Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @ minty: fijn dat je je eisprong gevonden hebt, en je nu verder kunt!!

@ zonnetje: grrr wat een ellende allemaal, schimmelinfectie kon er ook nog wel bij:(

Hier: vanmorgen op kraamvisite geweest, vriendin heeft een dochtertje nu ruim een week. Zo gek, weer zo'n kleintje op de arm, weegt haast niets (en ze is niet eens klein) en dan de wetenschap dat als alles goed blijft gaan, wij dit ook weer mee gaan maken. Was het maar alvast eind december!

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Minty: dankje meis, de gedachten dat het misschien weer zo lang gaat duren of misschien wel helemaal niet gaat lukken is inderdaad wel heel moeilijk, maar probeer positief te blijven. Wat fijn dat jij alweer een eisprong hebt gehad, mooi snel na de miskraam!

@Cullen: gaat het nu beter met jou? Dankje, dat hopen wij ook!

@zonnetje: dankje, dat hopen wij ook zo. Ook al was Eva alles waard, het was heel erg zwaar en er zijn genoeg momenten geweest dat ik het echt niet meer zag zitten en dacht dat het nooit zou gaan lukken. Maar het is wel gelukt en daar ben ik super dankbaar voor! Fijn dat het beter met je gaat en dat het bloedverlies gestopt is, maar vervelend dat je nog zo moe bent. Snap dat je klaar bent met alle medicijnen, maar een schimmelinfectie gaat toch niet vanzelf over?

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Kost allemaal ook veel energie wat je mee maakt :(. Daarbij heb je lichamelijk ook veel voor je kiezen gekregen. Neem je rust meis. Ben je nog thuis?
    Heb je als eens bioclin geprobeerd? Dit is een soort van natuurlijk spul, en schijnt ook goed te helpen tegen schimmel. Hebben ze bij de drogist. Ik gebruik regelmatig de actigel omdat ik snel jeuk heb beneden en in het verleden vaak bacteriële vaginose had. Daar helpt het super voor.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    #3024 madelein, 10 aug 2015
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
    @suzanne: dat kan ik me heel goed voorstellen. Is er bij jou eigenlijk een oorzaak voor de mk gevonden? Weet het even niet meer sorry..

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ga woensdag weer aan t werk. Heb er ook wel weer zin in. Of m'n lichaam meewerkt zie ik woe wel. Gaat t niet ga ik naar huis. Huisarts belt vanmiddag terug over schimmeltje. Assistent twijfelde..

Een orzaak is nog niet vastgesteld. Heb een uterus bicornis met septum dus dat kan de oorzaak zijn. Volgende bloedonderzoeken worden in oktober ingezet.

Ik wordt alleen niet op ana getest. Kan iemand me daar meer over vertellen? Dan kan ik dit nog aangeven bij de gyn.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O Shit bedoelde susanne bij mijn vorige post sorry!

Ik zou als ik jou was die bioclin ook proberen zonnetje, werkt bij mij super. Ik krijg zelf altijd een mega reactie op de bollen van de huisarts, maar met dit spul niet. Al weet ik niet zeker of het echt werkt om het helemaal weg te krijgen. Volgens mij heet het iets van flora plus wat je moet nemen voor schimmel, is een kuur van 5 dagen.
    ANA kan ik niks over vertellen..

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pfff nog meer medicijnen. Huisarts vindt t toch wel nodig....
    Ze wil ook graag dat we langskomen op t spreekuur om 'te praten'. Dus ook daar maar meteen een afspraak voor gemaakt.

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @madelein: nee, helaas geen oorzaak gevonden. Ga nu mee doen aan het NK onderzoek waar hier op de site over gesproken wordt. Ben heel benieuwd of dat iets op gaat leveren en zo ja, wat. Wacht het wel af, wacht nog op meer informatie dat in de loop van deze maand komt als het goed is.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    ANA/ANF daarmee testen ze je anti nucleaire antistoffen. Ze kijken of je immuunsysteem getriggerd is. In Gent geven ze daarna Prednison. In NL testen ze dit niet omdat volgens hen 15% van alle vrouwen sowieso positief test dus het zegt niks vinden ze.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    #3030 Y30, 10 aug 2015
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
    Even een ego berichtje:

Volgens mij heb ik blaasontsteking. Mini plasjes en een irritante druk in onderbuik. Nu weet ik dat zo'n snel test vaak niet werkt bij zwangeren en je moet laten kweken, weet iemand ook nog waarom (i.v.m. Overtuigen huisarts)
    Ook weet ik nog dat het bij Maria gevaarlijk bleek, maar weet niet meer precies waardoor, weet iemand dat nog. Waren de vliezen nou te vroeg gebroken door de infectie?

Gegoogled en dan gaat het over door slaan baar nierbekken infectie en in derde trimester vervroegd weeen.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou een sediment en kweek laten doen. Als er een forse ontsteking zit komt die er ook in het sediment uit.
    Hier is onze Sam geboren door de gevolgen van een bacterie in m'n blaas. De bacterie is via m'n bloedbaan naar de placenta gegaan en is daar gaan woekeren. Met als gevolg voortijdige ontsluitingsweeen en hoge vlies scheuren.
    Ik ben drager van GBS, net als maria overigens.
    Ze zeggen dat deze bacterie niet gevaarlijk is en alleen voor tijdens de bevalling van belang is, maar dit is dus niet helemaal waar..
    Een kweek kan je banaal laten doen ( op alles zeg maar) of specifiek op een bacterie zoals de groep B streptococ. Ik zou beide doen voor de zekerheid.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Zal het bespreken ( hopelijk meteen morgen) met huisarts.
    GBS moest ik ff opzoeken. Kom alleen Guillain Barre tegen, bedoel je dat?

