Ik heb ze in het verleden wel gehad, maar had altijd wel een heel korte piek en weet niet meer wanneer die erg donkere was... We gaan het zien de komende dagen, ga anders gewoon nog een week langer door met de utrogestan. Desnoods verzin ik wel een smoes voor een nieuw recept.
Nog gebeld Zonnetje? Hopelijk was het niks! @iedereen: mijn temperatuur was verre van betrouwbaar en bij wel betrouwbaar waarschijnlijk nog verder gezakt, maar ga straks rond 07.00 uur voor alle zekerheid toch een zwangerschapstest doen. Weet ook wel dat hij negatief zal zijn, maar zal toch ontzettend balen als dat straks bevestigd wordt. Heb toch tegen beter weten in altijd weer hoop.
Wat ik al wist is net bevestigd: niet zwanger. Ben zo teleurgesteld! De urine was niet zo geconcentreerd en er zaten deeltjes utrogestan in, maar dat maakt natuurlijk niet uit, al maak ik mezelf graag wijs dat dit wel invloed heeft. Tenzij ik voor die tijd ongesteld word of mijn temperatuur verder daalt wil ik donderdag toch nog een keer een test doen, al weet ik ook wel dat ik gewoon niet zwanger ben. Was ook te mooi om waar te zijn.
Susannelilian balen.. Ben gisteren na 2 keer in een half uur 38,3 gemeten te hebben in slaap gevallen en net pas wakker. Had ineens ook flinke bijwerkingen van de kuur. Misschien toch iets te verl geweest. Nu weer 37,2. Maar wel doodmoe.
Balen Susanne! Stom he, hoe je door je hoop tich van alles denkt te gaan voelen. Zonnetje: fijn dat de koorts weer gezakt is. Doe je het wel rustig aan? @Hier: ik zit nu op dag 19 na de miskraam en nog steeds geen ovulatie te bekennen. Ik heb maar ovulatietesten gehaald, maar die van vanmorgen was iig nog negatief. De vorige keren had ik na iedere miskraam weer meteen een vrij normale cyclus, maar deze maand lijkt hij toch wat in de war te zijn.
@zonnetje: fijn dat de verhoging weer gezakt is! @Minty: ik voel ook wel echt dingen, maar het zegt dus blijkbaar niks. Ga op advies van iemand van een ander topic toch nog een week langer door met de utrogestan omdat mijn eisprong misschien toch wat later geweest is, maar zijn snel gestopt met klussen en daarna nog maar 1 keer, dus als mijn eisprong al later geweest is dan is de kans dat ik zwanger ben toch heel klein. Maar ja, doe het toch maar voor alle zekerheid. Heb nu echt last van bijwerkingen van de utrogestan, ben behoorlijk misselijk! Dat soort klachten krijg je dan toch weer hoop van hè, zo irritant! Voor jou hoop ik dat je eisprong snel weer komt!
Zonnetje: Ik zou toch even bellen, als hij 's ochtends al 37.3 is, dan zal hij de loop van de dag wel weer oplopen. Susannelilian: Wat balen allemaal zeg, ik blijf stiekem met je mee hopen. Pluis: jeetje meis wat verschrikkelijk! Ik hoop dat je hier een beetje je verhaal kwijt kunt en wat hulp van de andere hier kan krijgen. Minty: Ik hoop dat je eisprong er snel aankomt en je cyclus niet al te veel van slag is! Nuage: Ik heb veel aan je moeten denken, hoe gaat het met je/jullie? Ik heb de helft maar onthouden, sorry meiden. Hier even een dipje, gisteren en vannacht wat bloedverlies gehad, vanmorgen de gyn gebeld, ze hebben mij op een tweede lijst gezet, want het is gigantisch druk... voel me dan gelijk weer schuldig dat ik gebeld heb.. om 10.45 mag ik komen voor een echo, maar moest me voorbereiden op een lange wachttijd.
@Mama: dankje! Wat bloedverlies hoeft niks te betekenen hè, maar kan me voorstellen dat je ervan schrikt. Welke kleur was het en hoeveel? Geen krampen begrijp ik uit je verhaal? Dan is er vast niks aan de hand , maar heel fijn dat je toch even langs mag komen voor een echo. Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten. Laat je het weten als je de echo gehad hebt? Sterkte!
@susan: dank je wel. Het was helderrood en had sinds gistermiddag al een zeurend menstruatie gevoel, maar dat kan net zo goed het oprekken van mijn baarmoeder zijn.... Ik zit nu in de wachtkamer, bloednerveus en erg misselijk....
