Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Elke - TSH moet onder 1 blijven. Dat is wat gent en Dusseldorf aanhouden. In nederland vind men onder 4 acceptabel. Voor anti tpo is niet echt medicatie wat ik begreep je kan wel selenium extra nemen om die waarde positief te beinvloeden. Google er maar eens op. Ook op ZP zijn meerdere mensen met schildklier ervaring, hier niet echt actief meer maar wie weet in het ivf dusseldorf topic nog wel. Tammy kan je ook wel meer info geven, die zal vast komende dagen nog een blik werpen.

Rest van de meiden ik lees nog regelmatig mee, hoop dat het goed gaat! Fijn de positieve berichten van y30 en madelein!

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    #2802 Susannelilian, 29 jul 2015
    Laatst bewerkt: 29 jul 2015
    @zonnetje: logisch dat het nog niet helemaal doordringt, het is nog erg vers en heel heftig. Neem rustig je tijd en doe wat voor jou goed voelt, alles kan en mag! Herken het ook hoor, ik ben ook steeds maar doorgestoomd en heb mezelf geen tijd gegeven om het te verwerken. Want ook al lijkt het nu alsof er weinig te verwerken valt, het is echt nodig!

@madelein: fijn dat het allemaal goed was en dat je zo goed in de gaten gehouden wordt, het komt vast goed! Dat van dat niet hechten herken ik heel erg, is zelfbescherming. Ik kon pas echt van Eva gaan genieten bij 30 weken, daarvoor durfde bleef de angst en onzekerheid overheersen. Hopelijk gaat dat bij een eventuele volgende zwangerschap beter.

@iedereen: hier gisteren aan het einde van de middag ineens een ontzettendefelle, maar korte steek onderin mijn buik en vanmorgen een verlaagde temperatuur. Weet dat het niks zegt, zeker doordat ik utro gebruik, maar krijg er tegen beter weten in toch weer hoop van... Zo irritant! Moet afwachten, maar diep van binnen weet ik dat de kans op een zwangerschap deze ronde wel heel erg klein, zo niet nihil is.

Iets heel anders: ik krijg ineens geen mailtjes meer bij een reactie in de onderwerpen waar ik een abonnement op heb, ook niet van deze dus. Heel irritant, mis nu veel en moet nu iedere keer de pagina opnieuw laden om te kijken of er nog nieuwe reacties zijn. Hebben meer meiden hier last van en heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen? Edit: heb op de site bij 'over de site' gelezen dat hier problemen mee zijn en dat ze werken aan een oplossing. Hopelijk is het snel opgelost!

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    hey meis

fijn dat je je goed voelt bij dit plan en je serieus genomen voelt. en zodra je je weer zorgen maakt of de situ verandert, gewoon weer aan de bel trekken. je bent dus geen zeur kom je daar nu ook achter ;)?

hechten... ik merk dat ik sinds vrijdag (echo en gesprek gyn) me een stuk rustiger voel en ook kan genieten van deze zwangerschap (voor hoe lang...? maar wie weet blijft dit gevoel). missch komt dat omdat deze periode voor mij niet beangstigend is. het begin en eind zijn eng, daar tussen in niet. (blijkbaar maak ik me dus ook niet druk over andere complicaties). jij zit nog in een spannende periode die erg linkt aan de tijd met Sam*. missch als je daar voorbj bent dat je je iets anders zal gaan voelen, ik hoop het!

ja, ik neem (en nam) ´s avonds ook een momentje voor de beeb. soms praatte ik dan eerst tegen Noa* en dan tegen Rainbow-tje ;)
    Ik heb ze nu beide op de koelkast hangen onder elkaar en geef ze beide elke dag een kus.
    weet je, ik denk, je voelt hoe je je voelt en dat is allemaal "goed" en normaal. je kunt een momentje inlassen maar als je dat niet wil dan hoeft dat toch niet.
    je doet wat je kan om voor dit brusje te zorgen en dat maakt jou al een liefdevolle mama!!
    knuff

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    zonnetje ik herken het ook hoor. later kwam de klap inderdaad.
    ook al heb je je geprobeerd "af te schermen" het doet toch heel wat met je. het enige dat eigenlijk helpt genezen denk ik os een goede ervaring.

ging je je nu ook inschrijven bij Gent? (sorry weet het effe niet meer)
    sterkte meis

5. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord. Heb de bloedresultaten op papier gaan halen net bij mijn ha. Lijkt erop dat dat onder 1 is niet?

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vandaag internet af aan het zoeken naar alles wat ingezet kan worden bij herhaalde miskramen. Heb m'n zorgverzekering gemaild over evt dekking in Gent. Met manlief besloten om af te wachten op de onderzoeken in Nederland. Hij heeft een beetje angst voor het buitenland. Ook met m'n vk overlegd. Zij heeft geen ervaring met Gent.
    Ik vraag me wel af of alle medicijnen geen invloed op het vruchtje/kindje hebben. Denk hierbij aan des bijvoorbeeld.

