Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    De mail wisseling is met de immunoloog. Gyn heb ik gewoon in nl.

Mag vandaag om 10.45 komen. De groei echo van volgende week komt dan te vervallen, maar dan gyn consult nog wel en maakt gyn zelf echo. Ook prima.

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Succes y30!! laat je het nog even weten? Maar het bericht van dr. P is niet negatief toch?

Nog even vraagje over de prednison: was jij ook al begonnen met slikken voor je zwanger was? Zo ja, wanneer in de cyclus en hoeveel?

3. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Eef, "fijn" dat het vruchtje uit zichzelf is gekomen. Maar idd ook moeilijk. Ik heb bij de afgelopen twee ook geen vruchtje verloren, niet eens echt stolsels. Heel raar.
    en wat een vreselijke opmerking van je schoonzus zeg. Je mag dat best zeggen hoor dat dit heel erg kwetsend is. Mensen snappen het gewoon echt niet inderdaad.

Y30 en mamavanle, hoop heel erg dat de medicijnrn bij jullie gaan helpen. Lijkt me vreselijk met de gedachte dat het jouw lichaam is die het doet er je er niks tegen kan doen. Tja de medicijnen. Petje af voor jullie hoor!

Ikzelf heb vanochtend positief getest ben er zelf nog best geduusd van.
    voor sommige niet leuk om het nieuws horen misschien sorry daarvoor.
    Fijne dag allemaal.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zo jullie gaan hard zeg!!
    @Eef: 'fijn' dat het toch vanzelf los gekomen is. Is de kramp nu ook minder?
    We zijn ons idd kapot geschrokken afgelopen weekend, en moet zeggen dat ik nog steeds niet 100% gerust ben. Ik snap gewoon niet hoe het kan dat ik ineens vanuit het niets zo veel harde buiken heb. Alles is nu goed, maar dat hoorden we bij Sam ook steeds dus vind het lastig daar vertrouwen in te hebben. Ook al worden we deze keer echt wel serieus genomen en doet het zh er alles aan. Morgen weer een cervix meting bij de 20 wk echo, hopelijk is die goed!
    Heb vannacht gelukkig wel goed geslapen, en ook geen harde buiken meer gehad vannacht. Maar zodra ik dan weer wat ga doen komen ze weer. Rust dus ;)
    @y30: wat fijn dat je vandaag terecht kunt! Laat je het weten?
    @hopefor2: gefeliciteerd! SPannend weer.
    @mamavanle: Pff dat lijkt me ook heftig zeg. Weten dat je lijf je kindjes ellende kan bezorgen.

Ik heb hier trouwens nog een aantal flesjes omegaven en infuusbenodigdheden staan mocht iemand interesse hebben!

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hopefor2 gefeliciteerd!! We gaan duimen!! Heb je iets van medicijnen nu?

Madelein, lekker goed voor jezelf en de baby zorgen... Voetjes omhoog! ;)

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: ik heb wel interesse in de omegaven, nu ik langer lijkt te gaan moeten. Heb je naar datum gekeken? Spul is niet zo gek lang houdbaar.
    En i.d.d goed naar je lijf luisteren, veel relaxen!:)

@eef: vanaf dag 10 cyclus, 10 mg. Maar eenmaal zwanger zat ik al heel snel hoger.

@mamafor2: wat fijn! Stap 1 is weer gezet!:)

Hier: echo was goed. Ze heeft haar groei niet terug ingehaald maar is ook niet verder afgezakt. Hartslag en doorbloeding navelstreng was goed.
    Enige wat me dwars zit is dat dit volgens echoscopiste de doppler al was en dat het zelfde is als de flowmeting terwijl ik op internet een uitgebreider onderzoek lijk te hebben gezien.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eef, gelukkig ben je het vruchtje verloren. Wat een opmerking van je schoonzus zeg...

Hopefor2, wat spannend weer zeg!

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: O nee eigenlijk niet, zal straks eens kijken als ik m'n bed weer uit ben ;).

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Grrr vreselijk! Echt kunnen mensen niet gewoon hun mond houden met hun "adviezen":x . Heb er zelf ook vaak last van.

Ja, ze hadden mijn dochtertje eerder moeten halen. Ik vroeg nog aan mijn toenmalige gyn, of ze anders zowieso overleden was. Ze zei nee. Dan had ze gewoon geleefd. Nou daar kun je het dan mee doen. Er was niks mis met haar. Helemaal gezond.

