Moeilijk hoor Eef, ik kan me dat heel goed voorstellen. Misschien dat je het anders toch aan dr kan uitleggen? Anders gaat ze misschien zelf invullen waarom je de boot afhoudt. Maar ik vind dat zelf ook moeilijk hoor, ik kon het zelf niet zo goed zeggen Hier is het nu rustig. Bloedverlies is sinds maandag zo goed als over. Nog heel af en toe wat lichtbruine afscheiding in mn inlegkruisje, maar ik gok dat dat dit weekend helemaal over zal zijn. En dan maar weer afwachten... Zw. test van afgelopen maandag was al heel erg licht, iets meer dan een tuurstreepje. Hopelijk is die volgende week nog lichter of zelfs helemaal wit.
Eef is de waarheid een optie? Dat zou ik doen. Gewoon vertellen dat je het niet aankunt en dat voor hen ook niet leuk is.
Ik zou open kaart spelen Eef. Wij hebben dat ook gedaan en dan merk je toch dat mensen er meer rekening mee houden. Ik vind het zelf altijd makkelijker om het te appen omdat ze dan mijn tranen niet zien. Daarnaast heb ik ook gemerkt hoe verder ik me er van weg hou hoe moeilijker het op een gegeven moment is om mensen onder ogen te komen. Ik forceer mezelf nu toch maar weer om naar de verplichte kraamvisites te gaan en bij vriendinnen te informeren hoe de zwangerschap gaat. Maar goed mijn curettage is nu 6 weken terug.... Luister goed naar Jezelf. Ga je eigen grenzen niet over! Weet je schoonzus van je laatste miskraam? Hier bijna 6 weken na de curretage maar nog geen menstruatie... afgelopen weekend lag ik dubbel van de krampen maar op twee sliertjes roze na geen resultaat. Gisteren controle gehad op de triage en in mijn bloed is een ontsteking zichtbaar en op de echo was te zien dat er geen naderende menstruatie is of eisprong. Ik knijp hem zelf er voor het ashermansyndroom syndroom want na 5 zwangerschappen is dit de eerste zwangerschap waar mijn cyclus niet gewoon 30 dagen is zoals altijd.
Eef: ik zou ook proberen het uit te leggen. Of als je het echt nietn trekt aan je schoonouders vragen of zijn het met haar op willen pakken, er van uitgaande dat zij alles weten(?) Daisy: fijn dat je lijf er zo goed als klaar mee lijkt te zijn. Mamavanle: heb je je zorg kunnen bespreken? Asherman is zichtbaar op hystereo toch? Misschien is dat een idee.
@ y30 ik heb mijn zorgen zeker kunnen bespreken en helaas kon de gyn niet uitsluiten dat het inderdaad ashermansyndroom is. Morgen moet ik op controle in het Erasmus en dan zullen ze nog een keer kijken en volgende week weer hier in het streekziekenhuis. Mocht mijn menstruatie dan niet op gang zijn zouden ze vervolg stappen nemen. Hoe gaat het met jou?
Eef vertel ze de waarheid. Je maakt het jezelf nu zo moeilijk. Je hoeft geen excuus te verzinnen. Je hebt er een. En t is logisch dat je nu gewoon thuis wil zijn en niet geconfronteerd wil worden met zwangeren en verplicht gezellig doen. Mamavanle wat gaan ze doen met die ontstekingswaarden? Heb je koorts?