Heb een lijst gevonden op internet waar een heleboel bloedonderzoeken op staan. Graag wil ik jullie vragen om op/aanmerkingen en evt aanvullingen.

Daarnaast kom ik veel tegen over acupunctuur icm Chinese kruiden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb een acupuncturist In de omgeving gemaild om ervaringen en mogelijkheden. Mochten we toch nog niet voor Gent kiezen zou dit een alternatief zijn. Wil het nl wel eens zijn met manlief en als hij echt twijfels over Gent misschien dit eens proberen.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat is de angst voor Gent? De medicatie die ik nu gebruik kan geen kwaad. De bloedverdunners krijg ik in Nederland ook voorgeschreven, en Utro kun je hier ook krijgen. Alleen de Prednison niet, maar er zijn heel veel onderzoeken naar gedaan waar uitkwam dat het in deze lage dosis absoluut geen kwaad kan. Ik zou persoonlijk zo snel mogelijk een afspraak maken want de wachttijd is echt heel erg lang en afzeggen is veel makkelijker dan toch nog een afspraak maken. Maar als je gevoel zegt dat het niet goed is moet je het niet doen. Ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat Gent voor meerdere vrouwen de enige oplossing is gebleken. Langer doorklooien in Nederland had alleen geresulteerd in nog meer miskramen.

Ik wil wel kijken naar de lijst met bloedonderzoeken maar kan je wel vertellen dat ze dit zeer waarschijnlijk niet zullen willen nakijken voor je in Nederland.

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @zonnetje: jullie moeten inderdaad allebei achter de beslissing staan, anders gaat het waarschijnlijk toch niet werken. Succes!

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    image.jpg

Mochten ze bepaalde onderzoeken niet willen doen heb ik een andere manier om dit wel te laten controleren. Meerdere artsen in de familie die een bloedonderzoek aan kunnen vragen. Ik zie niet op tegen Gent. Mijn man wel ik kan er alleen niet uitkrijgen waarom precies. Niet gek alles is natuurlijk ook Nog heel vers. Hij gelooft nog mede door controversionele artsen in de familie dat het idd vette pech is en dat komende bloedonderzoeken kansen geven. Wat natuurlijk ook gewoon kan.. Mocht alles net zo gaan als de afgelopen 3 keren ben ik met een paar maanden weer zwanger. Dus dan kan Gent toch niet zoveel doen. Maar dat vraag ik me dus af..

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @zonnetje: lastig idd. Het duurde bij ons ook even voor we op een lijn zaten hierin, de 4e mk was doorslaggevend voor mijn man. Uiteindelijk alles afgeblazen omdat we helemaal klaar waren met de mmm en nu spontaan zwanger... Dus het kan alle kanten nog op meis.

Ik zou als ik jou was wel aan de omega 3 gaan en vit D laten checken. Een van de makkelijkste dingen om te doen en bij mij heel effectief.

Acupunctuur en Chinese kruiden heb ik klauwen met geld aan uit gegeven maanden lang, bij iemand in Amsterdam ( volgens kenners de beste in nl zo'n beetje). Heeft mij niks opgeleverd behalve een lege portemonnee.
    En idd de mogelijk nog onbekende bijwerkingen van mediatie speelde mij ook door m'n hoofd.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat ze doen in NL is het standaardonderzoek. Dus chromosoomonderzoek en ze testen je homocysteïne, anticardiolopine en lupusanticoagulans. Die laatste 3 testen doen ze pas als je 3 maanden niet zwanger bent. Eerder kan wel, maar kan voor vals positief zorgen. Dus doen ze dat niet en moet je wachten. Als je op 1 van deze dingen positief test dan moet je weer 3 maanden wachten voor een herhaling want anders telt de uitslag niet. Ben je tussendoor weer zwanger en gaat het mis dan moet je weer 3 maanden tellen vanaf de dag dat het mis ging voordat je kunt testen. De behandeling is overigens bloedverdunners, maar dan wel pas vanaf hartslag. Ik zelf heb in NL positief getest op anticardiolipine en kreeg dus te horen dat ik antifosfolipidensyndroom heb. Daarom schrijft ook de Nederlandse gyn dit aan mij voor. Echter vond ik overal online dat bij hartslag beginnen veel te laat zou zijn. Ik heb gesmeekt of het eerder mocht, maar het mocht niet. Daarna weer 2 miskramen.

In Gent hebben ze vastgesteld dat ik geen APS heb. Dat vermoedde ik al want ik had het nog een keer laten testen bij een internist en die zei het ook al. De uitslag was nu prima. In NL was ie eerder dubieus positief maar ik denk dat ze dit hebben aangegrepen om "maar iets" te kunnen doen. Wat ze op zich siert.

