@minty: ik gebruik geen utro. Ik was overal mee gestopt de maand voor ik zwanger werd. Slikte alleen vit D en omega 3 in hoge dosering. Omega 3 nu nog steeds, vit D alleen wat er in de multi zit. Asperine zou een idee kunnen zijn, alleen opletten op bloedingen. Volgens mij ga je dat vanaf de eisprong gebruiken ja, maar de andere meiden weten dat beter denk ik.
Is er hier nog iemand die intralipid gebruikt? Is duur spul en ik heb nog flesjes staan.. Pb anders even
Oh, dat wist ik niet. Heel veel sterkte alvast voor maandag. En tip: vraag of ze na de ingreep een beschermendengel inbrengen. Weet de naam niet meer, maar dit doen ze hier als je voor een 2e (of vaker) in korte tijd gecureteerd wordt. Heb je minder kans op verklevingen.
@susannah: i.d.d maar ff wachten met Utro tot je zeker bent van eisprong. Komt noet op een dagje hoor. Start zelf altijd pas bij posi zwangerschapstest. @minty: fijn dat je schoon bent. Wel jammer dat je ze niet kon overtuigen van de ANA test.
@mamadeluxe; fijn dat de echo goed was!! @conejita: wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij deze gyn!! Zo belangrijk dat je je gehoord voelt. En natuurlijk heel fijn dat beebje het goed doet.
Nou vandaag alle uitslagen gehad in Gent. Het kon eigenlijk niet slechter geloof ik. Ik heb positief getest op ANF. Moet het nog even uitzoeken maar geloof dat het de variant is die te maken heeft met reuma en Raynaud. Hoe dan ook, mijn immuunsysteem is licht geactiveerd en kan mogelijk de embryo aanvallen. Hiervoor dus prednison. Daarnaast positief getest op MTHFR gen. Officieel in Gent geen oorzaak voor hh miskramen maar het internet zegt iets anders. Daar dus fraxiparine en aspirine voor. Zaadonderzoek was zeer zwak. Volume was niet goed, beweeglijkheid wel en morfologie was maar 2% goed en dat moet 4%. Toen uitslag MOAT. Hiermee hebben ze gekeken of de zaadcellen in hun eentje een eicel geactiveerd krijgen. Ik heb al 2 keer een partiële mola gehad. Dit is een eicel die bevrucht is door 2 zaadcellen. Dit kan komen doordat de zaadcel in zijn eentje de eicel niet geactiveerd krijgt en dan moet er dus nog eentje bijkomen voordat het wel lukt. De uitslag was echt bar slecht. Geen enkele van de 4 zaadcellen die ze hadden getest op muizeneicellen was geslaagd. Omdat het zoiets zeldzaams is konden ze het niet uitdrukken in percentage, maar het was niet goed. Advies zou zijn ICSI met AOA. Dan wordt er dus 1 zaadcel in een eicel gedaan en activeren ze die handmatig. Dan voorkom je dus dat je weer een mola krijgt. Ik ben nu zwanger. Het was vrij duidelijk dat we niet heel veel hoop hoeven te hebben. De kans dat dit weer een mola is achten ze hoog. Het is afwachten, helaas is er geen manier om hier achter te komen, pas nadat het misgaat en er een curettage is gedaan en het weefsel is nagekeken. Ik ben een beetje kapot ervan, maar de zwangerschap geeft nog enige hoop op dit moment, al is het niet veel. Ik vrees dat als dit weer een mola is het einde verhaal zal zijn voor ons. Ik zie het ICSI verhaal totaal niet zitten namelijk. Maar het is nog niet helemaal doorgedrongen en zolang ik nog zwanger ben is er hoop. Ik heb trouwens ook gevraagd wat ze vond van de combinatie vitamine C en prednison. Ze was geshockeerd dat er vrouwen zijn die vitamine C vermijden en zelfs specifiek fruit niet meer nemen. Ze vinden het echt de allergrootste onzin en zien ook totaal geen verband tussen de twee. Ik gaf aan dat Dr. P zoiets had gezegd en van hem was ze duidelijk geen grote fan. Ik blijf dus gewoon mijn multi gebruiken. Het was een echte helse dag. We waren 3 kwartier te laat in Gent dankzij alle files, toen rotnieuws gehad en daarna dik een uur te laat om onze dochter op te halen bij de gastouder die een etentje had... Alleen maar file, file, file en de airco die het niet deed en een heleboel stress. Heb vanavond direct nog de medicatie opgehaald (wel zelf alles moeten voorschieten) dus heb nu meer dan genoeg utro, fraxi en prednison gelukkig. Nu maar hopen dat ik het nog een aantal maanden ga nodig hebben.
