Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Eef, ik herken/ weet het niet. Nooit een bloeding gehad toen ik medicatie kreeg.

Nuage, sterkte!! en plezier

2. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hallo dames.

Ik heb in totaal 5 zwangerschappen meegemaakt waarvan 4 resulterend in een miskraam. Vandaag naar de vk geweest om te kijken of ik schoon was na de laatste. Dit is gelukkig het geval.
    VK heeft mij een verwijzing gegeven voor de gyn voor verder onderzoek naar de mogelijke oorzaken van mijn miskramen.
    Heeft iemand hier ervaring mee en om wat voor onderzoeken gaat het dan?

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nuage: nog niet terug? Duim heel hard mee voor goed nieuws

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Er is een lijst in omloop, een van de FB dames kan je er vast aan helpen.
    Succes!

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nuage...heb je nieuws op het andere forum gelezen...gefeliciteerd meid... Wat ben ik heerlijk jaloers op jullie allemaal daar !! :D
    Lekker genieten nu !!! Laat die zwartkijkers in Gent maar eens zien wat jullie voor iets moois kunnen maken samen ! :)

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mizz Bunny, sterkte! Veel onderzoeken krijg je hier in NL helaas niet. Meestal alleen wat stollingsonderzoeken en schildklier bijv. En bij jullie beiden een chromosoomonderzoek.

Eef, vervelend dat je nog steeds bloedt. Misschien toch nog niet helemaal schoon. Ik heb ook wel miskramen gehad waar ik nog wel een tijdje bleef bloeden helaas.
    Heparine heb ik bij m'n 5e miskraam gebruikt en het bloedverlies was niet heftiger dan normaal. Prednison heb ik daarna vaker gebruikt vanaf eisprong tot menstruatie en ook toen werd het bloedverlies niet heviger. Wel is m'n menstruatie standaard heviger geworden vanaf m'n 5e miskraam, echt heel vreemd.

7. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Eef sorry dat ik nu pas reageer. Maar heb bij mn eerste mk na een curretage nog een maand gevloeid. En bij de controle zagen ze nog een rest. dus zou toch even proberen om een echo aan te vragen of desnoods pillen krijgen ervoor?

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Miss Bunny wat naar voor je:(.
    Ik woon zelf niet in Ned dus kan het je niet zeggen. Hier heb ik inderdaad chromosomen onderzoek gehad. Kwam niets uit.
    Ik heb utrosgestan gekregen uiteindelijk maar dat komt wrsch omdat ik in Spanje woon. Lucky me. Was daar wel blij mee. Nu dus ook geen mk gehad. Maar bij mijn dochtertje* ook niet dus ik weet niet of het daar aan lag maar het stelde me wel enorm gerust.
    Verder heb ik ook stollingsonderzoeken gehad maar ik denk dat dat meer was n.a.v. het overlijden van mijn dochtertje. Kwam ook niks uit.
    Veel meiden hier gaan naar Gent. Daar doen ze onderzoeken naar je imuumstyseem wat ze in Ned niet doen. Als ik nu weer een mk had gehad, was ik ook die weg in geslagen.
    Heel veel sterkte en succes.

9. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ mizzbunny helaas zijn de onderzoeken in Nederland erg karig en er komt geloof ik maar in 10% van de gevallen iets uit dus voor degelijk onderzoek zou ik Gent benaderen.

@ conejita ik gebruik nu nog helemaal niks van medicatie ik zou bij 10 weken gaan starten maar helaas ben ik nog niet zover gekomen vandaar dat ze nu waarschijnlijk preventief willen gaan starten. Hoe is het met je hond en hoever ben je in je huidige zwangerschap? Lijkt me zo een angstige periode voor je!

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    MizzBunny begin gewoon in NL met de onderzoeken, maar ik raad je aan ook een afspraak in Gent te maken. De wachttijd is vrij lang dus dan kun je nadat je hier alles hebt gehad daar door, of afzeggen als het niet nodig is. In NL krijg je aangeboden: genetisch onderzoek voor zowel jou als je man (kost je allebei je volledige eigen risico als je dit nog niet had gebruikt) en er worden een paar bloedstollingsonderzoeken gedaan: anti-cardiolipine, lupus anticoagulans en er is er nog eentje die ik even kwijt ben. Je mag deze testen pas doen als je minimaal 6 weken niet zwanger bent geweest. HCG kan vals positief geven. Dat betekent alleen dat ze net zo goed nu de test al kunnen doen want negatief is negatief. Maar helaas dat doen ze niet. Als er iets uitkomt dan moet het na 3 maanden herhaald worden om bevestigd te worden. Dat geldt voor de stolling, niet voor het genetisch onderzoek.

In Gent wordt veel meer getest. In mijn onderschrift vind je een link naar een geheime FB groep. Hierop kun je echt alle informatie vinden over alle onderzoeken en wat er nog meer allemaal nodig is. En ook gewoon wat steun van hele lieve meiden :)

11. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Nou hcg staat op 1200 nu. Voel me nog steeds wel erg gestrest van de spanning. en krijg ook weer beetje dat drukkende gevoel wat ik maandag had. Maarja kan erbij horen natuurlijk. Conjita jij had toch een groep aangemaakt voor de zwangere? Hoe heet hij? want dan dim ik hier ook een beetje met mn verhalen.
    Hoe gaat het met je hond eigenlijk?

