Voor mij heeft het tegenwoordig geen zin om het zonder progesteron te doen! Volgens mij kan het geen kwaad het te gebruiken. Ik voel altijd een paar dagen van tevoren of ik ongi word en dan stop ik. Na 2 a 3 dagen word ik ongi. Van anderen heb ik ook wel gehoord dat de ongi er dwars doorheen komt. En ik heb gelezen dat als je immuun issues hebt je progesteron sneller wordt afgebroken. Bij mij kan dat dus aardig kloppen.
@minty: hebben ze bij jou ook een ontsteking ontdekt? Lijkt me zo ongelooflijk dat ik een jaar ben verloren met de nodige ellende door een simpele ontsteking die weg is met een kuurtje van 15 dagen. Ik vraag me af of ik hem niet juist heb opgelopen door de curetage. hij is ontdekt via de biopsie die gedaan is tijdens de hysteroscopie. Dat het bewezen is dat het niet werkt was voornl voor aspirine. Voor beide gelde overigens dat het niet helpt bij vrouwen bij wie geen oorzaak is gevonden. Uiteraard helpt het wel voor diegenen met stollingsproblemen, progesterontekort, etc. Maar mijn zoon is ook gekomen zonder dat alles en ik ben die bolletjes zo beu : dat gedoe, de inlegkruisjes, hoofdpijn bij ongesteldheid, langere cyclus...maar....iedereen is anders!
Hallo, Sorry dat ik even inbreek! Maar heb een vraagje. Ik had gister een positieve test in de vingers van cb waar op stond zwanger 1-2 helaas vandaag een test met niet zwanger. Ook vandaag eenmalig slijm met oud bloed gespot met wc bezoekje. Nu is mijn vraag eigenlijk aan jullie hoelang het duurde vanaf eerste moment dat je bloed verlies hebt gehad en de daadwerkelijke miskraam..... Of kan ik hier nog positief na kijken?
@Eef: nee, bij mij niet gevonden (maar ook niet onderzocht). Verder hetzelfde: niets gevonden. Ik dacht inderdaad dat je Progesteron bedoelde. Ik wil het juist wel gaan proberen, maar kan mijn gyn maar niet bereiken om het voor te stellen. Dat was met de uitslagen ook al het geval. Irritant, zo'n moeilijk bereikbare gyn.
@Flowertje: als het nog zo pril is, dan denk ik dat je over een paar dagen een wat heftigere menstruatie krijgt. Mijn ervaring is dat hoe langer ik zwanger was, hoe langer het duurde voordat het vruchtje loskwam na het eerste bloedverlies. Sterkte! Overigens: er zijn inderdaad ook verhalen bekend waarbij bleek dat het toch nog goed zat.
Dankjewel voor je antwoord. Dus eigenlijk kan het nog een paar dagen duren voordat het helemaal doorkomt?
Het kan Flowertje, maar in feite valt er weinig over te zeggen. Je kunt alleen maar afwachten en over een paar dagen nogmaals testen. Zolang het geen helderrood bloed is kan het ook nog goed zitten, al ben ik bang dat de negatieve test wel aangeeft dat het mis is.
Ja ik ga daar ook wel vanuit hoor..... Maar ja je weet hoe wij vrouwen soms zijn .... Ongeduldig en bang Jij hebt ook een zware tijd zie ik aan je handschrift
Er zijn zoveel vrouwen waarbij later wel een stollingsproblemen of immuunissue wordt gevonden in het buitenland, maar in NL hebben die officieel niks. Daarbij helpt aspirine dus wel. Wat ze hebben gedaan is alle vrouwen zonder diagnose op 1 hoop gegooid en die aspirine gegeven. Uit dat onderzoek blijkt dan dat het niet bij iedereen werkt. Conclusie: het werkt niet bij vrouwen zonder diagnose... Nogal een aparte conclusie want je kunt vrouwen zonder diagnose niet op 1 hoop gooien en daar conclusies aan gaan verbinden. Ik zou als ze geen oorzaak weten altijd aspirine uitproberen. Werkt het niet, dan stop je gewoon weer. Maar het sowieso niet proberen omdat het niet zou helpen is echt zo'n typisch bullshit verhaal van een gyn in NL
Eef, hopelijk komt het door de ontsteking en blijf je gewoon weer zwanger na de AB. Madelein, auw.. hoe is het met je been? Hoe was de belafspraak met de gyn?
