Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Veel plezier de komende dagen y30 :)

2. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had vanmorgen, 4 dagen voor mij NOD weer een licht positieve test in handen. Ik ben er natuurlijk wel blij mee maar er komen nu weer een paar spannende weken aan omdat ik nog nooit verder dan 6 weken ben gekomen.. Vorig jaar heb ik op dezelfde dag ook positief gestest, dat werd de 2e miskraam maar dat geeft nu wel een dubbel gevoel..

3. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Will....van harte meid. Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen!!! Voor ons begint het feest helaas niet met een positieve test, maar het is toch elke keer wel weer even een stapje in de goede richting.

Ik zit nu effe middenin een super dip zoals ik ze niet vaak heb. De aanleiding : een mislukte taart. Ik had immers alles gedaan volgens het boekje, waarom dan toch mislukt. Net als de miskramen dus. Alles doe ik verdorie goed, waarom gaat het dan toch elke keer fout? En dan ook nog niks uit al die stomme testen waar ik maanden op heb moeten wachten. Dus er is geen enkele reden dat het volgende keer wel goed mag gaan. Vind mezelf even echt super zielig (en alle anderen in mijn situatie...jullie dus). BAH !! Ik wil geen miskraam meer !!!

Sorry meiden, hier hebben jullie ook niks aan, maar verder snapt niemand het....

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, hoe was je ovutest?

Will, wat ontzettend spannend zeg dat je weer een positieve test hebt.

Eef, heel begrijpelijk en herkenbaar! Knuffel!

5. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Will: een voorzichtige felicitatie. Het zal vast spannend worden de komende weken, dus ook sterkte daarmee.

@Eef: dikke knuffel! Ik herken je twijfel en onzekerheid helaas maar al te goed. Ook wij weten nog steeds niet wat de reden was...

6. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve berichten! Het is gewoon ieder uur aftellen en maar hopen dat het goed blijft gaan..

En Eef het gevoel is helaas heel herkenbaar...

7. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    he will, ik zei gisteren nog dat het weer eens tijd werd voor een positief verhaal. Ik hoop heel erg dat jij dat mag worden...voor ons allemaal :) Sterkte met het aftellen ;). Ga je voor een vroege echo of heb je de grens wat verder gelegd?

8. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dankje, dat hoop ik ook echt!! Waarschijnlijk ga ik een vroege echo proberen. Maar ik ben nog nooit zo ver gekomen, ik heb altijd pas een echo gehad als het al te laat was. Mijn testen zijn afgelopen 2 dagen wel donkerder geworden maar ik maak me direct zorgen want ik had vanmorgen het gevoel dat mijn borsten niet meer echt pijnlijk waren en dan word ik zo bang... :( Verder heb ik geen kwaaltjes alleen een wat droge huid maar daarmee kun je ook niet verschil zien dus dan slaat de angst heel erg toe..

9. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Goedemorgen dames.

Ik heb alleen de laatste pagina gelezen. Gefeliciteerd Will, ik hoop dat dit voor jullie een plakbaby mag zijn!

Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst een curettage ondergaan. Het hartje was gestopt met kloppen. De donderdag ervoor klopte het nog en de maandag erna was het gestopt. Ik was ruim acht weken zwanger.

Daarvoor een ma met 8 weken, dat hartje is nooit gaan kloppen en daarvoor Een vroege miskramen met 5 weken.

We hebben een gezonde dochter uit 2011. Derde maand zwanger en een probleemloze zwangerschap. En nu wil het maar niet lukken.

We hebben in Nl een afspraak staan voor onderzoeken maar de instelling van de gyn vond ik gelijk al niet prettig. Er kwam eigenlijk nooit iets uit maar bij drie worden de onderzoeken wel aangeboden. Eh. Oké dan.

Nu is mijn vraag, ik woon in NL maar heb veel goede dingen gelezen over Gent. Weet iemand van jullie misschien wat de mogelijkheden zijn om je als Nederlander in Gent te laten onderzoeken? Ik ga morgen onze verzekering bellen om dit uit te zoeken maar vroeg me af of jullie er ervaring mee hebben misschien? Hoe lang is de wachtlijst?

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Magnolia ik loop nu in Gent. Wachtlijst als je nu een afspraak maakt is mei/juni als je de intake bij een willekeurige arts doet en dan sep/okt tweede afspraak met prof.de S voor bespreken resultaten en behandelplan. Als je perse de prof wilt zien dan is het dus sep/okt pas eerste afspraak. Wil je ook de tweede afspraak bij een ander dan kan het sneller.

Als je nog meer vragen hebt stuur me maar een pm :)

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    he Will, verschijnselen die komen en gaan had ik bij al mijn zwangerschappen. Dus ook bij mijn zoontje. Heb hier nog een post geopend in 2012 omdat alles opeens weg was. 8 maanden later is hij geboren. Wil dus niks zeggen. Ik duim met je mee!!

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Magnolia: sterkte !

Nuage: welke dag mag je weer testen?

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Voor hcg bedoel je? Ik moet deze woensdag en volgende week nog. Is het dan allebei <2 dan ben ik officieel veilig verklaard.

