@Eef: het zou theoretisch natuurlijk kunnen, maar ga er niet vanuit. Maar het zou natuurlijk wel geweldig zijn, zou de gelukkigste vrouw op aarde zijn! Wat een nare reactie van je werkgever zeg, goed dat je naar huis bent gegaan! Geniet maar lekker van het zonnetje met je mannetje, even alle shit proberen te vergeten!
@Susanne: ook ik ga heel hard voor je duimen! @Eef: het is ook gewoon een rotproces om doorheen te gaan. Iedere keer de hoop, angst en teleurstelling. Heel goed dat je even voor jezelf kiest. Ik heb zelf niet zoveel hoop meer, maar het uitblijven van de spotting (en mogelijke 'kwaaltjes') kunnen inderdaad door de bolletjes komen. Morgen nod, dus dat zou precies kloppen. Ik was alleen echt even in de veronderstelling, dus baal echt.
@Minty: dankje meis! Een dikke knuffel voor jou, maar totdat het zeker is blijf ik toch nog door duimen voor je!
Minty, normaal hoor. Ik heb het ook al wel eens bij het verkeerde einde gehad. We zijn ook zo op ieder signaal aan het letten. Wie weet onderdrukt de stress de symptomen wel (dat denk ik voor mezelf ook wel eens ) Nog even in de spanning !
Op mijn werk weet niemand er van (behalve mijn directe collegaatje en een collega die enigskind is omdat haar moeder ook miskramen had). Dus dachten ze misschien dat ik gewoon vrijdagmiddag lekker naar huis was gegaan.
Blijkbaar weten veel werkgevers niet om te gaan met dergelijke situaties... Subtiel reageren is blijkbaar erg moeilijk.. Minty morgen testen?
Het valt me sowieso op dat mensen dit onderwerp toch wel lastig vinden en er ook niet zo snel uit zichzelf iets over vragen. Wel vervelend, Eef, dat je baas daardoor denk dat je gewoon vrij hebt genomen. Is het geen optie om het te vertellen? Vandaag is inderdaad mijn nod. Ik ben nog niet ongesteld, maar alles wijst erop dat het wel snel gaat gebeuren. Ik kijk het nog een paar dagen aan. Ik ben ook ontzettend humeurig. Moet nu naar mijn werk, maar het echt helemaal geen zin...blerg.
@Minty: zolang je niet stopt met de bollen word je waarschijnlijk sowieso niet ongesteld, dus zou als ik jou was toch een test doen. Als je 2 weken na de eisprong nog steeds geen positieve test hebt dan kan je ervan uit gaan dat je niet zwanger bent en dan kan je tenminste stoppen met die rot bollen. Maar de kwaaltjes die je noemt kunnen ook bij een zwangerschap horen, dus blijf door duimen en hopen voor je!
Hallo ladies, Via Zonnetje2015 hier terecht gekomen. Ik was nogal geschokt door het onderzoek over 'verhoogde kans op vroeggeboorte na curettage' en Zonnetje wees me op een pagina waar jullie het ook besproken hadden. Het stelde me direct wat meer gerust, thanks hiervoor! Kort mijn verhaal: Vorig jaar oktober een miskraam gehad. Daarna probeerde mijn man en ik het weer en het was weer raak! Super blij! Helaas eindigde dit ook op een miskraam. We gingen er nog een keer voor, we hadden goede hoop voor de derde keer: 3 x is scheepsrecht toch? Helaas na 9 weken bleek ik zwanger te zijn van een windei. Niets te zien op de echo. Ik kreeg na een paar weken Cytotec om de miskraam zelf op te wekken, gezien hij niet vanzelf kwam. Na de bloedingen weer een nieuwe echo gedaan om te kijken of ik leeg was. Helaas niet en de gynaecoloog raadde mij toen een curettage aan. Begin februari gecuretteerd, zwaar depressief geweest, therapie gehad en een pauze van een half jaar in gelast. September wilden we het weer proberen. En het is weer raak! Ik voelde me (voor ik het eerder genoemde onderzoek vond) heel erg positief en sterk in de zwangerschap! Ik maak me zo nu en dan wel zorgen, maar ik ben ook echt oprecht blij Over een week de eerste vroege echo om te zien of er überhaupt een vruchtje te zien is en wellicht een kloppend hartje. Ik mag, indien ik dat wil, elke week terug komen om de groei van mijn kiddo te zien. Zo. Dat is mijn verhaal. Sorry als het langdradig is. Ik ben nu positief en ik houd jullie op de hoogte!
@Leelaatje: helaas welkom hier, maar wat geweldig dat je weer zwanger bent, hopelijk is het dit keer wel een plakbeeb!
Fijn dat je nu positief bent! Is er geen onderzoek gedaan naar je miskramen? Ik ben 4 x gecurreteerd en er staat me nog een ok te wachten waarbij ze de baarmoedermond iets gaan oprekken. In eerste instantie schrok ik ook heel erg van dit bericht. Maar als je goed gaat lezen zie je dat t heel erg meevalt. D kans op een vroeggeboorte met een andere oorzaak is nog hoger. Dus dat heb ik losgelaten. Hoop dat je volgende week iig een goede echo hebt! Gefeliciteerd met je zwangerschap tot nu toe.
Hoi Zonnetje, Jeetje zeg, 4 x.. Wat heftig, ik leef met je mee. Ik vond 1 x al erg.. Heel veel sterkte met je volgende ingreep. Wanneer staat die gepland? Mijn miskramen zijn inderdaad wel onderzocht, maar ze konden niets vinden. Ze gooien het nu allemaal op 'pure pech'. Ik hoop dat mijn pech nu eindelijk eens voorbij is en dat ik een kindje mag gaan dragen! Nogmaals bedankt voor je eerdere reactie in het andere topic, heeft me echt direct gerustgesteld! Zo had ik het allemaal niet bekeken.
Moet nu wachten tot 23-10. Dan gaan ze t septum verwijderen. Over 2 weken de volgende bloedonderzoeken..
Minty, Hopelijk ga je snel een testje doen, word wel nieuwsgierig! En ik dacht deze keer ook echt zeker te weten dat ik niet zwanger was en had ook geen temperatuurtsdipje wat ik normaal wel had. En toch was het zo. Het kan zomaar, ik hoop het voor je. Leelaatje, wat spannend dat je weer zwanger bent en wat knap dat je zo positief bent. Hopelijk over een week een mooi kloppend hartje op de echo!
Werkgevers echt waar kunnen ze ook normaal reageren? Ik krijg vandaag het verwijt dat ik al m'n afspraken maak op werkdagen? Ma + opname zkh viel in de zomersluiting. ( plan je niet) en in de eerste werkweek. Echo nieren was op n werkdag maar ik zat nog in de ziektewet Mri op werkdag maar geruild met n collega Operatie valt op werkdag masr heb hierin geen keuze. Daarnaast valt deze sowieso onder werktijd ivm herstel van 1 à 2 weken? Nu hebben ze t over vrije dagen inleveren? Dat mag toch helemaal niet?
Nee dat mag helemaal niet Zonnetje! Je moet doktersbezoek zo veel mogelijk buiten je werktijden doen, maar dat gaat heel vaak niet en dan mag je gewoon in werktijd. Je hoort hier echt geen dagen voor in te leveren. Of heb je een heel gek CAO ofzo?! Ik ben dan echt 1 vd weinig bij wie ze nooit moeilijk doen. Zelfs niet toen ik om de dag weg moest voor follikelmetingen. Misschien omdat m'n teamleidster zelf ook miskramen heeft gehad.