zo weer een hoop geschreven Bij mijn weten werkt extra progesteron als er een progesteron tekort in de lf is. In NL prikken ze dit eenmalig voor zover ik weer, wat niet betrouwbaar is, want bij sommige vrouwen schijnt de waarde te schommelen. Juist die schommelingen kunnen mk geven. Maar aantonen dat dit zo is is het probleem volgens mij. Er is vorig jaar een groot onderzoek in nl gedaan ( de promise studie) maar de resultaten zijn voor zover ik weet nog niet bekend. Verder herken ik je gevoel eef, dat je al die zooi zo zat bent. Dat heb ik momenteel ook. Ik ben 3x zonder al die troep zwanger geworden, waarvan 1 goede zw, dus dan zou het zonder toch ook moeten lukken zou je denken. @eef: Aan de ene kant fijn dat ze wat gevonden hebben, aan de andere kant nog meer onzekerheid erbij. Hopelijk is dit voor jou de sleutel en word je nu goed zwanger! @Flowertje: Sterkte. Zo kort op elkaar testen is sowieso niet zo handig.. het zou kunnen zijn dat je urine vandaag meer geconcentreerd was. Ik hoop dat je alsnog gewoon zwanger blijkt! @Nuage: idd kort door de bocht. zo zonde dat er niet meer en beter onderzoek gedaan wordt. Zal wel niet interessant zijn, zal wel niet genoeg geld opleveren bedoel ik daarmee. Hier nog steeds last van mijn enkel. Vandaag naar de fysio geweest en die denkt een zwaar gekneusd hielbeen en scheenbeen, en daarbij een kneuzing van mijn enkel en enkelbanden. Zit ook vocht in mijn gewricht zei hij. Dus nu ingetapet zodat ik morgen enigszins kan werken, en verder rustig aan. Gyn heb ik net gesproken. Volgende cyclus beginnen met 75 eh gonal f en dan op dag 7 een echo ipv dag 9. Verder ga ik op aanraden van tammy pas na die eerste echo beginnen met prednison. Heb trouwens de uitslagen van de eerste controle van p binnen. Lymfocyten zijn gehalveerd, t cellen nog iets verhoogd, maar nu ineens sterk verlaagde lymfocyten totaal en verhoogde granulocyten. Hij mailt dat er op basis van deze waarden een 'decreased tolerance potential' is. Ik snap het niet geloof ik. Heb om meer uitleg gevraagd maar krijg (nog) geen antwoord. Hij reageert wel vaker select op vragen het ik het idee. Heb ook geen antwoord gehad op mijn vraag of de overstimulatie afgelopen cyclus mede veroorzaakt kan zijn door de prednison. Dat doet mijn vertrouwen in hem geen goed. Iemand ervaring met zijn manier van communiceren? Al met al krijg ik steeds meer het idee om zijn medicatie te gebruiken en het daar verder even bij te laten...
@Nuage : ik wacht nu inderdaad nog op de gedetailleerde resultaten om zelf ook nog eens alle cijfers na te lopen en te vergelijken met wat ik op internet kan vinden. Ik heb al begrepen dat de grens niet hetzelfde is in NL als in BE bijvoorbeeld. Ik heb weer een hoop doosjes liggen, dus als ik toch weer wil beginnen, dan kan ik weer even vooruit. Nu moet eerst mijn oog bijtrekken en ik ben inmiddels ook ongesteld geworden dus heb ik zowieso 2 weken pauze. Maar ik ben het echt even beu, al dat gemorrel aan m'n lijf. Die infectie zit er ook niet voor niks. De bevalling was niet zonder complicaties wat een oorzaak kan zijn. Maar de curetage of de andere miskramen kunnen ook de oorzaak zijn. @Madelein : ik heb ook nog gezocht vandaag naar de Promise onderzoek. De resultaten zouden er al moeten zijn sinds 2014, maar ik kan ze ook nergens vinden. De resultaten die je hebt gehad (lymfocyten etc), is dat voor het niet zwanger raken of voor de miskramen? Ik ken die onderzoeken niet. Vervelend dat je dan weer zo lang moet wachten op een antwoord...
