Ik heb het wel gehad, ook na de curettage, maar toen had ik er wel om gevraagd. Ik weet niet of ze het standaard doen eigenlijk.
zegt die secretaresse nu dat er pas een controle gedaan wordt na een volgende menstruatie. De vorige keer had ik mijn controle ervoor. Ze ging nu eerst navraag doen bij de gyn (niet mijn gewoonlijke want zij is met vakantie). Ik heb echt geen zin om terug meerdere maanden verliezen daardoor.
Sorry dames, ben afgegaan op de herinnering van mijn man. Ik ben dus echt wel zwanger want de waarde was 320 VOOR het afstoten van het vruchtje en 58 op 9 september NA de miskraam. Ik heb het zelf nog maar een keer nagekeken . Ik neem aan dat het in 3 weken wel gezakt is van de 58 naar 0. De test was ook wel meer dan een tuurstreepje. Ik hoop dat het nog een paar dagen blijft zitten zodat ik me echt zeker voel voor het stoppen met de medicijnen voor de volgende keren. Of uiteraard dat het gewoon 9 maanden blijft zitten Het borstenvoelen de hele dag door kan in ieder geval weer beginnen. (en nogmaals sorry voor het dubbele bericht met het nieuwe forum voor de hoogzwangeren die hier nog meelezen ) Louloulo....dat heeft mijn gyn nooit gezegd, dat het pas na de volgende menstruatie kon. Heb er altijd vrij snel 1 gehad. Hooguit een week later.
Heb uiteindelijk toch wel een afspraak gekregen op 22/10. Voel me wat schuldig tegenover die dame aan de telefoon ben wat onvriendelijk geweest. Als ik uitleg vroeg waarom ze zolang wachten was het enige dat ze kon zeggen dat dat hun beleid was. De vorige keer was het 4 weken later had mijn menstruatie ook nog niet door gekregen. Dat was toen gewoon de afspraak die er stond voor de eerste echo.
Beste allemaal, ik breek zomaar even in om mijn verhaal te vertellen en vragen te stellen. Ik zit nu nog middenin de complicaties na een curretage (infectie en er zit nog een bloedstolsel/ of eventueel restweefsel) bij mijn vierde MA. Ik ben ontzettend verdrietig dat het opnieuw niet goed is gegaan. In 2012 ben ik getrouwd met mijn huidige man en sindsdien hopen we zwanger te worden en te blijven, maar beide gaan moeizaam. Ik vind het heel moeilijk om iedereen om je heen zwanger te zien worden en te blijven, terwijl het bij jezelf zo moeizaam gaat. Uit een eerdere relatie heb ik een zoontje van 6, ook voor zijn zwangerschap had ik een missed abortion. Voor mij hoeft het eigenlijk niet meer, het lange wachten op een zwangerschap, vervolgens ben ik kotsberoerd als ik zwanger ben - en vervolgens gaat het toch mis en daarna zijn er meerdere ingrepen nodig om het restweefsel eruit te krijgen. Misschien moeten we maar kijken naar wat we wel hebben en niet wat er allemaal niet is. Mijn man wil echter nog niet opgeven, dus gaan we toch maar door. Al heb ik het gevoel; tegen beter weten in. Na mijn derde miskraam zijn wij ook naar het buitenland gegaan, hier kregen we utrogestan, LDN, bloedstollingstesten, thyrax, allergietesten voor voeding en ascal. Maar ondanks dat ging het wel mis. Overigens moeten wij dat allemaal zelf betalen. Hoe doen jullie dat? Degenen die geen indicatie voor IVF hebben en toch naar het buitenland gaan; betalen jullie dat zelf of hebben jullie wel wat met de verzekering kunnen regelen. Nu heb ik zelf toch het idee dat het een immunlogisch probleem is, -hormonaal is het in ieder geval niet, dat was bij deze zwangerschap wel duidelijk- ik lees op internetfora veel over Dusseldorf om daar bloedonderzoeken te laten doen. Hoe regel je dat en hoe weet je wat de kosten zijn en wat er onderzocht gaat worden? En krijg je daarvan ook dingen vergoed? Is er een contactpersoon? (en ja ik heb het boek van Alan