Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ook de optie Gent zou ik nog niet af doen in dit geval. En hou ook Dr. E in het Spaarne alsjeblieft in je achterhoofd! Je kunt daar sowieso naartoe voor een second opinion. Sterkte, je hebt al genoeg op je bordje en dit wil je er dan niet bij hebben.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @zonnetje: maar betekend dat ze terughoudend zijn met curettages ook dat ze die operatie niet uit ( willen) voeren? Dat zijn toch 2 verschillende dingen? Maf.
    De terughoudendheid met curettages ken ik wel. In het spaarne zijn ze er ook niet happig op, vandaar dat ik destijds 2x een therapeutische hysteroscopie heb ondergaan ivm placenta resten, dat wilden ze toen ook liever niet met curettage doen. Nou had ik wel 2x eerder een curettage gehad dus weet niet goed in hoeverre dat meegespeeld heeft.
    Ergens kan ik het me ook goed voorstellen. Je raspt als het ware het hele slijmvlies van de bm eruit. Het duurde bij mij ook lang voordat de k weer normale menstruaties had nadien ( qua hoeveelheid) dus kan me voorstellen dat het niet altijd de beste optie is.
    Maar het lijkt me totale onzin dat jou probleem met dat septum door curettages komt. Voel je daar alsjeblieft niet schuldig over want dat kan volgens mij echt niet.
    Heb je al eens aan het lumc gedacht? Die staan goed bekend en volgens mij iets minder rigide dan AMC?

En of het AMC alleen aan onderzoek denkt; ik werk er zelf. En moet zeggen dat wij ons wel eens afvragen wat belangrijker is voor sommige ( lang niet allemaal) artsen, zoveel mogelijk onderzoeken en studies op een patient los laten of de beste behandeling geven. Maar ik heb geen ervaring met de gyn daar.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik weet dat mijn curretages niks te maken hebben met t septum. Maar de frustratie dat je eerst in de richting van een curretage geduwd wordt en ik vorige week nog gevraagd heb of al die ingrepen geen effect op de baarmoeder hebben wordt er nee gezegd. Nu hoor ik van t amc iets heel anders.
    Zo veel verschil in ziekenhuizen die toch allemaal contact met elkaar hebben verontrust me. Wat is nu goed en wat niet.
    En waarom ze nu pertinent tegen t verwijderen van een tussenschot zijn ondanks de complicaties die ik hierdoor gehad heb en ze daar geen duidelijke reden voor hebben frustreerd gewoon. Vandaag datbis me afvraag of deze studie het doel heeft om vrouwen met een probleem te helpen of dat ze alleen maar lichamen zoeken om deze studiehuis te kunnen voeren. Meedenken doen ze iig niet...
    En dan t idee dat de mogelijke oorzaak gevonden is, deze oorzaak weg te nemen is en ze dat niet WILLEN doen omdat er geen bewijs voor is... T is niet zo dat ze er een been afhalen. De risico's zijn ook te overzien. Zelfde als jij curretage, bloedverlies ( check ) infecties ( check ) en perforatie ( vervelend maar goed geneesbaar..
    Dat doet m'n gyn in Tilburg wel. Hier heb ik nog steeds t beste gevoel bij. Voor nu moet ik echt de mri afwachten. Tot die uitslag er is kunnen we niks. Ik zal dan ook enkel aan dit onderzoek meedoen om in aanmerking te komen voor de ok mocht mijn eigen gyn t er niet doorkrijgen. Derde optie is Leuven..
    Vreselijk als je t idee hebt dat ze alleen je lichaam willen voor onderzoek en wetenschap en hun resultaten..

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O ik heb je denk ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat het amc beweerde dat het door de curettages kon komen.
    Idd die wisselende verhalen zijn heel vervelend. Kan je er op een of andere manier achter komen hoeveel ervaringen de verschillende ziekenhuizen met deze aandoening hebben? Is misschien via verzekering op te vragen? Dat zou misschien wel meerwaarde kunnen hebben voor je beslissing.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, ja lekker zonnetje in NL :) Hopelijk heb je leuke dagen hier.
    Ik voel me wel goed. Wel erg moe en soms misselijk, maar dat hoort erbij en heb het er graag voor over. Gelukkig niet overgeven ofzo, daar ben ik heel blij om.
    En hoe voel jij je?

Zeksem, welkom hier (helaas natuurlijk).

Zonnetje, hoop echt dat ze het tussenschot gaan verwijderen. Je hebt dan geen zekerheid dat het helpt, maar dan heb je het wel geprobeerd. Wel vervelend als dat dan via een loting moet. Hopelijk doen ze het sowieso.
    Dat ziekenhuizen terughoudender zijn met curettages snap ik wel, je hebt toch wel kans op verklevingen bijv. Zou zelf ook nooit voor een curettage kiezen, durf het op de een of andere manier niet.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Je hebt helaas niet altijd de keuze. Ik weet wel dat ik altijd om die gel ga vragen die verklevingen moet voorkomen.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dat is natuurlijk ook zo, in bepaalde situaties (bij jou ook) is een curettage beter/veiliger.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb gelukkig één keertje een natuurlijke miskraam gehad met 8 weken. Dat was best heftig om mee te maken maar dat zou altijd mijn "voorkeur" hebben als ik mocht kiezen.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij een curretage halen ze nooit het volledige slijmvlies weg. Het vruchtje wordt indien mogelijk weggezogen. Kocht dit niet lukken wordt er een dun laagje van t slijmvlies mee los geschraapt. Het bloedverlies de dagen na de curretage is dus mede het slijmvlies is mij vergeld. Daarom werd mij na een curretage wel aangeraden om een mansturatie te wachten dan zou het restant slijmvlies meekomen. Wordt dus echt niet meer weggehaald dan nodig. Met deze uitleg was het voor mij duidelijk een curretage. Nu twijfel ik erover. Heb gelukkig geen verklevingen dus toch goed uitgevoerd.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nuage: fijn dat je extra echo ook goed was! Hoop zo dat dit jullie (2e) wondertje wordt.
    @zonnetje: wat naar al die tegenstrijdige info. Ben zelf ook allergies voor het zinnetje "het is niet bewezen". Zeker omdat ze hier in nl bijna niets onderzoeken omdat de staat niet mee betaald. De arts moet overal funding voor vinden.
    Ik zou niet graag mee doen aan een loting, lang wachten tot alle personen geselecteerd zijn en dan nog de kans dat ze je niet in loten.
    Ik heb het al eerder geroepen, maar zou dr.e in achter hoofd houden.

