Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Even over vroeg testen.... Ik ben sowieso vrij snel zwanger (1e mk eerste ronde, dochter 1e ronde, zoontje 1e ronde, 2e mk derde ronde en derde mk tweede ronde maar na mijn zoontje heb ik ook twee keer vroeg positief getest maar werd dus toch ongesteld en testen toen weer negatief kan toch niet zijn dat je dan elke keer een misjraam hebt?? Althans zo heb ik het nooit bekeken.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee ik zie dat ook niet als een echte miskraam. Dat is eerder een mislukte innesteling. Maar er gebeurde dan wel iets en ik zou dat wel bijhouden zelf.

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad ook dat het een mislukte innesteling is. Ik geloof dat dat bij meer dat de helft van de bevruchtingen gebeurt.

Ik heb overigens voor volgende week een afspraak bij een acupuncturist staan. Aangezien de reguliere geneeskunst me op dit moment weinig kan bieden, kan het vast geen kwaad om het een vanuit een andere hoek te bekijken.

Het valt me trouwens op dat meer vrouwen hier wel heel snel zwanger zijn. Ik ben tot nu toe ook iedere keer heel snel zwanger geworden. Zoals Eef al eerder zei: daar zou toch ook een verband kunnen zitten.

@Eef: hoe gaat het nu met je? Nog bloedverlies? Voel je je nog zwanger? Wanneer krijg je de uitslag?

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik test dus altijd al voor NOD en heb nog nooit meegemaakt dat het voor NOD nog mis ging. Dus als je het mij vraagt komt het helemaal niet zo vaak voor.

En snel zwanger ben ik ook niet echt, dus ik pas er misschien sowieso niet helemaal tussen :)

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Vandaag de testresultaten opgehaald. Was nog maar 340. Veel te weinig dus. Of het dan wel nog aardig hoog was opgelopen of dat het maar heel langzaam daalt weet ik niet, maar ik zit nu toch al meer dan een week te wachten tot het loskomt. Vanonder voelt het nog aardig dicht maar ik heb wel al een paar dagen krampen en die worden toch ook steeds feller. Dat had ik bij de vorige miskramen niet. Die waren eigenlijk altijd zonder krampen.

Ik moet overigens zeggen dat ik zelf ook meestal wacht tot nod of net een dag of 2 ervoor. Ben altijd bang voor een omo-test dus test ik liever niet.

Minty, ik kan me wel voorstellen dat de late miskraam veel moeilijker was. Ik ben ook wel blij dat het bij mij elke keer al vroeg fout gaat en ben als de dood om een late miskraam of zelfs vroeggeboorte te krijgen. Van het delen met vrienden/familie, ik weet niet of het afhouden iets zegt over de vriendschap. Ik zou zelf denken dat mensen het toch niet echt kunnen bevatten zolang ze het zelf niet hebben meegemaakt. Ik heb ook liever dat ze me dan met rust laten...want wat kunnen ze immers doen om te helpen? Ik zeg niet dat dit goed is hoor, alleen dat ik vaak zo reageer. Mijn moeder heeft het me kwalijk genomen (en nog!!) dat ik tot een dikke 3 maanden heb gewacht om mijn zwangerschap aan haar te vertellen. Maar ik wilde het haar graag in levende lijve vertellen en ik wilde, na de eerdere miskraam, zeker zijn van de zwangerschap. Voor haar een teken dat ik mijn eigen moeder niet in vertrouwen neem. Voor mij puur een doordachte keuze.

Ik ben benieuwd naar je acupuntuur ervaring!!
    Ik denk zelf aan homeopathie of een osteopaat.

Wb het snel zwanger worden....soms denk ik het volgende : Ze zeggen dat amh wordt aangemaakt door je eicellen-in-voorbereiding. Dus weinig van die eicellen = weinig amh. Mijn idee zou zijn dat het er niet perse weinig zijn, maar dat ze slecht zijn en dus weinig amh produceren. Ze zien nl. toch wel wat eitjes liggen bij mij op de echo's. Dus stel ik me voor dat ik de eicellen heb van een vrouw van, bijvoorbeeld, 45 jaar. Maar verder wel een voortplantingssysteem van een vrouw van 36. Dus die werkt gewoon nog heel goed en accepteert al die slechte eitjes.
    Het is ook maar een theorie hoor....

6. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ Eef als ik jou zo hoor past je hcg waarde niet bij je zwangerschapsduur? Ik heb zelf geen idee welke waarde bij welke termijn

@ amh waarde ook nog nooit van gehoord maar ik ben 28 jaar dus vraag me af in hoeverre die theorie dan bij mij op zou gaan.....

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef hoe ver zou je nu zijn dan? Want 340 kan dacht ik bij 4-5 weken passen

8. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nee, bij mijn vorige zwangerschappen die verder gingen, zat ik bij 5 weken al over de 1000. Nu ben ik al bijna 6 weken ver.

