Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O dat scheelt wel natuurlijk. Dacht dat je helemaal niks had gemerkt. Raar dat die ovu testen niet positief werden.
    Enige nadeel van een week langer utro gebruiken is dat je cyclussen langer gaan duren.
    O echt? Onregelmatiger door teunisbloemolie? Zo zie je maar dat iedereen anders reageert op middelen. Bij mij ging m'n cyclus van 45 dagen naar 31. Daarna bleef het 31 dagen.
    Rare lichamen hebben we toch :(

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat scheelt inderdaad, maar is wel extra irritant dat ik zelfs dan nog niet zeker weet of mijn eisprong wel geweest is. Zeker raar van de ovutesten, in het verleden werkten ze meestal wel. Die week langer utro heeft toch alleen invloed op deze cyclus? Of bedoelde je als ik het altijd een week langer zou gebruiken? Heb je die teunisbloemolie elke cyclus gebruikt of alleen die ene cyclus om weer regelmatig te worden? Misschien moet ik het toch nog maar een keer proberen. Het enige lastige is dat je het maar tot de eisprong mag slikken, hoe moet je dat dan doen als je niet zeker weet wanneer je eisprong is?

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik vind het maar eng spul, dat teunisbloemolie. Ook omdat je moet stoppen na je eisprong en ik kreeg er een kortere LF van.
    Waar ik ook nette cyclussen van kreeg (voor mijn doen) was van Etos zwanger worden, hierin zit ook een kruid voor je cyclus. Ben er alleen niet zwanger mee geworden ;)

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Volgens mij kan de volgende cyclus ook langer duren omdat je een nieuwe cyclus even tegenhoudt. Ik had wel langere cyclussen toen ik het gebruikte, ook die na de utro.
    Is er al een bloed geprikt bij je gedurende een cyclus? Dat zou misschien nog wel interessant zijn als die ovu testen niet positief worden.
    Ik heb de teunisbloemolie destijds wel een half jaar gebruikt ongeveer. Ik gebruikte het tot ik ei pijn voelde en toen ging ik over op tarwekiemolie tot m'n menstruatie.

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik gebruik sinds kort ook weer Etos zwanger worden, zal eens kijken wat dat met mijn cyclus doet. Ik ben er wel zwanger mee geworden, maar ook meer dan genoeg rondes niet. Wij gaan half augustus weer naar het ziekenhuis en gaan dan het IVF traject weer in, dus dan sta ik sowieso weer onder controle. Vind ik een fijne gedachte, dan word ik wel geholpen als mijn eisprong maar niet komt.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Heb je nog embryo's Susanne, of krijg je dan een nieuwe IVF poging?

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    We hebben nog 8 cryo's, hopelijk ontdooien daar een paar goed van! De punctie was 2 keer zo'n hel, dat wil ik echt niet nog een keer. Hoop dus heel erg dat deze cryo's voldoende zijn voor nog een zwangerschap!

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ohh heet dat cryo's, oeps.
    Hopelijk geen nieuwe punctie nodig! Lijkt me ook vreselijk.

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Cryo's zijn de ingevroren embryo's. :) Is het echt niet bij iedereen, maar door de enorme hoeveelheid eitjes wel voor mij. Mocht het toch weer nodig zijn dan ga ik echt aandringen op algehele narcose.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij hebben morgen het gesprek bij de fertiliteitsarts. We moesten een lijstje et vragen maken. We hebben inmiddels eea opgeschreven. Hebben jullie nog tips of dingen die we zeker moeten vragen?

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @zonnetje: heel veel succes voor morgen!

@iedereen: de menstruatie laat hier vast niet lang meer op zich wachten. Heb regelmatig buikpijn, last van mn rug, misselijkheid en hoofdpijn. Werd in het verleden ook altijd gewoon door de utro heen ongesteld. Nu alleen later omdat ik niet zeker weet of ik überhaupt wel een eisprong heb gehad. Pfffffff, zal blij zijn als ik weer in het ziekenhuis loop, dan worden dit soort dingen in ieder geval voor me bijgehouden en geregeld.

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Zonnetje is je koorts gezakt?
    Geen tips, mijn hoofd werkt even niet meer:), ben beetje opgebrand volgens mij.
    veel succes meis iig.

groetjes en succes aan iedereen, ik vlieg morgen een paar dagen naar nederland. Even uitrusten en weg van werk en dagelijkse verantwoordelijkheden.

Liefs!

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Fijne vakantie conejita!

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @mamadeluxe: fijn dat de bloeding niet ernstig was en je kleine het goed doet.
    @nijntje: ook weer een goede echo, super fijn!
    @zonnetje: afspraak al gehad? Hoe ging het?
    @conejita: fijne vakantie!