Bedankt meiden, maar ik heb misschien de oplossing. Ben nl. ALWEER zwanger. Het wordt gewoon belachelijk, zo snel zwanger worden en toch al 1,5 jaar bezig zijn. Jammer dat deze ervaring niet op m'n CV kan. Bij innesteling weet ik vaak al of het goed zit. Nou denk ik niet dat dit iets gaat worden (waarom zou het nu wel goed gaan?) maar ook als het niks wordt, dan is het geen superslecht nieuws want dan kan ik tenminste stoppen met al die medicijnen. Dan heb ik ze niet een heleboel cyclussen voor niks hoeven nemen!! Duidelijk is dan wel dat die voor mij niet helpen. En dat vind ik ook al heel positief. Dus hopelijk kan m'n schoonzus dit weekend, dan sta ik net iets sterker in m'n schoenen. Of...of...of....zit ik mezelf blij te maken met een dode mus en is dit nog HCG dat in mijn bloed zat? 6 september : miskraam 9 september : HCG 320 12 september : schone echo 17-18 september : ovulatie 30 september: positieve test. Kan dat nog van mijn vorige miskraam zijn??? MamavanLe: heb je het er gisteren over gehad, tijdens de controle? Misschien is een hystero toch een idee, want een baarmoederonsteking moet ook behandeld worden (als de ontsteking daar zit) met antibio. Daisykesie : fijn dat het bijna achter de rug is en je weer vooruit kunt kijken ! Nuage... Een jongetje??
@ zonnetje ik heb geen koorts dus vandaar dat ze de ontstekingswaarde aankijken. Morgen moeten ze wel opnieuw kijken maar mijn buikpijn is afgezakt dus dat zal wel mee vallen. Ik verwacht dat ze wel een hystroscopie voorstellen want de gyn zei dit is ongewoon voor jou dus een alarmsignaal. Pffff de weg naar een kindje zou al niet makkelijk zijn en zul je zien dat deze ellende erbij komt. Lijkt geen einde aan te komen @ Eef jeetje dat zou zeker snel zijn! Voorzichtig gefeliciteerd! Mijn curettage was 21 aug maar nog geen cyclus op gang....
Eef moeilijk zeg. Kan beide zijn. Maar denk eerder aan een nieuwe zwangerschap gezien je hcg. Spannend. Voorzichtig gefeliciteerd.
Oeh Eef wat spannend, kun je morgen direct hcg prikken? En ja het is een jongetje Mamavanle laat je niet opereren hoor als het Ashermans is ga dan alsjeblieft naar Dr.E!
Leuk, een jongetje...en ik spreek uit ervaring Nee, ik heb geen briefje meer voor een bloedtest. Dan moet ik dus eerst weer een afspraak maken bij de huisarts. En daar zie ik enorm tegenop. Ga het dus proberen met gewone plastesten. Maar ik heb nu 's avonds getest dus moet ik dat natuurlijk overmorgen weer doen. Maar kan je die dan nog naast een 2 dagen oude test leggen? Als ik 2x bloed moet laten prikken heb ik ook pas half volgende week zekerheid. Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier zou zeggen dat het niet meer van de vorige zwangerschap kon zijn
Als de eerste test hoger is dan de laatste weet je toch al genoeg ik kan dat telefonisch bij m'n huisarts regelen dat is wel makkelijker
Kan pas vrijdagavond laten prikken. Als ik dan meer dan 320 heb, de waarde van 3 weken terug, dan weet ik genoeg (goed nieuws). Is de nieuwe test lager, dan moet ik een 2e doen om zekerheid te krijgen. Maar mocht ik weer zwanger zijn, dan lijkt het me niet mogelijk dat ik op NOD al 320 heb toch?
@Eef: gezien ook de tekenen, en de snelle ovulatie, denk ik niet dat het nog oud is hoor. Ik heb het ook een keer gehad dat ik meteen na een miskraam weer zwanger was. Spannend!
@Nuage: wat leuk een jongetje, gefeliciteerd! @Eef: wauw, dat klinkt wel heel goed. Zou echt super zijn als je nu alweer zwanger zou zijn, hopelijk gaat het dan dit keer wel goed!
Vraagje: laten jullie telkens een controle echo uitvoerenn na een miskraam? Hcg was gisteren 8 en het bloedverlies gaat hier Door de dag geen wat op en af met af en tie nog een klein stukje stolsel. En dat is vrijdag begonnen.