Eef, een goede tip is ook misschien wel de boeken van Ralph Moorman, De Hormoonfactor en Deel II van de Hormoonfactor met recepten. Hij omschrijft veel hormonale problemen en geeft daarbij een aantal oplossingen en laat je je eetpatroon aanpassen. Het is een beetje zoals Paleo. Ik vond het fijne boeken.
Nuage.. mmm niet zo fijn nee. hoop dat de ophoging het wel gaat worden voor je! zo raar dat ze in Ned en Bl iets anders zeggen..
Conjita, gefeliciteerd met je goeie echo. Over je vriendin, ik zou haar ook adviseren te wachten. September is er zo. Nuage fijn dat de testen oplopen! En wat goed dat ze daar nu achter zijn gekomen! Gelukkig kan je er nu snel wat aan doen Minty fijn dat het nu klaar is. Nu weer verder kijken!
Ja, ben ook blij dat het achter de rug is. @Conejita: volgens mij kan je ongeveer vijf dagen na je eisprong al een bloedtest doen. Kan dus de moeite waard zijn.
Poeh...moeilijk hoor Conejita. Ik zou, denk ik, nu voor de hystero gaan. Ik zou denken dat, als er nog iets zit, het zou kunnen gaan ontsteken misschien en dan wordt het misschien een miskraam ? Daar zit ze nu natuurlijk helemaal niet op te wachten. Deed ze er, voor het verlies van haar kindje, lang over om zwanger te raken? Zowel, wat is de kans dat ze nu in 1 keer zwanger is? En zo niet, dan zou ze ook voor de hystero kunnen gaan want dan is het misschien de volgende keer ook wel weer raak. Maar Madelein heeft wat dat betreft het meeste ervaring, dus misschien is haar advies ook wel het beste ? Wat betreft een bloedtest, ik geloof dat je uit moet gaan van 7 dagen voor de innestelling, dus misschien, als het nu al een dag of 10 na de eisprong is, kan ze wel een bloedtest doen ?? Fijn dat het met jullie beepje helemaal goed gaat ! Nuage, goed dat je het gevraagd hebt (en antwoord hebt gekregen) zodat je deze oorzaak alvast kunt uitsluiten met de predni ! Maar hadden ze dat nog nooit eerder getest ?? Ik heb overigens net antwoord gekregen van mijn gyn. Ze heeft liever dat ik de resultaten afwacht, maar ze geeft me toch een briefje voor prednison : Solupred 20, dus volgens mij best veel ! Misschien kun jij ook ophogen? 15 ofzo ? Tammy, ik heb je net een pb-tje gestuurd. Dit ga ik ook uitzoeken. Bedankt voor de tip !
Eef, 10 mg prednisolon. Wat fijn dat jij het nu dus ook krijgt. En nog een hoge dosering ook. Conejita, sterkte me de hitte daar en wat fijn weer een goede echo. Lastige situatie voor je vriendin. Zou het mezelf nooit vergeven als je wel zwanger blijkt te zijn en door die hystero gaat het mis. Maar aan de andere kant duurt september nog wel even. Ik mocht ook alleen die hystero doen voor een eisprong, niet erna. Wat raar dat ze niet gewoon in augustus terecht kan. Ik zou dat echt proberen, volgende cyclus...
Nee Eef dit was nog nooit getest in Nederland, doen ze ook niet. Hiervoor moest ik dus naar UZ Gent. En ook de prednison krijg ik niet in Nederland. Bizar he? 20 is best hoog idd! Ik hou het nog even bij de 10. Heb het nog nooit geprobeerd dus hopelijk is het voldoende.
Ik begin er ook nog niet aan hoor, de predni. Deze cyclus is toch zwaar knudde dus kan ik net zo goed de volgende afwachten en met een beetje mazzel heb ik dan ook de resultaten van het onderzoek. Daaruit zou moeten blijken of ik predni nodig heb en zo ja, hoeveel ongeveer. Ik ben behoorlijk gestrest. Mijn vorige cyclus was ook zo raar en het is zo warm geweest....dat ik me niet voor kan stellen dat mijn biopsie materiaal goed is aangekomen daar en in de goede fase van de cyclus zat. Heb jij nog gebeld voor een afspraak voor een vroege echo ?
Eef, waar jij ook mee op moet passen in de toekomst is het gebruik van Prednisolon. Dat speelt heel erg in op je cyclus. Het kan het heel erg versnellen dus ook de groei van de follikel. Ik nam het in het begin (net als y30) 10 dagen voor de eisprong in maar al na een paar keer bemerkte ik dat het de cyclus nadelig beïnvloedde. De cyclus zelf versnelde en ook de groei van de follikel ging sneller en het werd zelfs één keer meerdere follikels die eindigden in 3 cystes. Nu neem ik prednisolon pas de dag na mijn positieve ovulatietest in of zelfs een dag later. Dan kan het de groei van het follikel niet meer beïnvloeden. Ik schrijf het gewoon om in gedachte te houden.
@Nuage: maar dan ben je dus al in Gent geweest. Kunnen ze in Gent niet ook al even kijken dan? En je zou je dan bijna willen aanklagen he, die ziekenhuizen in NL, dat ze dat niet onderzoeken terwijl andere landen dat wel doen !! Vooral als mocht blijken dat het bij jou een hoop ellende had kunnen voorkomen ! Ik zou één dezerdagen antwoord moeten krijgen over of ze m'n biopsie kunnen interpreteren. En dan nog een week (of 2) voor de resultaten. @Tammy: ik krijg het inderdaad voorgeschreven voor vanaf de ovulatie. Niet ervoor.
Waarnaar kijken? Deze onderzoeken zijn in Gent gedaan en volgende week vrijdag krijgen we alle uitslagen officieel. Alleen omdat ik nu zwanger ben gaven ze me alvast advies via mail op mijn verzoek.
Oohhh haha ach dan ben ik 5,5 week als het goed is. Schiet je denk ik niks mee op? Maar misschien willen ze het dat zou kunnen. Ik zit eigenlijk niet zo te springen om echo's
ze was bij haar dochtertje na 3/4 mnd zwanger. maar na de eerste x lijkt mij ook erg sterk... maar je weet nooit natuurlijk. haar gevoel is nu "ik wil geen ronde onbenut raken" en dat snap ik heel goed, ze moest al 7 mnd wachten door alle curretages etc om weer groen licht te krijgen. nee augustus kan dus blijkbaar niet. ik denk dat ze een gaatje hebben gevonden voor nu, en anders sept. ikzelf zou het weefsel ook liever weg willen hebben maar een ronde onbenut laten, of missch zelfs "iest wegspoelen" lijkt me ook een heel naar idee . en als dat idd anders maar in je hoofd blijft zitten... geeft idd ook geen rust. ik geef alles tips en adviezen door! heel erg bedankt!
Ik had vorige keer ook net precies een afspraak al ingepland staan toen ik zwanger was met net 5-5,5 weken. Ze vroeg toen wel of ik een echo wilde, maar heb het toen ook afgewezen. Ik wilde de eerste pas bij 8 weken.
Tja met 5,5 week weet je gewoon dat ze toch niks zien eigenlijk. MEt 6,5 week moet ik echt een echo want als er een hartje is moet ik officieel gaan spuiten. Nou doe ik dit al op eigen houtje maar ik heb wel dat recept zsm nodig voor nieuwe spuiten. Hopelijk is de echo niet net te vroeg.