@zeksem: wat naar 2x mk zo ver in de zwangerschap, welkom hier!

Hier: morgen ochtend weer echo. Door de mindere bloedwaarden toch weer wat spannend.

11. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe was je echo y30? Hopelijk alles goed!
    Verder is iedereen zeker van het mooie weer aan het genieten? ;) Wij krijgen as maandag de sleutel van ons nieuwe huis dus dan krijgen we het weer druk! Maar dan gaat de tijd misg ook wat sneller...

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @zonnetje: bij mij hebben ze wel degelijk zo'n beetje al het slijmvlies weggehaald volgens mij. Ik was de maanden na de curettage ook amper ongesteld. Duurde ruim een half jaar voor dit weer normaal was. Heb sinds de eerste curettage ook hele pijnlijke menstruaties, de eerste dag krijg ik echt een soort lichte weeen.
    Na m'n bevalling van Sam was het anders doordat ik bleef bloeden door de placenta rest.
    Ik ben door deze ervaring zelf niet happig op curettages, maar soms heb je idd geen keus en dan hoop je dat je goed voorgelicht wordt. Soms is het helaas wat dubieus of dit echt goed gebeurd is. Maar ja dit is achteraf en daar kan je helaas niks meer aan veranderen :(.

Wordt de loting trouwens niet gelijk gedaan als je instemt met het onderzoek? Is toch een lopend onderzoek? Meestal loten ze dan gelijk op het moment dat je je aanmeld. Helaas mag de behandelaar van te voren niet zeggen in welke groep je valt, maar je kan je wel altijd terug trekken als je in de niet opereren groep valt.

Lastig hoor. Ik zou het zelf denk ik ook eruit willen hebben. Dan heb je er voor je gevoel alles aan gedaan.

@y30: balen van je bloedwaardes :(. Hoe was je echo?
    @will: succes met verhuizen! Hoe ver ben je nu?

Hier alles rustig. Harde buiken zijn een stuk minder. Deze week ben ik 2x even naar m'n werk geweest, ze hebben wat dingen opgezocht die ik uit kan typen. Dus ga 2x per week 2 uurtjes erheen. Breekt de week een beetje en ik zie wat andere mensen. Als dit ook niet gaat kap ik er echt mee maar tot nu toe gaat het goed.
    Verder alle kweek uitslagen binnen, alles was goed. De GBS komt nergens uit tot nu toe. Hebben jullie hier ervaring mee? Zit steeds te denken of ik het de vorige keer op m'n werk opgelopen kan hebben... Of misschien is het wel normaal dat het niet altijd aanwezig is.
    Er zat wel een spoortje schimmel in de vaginale kweek maar heb totaal een klachten dus dat willen ze dan eigenlijk niet behandelen. De kans is dan groot dat het evenwicht verstoord raakt en er meer bacteriën gaan groeien dan schimmels ( blijkbaar heb je altijd een bepaald percentage schimmels daar beneden, iehl) en dat is nou juist iets wat ik niet wil want ben gevoelig voor bacteriële vaginose. Dan blijven we aan de gang ben ik bang.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn cyclussen zijn beter geworden sinds de curettages. Gek hè. Maar dol ben ik er zeker niet op.

Moet maandag met insuline gaan starten :(

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Maf is dat ja! Maar ik ben altijd wel regelmatig geweest, op het jaar dat ik met de pil stopte na.

O echt? Wat balen zeg :(. Maar kom je dan niet veel te laag te zitten tijdens die dips waar je het over had?

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: fijn dat die paar uurtjes goed lijken te gaan! Ff weg uit huis.

@nuage: balen dat insuline ook nog nodig is!

Hier: echo was goed! Kleine meid liep zo'n 3 dagen voor, dus dat is mooi gelijk gebleven.
    zo mooi die echo beelden, alles kun je al zien:) wordt er iedere keer helemaal blij van.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wat leuk een nieuw huis!

En inderdaad fijn afleiding! Tijd kruipt hier ook voorbij hoor. 40 weken is toch wel erg lang!

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat heerlijk Y30 dat de echo weer helemaal goed was!

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Fijn y30!! Goed nieuws!

19. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Goed nieuws Y30, nu genieten!

20. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt ja, heb er helemaal zin in! Even aan wat anders denken.. Kzit nu op ruim 21 weken en kbegin echt al een buik te krijgen. Soms heb ik veel hoop en een andere keer kan ik me niet voorstellen dat alles goed zou gaan..

@y30 gelukkig dat de echo goed was!
    @madelein fijn dat het iets beter gaat maar je zult wel opgelucht zijn als er straks 18 weken voorbij zijn denk ik..

Deel Deze Pagina