Hier: vrijdag weer echo. Dan 18,6 of 19 weken. Ben benieuwd.
    Verder is er met de Utro iets mis gegaan waardoor er net bij de apotheek meer dan 800 stuks klaar lagen:$ dus ook ff bijna 80 euro. Maar goed heb ik in ieder geval genoeg en als ik overhoud zijn hier vast wel liefhebbers:D

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Wat is het hier stil vandaag, allemaal buiten of aan het werk?

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, moet jij utro blijven gebruiken dan? Ik mag nu stoppen van gent maar ga pas over 2 weken afbouwen.
    Succes en veel plezier vrijdag!

Conejita, veel plezier in nl!

Susanne, hier aan het werk :(

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Y30: hier een liefhebber! :D Gaat hard met jou zeg, alweer bijna op de helft! Hoe voel je je?

@Nijntje: balen meis, werkse nog!

Hier slaapt Eva al ruim 2 uur! :$ En ik heb zelf ook nog even geslapen, viel bijna om van de slaap. :D

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zo dat is lekker Y30!! Maar inderdaad gebruik jij het nog?

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vanmiddag een gesprek gehad met de fertiliteitsarts. Zoveel op me af gekomen dat ik barstende koppijn had en eerst een paar uur geslapen heb. Nu weer enigszins aanspreekbaar.
    Er zit een flink en vrij dik septum in m'n baarmoeder wat de baarmoeder bijna volledig in 2 delen verdeeld. Ze zijn er niet zeker van of de baarmoeder hoornvormig is of enkel een septum. Het vermoeden neigt naar enkel een septum. Ze hebben geen laparoscopie gedaan ivm geen gerommel in de buik gezien de infectie. 26-08 krijg ik een mri om dit uit te sluiten. Is het enkel een septum is het opereerbaar anders niet. Is het septum de oorzaak van de miskramen? Daar kunnen ze geen zekerheid in geven. Herhaalde miskramen komen vaker voor dat is een feit. Maar ook zijn er genoeg goede zwangerschappen met septum. Wat de oorzaak van miskramen bij een septum is is niet duidelijk. Hiervoor doen ze onderzoek in het amc het trust onderzoek. Morgen wordt ik gebeld door de professor die dit onderzoek leidt of ik in aanmerking kom om mee te doen. Nadeel van dit onderzoek ( wat afhangt van de mri gaat nl enkel om septum) is dat verwijdering gaat via loting. Manlief en ik hebben inmiddels besloten dat indien mogelijk het septum verwijderd wordt en mijn fertarts is bereid daarin mee te gaan.
    Hierin is dus nog geen zekerheid.
    Naast bovenstaande worden diverse bloedonderzoeken ingezet. Oa schildklierprotocol, trombofilieprotocol, homocysteine, en diverse vitamines.
    Deze onderzoeken worden begin oktober ingezet ivm hormoonhuishouding.

De echo van m'n nieren zag er goed uit.
    Heel veel vragen beantwoord heel veel vragen bLijven onbeantwoord. We worden serieus genomen, er wordt naar ons geluisterd en er wordt meedewerking verleend. Er gebeurd niks zonder mijn toestemming of overleg. Geen onderzoeken zonder roesje bijvoorbeeld. Van m'n baarmoeder blijven ze voorlopig af om deze rust te geven. Zo hebben we ook besloten voorlopig anticonceptie te gebruiken om eerst alle onderzoeken af te ronden. Het gesprek heeft een dik uur geduurd en alle vragen zijn voor zover mogelijk beantwoord. We gingen doodmoe maar met een goed gevoel weg.
    Ben benieuwd wat de arts uit t amc morgen te vertellen heeft. Hierna heb ik nog een telefonisch gesprek met fert arts. Zij heeft veel contact met de kliniek in Gent en ik word ook daar besproken. Mijn gevoel van Gent dat ze erg snel allerlei cocktails voor schrijven en wat dit voor effect heeft heb ik besproken met de fert arts. Zij bevestigd dat ze in België idd makkelijker zijn met medicijnen voorschrijven, hier zijn echter nooit wetenschappelijke bewijzen voor ook niet wat dit op lange termijn voor effect heeft. Dit wil dus niet zeggen dat Gent niet goed is integendeel ook door haar bevestigd. Echter ben ik wat huiverig voor alle medicijnen en heb hierbij ook het des medicijn aangekaart. Hier ben ik huiverig voor en ik sta voorlopig achter mijn/ons besluit om Gent even te laten voor wat t is. Voorlopig wordt ik daar besproken en daar laat ik t bij. We wachten eerst dit maar eens af.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat een hoop informatie Zonnetje. Fijn dat jullie serieus worden genomen. Het klinkt als een goed plan van aanpak.

Bedoel je met medicijnen in Gent dan de prednison? Want dat is het enige dat je daar kunt krijgen en in Nederland niet. Utrogestan wordt in Nederland ook vaak voorgeschreven en fraxiparine is een bloedverdunner die ik ook van mijn Nederlandse gyn voorgeschreven krijg. Dus dan kan ik me alleen indenken dat je bang bent dat prednison later schadelijk blijkt te zijn?

Deel Deze Pagina