Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. autumn75

autumn75 Lid

25 okt 2011
    20
    0
    0
    in het zuidoost'n
    @Minty, inderdaad lijken onze verhalen op elkaar.Mag ik vragen hoe zo'n acupuncturist zulke medische problemen diagnosticeert?

Bij mij in de familie zitten veel auto immuunziekten en schildklierziekten. Dat maakt bij mij volgens mij de kans groter dat ik dat ook heb. Ik neem aan dat dit standaard getest wordt in het ziekenhuis.

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Autumn, de wachttijd is nu iets van 5 maanden dacht ik.
    Herkenbaar verder, mijn man wilde eerst ook niet naar Gent, pas na 5 miskramen ging hij mee. Uiteindelijk was hij na 1x al heel tevreden met Gent, ze gaven meteen een plan van aanpak, wat ze in NL niet deden. Ook al is het niet bewezen dat ze er iets mee kunnen waarop ze allemaal testen, ze proberen het tenminste.
    In NL testen ze ook niet echt veel op auto-immuunproblemen, in ieder geval niet de ANA/ANF waarop ze in Gent wel testen en dit was positief bij mij.
    Ze testen in NL vooral stollingsafwijkingen, schildklier en chromosomen.
    Op zich is het niet een heel medisch traject in Gent als je zelf zwanger wordt, alleen wat bloedonderzoek en hysteroscopie.

Minty, is je schildklier ook wel eens via de gyn getest? Hopelijk helpen de druppeltjes! Acupunctuur stond toevallig ook nog op mijn lijstje als volgende stap.

Zonnetje, pff balen dat ze niet hebben gebeld en je nu tot vrijdag moet wachten.

3. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Autumn ik hoorde gisteren van iemand die ook veel miskramen gehad heeft dat zij onder behandeling is geweest bij prof. Noens in Gent die haar elke 3 weken een infuus gaf met antistoffen waar je lichaam in feite zo door in de war raakt dat het vergeet om het kindje af te stoten. Daar konden zij vrij snel terecht en heeft daarna ook twee goede zwangerschappen gehad. Is overigens geen gynaecoloog maar een immumoloog volgens mij. Misschien heb jij of iemand anders daar nog wat aan.

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor een echo omdat ik graag zeker wilde weten of ikt vruchtje verloren ben. Zou nu 5.4 wk zijn. Op de echo is een vruchtzakje te zien met dooierzakje wat dus overeen komt met deze termijn. Geen verklaring voor t bloedverlies. En t zat nog boven in mijn baarmoeder dus is nog niet onderweg naar buiten. Maar bloedverlies is bij mij tot nu toe twee keer niet goed geweest.... PFF wordt er zo onzeker van. Volgende week weer een echo...

Eef, sterkte... het is gewoon moeilijk als je hoop in een keer weg is. en je weer opnieuw moet beginnen...

4. autumn75

autumn75 Lid

25 okt 2011
    20
    0
    0
    in het zuidoost'n
    @nijntje, dat is idd een hele tijd ik ga het met man bespreken.

@johanna, dat klinkt interessant, bedankt voor de tip!
    Deze echo is dus niet negatief of positief? Wat krijg jij een spannende week tot de volgende echo, ik duim voor je!

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Susannelilian, geeft niet hoor. Ik begreep wel dat het niet voor mij was ;)

Het kan met de chromosomen van het kindje misgaan omdat sperma en eicellen maar bestaan uit de helft van onze chromosomen. Als eicel en spermacel dan samensmelten heb je weer het gewone aantal chromosomen.
    Het proces van het halveren van het aantal chromosomen kan fout gaan waardoor een eicel niet 23 chromosomen heeft, maar minder. Als het dan samensmelt met de spermacel heeft het ook niet de nodige 46 chromosomen.
    Weet niet of het een beetje duidelijk is zo ?

Maar er is dan niks aan te doen. Gewoon, blijven proberen in de hoop dat er nog goede eitjes of spermacellen tussen zitten. En dan liefst nog meerdere zodat je niet al te lang hoeft blijven proberen ! Of IVF met screening voor terugplaatsing, maar dat is dan wel weer erg heftig als traject.

Autumn, welkom hier. Wat moeilijk is het he, na een kloppend hartje. Hoewel het altijd moeilijk is. Ik vond de curetage ook heel zwaar. Lichamelijk was het een eitje, maar het verwerken was erg zwaar vond ik.
    Mag ik vragen hoe oud je bent? Mijn zoontje is ook uit 2012. :)
    Ik zou gewoon een afspraak maken in Gent. Je kunt altijd nog annuleren...maar de wachttijden zijn zo lang daar....

Nijntje, ben niet bekend met banners dus had het niet opgemerkt. Leuk hoor!!! Maakt het veel concreter he! Ik vond het heel fijn om te weten.
    Mijn AMH is inderdaad heel laag. 0,75 en een fsh van 9,5. Niet goed dus... :( Het blijft raar dat ik daarmee makkelijk zwanger raak, maar het zal er toch wel mee te maken hebben aangezien dat het enige is dat niet in orde is. Overigens had ik bij mijn zoontje ook al een fsh van 8,5, dus niet veel beter.

Minty, ben benieuwd naar je acupunctuur verhalen. Hou je ons op de hoogte? Zat zelf te denken aan een osteopaat.

Zonnetje, verdorie, moet je nog langer wachten!! Ik zou ook super ongeduldig zijn !