@Mama: ik hoor het wel als je de echo gehad hebt. Als het niet doorzet, je geen krampen hebt en geen stolsels dan is het vaak iets onschuldigs, hopelijk bij jou ook!
Onze mini doet het goed!! We zagen voor de uitgang wat bloed zitten, dus komt daarvan, hij sluit niet uit dat ik nog meer bloed ga verliezen, als ik me er niet goed bij voel, moet ik gewoon bellen... Wat een opluchting meiden ☺️
Goed nieuws mamadeluxe!! Rustig aan doen de komende dagen! @susanne: je zegt dat je eisprong mogelijk later is geweest, je moet echt pas met utro beginnen na je eisprong. Anders kan de utro een eisprong tegen houden. Dus je moet wel een soort van zeker van je ei zijn voor je begint... Een week langer doorgaan ( dus 3 weken na je eisprong? ) heeft naar mijn idee niet zoveel zin als je op nod negatief test . Sterkte! @zonnetje: ik zou ook even bellen. Als je toch weer koorts had gister is er misschien toch nog iets niet goed weg . Pff wat een martelgang onderga jij!
Pluis, wat verschrikkelijk zeg wat er gebeurd is Heel veel sterkte nog! Mamadeluxe, wat fijn dat alles in orde is. Dat is echt schrikken als je bloed verliest. Minty, hopelijk snel weer een eisprong. Vervelend als het dan langer duurt na een miskraam. Susanne, wat jammer dat je een negatieve test had. Ook vervelend dat je niet precies weet wanneer je eisprong was. Ik temperatuur en doe ovutesten, hiermee lukt het mij wel altijd een eisprong te ontdekken en ik begin pas na temp verhoging met de utro. Ik heb vanochtend weer de wekelijkse echo gehad en kan gewoon niet geloven dat het nog steeds goed gaat. Kleintje was druk aan het schoppen en al 3,1 cm, wat overeen zou moeten komen met 9w6d. Hopelijk blijven de medicijnen zo goed werken en gaat het eindelijk lukken!
@madelein: ik weet het, maar mijn temperatuur deed zo raar, de ovulatietesten werden maar niet positief en de cyclus duurde zo lang. Was zo bang om te laat te starten met de utrogestan en zo onzeker dat ik toen toch maar begonnen ben. Het is niet zeker dat de utrogestan je eisprong tegenhoudt en er zijn veel meer vrouwen die pas na de NOD positief testen, dus ga toch langer door als de menstruatie er niet voor die tijd al doorheen breekt. @Nijntje: dat deed ik ook allebei, maar werd er alleen maar ontzettend onzeker van omdat ze zo raar deden. Zie de reactie op madelein voor meer toelichting. Wat geweldig dat jouw zwangerschap nu eindelijk goed gaat, geniet ervan!
@susanne: nou ja niet zeker, het is pure progesteron. Het hormoon wat je lijf zelf normaal pas na een eisprong maakt. Ik weet niet beter dan dat je echt niet voor je eisprong moet beginnen omdat de progesteron het wel degelijk tegenhoudt. Als je eitje al op springen staat zal het wel meevallen, maar zo te horen was dat bij jou nog niet zo. Laat na nod positief testen ( dus langer dan 14 dagen na een eisprong) geloof ik persoonlijk niet zo in. Als je cyclus zo rommelt misschien een idee om met teunisbloemolie te beginnen? Heeft bij mij altijd heel goed gewerkt.
@madelein: ik had wel echte eisignalen voordat ik begon met de utrogestan: veel slijm, buikpijn en donkere ovulatietesten. Toch zijn er genoeg voorbeelden te vinden waarbij vrouwen pas ver na de NOD positief getest hebben. Ik geloof ook niet dat dit bij bij nu het geval is hoor, maar dat weekje langer of korter maakt dan ook niet meer uit. Heb tot nu toe altijd gehad dat ik door de utrogestan ongesteld werd, behalve toen ik zwanger was uiteraard en altijd ruim binnen de 2 weken na de eisprong. Ach, ik zie het wel, maar had zo gehoopt op een wonder en mijn lijf gaf me toch hoop. Nog steeds trouwens, maar het zal wel door de bollen en/of een naderende menstruatie komen. Heb al een keer teunisbloemolie gebruiker, maar volgens mij werd mijn cyclus daar alleen maar onregelmatiger van.