De amh waarde kan laag zijn, ondanks je leeftijd. Kijk maar eens op het profil van Logan2013 hier op de site. Zij heeft dezelfde waarde als ik en is 28 jaar (en heeft zo'n 10 miskramen gehad). Maar bij jou zit er ook een vroeggeboorte bij....dat lijkt me dan helemaal niet dezelfde reden. En het feit dat ik 2x een kloppend hartje heb gehad doet ook een beetje af aan mijn theorie. Als zo'n eitje echt zo slecht is, dan komt het toch niet tot een kloppend hartje ?

9. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Als ik toch ooit nog een keer dat 2e kindje mag krijgen, dan gooi ik alle medicijnen het huis uit (of ik geef het weg ;) ), zo ook de thermometers. Dan kunnen alle gedownloade documenten van de computer en zul je me nooit meer kunnen betrappen op het betasten van mijn borsten om te kijken of ze nog pijn doen. En hoef ik nooit meer toiletpapiertjes te inspecteren. Wat moet dat heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk zijn !

Daar kan ik nou echt van dromen....

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb je weleens gekeken naar coQ10 om te gaan slikken? Heb het hier liggen kan het wel opsturen. Worst veel gebruikt door vrouwen met mindere eicelkwaliteit.

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Daar heb ik hier wel eens naar gekeken, maar dat kost hier zo'n 30 euro per maand, als je het daar mee redt....

Ik ga wel beginnen met visolie/omega 3. En ik dacht erover om zwangerschapsvitamines te gaan slikken...dat kan toch ook alleen maar goed zijn? zink...ijzer...etc....

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb een potje dat ik je kan opsturen. Heb ik bij iHerb besteld dat scheel zo onwijs veel geld dit was maar 6 dollar geloof ik. Maar ik gebruik het nu uiteraard toch niet.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    En qua zwangerschapsmulti verkopen ze daar echt, in mijn ogen, de allerbeste. Rainbow Light heet dat merk. Alles zit erin en in hoge dosis.

14. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Lief van je voor het aanbod Nuage. Ik ga kijken wat er in de zwangerschapsvitamines zit (of dat er niet toevallig ook al in zit) en ik laat het je weten. Opsturen naar mij is ook weer niet goedkoop denk ik, de grens over....

En ik ga naar rainbow light kijken en vergelijken !

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee het zit helaas niet in de multi. Ja zal wel iets kosten maar het is een klein potje, kan het eens opvragen als je wilt hoor. Kijk even op iHerb, daar kun je die coQ10 ook met de Rainbow Light mee bestellen dan is het nog goedkoper zelfs.

16. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    OW klinkt dan inderdaad niet als een goede waarde :( sterkte meid! Moet je binnenkort nog op controle bij je gyn?

Persoonlijk zijn al die termen, waarden, redenen voor miskramen helemaal nieuw voor me. Tot 10 maanden terug.... Toen is alle ellende begonnen.
    Wat betreft de reden kan zijn voor steeds een groeiachterstand met een kloppend hartje heb ik nog geen antwoord op kunnen vinden. Wel vind ik het erg fijn steeds meer te leren en te horen.

Daarbij droom ik inderdaad ook van de tijd dat ik zwanger worden/ zijn en blijven achter me kan laten. Dat ik mijn haar weer durf te verven, rood vlees durf te eten en cola te drinken wanneer ik daar zin in hebt ipv van 1-2 glazen want stel je voor wat voor kwaad dat kan pff na verlies en ellende word je gewoon overal bang van

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Lieverd ik heb maar 1 advies en dat is ga al die dingen die je nu opnoemt gewoon lekker doen! Dat maakt echt niets uit, dat kun je altijd nog doen als je weer zwanger bent straks. En cola drink ik nog steeds hoor, je moet wel blijven leven.

18. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zolang ik bezig ben/ hoop nog zwanger te worden zal ik me toch redelijk aan mijn eigen regeltjes houden. Voor andere klinkt het gek maar ik voel me er veilig bij en als het misgaat kan ik mezelf niks verwijten. Cola drink ik wel vaak veel als ik weet dat het mis is of tussen de zwangerschappen door ;)

Hoe gaat het eigenlijk met jou nuage? Lijkt me zo moeilijk steeds van week naar week te gaan er proberen te geloven dat het deze keer echt goed zal blijven gaan!?

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee dat gaat best goed :) bij mij is het nooit meer zo laat mis gegaan ik ben die grens ver voorbij. Dus ik heb er vertrouwen in, kan me niet voorstellen dat het nu nog mis gaat. Die angst die ik soms heb is eigenlijk alleen gevoed door verhalen hier dus ik herinner mezelf er vaak aan dat ik het op mezelf moet baseren want we zijn allemaal anders. Ik geniet er gewoon zoveel mogelijk van en reken erop dat er gewoon nog een kindje bijkomt in maart :)

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Het is oké, ik snap dat het gevoelig ligt.
    Ik haalde het aan omdat, als het officieel zo genoemd werd, wat gelukkig niet zo is, dat ze dan makkelijker naar Gent zou kunnen omdat het dan ook onder hun specialiteiten zou vallen. Daarom zei ik het. Maar ik had het mis en het spijt me nogmaals.
    Herkaalde miskramen zijn ook heel verdrietig! Ook ik weet daarvan.
    Het spijt me nogmaals dat het zo naar overkwam.
    Dankjevoor je reactie. Liefs X

Deel Deze Pagina