Ja bruin inderdaad. Maar wat je echt niet wilt is donkerrood klonterig bedoel ik. Heb heel vaak gehoord dat helderrood iets anders bleek. Eef ik ben kwijt hoe dat onderzoek in z'n werk ging. Ik zou zeggen probeer prednison 10mg per dag en kijk of het iets doet.
Eef..neee! grrr hoe kunnen ze je nou eerst zeggen van ja en dan van niet? enorm teleurstellend pfff Y30 wat een schrik meid. gelukkig was alles goed! geen idee waar rood bloed v kan komen ik zou ook denken adertje of zo. het is wel gestopt toch?
Zo ik kom langzaam weer boven drijven. Heb even een paar zware dagen gehad tijdens mijn ongi. Het kwam opeens hard binnen dat het bijna gelukt was maar toch niet. Eef, wat een drama zeg. Hoeveel cycli moest je overslaan voor dat onderzoek? Als het er meer dan twee zijn zou ik het niet meer overdoen en met de prednisolon doorgaan die je nu hebt. Maar is het minder dan twee dan zou ik het over doen. Op hun kosten natuurlijk! Zij hebben het verprutst! Y30, jeetje meid, je krijgt het wel voor je kiezen he, met deze zwangerschap en ongelukjes. Rustig aan doen hoor. Hopelijk is het enemalig geweest. Schrikken zeg!
@Y30: ik heb het tijdens de goede zwangerschap van mijn dochter ook gehad, waarschijnlijk een gesprongen vaatje in de baarmoedermond. Hebben jullie toevallig gemeenschap gehad? Wat een schrik zeg, gelukkig dat de echo er goed uitzag.
@y30: jemig wat zul je geschrokken zijn! Hoe gaat het nu? @tammy: fijn te lezen dat het wat beter met je gaat. Ongelofelijk, elke keer weer teleurstelling.
Ooww shrikken y30!! Hoe gaat t nu??? Heb t zelf deze zs vanaf t begin tot wk 18 ook gehad... je schrikt je steeds de blubber.... bij was t uiteindelijk extreem.goed doorbloede bm mond
Ik word stiekem wel een beetje ongerust. Y30, alles goed? Of zit je misschien vaker op Facebook dan hier? Dan heeft iemand anders misschien nieuws ?
@eef: als ze je de prednison voor willen blijven schrijven zou ik het denk ik proberen. Zo niet zou ik het onderzoek opnieuw laten doen. Maar wel een rot keuze! Hier: gelukkig geen bloed meer gespot ( ff afkloppen). Ik had niets bijzonders gedaan (echt intiem zijn wij hier niet tijdens zwangerschap). Enige was dat ik erg gestrest was door een nare ruzie met schoonvader, maar stress is volgens ziekenhuis slecht voor de groei maar krijg je geen bloeding van. Wat het geweest is, weet ik niet als het maar niet terug komt.
Haha...blij te lezen dat het allemaal goed gaat!!! Ik ga denk ik inderdaad maar voor de predni zonder eerst weer het onderzoek. Gaat het dan weer fout, dan doe ik het dan nog wel een keer. Dan is het misschien ook winter en blijft de biopsie beter bewaard tijdens transport. Ik had nog wat vraagjes, misschien heb jij antwoord. - zou jij voor 10, 15 of 20 predni gaan? - moet ik dan opletten op mijn dieet ?(zout, suiker, etc) - is er nog een manier om infecties in de gaten te houden (groot risico toch, met predni?) - moet je dan meer progesteron nemen (ik dacht een keer gelezen te hebben dat cortisone slecht is voor de progesteronwaarde?)? - ben je ook bekend met vitamine E? Dat hoort normaal bij het protocol als dat lab te veel nk cellen vindt. - krijg jij er nu ook heparine bij ? Bedankt en nogmaals, fijn om te lezen dat het weer over is !
