelijk en kwetsend. Dat heb ik 3 jaar gepikt en begin dit jaar ben ik ontploft! Ik ben nog uitgenodigd op een verjaardag, was gezellig maar heb daarna nooit meer wat gehoord. Ik hoop dat jouw vriendin, een echte vriendin is en blijft. Het is altijd moeilijk voor omstanders om een reactie te geven op jouw verlies. Maar respect en een beetje inleveringsvermogen is het belangrijkst:)

Hier, is na een fietstocht het eerste bruin gesignaleerd. Ik word dus gewoon wat later ongi. Gelukkig komt het er wel door!

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Super nieuws zonnetje!!! Gefeliciteerd! En nu lekker alsnog op vakantie en proberen een beetje uit te rusten :).

@conejita: och vreselijk is dat ja, heel herkenbaar dat soort 'hulp'. Zit je dus niet op te wachten... Goed dat je het hebt uitgesproken, iedereen weet dan waar ie aan toe is, en jij voelt je beter! Super!
    @tammy: toch weer een teleurstelling of niet?
    @y30: super zeg dat jij zo lekker gaat. Het is je gegund meis!

Hier vandaag weer 2 uur doorgebracht op de verloskamers omdat ik toch nog wat last had. Niet echt pijn maar meer een soort strak gevoel. Alles is gelukkig goed, alleen ik blijk niet goed uit te plassen ( zagen ze op de echo nadat ik gelast had voor een urine kweek). M'n bm ligt nasr voren gekanteld waardoor m'n blaas af en toe in de verdrukking kan komen. Het is niet gezegd dat het rare gevoel daardoor komt, maar kan wel. Verder gaven ze aan dat een wat gevoelige buik ook wel bij de termijn past doordat alles snel groeit nu. Bm zit al 7 cm onder m'n navel dus gaat wel heel hard ineens. Maar als ik twijfel moet ik gewoon bellen en doen ze een extra controle. Super lief. Verder nogmaals het advies gekregen echt niet meer te tillen en zware dingen te doen, en niet meer dan 3 halve dagen werken.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @tammy: mooi dat je ongi nu wel komt. Natuurlijk niet wat je wilt :( maar beter dan een cyclus die weer van de rit is, toch?

@conejita: wat onwijs goed van je. Ik krijg het altijd Spaans benauwd (hi hi niet flauw bedoeld) als ik dat soort dingen uit wil spreken, en dan breng ik het met zo'n verzachtend effect dat het niet over komt. Dus echt knap, dat je zo goed voor je zelf op gekomen bent.

Hier: kijk wel uit naar de echo morgen. Blijft spannend maar niet meer echt eng. Al blijft er altijd iets twijfelen in achterhoofd. Momenteel vraag in me bijvoorbeeld af in hoeverre een verzakking problematisch is. Ik had na de geboorte van mijn zoontje een verzakking en voel met Utro inbrengen dat alles weer erg laag zit. Nu vraag ik me af of dat problemen geeft verder in de zwangerschap (vroeg geboorte o.i.d.) zal morgen vragen.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Gisteravond begon weer wat bruinverlies dus ik zag de bui al hangen. Vanochtend ook niet meer getest. Op mijn werk had ik het zo onwijs heet de hele tijd en was misselijk. Toch maar bij thuiskomst getest met een Action test. Verdomd een licht streepje. Wel heel erg licht! Ben nu 11 dpo en heb wel wat licht bruinverlies. Verwacht er echt helemaal niks van want het is nog nooit goed gekomen als er bruin- of bloedverlies was. Voor de zekerheid wel net utro en fraxi begonnen. Aspirine had ik al genomen en morgenochtend zal ik lage dosis pred nemen. Ben benieuwd of de test morgenochtend oploopt of niet.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dit dus. Wel middagurine en had net geplast eigenlijk een uur ervoor. Ohja donderdag is mijn NOD.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Zonnetje, wat een goed nieuws!! Nu lekker op vakantie neem ik aan?!

