Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @zonnetje: dat is zeker heel fijn en dat hopen wij ook met 2 helse puncties achter de rug!

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #3362 zonnetje2015, 1 sep 2015
    Laatst bewerkt: 1 sep 2015
    Net de uitslag gekregen. Wat heb ik een fijne gyn zeg! Alle lof voor haar.

Het blijkt idd een septum te zijn. Een flink septum wat mijn baarmoeder bijna geheel in 2en deelt. Wat dus ook de infecties verklaard omdat ze er gewoon niet goed bijkunnen en bloed zich dus wel verspreid door de hele bm.
    Ze geeft aan dat 'ze' niet weten of dit de oorzaak is gezien de trust studie. Echter gaf de gyn wel aan dat zij noodzaak ziet in opereren. Gezien dat het een groot septum is en gezien de infecties zou dit de oorzaak kunnen zijn ( meer mogen ze natuurlijk niet zeggen ivm de studie).
    Volgend week wordt ik besproken bi het hoofd gyneacologie of ze het bij hoge uitzondering misschien hier in t ziekenhuis kunnen doen, anders krijg ik de uitzondering om alsnog door het team van de trust studie geopereerd te worden buiten de loting om. Ze wilde zelfs zover helpen dat ze een doorverwijzing naar belgie wilde geven om de studie in z'n geheel te ontwijken en toch zonder problemen geholpen te worden. Echter vergoed de verzekering deze ok niet in belgie gezien het wetenschappelijk onderzoek hier in Nederland. Over twee weken weet ik meer. Nu weet ik iig dat ze er iets aan kunnen doen en gaan doen. Pfff wat een opluchting... En wat fijn dat m'n eigen gyn aan mij denkt ipv aan haar eigen carrière zoals de arts in t amc. En het hoofd vd afdeling heeft de hysteroscopie uitgevoerd, ken ik uit de winkel waar ik werk en vertrouw ik volledig. Dus als zij mij zou opereren heb ik 100% vertrouwen in een goede afloop.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Zonnetje, wat fijn zeg dat ze je willen (laten) opereren! Hopelijk kan het gewoon in je eigen ziekenhuis en hoef je niet lang te wachten :)

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zonnetje wat een verhaal! En mijn mond valt open over hoe weinig mogelijkheden er dan zijn in NL en dat je dit zelf zou moeten betalen?

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @zonnetje: had je verhaal ook al op Facebook gelezen, maar wat fijn dat ze wat voor je kunnen doen!

6. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Zonnetje, wat super zeg, dat je gyn het beste met je voor heeft! Ik voel met ook altijd beter als ik een gesprek heb gehad waarbij je het idee hebt dat er naar je geluisterd wordt ! Jammer dat dat onderzoek roet in het eten gooit, maar als ik het goed lees, gaat je gyn wel het hoognodige doen zodat jij geholpen wordt !

Ik weet er natuurlijk weinig van af, maar het lijkt me zo ontzettend logisch dat dit tussenschot eruit moet om een goede zwangerschap te kunnen hebben. Hoe zou je anders een volgroeide baby kunnen dragen??
    Ook goed nieuws dus dat het geen vervormde baarmoeder is ! :)

Nu weer even 2 weken doorduimen dus !

SusanneLillian, als uit deze cryo's je dochtertje is geboren, dan zit er vast nog een goede tussen!! Maar hoezo moet je dan wel een goede eisprong hebben? Zijn anders de hormoonspiegels niet goed? Dan doen ze dus niks met het eitje, maar gebruiken ze het juiste momen van de eisprong voor het inbrengen van de cryo? Of snap ik er helemaal niks van ?? :(

Hoezo ik het zo zeker weet? Tsja, is moeilijk aan te geven. Net zoals dat ik het vaak al 1 week voor nod weet dat het goed zit, weet ik het ook dat het fout zit. Gevoel, symptomen.....en uiteraard het bloedverlies. Maar het meest toch het gevoel eigenlijk.