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha nee das heel wat anders. GBS is de afkorting van de groep B streptokok ;)

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zag al geen enkel verband:D

Vanmorgen voel ik overigens niets meer...
    Zou het kwaadvkunnen om een dagje aan te kijken.
    Dan haal ik voor de zekerheid potje op, en indien nodig morgen met ochtend urine, want die is nu al weg;)

Wat voelde jij destijds aan klachten? Is het helemaal gemist?

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee kan geen kwaad, maar zou er geen weken mee door lopen.

Lang verhaal, zal het proberen kort te vertellen.
    Ik had die zwangerschap al vanaf een week of 9 onderbuik klachten, zeurende buikpijn en een gespannen gevoel. Dat werden rond week 10-11 echt harde buiken, die ook pijnlijk werden. Daarom moest ik rond week 12 een urine kweek laten doen ( sediment was schoon). Daar kwam de gbs uit. Maar omdat er geen tekenen waren van ontsteking in de urine hoefde ik daar volgens de huisarts niet voor behandeld te worden. Ook omdat je dan drager bent van die bacterie, en behandelen niet altijd zinvol is. Wat hij niet goed heeft gelezen in het protocol is dat het bij klachten juist wel behandeld moet worden. Foutje..
    D harde buiken werden steeds heftiger tot het in week 18 ontsluitingsweeen werden. Achteraf bleek dus dat de placenta vol zat met infectie haarden van diezelfde bacterie, en is de theorie geweest dat de bacterie via de bloedbaan in de placenta is gekomen.
    Het gekke is dat ik niet ziek was, geen koorts, alleen wat moe en uitgeput maar ja dat hoort ook bij zw. Het kan dus heel atypisch verlopen.

Moet wel zeggen dat ik nu ook al weer vroeg last had en heb van m'n buiken, en natuurlijk weer harde buiken, en nu blijven alle kweken zo schoon als het maar kan. Dus weet niet goed of die harde buiken gewoon bij mij horen, daar lijkt het nu wel een beetje op.

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hier is vannacht de ongi begonnen en vanmorgen echt goed doorgezet. Kunnen ze over een kleine week in het ziekenhuis met een echo gelijk kijken hoe het erbij staat een of er al iets groeit. Ga niet temperaturen, levert alleen maar onrust op en word toch in de gaten gehouden dmv echo's. Tenminste hoop dat we meteen deze ronde kunnen starten en anders kan ik alsnog beginnen met temperaturen. Wordt weer spannend!

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Snap het, zal allert zijn! Iedere keer als ik stukjes van je verhaal lees, denk ik toch weer, wat een ellende dat door iemands "foutje" jullie zoiets vreselijks is overkomen.

Heb nu zelf geregeld dat ik morgen ochtend "gewassen" urine inlever en die gaat dan ook op kweek. Sediment doen ze niet meer, ze had het over ultralight of zoiets één of ander apparaatje. Als daar niets uit komt gaat het op mijn verzoek op kweek, kost me wel eigen risico gaf ze aan, maar dat is dit jaar toch wel op:D

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pfff wat wordt er toch geklungeld door artsen.. Merk steeds meer dat je zelf echt wel goed moet opletten en duidelijk moet zijn wat jij belangrijk vindt.

Susanne nu je ongesteld bent kun je iig weer verder kijken. Temperaturen werkt hier ook niet, geeft te veel stress.

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Y30: hopelijk valt het allemaal mee, succes!

@zonnetje: hier inderdaad ook, slaap dan ook slecht en het maakt me alleen maar onzeker. Gelukkig hoeft het met echo's ook gewoon niet.

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja dat is idd wel naar. We zijn ook bezig geweest met de gedachte om hem voor de tuchtraad te dagen, maar ja dat kost zoveel tijd en energie en we krijgen ons kleintje er niet mee terug. Daarbij was de vk ook erg fout die zwangerschap doordat ze niet verder gedacht heeft bij al die harde buiken. Maar ik had geen bloedverlies, en dan is er blijkbaar geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand is. Helaas is dat dus niet in elk geval zo. Zij heeft daar ook uitgebreid over gesproken met onze huidige gyn ( die overigens echt een soort van pissig was over alle fouten die gemaakt zijn) hopelijk voorkomt dat een volgend geval. Ze hadden alleen de cervix maar op hoeven meten en dan hadden ze al kunnen zien dat het fout zat.

Ik moet wel nog steeds op zoek naar een andere huisarts. Misschien moet ik daar deze week eens achteraan.
    Idd gewassen ochtend urine is het beste. En ach zo'n kweek is niet zo duur volgens mij hoor, en dan heb je wel zekerheid.

@susanne: ik ga voor je duimen dat je weer snel mag beginnen!

Deel Deze Pagina