De resultaten van de Promise studie worden volgens mij pas verwerkt als alle vrouwen die momenteel zwanger zijn bevallen zijn. Dus dat zal nog wel poosje duren. Onderzoek heeft volgens mij tot half 2014 nieuwe patiënten geincludeerd. Ik ben begin deze maand bij p in dusseldorf geweest voor immunologisch onderzoek. Is voor zowel het moeilijk zwanger worden als de miskramen. Maar ja als ik steeds vage antwoorden of zelfs helemaal geen antwoord krijg zit ik er niet op te wachten om wel een hoop geld naar hem over te moeten maken. Heb daar geen goed gevoel bij. Morgen huisarts even bellen voor een verwijzing voor Gent, heb jullie raad opgevolgd
Het is nogal een chaoot, weet hij ook wel van zichzelf. Als ik meerdere vragen had belde ik ook wel eens. Dat werkte beter dan mailen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het al een verademing vond dat ik uberhaupt rechtstreeks met een arts kon mailenen bellen. I.p.v. Zoals hier in het ziekenhuis alles via de assistentes te moeten doen, en dat zij je dan vaak al proberen af te poeieren. Terugbel afspraken die slecht worden nageleefd etc.
@eef: kan me goed voorstellen dat je even klaar bent met alle medicatie e.d. al dat gedoe en dan nu zo'n infectie. Hier: gister weer begonnen met ovu testen voor het geval ik dit keer wel een normale cyclus heb. Die zaten er het afgelopen jaar nog regelmatig tussen. Bovendien gebruik ik die druppels die de cyclus zouden moeten herstellen... Maar goed vandaag dag 17 en test nog erg negatief. Ik test gewoon keurig door tot ik mijn ei vindt.
@y30: ik heb die ervaring niet in ons ziekenhuis. Er is altijd tijd voor overleg. Ik vind als je zoveel geld voor een arts betaald je toch minstens kan verwacht dat je antwoorden krijgt. Maar misschien ben ik dan te veeleisend. Ik kan nu niks met de uitslagen die ik heb gekregen, vind het ook raar dat er geen advies bij staat wat ik moet doen met de medicatie. Nu voelt het alsof ik het zelf uit moet zoeken, en dat vind ik niet echt oké. Om regelmatig mailtjes 2 of 3x te sturen vind ik zo drammerig, maar ja ik ontkom er niet aan als ik geen antwoord krijg. Ik vind het best lastig.
@Madelein: dat is inderdaad ontzettend irritant! Ik heb hetzelfde met mijn gyn. Ik wacht ook al 1,5 week op antwoord op mijn vraag of in progesteron voorgeschreven mag krijgen. Ik ga mijn mail straks ook voor de derde keer versturen en anders ga ik maar bellen om een nieuwe afspraak te maken. Het voelt inderdaad drammerig, maar anders kunnen we volgens mij wachten totdat we een ons wegen.
Hallo lieve dames, Ik hoop hier via jullie wat advies te krijgen Ik heb net bij de gyn gehoord, (had ik zelf al verwacht) dat ik zojuist mijn 15x vmk heb gehad even in het kort 4x vmk dochtertje 2010 5 x vmk dochtertje 2012 6x vmk tot nu toe + bbz in feb en sep 2014 rechtereilder verwijderd de standaard onderzoeken heb ik al in 2009 gehad in 2011 hebben ze nog wat dingen herhaald oa weer schildklier mijn gyn zegt dat ik een inestelingsprobleem heb ik wist dit al, maar ondanks te miskramen werd ik wel gauw goed zwanger, maar nu dus niet meer veder is zwanger worden nu iets moeilijker mijn linkereileider doet het wel maar vangt geen eitjes van rechts op. Dus ik moet ook maar net geluk hebben dat hij links springt hij zegt dat hij het heel frustrerend vind en niets voor me kan doen. Hij zegt en het is nog meer frustrerender dat ik al 2 kinderen heb en het dus wel gewoon goed kan gaan. Mijn wens voor een 3de kindje is heel groot, maar ik trek het niet langer meer om constant zwanger te worden in de hoop dat het een keer goed zal gaan hij heeft net dus maar weer vitamines laten prikken.. ik vroeg of hij me geen progesteron wil voorschrijven maar hij zegt dat het niet bewezen is, dat dit helpt maar ik lees veel positieve verhalen over behandelingen in belgie en Duitsland. maar mijn vraag is, hoe kom ik daar? Heb ik een doorverwijzing nodig van mijn huisarts? Hebben jullie ziekenhuizen etc die jullie aanraden? Hoe pak ik zoiets aan? Zijn er in nl nog artsen die wel werken met progesteron of meer aan herhaalde miskramen doen? Wat is het verschil tussen een miskramenpoli en een vruchtbaarheidscentrum? Daar loop ik nu al sinds 2009 maar we lopen vast.. Groetjes anne