Morgen weer bloed. De afwijking in mijn bloed het ANA of ANF. Tuurlijk even goed fijn om ons meisje zo te zien bewegen en doen. Maar gewoon wel dubbel...
@eef: posi test, joepie! Tuurlijk stress maar ook een kans. Maak je niet te druk om de prednison gewoon nu starten. Hopelijk heb je nu DE juiste combi van med.
@eef: heb in het andere topic ook al gereageerd maar zie dat je je ook druk maakt over dat je niet hebt opgelet met eten. Misschien stelt dit je gerust: ik ben in de vakantie zwanger geraakt, en heb nog nooit op een vakantie zoveel gezopen en slecht gegeten als die vakantie. 3 dagen voor ik positief testte heb ik zelfs nog gedoken, aangezien we onze kinderwens in de ijskast hadden gezet en ik dus totaal niet verwachtte ineens wel zwanger te zijn die ronde. Sterker nog, op de dag dat ik positief getest had hadden we een feestje van m'n schoonouders, en ik heb toen nog een glas wijn gedronken. Totaal ervan overtuigd dat het toch weer mis zou gaan een paar dagen later. En mijn kleintje is tot nu toe echt helemaal gezond en mankeert niks! Dus dat ene glaasje kan voor jou echt geen kwaad meis .
@Y30: hopelijk is het niks! @Eef: gefeliciteerd, hoop heel erg voor je dat het nou eindelijk goed mag blijven gaan! En wat betreft het niet opletten met eten: dat doen mensen die niet weten dat ze zwanger zijn ook niet en bij hun gaat het ook niet meteen verkeerd. Snap je heel goed hoor, maar probeer je daar niet te druk om te maken. Wat betreft de medicatie kan ik je niet helpen, maar het is vast niet erg dat je wat later begint. Succes en hoop op een mooie echo voor je! Sorry als je het al verteld hebt, maar wanneer mag je? @iedereen: ik heb aan het einde van de ochtend weer een echo, toch weer spannend ondanks dat het grootste eitje waarschijnlijk niet groter dan 11 mm zal zijn en dat zal al goed zijn.
Y30 pff spannend zeg. Eef gefeliciteerd! Ik snap dat je je zorgen maakt maar je weet waarschijnlijk zelf ook dat een drankje of een biefstukje oid geen miskraam veroorzaken. Hoop zo voor je dat t goed mag gaan. Susannelilian frustrerend zeg. Kunnen ze niet een boost oid geven? Een laatste zetje om je eitje goed te laten rijden? Ben nog helemaal niet thuis in de medicijnen dus kan er hoed nader zitten.... Ik vanmorgen samen met hondlief het hardlopen weer opgepakt na d laatste ma. Gewoon weer met start to run bij les 1 begonnen. Merk dat die narcoses er echt inhakken zeg.. maar weer trots op ons dat we t toch weer doen! Nu klaarmaken voor mri. Ben benieuwd..
Eef: Allereerst gefeliciteerd! Wat de rest ook al zei, om je eetgedrag zou ik me niet druk maken. Qua medicatie kan ik je niet helpen, maar wat Nuage zegt klinkt logisch. Ik duim dat alles goed gaat! Y30: Ik snap dat het even schrikken is, ik hoop dat het niks ergs is. Susannelilian: Ik hoop toch stiekem met je mee dat er groter eitje zit, heel veel succes zo!
@Zonnetje: ze willen het eerst zonder proberen, ze vinden het nog te vroeg om medicatie te gebruiken. Eva is ook genomen in een spontane cyclus met een cryo tp, dus het kan wel. Afwachten maar. Wat goed dat je het hardlopen weer opgepakt hebt, heel knap! Kan me heel goed voorstellen dat het na alles extra zwaar is, heel veel succes! Ook bij de MRI! @MamaDeluxe: groter dan 12- kan de grootste sowieso niet zijn, want die was zondag nog maar 9- mm.
SusanneLilian: hoe ging de echo vandaag? Ik heb nog geen echo gepland hoor. Heb pas gisteravond laat de test gedaan. Ik wil er ook pas eentje tegen een week of 8. Ik hoef geen kloppend hartje meer bij 7 weken en dan de domper een week later !! Kan bij 8 weken ook natuurlijk, maar zo ver ben ik alleen bij mijn zoontje gekomen. Zonnetje: hoe ging de MRI? En je mag zeker trots zijn! Elke keer weer verder gaan na de harde klappen....dat is toch super! We zouden ook het bijltje erbij neer kunnen gooien, maar we doen toch wat we kunnen voor onze toekomstige beebjes !