verdorie nuage, ik kwam nog even kijken of er nieuws was van jou. Geen leuk nieuws dus.Ergens wel fijn te snappen wat er nu elke keer fout gaat, maar de waarheid is wel hard!! Ik kan dus alleen maar heel hard voor je gaan duimen! Kan je man nog iets van supplementen nemen waardoor zijn zaad op dat punt zou kunnen verbeteren?En mocht het dit keer niet goed zijn, had dat dan nog gevolgen voor je gezondheid? En kan het met 2 zaadjes in 1 eitje niet toch goed aflopen of lopen alle chromosomen dan in de soep? Nou, nu eerst even bijkomen en alles op een rijtje zetten neem ik aan. sterkte meid!
Het is een genetisch defect, er is niets wat hij kan doen om het te verbeteren helaas. Ja iedere partiële mola heeft gevolgen voor mijn gezondheid. Er is altijd het risico dat de mola persisteert en zich uitzaait door mijn lichaam (longen/hoofd) en dat ik chemo nodig heb om het weg te krijgen. Overlevingskans wel 99%. Een dubbel bevruchte eicel kan nooit goed aflopen. De embryo heeft een hele set DNA teveel gekregen. Dat noemen ze triploïdie en is niet levensvatbaar. Dat wij uberhaupt allebei de keren een hartslag hebben gezien en een normaal uitziende embryo vonden ze zeer opzienwekkend.
Ten eerste, sorry dat ik missch mensen heb blij gemaakt met dooie mus, ik ga dus nog ff door met de utro, maar wil niet zeggen dat ik "straks" toch nog over ga hebben.. Mamadeluxe: fijn! goede echo! cdvg: joepieee een zoontje! of had ik dat al gezegd ? Y30: wat heerlijk dat je de kleine nu al hebt gevoeld! ik kan ook niet wachten. madelein: oef dat blijft toch spannend he die pijn die dan weer opkomt. goed dat je zo goed voor jezelf zorgt! en lekker knuffelen met je paard Minty, fijn dat je "schoon" betn maar stom dat je niet op ana willen prikken. hoop dat je verder komt in het AMC. Eef, nou ik bedoelde meer controles (hartje luisteren) na week 36. in Ned doen ze dat wel toch? aspirine moest ik een maand voordat ik begon met zw worden al beginnen te slikken. zonnetje: enorm veel sterkte alvast voor maandag en daarna. nuage: en hoe is je dochtertje dan te "verklaren"? toch wel een wonder? ik voeg fotootje bij van ons beeb
Jeetje nuage wat een rotbericht. Jullie dochter is een wonder idd. Hoop zo voor je dat deze zwangerschap nog zo'n wondertje brengt. Sterkte.
Mooie echo conejita! Ik heb de grootste klap weer gehad. Zie niet op tegen maandag eerlijk gezegd zal ik blij zijn als t maandag is... Ik zit wel vol met vragen, verdriet en angst voor de toekomst. Bestond er maar een glazen bol.. Heb ook niet stil gestaan bij op evt risico's 3 curretages in een jaar. Bepaalde extra onderzoeken op t vruchtje oid.. Was te overdonderd en helemaal afgesloten denk ik..
ja da´s toch logisch meid. heb je nog tijd om al je vragen te stellen? wachten op maandag is ook niet echt fijn he. baal echt enorm met je mee hoor. was net zo blij voor je. denk jij er ook over om naar Gent te gaan?
Ja denk er wel over. Info aan t verzamelen. Wil eerst alle onderzoeken op een rij hebben en dit voorleggen bij m'n eigen gyn. Zien wat hij ervan zegt en wat zie hiermee doen. Manlief vindt t eng om overvee grens te gaan zeg maar