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Y30 fijn dat alles goed was. Dat van die doppler en zo... Misschien hangt dat van het apparaat af?

Hopefortwo. Spannend! Gefeliciteerd.

Madelein houd je rustig kalm stil ook al is het moeilijk ;) je doet het goed hoor! Idd abbo Netflix of zoiets missch een goed idee

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Een schrale troost inderdaad. Bij mijn laatste ma kwam het ook vanzelf los uiteindelijk en daar was ik idd wel "blij" mee. Sterkte meid. Hoop dat je snel weer "verder" kan, een volgende ronde ga je wel benutten meteen?

Trouwens nog over die iui, je zei dat het zaad vj man wel goed is... Maar niet élk zaadcelletje is goed toch, ook niet als je heel goed zaad hebt?
    Je man bedoel ik ;). En... Zou je überhaupt daarvoor in aanmerking komen? Je zei dat je liever dan je eicellen zou "selecteren" als ik het me goed herinner. Is dat iets wat ook echt zou kunnen?

Nuage, ben benieuwd....

Mamavanle, ben je nu ook actief bezig met zwanger worden?

Hier... Onze hond heeft een tumor :(. Hij is al oud en kwakkelt al lang met zijn gezondheid. Opereren is duur en niet zonder risico's. We kunnen het zo nog even uitzingen maar mijn man vindt dat juist moeilijk... Hij zegt wrsch eind vd maand laten inslapen :(. Pfff zo verdrietig. Mijn hart breekt als ik naar m kijk. Echt zo'n lieverd. Superveel werk maar ook wel mijn maatje geworden, vooral na Noa*'s overlijden.
    Sorry voor het off topic

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Fijn Y30 dat het goed zat !!
    Misschien kun je alsnog aanvragen of je niet toch de flowmeting kunt krijgen....flink doordrammen...dat je er anders niet van kunt slapen, gestrest raakt, etc ?

Conejita, het spijt me om dat te lezen van je dochtertje. Wat een ontzettend harde waarheid. Weten ze dan niet waarom ze wat kleiner was dan het gemiddelde? Dochtertje van mijn buurvrouw was ook erg klein, maar ook helemaal prima in orde. Ze was misschien gewoon een kleiner formaatje dus?

Je kunt wel eicellen laten testen, maar dat doen ze alleen bij ingewikkelde ivf procedures. PDG of PGD geloof ik dat het heet. Maar dat is dus alleen voor mensen die ernstige chromosoom afwijkingen hebben. Het is nl. niet helemaal in overeenstemming met de etische kant....je selecteert dan...net als dat je een jongetje of meisje zou selecteren....Zoiets dacht ik gelezen te hebben.

En nee, niet al het zaad is goed, maar dat is bij hem wel getest. Misschien is er vast wel een miskraam te wijten aan een zaadcel van hem, maar ik denk dat het bij de andere toch eerder aan mij ligt (m'n cellen of een andere onbekenbare oorzaak).

En wat ontzettend naar van je hond! Ik heb van huis uit ook altijd een hond gehad (nu niet want we werken beiden fulltime). Ik weet hoe veel je van een hond (of ander dier) kunt houden. Sterkte meid....ookal is het voor hem het beste zo....

Hier, ik blijf maar twijfelen over hoeveel predni ik nou moet slikken en vanaf wanneer...hele cyclus, dag 10, ovulatie, positieve test....5, 10, 15, 20????
    Ik heb toch aardig wat gelezen over dat het de cyclus behoorlijk in de war kan schoppen (zoals Madelein geloof ik ook al zei). Bovendien voel ik me nu al 2 dagen licht in mijn hoofd....volgens mij ook daardoor want ik ben weer van 5 naar 10-15 gegaan.
    Ik zou nu liever minder doen (bijv. 10mg vanaf dag 10 en dan 20mg vanaf pos. test) maar ik ben zo bang dat ik het mezelf ga verwijten als het weer fout loopt...dat ik niet gewoon de hele cyclus lang 20mg heb genomen zoals de gyn zei....

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Uit eigen ervaring kan ik in ieder geval zeggen dat zodra ik onder de 10mg slik de prednison eigenlijk niet meer werkt of in ieder geval niet voldoende. Dus ik zou dat als minimum aanhouden. Zit er geen diabetes in je familie?

