Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @zonnetje: wat een verhaal zeg! Maar inderdaad heel fijn dat jullie zo serieus genomen wordt en dat alles gaat zoals jullie dat willen. Waar ben je precies zo bang voor qua medicijnen dan? Heel veel succes en sterkte met alles!

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @zonnetje: jemig zeg dat is nogal wat. Kan me voorstellen dat je tijd nodig hebt om ook dit weer te verwerken. Ik hoop zo dat ze het septum weg kunnen halen!
    Laat je ons weten wat ze morgen zeggen?

@conejita: fijne vakantie!

Ik heb vandaag niet zo veel puf dus sorry als ik iemand vergeet.

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nee, doe ik op eigen initiatief. Mijn progesteron waarden zijn al een paar keer aan de lage kant gemeten, dus gebruik ik het door tot de levensvatbare periode geeft me een veiliger gevoel. Heb ik bij mijn zoontje ook gedaan.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @zonnetje: zo dat is inderdaad een hele hoop informatie! Maar heel fijn dat ze zo goed mee denken. Pauze tot de onderzoeken zul je waarschijnlijk niet zo'n fijn idee vinden, maar hopelijk geeft het je wel rust m.n. Lichamelijk.

Hier: niet zo'n beste bloedwaarden:(.
    Geen aanval waarden gelukkig maar de tolerantie waarden zijn nu al voor de 3e week op rij gezakt, en inmiddels echt laag. ZUCHT

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Y30: heeft dat ook gevolgen voor jou of het kindje?

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Y30 kunnen ze iets doen aan je bloedwaarden?

Waarom ik t niet zo op medicijnen heb? Ik leef heel gezond en hou niet van chemische troep. Ik heb nu ook echt t gevoel dat ik licht geef. Ik vraag me ook echt af of prednison bijvoorbeeld geen effect heeft op een vruchtje/kindje. Vriendinnetje heeft heel veel medicijnen gehad in haar zwangerschap en kindje heeft t hierdoor echt wel moeilijker gehad. Daarnaast is er geen bewijs dat t geen effect heeft. Ook reageer ik zelf nogal heftig op ceelnzooi in m'n lijf. Dus wil dit echt beperken en eerst andere middelen proberen.
    Voor degene die dit wel doen doe waar jehe goed bij voelt. Dit is geen aanval commentaar oid maar mijn gevoel erbij. Niet zo makkelijk te beschrijven. Ga nu alweer slapen ben kapot. Bedankt voor jullie lieve reacties x

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Geeft aan dat mijn lijf het kindje weer niet goed accepteerd. Terwijl dit ook een tijd (tussen 12 en 15 weken) goed ging.

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Prednison moet omhoog.

Ben zelf trouwens ook niet happig op med. Hoor. Snap je wel. Bij mij is het alleen echt aangetoond noodzakelijk.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Er zijn gelukkig weldegelijk onderzoeken gedaan naar Prednison en zwangerschap. Mijn internist bevestigde gisteren ook dat het niet schadelijk is voor het kindje. Anders had ik het nooit genomen, ook ik heb nagedacht over des uit het verleden en hou niet van medicatie tijdens de zwangerschap. Ik gebruik ook geen Strepsils ofzo en ook geen paracetamol. Maar ja als je immuunsysteem het probleem is dan is het kiezen of delen.

Overigens denk ik dat bij jou het "probleem" hier waarschijnlijk helemaal niet zit. Denk dat je helemaal geen medicatie nodig hebt en hopelijk is het met de operatie straks helemaal goed.

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Zonnetje meid wat een verhaal! Fijn dat de zorg goed is. Ik leef mee!

Nijn sorry had ik echo gemist? Joepiee Hoe voel je je?

Nuage Hoe gaat het me jou? Nog geen echo gehad of las ik er over heen? Wat is het toch spannend allemaal. Je emo's nog veilig in de koelkast? Sterkte ik leef ook weer mee

Lillian balen dat je niet zwanger bent meis. Veel sterkte

Y30 shit shit shit. Dus medicatie verhogen ?
    sterkte

de rest: mijn hoofd idd ook bommetje vol. Ik vlieg straks lekker weg.
    Bedankt voor alle fijne vakantie wensen. Ik heb weer eens mooi weer in Nederland. Terwijl ik juist wel zin had in wat kou! :p

Knuffels voor iedereen ik zal wrsch wel mee blijven lezen.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb gisteren extra echo gehad. Alles zag er goed uit vooralsnog. Was beetje ingestort van de spanning dus daarom toch gebeld of ik kon komen.