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @will: voorzichtig gefeliciteerd. En kwaaltjes die gaan en komen had ik inderdaad ook bij alle 4 mijn zwangerschappen dus ook bij de succesvolle zwangerschap. Probeer moed te houden, is erg moeilijk, ik weet 't.

Hier: ik heb er met mijn stomme kop weer een zoekplaatje van gemaakt deze maand:x helemaal mijn eigen schuld.
    Op dag 18 nog heel weinig streep op ovu test.
    Dag 19 vergeten, dacht nog is niet erg, gezien de test van gister.
    Dag 20 duidelijke tweede streep, bijna net zo duidelijk als controle streep.
    Dag 21 we hadden visite en ik was vergeten om 2 uur niet te drinken... Dus toen het tijd werd voor test, was mijn urine veel te waterig:):x haast geen streep.
    Dag 22 en dag 23 (vandaag) streepje zoals dag 18.

Ik test door omdat ik vorige maand ook een twijfel test had en pas veel later een duidelijke knaller, maar baal er wel van dat ik nu mijn knal test gemist kan hebben. Ook omdat ik nu weer niet weet wanneer ik mijn infuus moet halen.
    En ik heb vrijdag een etentje, sushi! Vind ik super lekker, maar stel dat ik al wel bevrucht ben...al denk ik zelf van niet.
    Ik hoor hier altijd dat er nu nog geen bloedband is, maar ik hou me normaal keurig aan alle voorschriften ook in de wachtweken. Iemand enig idee wanneer die bloedband ontstaat?

Nou ja...over een dag of 8a10 is het sowieso weer duidelijk.
    Sorry voor dit lange bericht.

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ja Nuage, dat bedoelde ik inderdaad. Ik duim voor je ! Maar ik heb er vertrouwen in :)

Y30...pfff...al dat gereken...wat een gedoe he. Ik kan je natuurlijk geen tips geven, maar ik hoop voor je dat je dus alle dagen maar geklust hebt ;)

Ik hou me ook altijd aan de regeltjes hoor....rauw eten, wijntjes, koffie....ik verban ze allemaal, ook in de wachtweken. Maar als je een sushi party hebt en je bent zo onzeker over of je uberhaupt je ovulatie hebt gehad, dan zou ik toch maar gewoon mee doen hoor. Inderdaad, er is nog geen bloedband (weet ook niet wanneer die komt) maar dat is bovendien niet van toepassing voor de rauwe vis. Bij rauwe vis gaat het om bacterien die kunt oplopen. Dat wil dus zeggen dat je in theorie al geen rauwe vis meer zou moeten eten vanaf het moment dat je zwanger wilt worden want dan zou je de bacterie al bij je kunnen dragen als je zwanger wordt. De bloedband is meer voor de alcohol. Maar we moeten wel een beetje blijven leven he. De kans dat je ziek wordt van de vis is ook maar zo klein.....
    Althans...dat is mijn mening..misschien niet de jouwe....:)

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Overigens kun je sushi gewoon eten, ook als je zwanger bent. Juist sushi, want dit is van verse vis. En daar is niks gevaarlijks aan. De enige vis die je beter kunt laten staan is tonijn, al kun je ook vragen of het gekweekte of wilde tonijn is. Want gekweekte tonijn kun je ook gerust eten. Wat je niet moet doen is sushi uit de supermarkt eten, maar in een restaurant waar het vers wordt gemaakt is het geen punt. Nou weet ik dat veel vrouwen dat niet durven, maar als je nog voor NOD zit dan kun je het zéker wel eten.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30, lastig allemaal hoor. Ik heb geen verstand van van wanneer je een bloedband hebt, aangezien ik zelf vanaf de eisprong geen verboden dingen meer eet/drink.
    Maar temperatuur je niet? Dan weet je zeker of je eisprong voorbij is of niet...

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    De placenta vormt zich pas na week 6 volgens mij.
    Ik hou me dus echt niet aan alle 'regeltjes'. Ik drink gewoon alcohol ( zoveel drink ik niet, paar glazen in de week), alleen minder tot niet na mijn eisprong. Maar als zin heb in een wijntje neem ik dat gewoon. Ik eet ook gewoon rosbief en biefstuk en rauwe vis. Dan kan je niks meer... Verder eet ik altijd heel veel groente enzo dus eet wel heel gezond.

Wij zijn inmiddels rustig met het idee voorlopig geen kunstgrepen uit te halen. We wachten Gent af en tot en met juli doen we dus niks. Wel rustig eerlijk gezegd

19. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jammer y30 ik was vorige cyclus ook verkeerd helaas.. Hopelijk volgende maand beter!

Ik probeer mezelf ook maar moed in te spreken als ik het gevoel heb dat ik van alles voel of juist niet.. :( Het is me vanmorgen gelukt om geen testje te doen. Ik zie morgenochtend wel weer. Gistermorgen en zondag was hij wel duidelijker dan zaterdag. Dus nog maar afwachten.. Maar ja het is moeilijk om het een beetje los te laten! Dat herkennen jullie allemaal wel denk ik..

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ben het wel met je eens hoor. Normaal houd ik me overal keurig aan maar nu ik niet eens weet of ik al geovuleerd heb gaat het me ook een beetje ver. Twijfel nog beetje.

Deel Deze Pagina