@eef: ik heb geen heparine, maar mijn stollingsonderzoek was ook gewoon goed. Dus nooit bloedverdunners gebruikt. Vitamine e is goed voor de conceptie het liefst in combinatie met GLA. Als je eenmaal zwanger bent is het niet meer van belang. Ik neem het om de vetzuren van de omega 3 op te nemen. Dus als je dat slikt wel van belang. 200 IU genoeg, tijdje geleden uitgebreid met Solgar over gesproken. Ik slikte toen nog 400 maar was niet nodig. Utro heb ik verhoogd, maar dat was ook omdat mijn waarde erg mager was. Neem 3x 300. M.b.t. De prednison: af en toe je bloed bij huisarts laten checken op infecties. Qua dosis vind ik het lastig zonder bloedwaarden. Zou starten met 10 en dan opbouwen naar 15 vlak voor de week dat het altijd mis gaat. Hopen op het beste op die manier. Geen vitamine C gebruiken, verder geen dieet. Succes!!
Y30, wat schrikken zeg! Gelukkig was de echo goed en hopelijk zie je geen bloed meer. En wat een mooie echofoto's in je fotoboek! Eet jij trouwens nog wel fruit? Of is dat niet schadelijk ivm de vit. C? Ik durf geen 2 st fruit per dag meer te nemen sinds ik zwanger ben en van jou heb gelezen dat C niet al te best is met prednison.
Nijntje zei de S hier niks over? Ik ga het vrijdag specifiek vragen. Ik neem m'n pillen wel mee ook. Ik slik gewoon nog vit C ook.
Nuage, nee alleen dat vitamines niet nodig waren behalve foliumzuur. Goed dat jij het gaat vragen vrijdag!
Dames, stop met de vitamine C! Dat geeft je immuunsysteem een boost, maakt het sterker. Het doet de werking van de Prednisolon geen goed. En probeer suiker, zout en gluten een beetje te vermijden. Dat vermindert zeker de bijwerkingen van de Prednisolon. Jullie nemen niet zo veel mg maar misschien wel langdurig dan is het wel handig in ieder geval de vitamine C te schrappen en de rest te minderen. Groetjes van jullie supporter!
Ik geloof er dus echt niet zo in Tammynet hihi maar dat had ik al gezegd eerder Ben heel erg benieuwd naar wat de S ervan gaat zeggen!
Als ik rondzoek op Google en me richt op de wisselwerking tussen Prednison en vitamine C en de theorie dat vitamine C de werking van Prednison verlaagd kan ik niets vinden. Sterker nog, ik vind zelfs het tegenovergestelde: Prednisone side effects and nutritional deficiencies Calcium en vit D3 worden aangeraden vanwege het risico op botontkalking. Ze adviseren inderdaad, zoals Tammynet zegt, op te letten met zout en veel proteïne te eten. En wat ik verder nog nergens heb gehoord is dat ze afraden om drop te eten bij het gebruik van Prednison omdat het de werking kan vergroten en de bijwerkingen kan verergeren. Ik ga nog even verder zoeken
Ik eet alleen fruit wat geen of bijna geen vit. C bevat. Is nog heel veel hoor, vooral in deze tijd van het jaar met perziken, nectarines, meloen e.d. M.b.t. Groente oppassen met paprika (vooral rood en geel) en broccoli, rest valt mee. Ter aanvulling: ik neem geen vit.c op advies van dr.p, dus niet van internet o.i.d. Hij heeft zijn fruit advies laten vallen, was bij mijn zoontje nog wel. maar dus zeker geen vit C in tablet vorm.
Ik ben in het begin op zoek gegaan waar het allemaal in zit. En het zit in de meeste dingen want het wordt vaak als een conserven gebruikt. Goed artikel Nuage! Daar staan dingen in die ik nog niet wist. Ik ben benieuwd naar het advies van dr. DS.
Voor zover ik toen begrepen heb is het niet nemen van extra vitamine c niet aan te raden omdat dat je immuunsysteem juist weer activeert. Er is geen contra indicatie met prednison op zich, maar is dus puur om de boel rustig te houden. Daarom adviseert p ook geen multivitamines te nemen omdat het daar ook in zit. Ik heb er inmiddels voor gekozen wel weer aan de multi te gaan, omdat ik wel wil dat mijn lijf infecties af kan weren. Rond deze termijn had ik de vorige zwangerschap al fikse buikklachten door die verwaarloosde blaasontsteking. Door gezond eten, extra vitamines en veel rust hoop ik het nu te voorkomen!