12. Zeksem

Zeksem Actief lid

8 jan 2014
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik sluit me bij deze topic aan. Ik heb een beetje terug zitten lezen. Wat vervelend dat het zwanger worden/ blijven niet lukt. Bij mij gaat het ook niet zo goed. Wij zijn al 3 jaar bezig voor een eerste kindje en elaas wil het niet lukken.

Ik heb twee keer een miskraam gehad met 14 weken. De babietjes waren gegroeid t/m 14 weken en toen is het hartje gestopt.

Voor mijn eerste zwangerschap is in ronde 3 gelukt om zwanger te worden. Na mijn eerste zwangerschap heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ik weer zwanger was ( na ronde 2 clomid).

Nu heb ik mijn laatste miskraam in oktober gehad en nog steeds geen zwangerschap te bekennen. Word er af en toe wel moedeloos van. We zijn allebei gezond en ik snap niet zo goed waarom het niet lukt. Mijn cyclus is nu regelmatig dus clomid heeft ook niet veel zin.

Ik heb wel weer een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog.

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Nuage: fijn dat het weer goed was!

@Zeksem: helaas welkom het en dat jullie wens maar snel uit mag komen. Goed dat jullie contact hebben gezocht met een gynaecoloog. Waarom eigenlijk nu pas na 3 jaar?

14. Zeksem

Zeksem Actief lid

8 jan 2014
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik loop na mijn eerste miskraam al bij de gynaecoloog. Dit is nu weer de eerste afspraak na mijn laatste miskraam.

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Nou snap ik het, dankje voor de toelichting.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @nuage: fijn dat de echo goed was. Kan me goed voorstellen dat je onrustig bent en in de stress zit. Ik duim nog steeds voor je!
    @zeksem: welkom. Wat naar dat het bij jou ook al zo'n zware lange weg is :(.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Iemand hier ervaring met de NIPT?

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pff heb t ff helemaal gehad. Net een gesprek met amc gehad. Indien de mri de uitslag van de hysteroscopie bevestigd kom ik in aanmerking voor t trust onderzoek. Er zijn tot nu tie 35 dames die hieraan meedoen. Loting bepaald of je wel of niet geholpen wordt aan t septum.
    Eigen gyn gaat redelijk met ons mee in wel opereren. Alleen wordt deze ok niet in Tilburg uitgevoerd maar enkel in klinieken die aangesloten zijn bij t onderzoek.. Mijn gyn moet dus erg overtuigend zijn om deze ok uitgevoerd te krijgen.
    Daarnaast ben ik ook wel een beetje geschokt in Tilburg. In t amc zijn ze heel erg terug aan t komen op curretages en voeren ze deze liever niet uit. Terwijl ik in Tilburg min of meer deze kant op geduwd ben omdat dit de meest veilige en snelle manier zou zijn om van een ma af te komen. Ik heb buiten de infecties om geen negatieve ervaringen met een curretage. De infecties hebben puur met t septum te maken. Dit zoeter amc anders en acht dit niet bewezen..
    Doet t amc alles enkel in t kader van onderzoeken, wetenschap en geld? Denken ze asn de patiënt? Er kon mij nl niet echt een duidelijkere uitleg gegeven worden dan dat een curretage een ingreep is en dat ze t daarom liever niet doen? Terwijl curretages een aantal maanden geleden ook daar een standaard advies was. Tussenschotten werden voorheen ook gewoon verwijderd. Nu niet meer omdat t geen bewijs levert dat t daarmee problemen verholpen worden.
    En t ergste is nog dat kliniek Leuven meedoet aan dit onderzoek en dat ze tussenschotten daar wel gewoon op 'verzoek' weghalen?

Voor nu moet ik dus echt de mri afwachten, hopen dat ze daad enkel een septum aantreffen zoals verwacht en dan hopen dat mijn gyn de noodzaak van deze ok blijft indien enij doorgestuurd krijgt. Anders hebben we 3 keuzes, meedoen aan t onderzoek wn hopen om ingeloot te worden,Leuven of door klungelen.

Eigen gyn is op vakantie dus nu ook even geen ander aanspreekpunt dan amc..

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het is niet de eerste keer dat ik dit argument hoor helaas. Het is één en al dit is niet bewezen en dat is niet bewezen.

Laat jouw lichaam, gezondheid en toekomst niet afhangen van een of andere loting en accepteer zeker niet dat ze niks doen om je te helpen. Dat lijkt me volkomen onacceptabel. Je bent verdorie geen labrat!

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nuage wat fijn een goede echo. Zegt dit iets meer over de komende tijd?
    Zeksem welkom, niet fijn dat je je hier moet aanmelden..

Deel Deze Pagina