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/588476-zwanger-na-meerdere-miskramen-overlijden-kindje.html

Dit is de groep Hopefortwo. Wees welkom!
    Hcg klinkt goed hoog hoewel ik er geen verstand v heb.

Mamavanle, oh dat klinkt best laat om te beginnen met medicatie inderdaad. Hoe was je gesprek?
    Hond is eigenlijk nu weer stabiel... Wat het wel lastig maakt de situatie.. Maar goed hij plast nog elke dag in huis hoor. We we sonderen hem 1 a 2 x per dag. We kijken het nog even aan..
    Lief dat je het vraagt.
    Ja het gaat nu wel weer.met golven komt de angst en het wantrouwen terug en het verdriet natuurlijk, hoewel dat er altijd wel is. Op en neer.
    Nu goede daagjes en daar heel dankbaar voor.
    Volgende week komt mijn moeder op bezoek en neemt een doppler mee die ik in Ned heb gekocht. Dan kan ik zelf het hartje luisteren, dat zou wel heel gaaf zijn!

13. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Spannend hopefor2! Klinkt als een goede waarde!!

@ conejita wat vervelend van je hond. Maar ja je wil zo een beestje het liefst zo lang mogelijk bij je houden!
    Ik snap helemaal je gevoel! Zwanger zijn na een overleden kindje is vreselijk moeilijk! Jullie zullen pas gerust zijn als je je kindje levend in je armen hebt. Tot dan leef je in constante angst....
    Mijn gesprek was goed. Lief dat je het vraagt. Het is zo goed als zeker imumologisch maar ze willen een second opinion van het Erasmus in Rotterdam dus hopelijk kan ik daar snel terecht. Dan intensieve ivig therapie

14. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hopefor2, dat ziet er heel goed uit toch?! Gaat de goede kant op!! :)

Hier ook geloof ik...nou ja...gezien de omstandigheden ;)
    Mijn hcg is nog maar 58 en ik heb gisteren opeens nog 2 weefsel-stukjes verloren en sindsdien is het bloeden minder geworden tot bijna voorbij. Die zaten dus toch nog in de weg.

Wel heb ik vandaag al de hele dag steken....alsof ik aan het ovuleren ben. Maar ik ben pas zondag de vrucht verloren en had gister dus nog 58 hcg. Dan kan dat toch geen ovulatie zijn? (ik lijk wel zo'n miskramen broekie...haha...ondanks mijn "ervaring" op dat gebied).

Mamavanl (of anderen die er verstand van hebben ;) ) : in hoeverre is dat ivig zoveel anders dan prednison?

15. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    #3555 Mamavanle, 10 sep 2015
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
    Hcg duurt best lang voordat het daalt Eef! Vorige curettage duurde het 5 weken voor mijn test negatief was en twee weken na afgelopen curettage teste ik ook nog behoorlijk positief...geen idee hoe dat nu is.

Geen idee wat betreft je vraag over ivig en prednison. Ik weet wel dat ik naast mijn ivig ook prednison ga krijgen. Wat ik begreep van de arts is de werking van imuunglobuline ook niet echt bekend.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: fijn dat je nu waarschijnlijk het laatste weefsel ook verloren bent. Denk niet dat je nu al eisprong hebt gehad, dat kan volgens mijngas met HCG onder de 5.

@hoopfor2: mooie stijging!!

17. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Eef; Vervelend dat je hcg zo langzaam zakt zeg. Hopelijk nu je het laatste weefsel kwijt bent dat het sneller zakt.

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Vanochtend echo gehad, alles was schoon.

Het was een andere gyn en volgens haar was het bij veel vroege miskramen vaak toch te wijten aan een chromosomen probleem bij het vruchtje. We hebben een chromosomenonderzoek (karyogram) gehad samen en mijn man nog een spermiogram. Volgens haar was er nog een onderzoek voor het sperma, een uitgebreider en echt gericht op chromosomen. Maar het werd niet vaak voorgeschreven. We zouden er ook echt voor naar een andere stad moeten (en we wonen in een grote stad!!). Dinsdag gaat ze het overleggen. Zegt jullie dat wat??

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Na wat rondgoogelen ben ik uitgekomen op de analyse FISH. Doen ze dat wel standaard in Gent? Heeft iemand dat gehad?
    Dan zou iui met gewassen zaad inderdaad een alternatief kunnen zijn (als ze genetische afwijkingen vinden in het sperma) lijkt me. Ik ben benieuwd of ze dinsdag gaan besluiten dat we dat onderzoek mogen doen.
    Een chromosomen pb zou slecht nieuws zijn in principe maar het maakt me niet zoveel meer uit. Ik wil nu gewoon weten wat er mis is. En ook niet meer experimenteren met vanalles zonder dat het gegrond is.

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eef, hebben wij nooit gehad in Gent, alleen een normaal zaadonderzoek. Heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Ben benieuwd of ze dat gaan doen bij je man.

Deel Deze Pagina