Ik heb geen bloedtest kunnen doen vandaag, maar ik ben nu wel wat rood aan het bloeden. Het zet dus wel door.
    En heel eerlijk gezegd, nu die prik ook nog blijft bloeden, heb ik liever dat het de volgende ronde dan helemaal goed zit in plaats van deze. Ik zie het echt helemaal niet zitten om 9 maanden lang te prikken. Ik word helemaal zenuwachtig van dat medicijn. Ik zie mezelf elke keer leegbloeden in een ongeluk of de bevalling. Dat heb ik bij de predni niet. Daar merk ik eigenlijk niks van. Toch moet dat minstens zo zwaar zijn.
    Ik denk dus de volgende poging zonder fraxi te doen. Het heeft dit keer toch niet geholpen.

Nuage, wanneer krijg jij de uitslag van de test?

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Zonnetje wat een opluchting! hoop op een voorspoedige operatie meis. ook weer spannend maar goede zorg aan je zij gelukkig.

Eef, ja, vind je fraxi zo vervelend?
    hoop dat je snel ook duidelijkheid hebt en je weer "verder" kan.
    ps gebruikte je ook Utro?
    mijn plekjes bloeden ook wel eens ja. (ik spuit heparine, da´s ongeveer hetzelfde). maar niet heel heftig of zo.

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Eef: had je die garantie maar hè. :) Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar zal inderdaad vast met hormonen te maken hebben, misschien dat het anders niet kan innestelen? Ze doen inderdaad niks met het eitje, maar wij benutten deze altijd nog wel zelf voor een extra kans, hoe klein deze ook is. Wat betreft het bloedverlies: dat had ik ook met zowel de miskramen als de zwangerschap en het was ook echt rood. Dus het kan wel hoor! Maar wil je natuurlijk ook geen valse hoop geven en jij kent je lichaam natuurlijk het beste. Jammer dat je geen bloedtest meer hebt kunnen doen. Is het veel bloedverlies? Vervelend dat je zo zenuwachtig wordt van de fraxi en als het niet helpt dan kan je er inderdaad net zo goed mee stoppen. Moedeloos wordt je ervan hè als niks helpt, zo frustrerend!

9. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hé Conejita, ik had ook utro (200 v.a. ovu en 400 v.a. test++).

Susannelilian, zou helemaal geweldig zijn als het dan met je "natuurlijke" eitje zou lukken!!

Net nieuws gehad van de gyn over vervolg. Ze schrijft het volgende voor, maar ik ben er niet zo blij mee. NOG meer prikken met fraxi en non-stop predni slikken vind ik ook maar eng. Bovendien misschien niet geweldig voor de cyclus-regelmaat.
    - 20 mg predni vanaf dag 1
    - fraxi vanaf ovu +4 dagen

Zouden jullie dit doen ?

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Alleen kun je niet echt zeggen of het wel of niet werkt als het al zo snel mis gaat. Ik heb meer laat van de prednison. Mijn gyn en internist gaan overleggen wat ik nu moet doen. Weer ophogen of zo doorgaan. Heb een ander merk insuline gekregen, hopelijk kan ik daar wel tegen.

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Eef: Eva zou theoretisch ook een eigen eitje geweest kunnen zijn, maar dat zullen we natuurlijk nooit weten en die kans is ook wel heel erg klein. Met de medicatie kan ik je niet helpen, heb het beide nogevallen nooit gebruikt. Heb je afgegeven dat je je er niet goed bij voelt?

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Kon je niet tegen de insuline dan? Had je misschien op het andere forum geschreven? En waarom de predni ophogen? Heb je tekenen dat je lichaam aan het afstoten is ?

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nee, helemaal niets kunnen vinden over die 24 weken, ga morgen op vrije dag eens wat telefoontjes plegen;)

De 17e zit ik op 24,5 of 24,6 maar eerder die week kan mijn eigen gyn niet, en aangezien zij mijn traject in Duitsland kent en niet moeilijk over doet blijf ik graag bij haar...