Eef kloppend hartje is idd extra confronterend als later blijkt dat t niet meer klopt.. Kan me voorstellen dat je wacht met een echo. Mri ging prima stelt niks voor. Nu de uitslag nog..
Gefeliciteerd Eef!! Ik kan me voorstellen dat je later een echo wilt ivm een eventueel kloppend hartje, want je begint dan wel te hopen, is mijn ervaring. Toch ben ik ook blij dat ik de laatste keer al met 7 weken al wist dat het niet goed zat. Daardoor was het afscheid makkelijker en heb ik niet de hele vakantie nog gedacht dat ik zwanger was. Het heeft dus twee kanten..,
@eef: kan me je keuze goed voorstellen. Zou het wel knap vinden als je het trekt, ik vind het wachten tot 6 a 7 weken altijd al een eeuwigheid duren. @susan: hoe groot moeten ze minimaal zijn dan? Ik meende dat tussen 10 en 15 normaal was, maar heb er geen ervaring in.
Daar heb je ook weer gelijk in. Maar dan hoop ik maar dat ik dan al eerder bloedverlies heb. Dat is bij mij ook het absolute teken dat het fout zit. Ik heb het maar bij 1 op de 5 miskramen niet gehad, maar toen had ik de curetage al 2 dagen ongeveer na het stoppen van het hartje dus had het nog geen kans gekregen om los te laten. Zonnetje...weer een stapje gedaan! Hoe lang moet je wachten? En wat wilden ze nou precies zien/bevestigen met de MRI?
Helaas was er niks veranderd ten opzichte van zondag. Toch is de gynaecoloog hoopvol over 1 follikel die wat groter is dan de rest. Mijn bms is nu 7 mm, maar de grootste follikel is nog maar rond de 8 mm. Moet zondag weer terug komen, hopelijk is die ene dan toch gegroeid. Had zo gehoopt dat er wat meer follikels waren gegroeid, maar het mag blijkbaar niet zo zijn. Als er zondag nog niks veranderd is dan heb ik weinig hoop meer, zit dan al op cd 20 en dan krijg ik dan waarschijnlijk iets om een menstruatie op te wekken en nog een nieuwe cyclus te starten. Als die ook niet werkt dan krijg ik iets om de eigroei te stimuleren, maar ga daar de komende cyclus ook al om vragen als deze cyclus die gaat lopen. Ze hebben nog niet overlegd over de actos, maar de gynaecoloog van vandaag wist er ook niks van. Heb het ook bij haar aangegeven en benadrukt dat dit echt werkte voor mij, dus ik hoop echt dat ik het toch mag gebruiken vanaf de volgende ronde. Ben behoorlijk teleurgesteld in mijn lijf, waarom kan het nou nooit eens gewoon makkelijk gaan???
Susanne: Meis wat verschrikkelijk balen zeg, dit was helemaal niet waar we/jullie op gehoopt hebben. Mocht het deze cyclus niks worden, dan hoop ik echt dat de gyn met jouw idee wilt mee gaan. Voor nu even een digitale knuffel!
Dat is niet leuk zeg. Hebben ze ook een verklaring waarom je eitjes niet goed groeien? Hopelijk snel actie inderdaad
Bedankt meiden! Ik heb pco klachten door een insulineresistentie. Heel veel eitjes, maar weinig tot geen groei. Heb soms wel een goede cyclus of later toch nog een goede eisprong, maar vaak ook niet. Met Eva had ik ook een goede cyclus, maar sindsdien op 1 keer een cyclus van 35 dagen na dus niet. Werd ook pas 4 a 5 maanden na de bevalling pas voor het eerst weer ongesteld. Voor de zwangerschap had ik door de actos wel een goede cyclus, maar weet dus nog niet of ik dat weet mag gebruiken. Kan helaas niks anders doen dan afwachten en hopen...
Wat vervelend zeg. Waarom zou je die actos nu niet mogen gebruiken als dat voor jou zo goed werkt? Ik hoop dat ze mee gaan werken en dat ze je niet te lang laten doorsukkelen!! Mijn man heb ik het vannochtend verteld, maar ik was nog zo moe van de korte nacht....tsja...net nog even over gehad. Zijn woorden "Dit (de test) is toch goed nieuws he. Jammer dat we niet gewoon heel blij kunnen zijn daarmee". Wat moeten we verder nog zeggen. Ik vraag me toch af of ik niet echt te snel zwanger raak. Dit was de eerste cyclus weer een beetje op schema en hop...meteen weer raak; Dat is natuurlijk een groot geluk, maar als het nooit blijft zitten, maakt het verder ook iet uit. Heb constant een beetje buikpijn. Verder voel ik absoluut niks.....ook raar....