Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vind het een beetje een artikel zonder context. "Nu met 40% minder vet" maar hoeveel het nou is staat nergens.

Kans op vroeggeboorte voor 32 weken met zoveel procent verhoogd, dat klinkt wel echt shocking. Maar waar hebben we het dan over? Is het van 0,4% naar 0,8% gegaan of hebben we het echt ergens over? Staat er niet bij...

Het lijkt half af

2. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
  3. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    In landen waar dus veel minder gecuretteerd wordt, zouden dus naar verhouding minder vroeggeboorten moeten zijn, mits je andere aspecten buiten beschouwing laat.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De link opent niet. Staat erin hoeveel vroeggeboortes er waren voor de 32 weken?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nu doet ie het. Dus de kans op vroeggeboorte voor 32 weken gaat van 1,5% naar 1,98%. Dat zegt me al veel meer.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pfff dat amc jaagt mensen vreselijk op de kast. Als ze deze cijfers vermelden blijkt het dus wel mee te vallen.. Lijkt wel een een spel wat ze spelen wie kan t meeste aantonen..

7. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    tis weer voorbij. Zeg net tegen m'n man dat het niet goed voelt en ja hoor, weer bloedverlies na een felle steek in de buik gisteren. Dat is bij mij altijd de inleiding. Ik weet het nu echt niet meer. De opties zijn wel op nu geloof ik. Nooit gedacht dat het tot 6 miskramen zou komen.

8. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Eef. Ik heb dit bij mijn dochter ook gehad. Is het bloedverlies nu gestopt? Kan je een echo aanvragen? ga voor je duimen meid

9. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hopefor2, ik weet dat het ook niks kan zijn, maar 1 op de 6 (nu 7) zwangerschappen was zonder. Dat is mijn zoon geworden. De rest miskramen. Bovendien voelde ik symptomen al minderen sinds de pos test. Had zelfs al opgezocht of dat kon zijn omdat m'n lichaam aan de prednison went. Tis gewoon weer voorbij. En nu? Eerder beginnen met prednison? Dosis ophogen? Accepteren dat we het bij 1 wondertje moeten houden en opgeven?

10. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    jeetje Eef, wat verschrikkelijk meis, hoe gaat het nu met je, heb je nog bloedverlies? Kan je geen echo laten maken?

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ben nog maar 5 weken ver dus een echo heeft weinig nut. Het gaat nu even echt niet goed. Deze cocktail was de laatste hoop en die is dus nu ook weg. Maar ik neem aan dat ik hier ook wel weer uit zal klimmen...

12. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ja snap je heel goed meid. Maar probeer nog hoop te houden. is het nu wel gestopt? En inderdaad misschien eerder beginnen met prednison? Even je gyn bellen misschien kan je maandag hcg laten prikken.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef is het bloeden nu gestopt? Heb je nog een test gedaan? Wat voor bloed was het? Vaak weet je het zelf het beste maar ik weet nu uit ervaring dat je er na zoveel ellende ook naast kan zitten. Ik duim op dat laatste.

14. meliiszaa

meliiszaa Lid

27 jan 2013
    25
    0
    0
    interieurverzorgster
    maastricht
    hallo allemaal,

ik zit er even doorheen, gisteren te horen gekregen dat het weer mis is. dit is al de 3e keer. in 2012 een kloppend hartje gezien op 1e echo, 2e echo was het helaas gestopt met 11weken. curretage gekregen. vorig jaar een BBZ waarbij ze mijn linker eileider ook hebben moeten verwijderen. nu 14-08 (op de sterfdatum van mijn vader, vorig jaar overleden) een positieve zwangerschapstest. gelukkig maar bang weer na zh. ze konden nog niets zien. zh in en uit. HCG stijgde wel maar veel te langzaam en ze kunnen tot nu toe nog niets zien op de echo. gisteren (op de verjaardag van mijn vader) te horen gekregen dat het echt niets gaat worden hcg zit pas op 380. hier gaat geen levende baby uitkomen zei de professor gyn. nu afwachten of het vanzelf gaat komen. als dit niet het geval is dan moeten ze het op een gegeven moment gaan zien als de waardes boven de 1000/1500 gaan en dan is de vraag opereren of chemotabletten of misschien nog iets anders? heeft iemand van jullie hier ervaring mee? ik voel me erg verslagen en hoop zo dat het toch vanzelf gaat en niet dat ik weer geopereerd hoef te worden ofzoiets.
    ik ben ook zo boos dat het weer is misgegaan we willen het zó graag en hebben alles voor elkaar. beiden werk een leuk huisje boven onze kop veel liefde te geven. waarom is het zo oneerlijk? :(
    sorry voor mijn lange verhaal kmoest het even kwijt.
    x

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Meliisza, het is ook oneerlijk. Wat rot voor je meid. We weten hier wat je voelt, dus je hebt gelijk om hier je verhaal even kwijt te zijn. Ik hoop dat het vanzelf los mag komen. Ik heb geen ervaring met chemotabletten...

Sterkte

16. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nuage, ik heb geen test meer gedaan. Bloedverlies zegt mij genoeg. Dat is tot nu toe nooit geen goed nieuws geweest. Plus dat ik al het idee had dat het opgeblazen gevoel enzo weer weg was....
    Ik heb geen hcg test gedaan tot nu toe. Dat kan ik maandag laten doen, dan dinsdag de uitslag en dan weer laten prikken, weer wachten...ach...ik ken het antwoord toch wel.

Ik ga nog even door met de predni et de fraxi "just in case.." en ik stop met de utro zodat het niet onnodig lang vast blijft zitten.
    Laten we dan maar snel doorgaan naar de volgende en laatste poging.

Het rare is dat ik niet eens kan zeggen "ik stop ermee". Dat zou betekenen dat ik me moet laten steriliseren ofzo want anders blijf ik zwanger raken en miskramen krijgen. Dat maakt het ook moeilijk, dat je niet gewoon de natuur zijn gang kan laten gaan.

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: wat een vreselijk naar nieuws! Ik snap dat je vertrouwd op je voorgevoel in combi met bloedverlies, maar vind het tevens verstandig dat je tot de HCG tests de med. Nog even door gebruikt.
    Echt onwijs k.. weer.:(
    En ik snap ook wat je bedoeld met dat het raar voelt dat je de natuur dan ondanks je grote wens actief tegen zou moeten houden, dat voelt natuurlijk helemaal fout. En zo komen we allemaal hier steeds bij de volgende poging denk ik...:(

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Meliissza: welkom en heel veel sterkte! Het is ook oneerlijk!
    Hier werd het eigenlijk altijd curretage (behalve 1 e keer) niets anders hielp. Chemotabletten ken ik niet.

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoe kan ik checken of ik getest ben op diabetes? Weet iemand dat? Wat voor bloedtest hoort daarbij?

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Glucose nuchter en hba1c

Deel Deze Pagina