Beer, maar ik moet zeggen; ik word daar echt helemaal moedeloos van, dan denk ik; dit gaat nooit lukken. Ik ben bekend met colitis ulcerosa en mijn energieniveau is erg laag). Daarnaast lees ik ook het een en ander over Belgie; de Sutter en Noens komen langs. Geeft Noens nog steeds baxters of is dat verleden tijd? Wat ik vooral lees is dat de Sutter; utrogestan, ascal, corticosteroiden (dosering?) en eventueel heparine voorschrijft. Is dat naar aanleiding van onderzoek of krijg je dat standaard als je naar haar gaat? En heeft er iemand bloedonderzoek naar NK-cellen laten doen? Waar en hoe duur was dat? Bij ons laatste bezoek in duitsland had de gynaecoloog het daarover, maar ze gaf aan dat de kans erg klein was en het was een erg duur onderzoek. Sorry, voor de zovele vragen, maar ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer. Informatie haal ik vooral van de fora, maar sommigen zijn alweer redelijk oud en dan heb je geen idee of dingen nog steeds zo gaan of allang gewijzigd zijn. Ik hoop dat er iemand is die wat meer antwoorden in deze vervelende zoektocht kan gaan geven. hartelijke groet, Merim
Er is op dit moment een onderzoek in NL naar NK cellen aan de gang en dit is gratis. Er volgt geen behandeling, maar je weet dan wel iets. De Sutter geeft niet standaard al die medicatie. Het ligt aan je situatie. Ik kreeg Gent vergoed, kwestie van de juiste verzekering die wel een contract heeft daar. Sorry even kort op m'n telefoon
Hoi vreselijk je verhaal. Heb je al een hysteroscopie gehad? Vast wel masr ik herken verl in je verhaal over restweefsel, infectie en nasleep. Bij mij is hier dus uiteindelijk een oorzaak uitgekomen... Sterkte!
Ik stuur je even een pb over dusseldorf merim Is er hier trouwens nog iemand die blij wordt van utro? Ik heb aardig wat doosjes uit Griekenland liggen nog.
Hier ook heel graag Madelein als je genoeg hebt! Eef spannende tijd weer! Hoop zo voor je dat het dit keer goed gaat! De echo afgelopen dinsdag was goed, ben de termijn van de vorige miskraam voorbij... Krijg nu elke week een echo om even te kijken.
Kwam ff zwaaien Mamavanle: ik ben het eens met nuage. Als Asherman vermoed wordt i.d.d naar dr. E gaan.
Merim, wat een moeilijke geschiedenis ook weer. Moeilijk dat jullie niet beide hetzelfde denken over wel of niet stoppen. Hoewel ik beide goed kan begrijpen. Wat betreft Düsseldorf, daar weet Y30 veel van af, die komt hier ook nog geregeld kijken. Zelf loop ik niet in Belgie, maar Sutter geeft blijkbaar inderdaad utro (3x200/dag?), prednison (10mg) en evt. heparine. Dat krijg je geloof ik (weet het niet zeker) als ze niks gevonden hebben. Alleen de heparine dat weet ik niet zeker, dan moet je misschien stollingsproblemen hebben. Ik heb een poging gedaan voor het nk cellen onderzoek, maar niet in Nederland. Dat was middels een biopsie die opgestuurd moest worden. Pijnlijke biopsie en blijkbaar is het materiaal tijdens het transport slecht geworden en dus hebben ze het niet kunnen interpreteren. Ik heb het niet opnieuw geprobeerd. In NL is een onderzoek gaande naar nk cellen met menstruatiebloed. Daar weet Marjol meer vanaf. Je kunt dit ergens terugvinden in de onderwerpen van het forum. Zelf denk ik nu aan "verouderde eicellen". Werken met het onderste uit de kan en dus veel kans op miskramen. Ik heb nl. een lage AMH waarde. Het gekke is dat ik daarmee wel snel zwanger raak. Misschien ook nog een waarde om te laten testen? Vaak zeggen ze dat als je zwanger raakt, het niet aan je eicellen ligt, maar daar heb ik al heel veel andere dingen over gelezen op internet. Sterkte meid. Johanna, goed nieuws! Op naar de volgende !