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @zonnetje: wat fijn dat je goed geholpen wordt!! Ik denk echt dat dit de oplossing wordt!

@eef: doorlopend prednison, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Maar wie weet wordt dat de oplossing!
    M.b.t bloedverlies, als het bij mij van bruin naar rood ging was het duidelijk, hoop voor jou natuurlijk wat anders, maar snap dus wel hoe je er in staat.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ah ik loop door elkaar heen te posten ja! Nee ik heb een heftige allergische reactie op de insuline opeens, sinds dus de pred verlaagd is. Logisch op zich, maar dat betekent dus dat m'n immuunsysteem weer wakker is. Daar maakte ik me wel zorgen om. Ze gaan nu overleggen.

16. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30, als ik het goed begrijp wordt het dus toch "geduld hebben". Ach...dat kan er dan ook nog wel bij toch ? ;)

Nuage, wat vervelend van de insuline! Al die prikken en dan ook de allergie. Maar uiteindelijk komen bij jou de miskramen toch niet door een overactief immuunsysteem, maar door het sperma van je man? Of denken ze dat dat ook nog kan spelen?

Ik denk erover om het volgende te doen :
    -5mg predni tot cyclusdag 10
    -15mg vanaf cyclusdag 10 tot ovulatie
    -20mg vanaf ovulatie
    -fraxi vanaf ++. (ik heb niemand gevonden op internet die dat al spoot vanaf ovulatie, alleen maar vanaf een test ++)
    Het is een beetje zelf dokteren, maar als je minder neemt/slikt dan voorgeschreven kan het geen kwaad toch?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee Eef dat zie je verkeerd. 2 miskramen kwamen daardoor, de andere 3 niet. Er is met ons allebei helaas van alles mis.

Fraxi vanaf ei wordt standaard gedaan in Gent. Ken er velen die dat hebben gedaan. Maar zelf heb ik het ook niet gedaan deze keer. Wat ik nog wel erbij zou doen is aspirine vanaf ei.

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    OK, inderdaad verkeerd begrepen dus. Maar dan ziet het er ook veel positiever uit dan ik dacht voor het wel of niet hebben van de chromosoom afwijking bij het kindje !

Niet goed gezocht dus naar fraxi-verhalen. Waarom heb jij het dit keer pas vanaf de test gedaan? Omdat je niet meer genoeg had liggen? Blijkbaar is dat dus ook voldoende geweest in jouw geval.
    Asperine heb ik er inderdaad ook bij vanaf ovu en nog wat andere dingen zoals vitamines. Maar die vind ik allemaal niet zo eng als de fraxi en de predni.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja klopt op zich, alleen Gent zei dus dat het zo slecht was. Maar ik maak me eigenlijk vrijwel geen zorgen meer daarover, meer over mijn eigen lijf.

Ik was zwanger voor ons gesprek in Gent. Ik kreeg toen pas alle recepten. Ik had deze ronde helemaal niks gebruikt, ook geen ovulatietesten en ook geen aspirine geloof ik. Maar bij posi test direct begonnen want ik had nog wel wat liggen gelukkig en een week later kreeg ik alle recepten gelukkig.

In NL geven ze me fraxi pas vanaf hartje. Nu krijg ik het dus wel van mijn eigen arts ondertussen.

20. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hmmm...ik blijf nog even doortwijfelen dan. Ik heb nog even, eerst moet deze miskraam nog doorzetten en dan moet ik nog zien dat ik niet weer helemaal ontregeld ben. De vorige verliep ongeveer hetzelfde en toen zat het pas in ronde 4 (waarin ik ook zwanger werd) weer een beetje op schema.

Ik hoop dat jij snel de goede combi vind van insuline en predni ! Dat gesukkel maakt het puur genieten wel iets lastiger lijkt me.

Deel Deze Pagina