Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @susan: balen van die follikels! Ik hoop dat het zondag beter is en zo niet zullen ze hopelijk wel naar je luisteren qua medicatie verzoek. Was deze kliniek bij je dochter ook betrokken? Want dan weten ze toch zelf wat werkt bij jou, zou je zeggen.

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    @zonnetje : En hoe lang moet je dan wachten op de uitslag?
    Kunnen ze dat niet meteen zien/zeggen?
    En als het niet geopereerd kan worden, want zijn dan je kansen (mocht het geen tussenschot zijn)?

3. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    He eef! Gefeliciteerd meis. Ga hard voor je duimen dat het een plakkerd is! Gebruik je nu ook medicijnen?
    Susan; wat vreselijk balen zeg van je eitjes. Misschien gaan ze nu nog groeien. . Hoop het voor jullie!

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Krijg dinsdag de uitslag. Een bicornis is niet te opereren. Wat m'n kansen dan zijn geen idee. Blijven proberen.. Over een week of 4-5 worden de volgende bloedonderzoeken ingezet. Wie weet wat daar nog uitkomt.. Een mri wordt alleen met spoed meteen beoordeeld.

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Zonnetje, spannend ja, ik hoop op het beste nieuws (vd twee "slechte" opties). Knap hoe je ermee omgaat en je hardlopen weer hebt opgepakt. Ook al gaat het langzaam en is je lichaam nog niet helemaal op niveau.

Lilian, teleurstellend van je follikels. Hoop dat het straks missch beter gaat met medicatie (neem ik aan?)

Eef, super nieuws, wel enorm spannend natuurlijk maar we hopen dat deze combi medis het verschil gaat maken! Ik duim.

Wilde nogmaals onder de aandacht brengen dat ik hier heel makkelijk aan medicijnen kan komen, mocht iemand iets nodig hebben. Ik heb net voor iemand van een ander topic clomid gekocht en ga het opsturen. Er van uitgaande dat het verantwoord gebruikt wordt natuurlijk.

6. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: ik begrijp dat ook heel goed en vraag me bij mezelf hetzelfde af. Ik word ook iedere keer in de eerste of tweede ronde zwanger en vraag me af of mijn lichaam niet gewoon te makkelijk alles accepteert. Maar goed, dat betekent ook dat er af en toe gewoon een goede tussen moet zitten!

7. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het aanbod conjita. Ik heb een meedenkende gyn dus heb ik nu een kast vol met spul ! ;)

Hopefor2, ik neem nu levothyrox, utro, predni, asperine, fraxi, foliumzuur

Zonnetje: ik hoop op hoopvol nieuws voor jou !!

8. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Minty, toch hoop ik nu even dat het daar niet van komt. Dan kan ik nog hopen dat de medicijnen uitkomst gaan bieden...

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jeetje Eef wat een cocktail... Hoop dat t werkt.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Staat nogal een interessant artikel in het AMC magazine over curettages.
    Ze hebben aangetoond dat de kans op vroeggeboortes na curettage veel en veel groter is. 30% hoger risico dat het voor de 37 wk geboren wordt en maar liefst 70% kans dat het voor de 32 wk geboren wordt. Hierin wordt wel de mate van oprekken van de bm mond genoemd en de termijn.
    Misschien interessant om in gedachten te houden...

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Na 1 curettage al? Is dat artikel ergens online? Ze vroegen bij de intake wel heel specifiek hoe vaak ik gecuretteerd ben (2x). Zou het graag willen lezen.

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pfff heb hierover al contact gehad met t amc. Sins een klein jaar voeren ze daar bijna geen curretages meer uit. Waarom wilde ze niet zeggen. Bij m'n eerste ma werd ik min of meer gedwongen een curretage uit te laten voeren. Medicijnen zouden te veel risico's geven. Inmiddels 3 keer gecurreteerd dus schrik hier behoorlijk van. Wil t artikel ook wel erg graag lezen

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heb t net gelezen. Staat op de site van t amc.. Ik weer niet zo goed wat ik ervan moet vinden..

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken en dit naar jullie kan mailen? Volgens mij is het niet op internet te vinden maar ga zo wel even kijken.
    Idd al na 1 curettage. Ze hebben diverse onderzoeken opendoet gebied naast elkaar gelegd en daar komen deze cijfers uit.
    Ik schrok er ook heel erg van, ik heb dit namelijk weken terug in mijn zh gevraagd en toen werd er gereageerd of ik gek was. Ik heb toch 1 gewone curettage gehad, en een manuele placentaverwijdering met na curettage.
    Nu zit ik al in het vroeggeboorte protocol dus ik ben wat dat betreft gedekt voor zover mogelijk. Maar voor iedereen die zwanger is na curettage een reden om extra op te letten en cervix metingen te vragen!

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
  16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zoals ik begrijp vermoeden ze een verband maar er wordt niet gezegd dat er een bewijs is dat er een verband is.. Ik heb met 3 ziekenhuizen contact gehad. Amphia Breda geeft cytotec, twee steden Tilburg curretage en amc heeft voorkeur voor afwachten.. Ik weet niet meer hoe en wat met die gynaecologen. Iedereen zegt iets anders.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nou met deze percentages zou ik het risico alleen nemen als er echt geen andere opties zijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
    Er staat toch echt duidelijk dat uit de review ( het naast elkaar leggen van resultaten van meerdere onderzoeken) blijkt dat er fors grotere kans is op vroeggeboortes. Ik zie nergens staan dat er alleen een vermoeden is.

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    HMMM, naar dat soort berichten. Hier ook 2 x gecurateerd...

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Sorry, niet m'n bedoeling om onrust te zaaien, maar vond het artikel dusdanig belangrijk nieuws bevatten dat ik het jullie niet wilde onthouden...

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou ben ik na mijn curettage nog bevallen en geloof me dat kind was er niet uit te krijgen :D

Nu nog een curettage en een lisexcisie rijker, zal wel vragen of ze m'n cervix willen meten. Ga nu het artik lezen!

Deel Deze Pagina