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eef, ik moest 10 mg prednison vanaf eisprong nemen, maar als het weer mis was gegaan had ik echt een hogere dosering gewild. Als ik jou was zou ik dus echt wel voor de 20 mg gaan, in ieder geval vanaf eisprong.

Conejita, wat moeilijk van je hond :( Heel veel sterkte!

15. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Nou meiden hier alweer bloedverlies.Vanaf uur of 6 sterk drukkend gevoel op mn buik en nu dus bloedverlies.
    Dit is geen pech meer. Verdomme hoe en waarom dan.
    Dus toch maar naar Gent en we gaan de IUI even uitstellen want we willen eerst antwoorden op de mk's.
    Ga proberen of ik morgen kan bloed prikken HCG, en dan vrijdag weer ofzo.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: ik zou geloof ik zelf het advies van de gyn volgen. Precies om de reden die je noemt. Als het wel mis gaat hoef je daar i.i.g. Niet over te twijfelen.

@conejita: heel veel stekte met de hond! Hier dit jaar voor het eerst een huisdier (kat) in moeten laten slapen en vond het heel erg verdrietig. Wij hebben de dierenarts aan huis laten komen, vonden we voor het beestje veel "fijner", maar ook voor ons zelf (beide enorm gehuild). Dacht noem het als tip.

@hopefor2: Ahh meid wat naar! Snap dat je eerst bloed laat prikken.

17. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ y30 fijn dat je echo goed was. Is de groeiachterstand niet gerelateerd aan je imuunziekte? Bij ons is dat wel het geval. Niet extreem klein maar net onder het gemiddelde. Zou nog wel echt een flowmeting laten doen

@ conejita wat een heftig verhaal van je dochter!! Ongelofelijk. word je nu eerder ingeleid? Zwanger worden zijn wij nu niet mee bezig. Ben pas 21 aug gecuretteerd vanwege een MA en we hebben al te horen gekregen dat het ons zonder medicatie waarschijnlijk niet gaat lukken dus aanstaande donderdag op Nacontrole en dan de toekomst bespreken.

Wat naar van je hond! Heel veel sterkte!!!

@ hopefor2 wat een ellende toch weer! Duim voor je dat de bloedtesten toch goed zijn in ieder geval sterkte!

@ prednison geen idee van hoeveelheden

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hopefor2, wat vervelend meid!! Hoe ver was je? Net NOD of had je even gewacht met testen?
    Ga je nog wel bloed laten prikken om te kijken of het oploopt of weet je het wel ?

En OK, dan ga ik voor 20mg vanaf dag 10. Loopt het dan toch helemaal in de soep, dan is het de keer daarop 10mg vanaf dag 10 en 20mg vanaf ovulatie.
    Maar dus niet de hele cyclus, ik heb echt geen zin om weer met van die rare cyclussen te zitten, ze waren net weer normaal. En het kan wel 6 maanden duren voor ik weer zwanger raak, dan zou ik dus al die tijd non-stop aan de predni zitten !
    Mijn vader heeft trouwens diabetes, maar type B of 2 (weet niet meer precies hoe dat heet). Bij mij was dat allemaal prima...ook tijdens de zwangerschap van mijn zoon.

Hopefor2, nogmaals sterkte meid !
    Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent ?

19. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Eef ik ben 30. Ik had nu wat extra vitamine en aspirine en utro.
    Wil wel bloed prikken ja. Wil voor mezelf wat zekerheid hebben.
    Ik zat vandaag op dag 14 maar heb normaal een lf van 12 dagen. Dus ja ik weet gewoon niet wat ik moet denken.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef in dat geval wil ik je wel de tip geven om te kijken of je je bloedsuiker kunt testen als je de prednison gebruikt. Beste is na het eten kunnen testen want nuchtere waarde zegt niks. Ik heb ook geen diabetes, mijn vader heeft diabetes 2, en zodra ik dus 10mg prednison of meer slik krijg ik zwangerschapsdiabetes. En als je dat niet weet kan dat dus een miskraam veroorzaken. Het is echt dat ik het zelf ging meten anders waren we er nooit achter gekomen en was het nu mis gegaan.

Deel Deze Pagina