@cdvg: wat leuk dat het goed te zien was, en super leuk een zoon. Vind het zelf in ieder geval heel leuk zo'n echt jochie in huis, stoeien en ontdekken (ook wel veel slopen ) En nu i.d.d. Genieten van het gericht winkelen
@nuage: hopelijk ben je al in Gent en gaat alles naar wens, zowel qua uitslag als qua Utro. Ik deel overigens de mening van de andere dames, die twee momenten dat je nu gemist hebt zal echt geen gevolgen hebben. @zonnetje: hoe gaat het nu? Heb je cytotec gehad? @sussanah: ik gebruik Utro ook langer door, mijn gyn doet hier gelukkig niet moeilijk over.
Hier: gister avond voor het eerst de kleine gevoeld. Zo fijn! Eerst erg twijfelen maar toen wist ik het toch zeker. Dit keer ligt de placenta aan mijn rug kant, dat maakt toch veel verschil, ik voelde mijn zoontje pas veel later.
@susanne: is goed. Even afwachten wat nuage wil. @y30: super joh! Bijzonder he! Hier vandaag een beetje een off day. Gister veel last van m'n buik ( darmen) door diarree. Vandaag is dat weer weg maar ben moe en blegh. Daarbij vandaag ook weer van die steken binnenin, tijdje terug ook gehad, maar je schrikt daar toch iedere keer weer van. Net nog hartje geluisterd en die doet het perfect dus ga er maar vanuit dat het weer groei pijntjes zijn. Nou na dit geklaag eerst maar even een uurtje of wat m'n ogen dicht doen .
Susanne, hoe was je ovu test? ik heb een zwangerschapstest gedaan. Was witter dan wit. Eerst even teleurgesteld, nu wel opgelucht (twijfel weg en kan ik volgende keer braaf beginnen met predni). En ik ga vragen aan mijn gyn of ik mag stoppen met de thyrax. Ik ben er van overtuigd dat ik daardoor onregelmatig ben geworden. Komt precies overeen met het starten ermee. En zo slecht waren mijn waardes niet. Ik vind een zoontje ook heel leuk! Maar waarschijnlijk had ik een meisje net zo leuk gevonden Y30, wat heerlijk genieten ! Zonnetje, hoezo daar doen ze "hier" niet aan. Waar is hier ? Madelein, truste
@Eef: de test was bijna positief, ben nou helemaal onzeker en heb geen idee meer wat te doen! Heb maar besloten om toch niet door te gaan met de utrogestan en toch vanavond en morgen nog een keer een test te doen. Mijn LH piek was namelijk altijd heel kort en mijn eisprong is altijd de volgende dag. De CB test was overigens negatief, maar die van Sensitest is ook gevoeliger. Heb ook PCOS, dus twijfel ook of de bijna positieve test niet daardoor komt. Ga morgen ook weer temperaturen, ga nu pas door met de utrogestan als mijn temperatuur overtuigend hoog is. Maar niet doorgaan met de utrogestan vind ik ook eng, wat als mijn eisprong toch eergisteren is geweest? Had vanmiddag ook weer slijm, maar kan misschien ook van de utrogestan van vanmorgen komen? Pffff word echt helemaal gek! Dan maar goed dat de test negatief was inderdaad, nog een miskraam zit je ook niet op te wachten. Maar snap ook heel goed dat je toch even teleurgesteld was. Wat is thyrax? Hoop dat je ermee mag stoppen als het je onregelmatig maakt. Door mijn pco weet ik hoe ontzettend irritant dat is!