@Eef: wat een spannende tijd is er weer aangebroken! Ik herken dat borsten voelen helaas heel goed. Pfff...ik kijk er ook niet echt reikhalzend naar uit Zelf ben ik het boek van Alan Beer aan het lezen en herken daar toch wel veel in. Ik twijfel nu om toch even een paar menstruaties af te wachten en dan mee te doen aan dat NK cellen onderzoek, want ook ik word snel zwanger. Dus we moeten dan echt even pauze nemen.
Ja is gewoon hetzelfde middel, alleen met Griekse tekst en 200 mg ipv 100. Pb ff als je interesse hebt, ik heb iets van 10 doosjes dus ieder 5
Ik breek even in.. Idd naar Dr.E. En vragen om een afspraak in Heemstede, dan ben je echt zo aan de beurt! @All, zwaai
@merim: zal proberen je wat info over dusseldorf te geven. Je kunt googelen op imunoloog Sebastiaan Pfeiffer. Dan heb je meteen adres en telefoon gegevens. Hele aardige man met veel kennis, die ook de tijd neemt om je zijn theorie/ methode uit te leggen. Afspraak kan op korte termijn, en voor nl patiënten die van ver moeten komen eventueel zelfs op zaterdag ochtend. Er wordt NIETS vergoed. Het eerste panel (waarden als je niet zwanger bent) kost zo'n 650 euro. Hieruit kan hij zien of je lichaam immunologisch gezien geneigd is om een bevruchte eicel te accepteren of af te stoten. In dit onderzoek wordt niet gekeken naar je ANA waarde, die heb ik appart laten nakijken (weet de kosten niet meer, maar viel mee) bij mij bleek die verhoogd en dus de aanwijzing dat ik een immuunprobleem heb. Uit het basis panel was bij mij namelijk niet veel gekomen. Afhankelijk van je bloedwaarden krijg je behandeladvies. Standaard omega 3 capsules en vitamine D. En dan soms ook omegaven infusen en prednison. Succes
Thanks meiden dr E zal ik zeker benaderen mocht het ashermansyndroom zijn. Ik zit alleen in dubio hoe lang ik nou moet afwachten. Curettage is nu ruim 6 weken geleden. Menstruatie is bij mij altijd keurig na 30 dagen ook na bevallingen en miskramen. Afgelopen donderdag een echo gehad. Baarmoederslijmvlies was dun en er was een eitje van 13mm. Ze gaf aan dat mijn menstruatie dus nog wel weken kan duren. Wat denken jullie? Heb ik gewoon een cyclus over geslagen of misschien toch ashermansyndroom? Vorig weekend veel menstruatiepijn gehad en twee keer roze afscheiding maar dat was het. Wanneer zou ik dr e kunnen benaderen? Las op internet dat het met verwijzing moet.
Ik had op dag 6 een eitje van 11 en ovuleerde op dag 12. Maar ja, iedereen is anders. Misschien is het mijn probleem wel; word ik zwanger van onrijpe eitjes. Zit nu bij mijn schoonfamilie met zwangere schoonzus. Wat is het moeilijk. Ga tig keer naar de wc om mijn borsten te meten en zie mezelf al zitten hier met kerst, zij flink zwanger en ik weer een lege buik. Ik zou zooooooo graag onbezorgd zwanger zijn. Maar goed, zwanger blijven zou al leuk zijn kan wel huilen.....