Als je een goede gyn hebt wil deze vast ook wel je schildklier testen. Maar anders zou ik hiervoor naar mijn huisarts gaan als ik jou was. Die kan ook een volledig bloedbeeld voor je laten prikken en daar zitten ook je leverwaarden dan bij.

De reden dat ik uiteindelijk verder ben gaan zoeken is omdat ik me realiseerde dat wát er ook uit zou komen ze me toch niet anders gingen behandelen. Mijn gyn heeft vaak genoeg gezegd dat hij dingen niet wilde onderzoeken omdat het zijn behandelplan niet zou wijzigen. Ook al zou mijn immuunsysteem niet goed zijn dan nog zou ik nooit Prednison krijgen. Staat niet in het protocol namelijk. Het enige wat mogelijk was is de fraxiparine, maar die had ik al. Vanaf hartslag, niet eerder.

Alleen het LUMC wil nog weleens fraxi vanaf positieve test voorschrijven bij vrouwen waarbij een stollingsprobleem is aangetoond. En vrouwen met een bewezen immuunziekte kunnen daar ook prednison krijgen. Maar daarvan ken ik maar 1 voorbeeld en dat is iemand die SLE heeft.

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik ben mezelf alweer helemaal gek aan het maken, terwijl ik weet dat de kans bijna nihil is dat ik deze ronde zwanger zal zijn. En waarom vind ik dat nou zo erg??? We zijn nog niet eens officieel weer begonnen en ik heb Eva toch? Ben echt super gelukkig met haar en heel erg dankbaar, maar toch is blijkbaar de wens voor een tweede ook al erg sterk. Zal waarschijnlijk zijn omdat het bij Eva zo lang geduurd heeft en omdat ik Eva gun wat ik zelf zo gemist heb: een broertje of zusje.

Ik had gisteren een ontzettend felle steek in mijn onderbuik en vanmorgen was mijn temperatuur 0,3 graden lager dan gisteren. Weet dat het niks hoeft te zeggen, maar kan het ook niet helpen dat ik er toch weer wat hoop van krijg. En heb het stomste gedaan dat je op zo'n moment kan doen: op internet kijken. Zucht, word best moe van mezelf. Gelukkig gaan we binnenkort weer starten met ivf, dat zal rust geven omdat ik dan in ieder geval zeker weet of mijn eisprong wel of niet geweest is en met ivf heb je toch meer kans dan spontaan, ik in ieder geval wel.

Sorry hoor voor dit ego berichtje, maar moest het even kwijt. Hopelijk vinden jullie me nu geen slechte moeder...

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hoezo een slechte moeder? Je gunt je kind een brusje om mee op te groeien, terwijl je daar heel wat voor moet doen, dat maakt je toch eerder een goede moeder.:)

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Zonnetje ik stuur je later een pb met gegevens ve arts die electro acupunctuur doet. Hij heeft veel vrouwen geholpen met miskramen waaronder mijn tante die na bij hem te zijn geweest mijn nichtjes heeft gekregen. Hij zit in Heiloo en is ook helderziend volgens mij. En ik heb nu ook geen mk gehad, hoewel ik niet weet of het daaraan ligt, of geluk was, of dat het aan de medicatie ligt.
    maar ik denk écht dat hij weet wat hij doet. En mijn tante is ook een slimme dame.

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Wat lief dat je dat zegt, word er emo van, stom hè?! Er zijn meerdere moeders die nu nog niet aan een tweede kindje willen beginnen omdat ze dan vinden dat ze hun eerste kindje tekort doen. Doe ik Eva nu ook tekort dan? Het kan natuurlijk nog heel lang duren voordat het ons misschien weer gegund is, maar het kan ook heel snel weer raak zijn. Dat laatste hop ik natuurlijk heel erg, maar wil ons huidige wondertje echt niet tekort doen!

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jeetje je moet denken dat je je kindje tekort doet hoor! Je bent heel bewust bezig met een brusje en je doet je dochtertje hiermee niet te kort. Het is niet egoïstisch om graag een tweede te willen. En ik hoop recht voor je dat niet weer zo'n lange weg hoeft af te leggen. Geniet van je dochtertje en haal daar kracht uit.

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @zonnetje: moet NIET denken neem ik dan aan? ;) Heel lief wat je zegt, dankje! En ik hoop natuurlijk dat het ook voor jou snel weer raak gaat zijn en dat het dan wel goed gaat komen!

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Ooh sh*t natuurlijk bedoelde ik niet. Sorry niet teruggelezen...

19. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: zou je die arts ook naar mij willen pb-en? Ik woon daar toevallig heel dicht bij in de buurt :D Ben jij zelf ook bij deze arts geweest?

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @zonnetje: haha, geeft niet hoor! :)

Deel Deze Pagina