Ik hou me overigens ook altijd aanbevolen als er nog iemand utrogestan over heeft. Woensdag controle gehad en alles was gelukkig schoon. Ik heb nog aangedrongen om te prikken op ANA, maar daar beginnen ze helaas echt niet aan. Ik ben echt op een ondoordringbare muur gestuit voor mijn gevoel. Wel heb ik een doorverwijzing voor de poli herhaalde miskramen in het AMC. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dan zou ik maar stoppen nog even inderdaad. Want het zou helemaal zonde zijn als je daardoor helemaal niet ovuleert. Ik hoop dat je snel weer mag beginnen met IVF, dan heb je weer wat meer houvast, regelmaat en goede hoop. Ik neem aan dat je nu sneller kunt gaan omdat ze nog weten welke "cocktail" voor je meisje heeft gewerkt, toch? En Minty, wat stom dat ze dat niet willen doen. Het is toch gewoon bewezen dat dat de oorzaak kan zijn? Waarom nou niet gewoon meewerken? Kost dat zoveel geld aan de overheid dan? Hebben ze ook gezegd waarom ze dat niet willen doen? Moet je dan misschien eerst minstens 10 miskramen hebben gehad? Wel fijn dat je helemaal "schoon" was. Hoewel het leuk zou zijn als je ook wat meer onderzoek zou krijgen naar een mogelijke oorzaak. Hopelijk werken ze in het AMC wel mee!! Nuage...ben benieuwd !!
@Eef: doordat ik het warm heb en mijn borsten erg gevoelig/pijnlijk zijn/waren ben ik toch bang dat mijn eisprong toch al geweest is. Pffff, zit mezelf echt helemaal gek te maken! Hopelijk geeft mijn temperatuur morgen zekerheid. Met IVF zal ik inderdaad weer rust krijgen, dan heb ik inderdaad weer echo's en krijg ik eventueel medicatie om mijn lichaam te stimuleren. Eva is geboren uit een cryo in IVF in een natuurlijke cyclus, dus daar is verder geen medicatie aan te pas gekomen.
Hoi meiden, Minty: geen ervaringen mee, als het bij ons nog eens mis zou gaan, dan zouden wij naar zo'n poli in Leiden gestuurd worden! Susannelilian: Jeetje meid wat een onzekerheid, ik zou inderdaad even met de utro stoppen, stel dat je, je eisprong nog niet hebt gehad inderdaad, lastig! Nuage: Hoe is het gegaan? Madelein: Lastig he die onzekerheid, ik denk dat, dat nog wel even blijft totdat je de kleine straks elke dag voelt. Hier vanmorgen een goede echo gehad, maar nu een zeurderig gevoel links, al denk ik dat, dat van mijn darmen komt en de onzekerheid slaat weer toe! Nou meiden hier vanmorgen een hele mooie echo gehad, ons mini-mensje is in 11 dagen tijd 1,3 cm gegroeid! Hartje klopte mooi, uitgerekende datum is 1 maart en dat blijven we ook aanhouden zei de gyn. Over 2 weken weer!
@MamaDeluxe: dat kan, maar voor hetzelfde geldt is hij toch eergisteren gesprongen, heeft het dan nog wel zin om pas op 3 dpo te starten met de utrogestan? En is de utrogestan of de PCOS niet de reden van de bijna positieve test? Hopelijk geeft de ovutest van vanavond of morgen of mijn temperatuur van morgen zekerheid! Wat fijn dat je echo goed was, gefeliciteerd! En nou genieten hè, want het gaat zo snel!
In t ziekenhuis in Tilburg twee steden ziekenhuis doen ze niet aan cytotec. Het is of afwachten of cureteren.. Ze hebben erg veel slechte ervaringen met cytotec. Eerste keer na lang zeuren wel een recept meegekregen maar ik durfde niet meer.. Afwachten zie ik al helemaal niet zitten aangezien dat de eerste keer al 6 weken geduurd had.. Aangezien dit ziekenhuis toch wel goed aangeschreven staat in moeder/kind zorg en mijn verloskundige ( vriendin) hier zit kies ik hiervoor.. Weet niet beter ook eigenlijk..