Y30, veel plezier morgen bij de echo.

Madelein, wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Echt rustig aan doen dus jij!

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd zonnetje!! :)

en een streepje!!! kan m op mn telefoon niet zien nuage maar ik vertrouw je helemaal:) Wow...een nieuwe ronde!!! :) ik hoop dat hij gaat oplopen!

Minty, het was bij mij niet heftiger wat betreft bloedverlies maar het was wel al bijna 6-7 weken dus voelde wel echt het vruchtje en alles eruit komen Deed geen pijn overigens maar ik liep net buiten en zat dat opeens allemaal in het maandverband.Geen lekker gevoel dus ;). Heb je ook nog die andere pillen gekregen? sterkte!!!

ik lees de rest morgen terug ;)

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    jaaa ik zie wat hoor! ben benieuwd naar je testje van vanmorgen!!:)

Madelein wat vervelend dat het zo onrustig is in je buik. klinkt wel alsof ze goed voor je zorgen idd en er steeds een reden voor wordt gevonden. een andere dan toen je zwanger was van Sam*. dat lijkt me wel een opluchting he.
    en dan echt rusten he ;) maar dat zal je wel doen. ik duim voor je meis, gun het je ook enorm.

Bridget, wanneer controle? morgen toch?

Tammy, toch "fijn" dat je ongi er aan komt, dat je lichaam het zelf doet he. hoop dat jij snel ook weer een mooie test met twee streepjes in handen mag hebben meid.

Marjol, hoe gaat het nu met jou?
    En Minty... sterkte. komt het al los..?

Ja het uitspreken. Echt wel bewust gedaan bij deze vriendin omdat ze slim is en trouw en heel lief. we zijn echt goede vriendinnen (hoewel ze nu in Engeland woont en ik haar niet veel zie). dus ik wilde het echt met haar aangaan omdat het anders onze vriendschap gaat beïvloeden. ik denk dat zij hier wel wat mee gaat doen.
    ik moet ook erg huilen maar pech, het was niet leuk, maar het was nodig. en als ze het niet begrijpt dan weet ik ook weer waar ik aan toe ben.

y30 leuk, een echo! fijne wolkjesdag :)

Nijn, jij woensdag toch? spannend! ik duim!

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nuage: ik zie ook een streepje :) spannend weer!!
    @conejita: ja idd. De oorzaak bij Sam werd echter pas na onderzoek van de placenta gevonden, dus dat ze nu niks vinden stelt me niet 100% gerust. Ik zal moeten leren vertrouwen te hebben in mijn lijf, en hopelijk komt dat met de tijd. Eerst die 18 weken maar eens voorbij, dat scheelt al een heel eind denk ik.
    Goed dat je het zo gedaan hebt hoor! Als het echt zo'n goede vriendin is dan snapt ze wat je zegt. Je weet in dit soort situaties wel vaak gelijk wat je aan iemand hebt.
    @y30: veel plezier vandaag :)

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Madelein, slik je nu iets van medicijnen, vitamines, etc ?

19. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Het gaat wel goed hoewel het traject emotioneel echt zwaar aan het worden is. Heb er meer last van dan anders, maar dat komt, omdat het nu na 2 pogingen met medicatie ook weer is misgegaan. We verliezen steeds meer de hoop dat het ooit nog goed zal gaan.
    We gaan nu eerst dat NK cellen onderzoek afwachten en wellicht in augustus/september afspraken inplannen in Düsseldorf en als dit allemaal niet werkt dan denk ik dat we een punt moeten zetten achter onze kinderwens. Die beslissing zal een hele zware worden :(
    Voor nu is er dus nog wel een sprankje hoop. Ik heb in ieder geval een hele batterij aan nieuwe vitamines besteld.

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @eef: slik nu alleen prenafem van orthica met extra visolie.
    @marjol: kan me goed voorstellen dat het steeds zwaarder wordt voor jullie. Ik hoop dat je wijzer wordt van het nk cellen onderzoek. Sterkte meis.

Deel Deze Pagina