Johanna, dan gaan we gewoon nog even verder met duimen draaien!!

6. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Eef: dankje meis, vond het wel een heel vervelende vergissing omdat jij net een miskraam gehad hebt.

7. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Weet je wat....? Zeggen we toch gewoon dat je net iets te vroeg was....dan bewaar ik de felicitaties alvast voor de volgende zwangerschap ! :D

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @autumn: welkom hier! Heftig 4 miskramen in zo'n korte tijd. Heel veel sterkte! Voor mij was 3 in 11 maanden toen echt de limit.
    Veel succes met de onderzoeken!

@johanna: er is dus nog hoop. Ik duim mee!

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Eef: dat is een goede, doen we en dan gaan we dan voor een plakbeeb. Deal?!

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    :) deal !
    En doen we er voor jou ook eentje ! :)

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Deal en voor alle andere dames die proberen ook! ;)

12. autumn75

autumn75 Lid

25 okt 2011
    20
    0
    0
    in het zuidoost'n
    Bedankt iedereen voor het welkom en de warme woorden! Dat doet mij zo ontzettend goed, ik heb er veel aan dat ik niet de enige ben.

@Eef, ik ben dit jaar 40 geworden. Ik krijg dus ook steeds te horen van huisarts, verloskundige etc. dat de kans groot is dat het door mijn leeftijd komt. Bij doorverwijzen zei de verpleegkundige in het ziekenhuis: We kunnen het gaan onderzoeken maar we kunnen je niet jonger maken.
    Duh, dat weet ik zelf ook wel. Op dat moment gierden de zwangerschapshormonen nog door mijn lijf en kon ik weinig relativeren, ook opmerkingen die de verloskundige maakte ' je kan het laten onderzoeken maar er komt toch bijna nooit iets uit maar als het voor jou goed voelt moet je dat doen' vielen bij mij zo ontzettend verkeerd.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Sorry meiden, even radio stilte vanaf mijn kant de laatste dagen.
    Heb even ea voor m'n kiezen gekregen. Ik had toch ineens steeds meer harde buiken die ervoor zorgden dat ik eigenlijk niks meer kon? Maandag bleek uit de urine kweek dat er weer een gbs in m'n blaas zat, de veroorzaker van Sam zijn geboorte :(. Ik had dus wel degelijk gelijk dat er iets moest zijn wat die harde buiken veroorzaakte, en ben zoooo blij dat ik om die kweek gevraagd heb vorige week!!
    Ben maandag gelijk aan de ab gegaan, en het lijkt nu al wat beter te gaan. Maar emotioneel zijn het 2 zware dagen geweest, dus vandaar dat ik hier even niet meegeschreven heb.

@autum: jemig zeg wat krijg je een hoop voor je kiezen, sterkte meis, en welkom hier.
    @eef: als daar je probleem zit zou je dat dan niet met icsi kunnen voorkomen? Daar screenen ze toch de cellen voor ze ze bij elkaar voegen?

14. autumn75

autumn75 Lid

25 okt 2011
    20
    0
    0
    in het zuidoost'n
    Jeetje Madelein, wat heb jij veel gemaakt en wat ontzettend goed dat je om de kweek gevraagd hebt. Zo herleef je alles rondom jouw Sam opnieuw, wat ontzettend verdrietig maar ook fijn dat je het nu aan hebt kunnen pakken.

Ik neem aan dat ze het nu goed in de gaten blijven houden bij je?

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja loop sowieso vanaf het begin in het zh. Vanaf 10 weken heb ik elke 2-3 weken cervixmetingen en urine kweken gehad, alleen die kweken bleven steeds brand schoon. De laatste kweek was daarom alweer 5 weken terug ( ook omdat ik geen klachten had). Verder blijf ik er zelf vanaf nu echt op gebrand dat ze kweken ondanks een schoon urine sediment ( de dienstdoende arts vorig weekend zei namelijk dat kweken geen zin had omdat het sediment schoon was, dat zegt dus niks bij mij!). Mijn harde buiken zijn dus wel degelijk een teken dat er meer aan de hand is, dat is nu maar weer bevestigd.

16. autumn75

autumn75 Lid

25 okt 2011
    20
    0
    0
    in het zuidoost'n
    Zo zie je maar dat het in ieders lichaam anders werkt en dat je naar je gevoel moet luisteren.. Sterkte, hopelijk blijft het herstel doorzetten.

17. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Autumn: echt wetenschappelijk onderbouwd is deze methode natuurlijk niet. Maar aangezien de reguliere geneeskunde me niet echt veel te bieden heeft, vind ik het het proberen waard. Het gebeurt allemaal op basis van metingen van energiebanen en ze noemde wel een paar lichamelijke en emotionele kwetsbaarheden op die ook daadwerkelijk spelen.

18. autumn75

autumn75 Lid

25 okt 2011
    20
    0
    0
    in het zuidoost'n
    @Minty, ik kan me dat helemaal voorstellen. Ik heb vroeger eens acupunctuur gehad wegens een overbelaste arm/schouder en ik had het idee dat het echt iets deed bij me, bovendien noemde de acupuncturist toen een aantal zaken uit mijn medische historie die erg treffend waren. ongelofelijk vond ik dat.

19. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tjeemig Madelein, wat moet dat schrikken zijn geweest! Wat goed van je dat je zo alert was.

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hier sluit ik me bij aan, altijd op je gevoel af gaan dus! Het heeft nu geen gevolgen?

Deel Deze Pagina