Minty wel fijn dat je een doorverwijzing hebt? Ik geen ervaring mee. Ben vergeten te vragen of ik mag stoppen met de utro... wat zouden jullie doen? Uitstrijkje heeft niet plaatsgevonden. Dit was ook mijn echte gyn en omdat alles anders liep (qua volgorde afspraken) ben ik verder vergeten te vragen hoe en wat. Ik vroeg aan de echoscopiste of ze alleen echo ging doen en geen andere dingen en ze zei alleen echo. Dus prima. Beebje was helemaal gezellig aan het jumpen en alles zag er goed uit. Uitslag triple screening alle risico's laag. gesprek gehad met de vroedvrouw ze herkende me nog van Noa* zo lief en ze zei huilen is normaal hoor, en j mag altijd langskomen. Echt even fijn. Dikke knuffel gaf ze me. He wat deed dat goed! Gesprek met gyn was erg fijn. Ze legde uit dat ik bij Noa toch een placenta had die niet goed werkte. Dat een te kleine placenta dat inhoudt. Nou dat heeft min vorige gyn (die v Noa) nooit gezegd! Pfff ik heb besloten klachtenbrief te schrijven niet een hele procedure of zo maar wel een melden wat ik vind. Deze gyn was echt veel grondiger met alles dat kon je merken. Ze is ook lid vh comité van kindjes die overleden zijn (of zoiets) dus zo is op de hoogte van cijfers (Europees) onderzoeken etc. Heel fijn. ik vroeg nogmaals of het normaal is dat er na de 36e week geen controles meer gedaan worden en ze zei dat is echt normaal hier. Ze doen n laatste echo met 36 w en als alles goed is niets meer. Ze zei wel dat het wrsch gaat veranderen in de komende jaren... al met al voelde ik me gehoord en gezien en heb mijn behoefte duidelijk gemaakt om vragen te kunnen stellen. Ze zei ik zal een rood uitroepteken bij j dossier doen dat je extra tijd krijgt voor je vragen, want we will dat JIJ je goed voelt. over drie w weer een echo. Dan kan me man er ook bij zijn! Het was fin en goed en voel me echt rustiger nu. Sorry ego bericht
Zonnetje, ondanks dat ik het vreemd vind dat ze niet aan cytotec doen, vind ik het in jouw geval wel wijs. Ik mocht toen van mijn gyn, bij 7,5 weken geen cytotec. Teveel kans op heftige bloedingen. De curetage verliep prima. Maar bij iemand die veel minder ver is, vind ik de pillen wel een goede optie hoor. Die heb ik bij 6,3 weken ook al gehad en dat verliep ook prima. Ik was toen wel blij dat ik niet weer gecureteerd hoefde te worden. Dat is toch weer met verdoving enzo. Hoe gaat het verder met je? Kunnen jullie er samen wel een beetje over praten, of ben je nu nog te verdoofd door de grote tegenslag? Knuffel...
Conejita, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Ik heb ook geen echo meer gehad hoor, na de echo bij 8 maanden. Maar omdat ze twijfels hadden over de grootte hadden ze het bij jou natuurlijk wel moeten doen.
@zonnetje: snap dan wel dat je daar toch wilt blijven en je moet doen waar jij je goed bij voelt. @conejita: wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de vroedvrouw, zo hoort het ook!
@conejita: klinkt goed! Utro is meestal tm week 12 dacht ik, dus dan zou je nog een week door moeten gaan. Vanaf dan heel langzaam afbouwen. Vanaf week 14 werkt de placenta volledig dus dan zou je theoretisch gezien zonder moeten kunnen. Maar zou idd nog even bellen voor de zekerheid. Geen risico's nemen! Hier weer een beetje bijgetrokken. Veel knuffels gehad van m'n paard net, wat is het toch een schat. Voel me altijd beter door hem . Verder bij de drogist lekkere spulletjes gehaald van de rituals en mezelf daar net even mee verwend. Nieuw lakje op de tenen en ik ben weer als nieuw!
@Conejita: fijn zo'n gyn! Dat geeft moed. En ook fijn dat je alweer zo ver bent. @Zonnetje: ik vond de Cytotec wel meevallen, maar ik had natuurlijk alleen een lege vruchtzak. Ik denk inderdaad dat het alleen bij vroege miskramen zinvol is. @Madelein: gebruik jij naast de utro eigenlijk nog iets anders? @Eef: irritant dat je cyclus van de rel is. Dat is toch altijd weer even afwachten he, na iedere miskraam. Ik zit eraan te denken om de volgende ronde maar een keer aspirine te proberen. Doe je dat dan eigenlijk na de eisprong of vanaf een positieve test?