Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok, ik had dus net een gigantisch bericht getypt...en nu is dat weg.

@Eef: ik snap heel goed dat deze uitkomst je verbaast omdat je wel snel zwanger wordt. Maar ik begrijp dat het dus meer om de voorraad gaat ipv de kwaliteit?

@Will: ben je misschien al voor je eisprong met de utro begonnen? Dan schijnt het toch juist een eisprong te voorkomen (en mogelijk een menstruatie)? Net als bij de pil.

2. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen want ik ben 4 dagen na mijn uitgerekende eisprong begonnen met Utro. Maar het is wel balen dat je cyclus zo in de war is dan want ik ben nu gewoon aan het twijfelen of mijn eisprong dan wel op dat moment was. Maar ik had gerekend vanaf mijn menstruatie en omdat ik altijd regelmatig was heb ik er ook geen rekening mee gehouden dat hij misschien wel later was. Maar dat hoop ik niet want dan klopt er straks helemaal niks meer van :(

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eef, dat is wel even schrikken van je eitjes. Dat is bij mij eigenlijk nooit getest.

Madelein, dat is wel een behoorlijk bedrag per week. Hopelijk gaat je het op een andere manier ook lukken.

Will, ik word altijd wel 2 dagen na de utro ongesteld. Weet je echt zeker wanneer je eisprong was? Gebruik je ovutesten of temp je?

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Zeker weten! Hoop dat de collegialiteit veel verschil voor je gaat maken!

M.b.t. Het bedrag bij dr.p.
    Valt mee t.o.v. 2012, al blijft het natuurlijk heel veel geld.

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: best schikken die slechte waarde m.b.t. Je eicelreserve.
    Maar ik denk dat je eigen gevoel logisch is. Je wordt regelmatig zwanger, hebt een keurige eisprong, dus er moeten er toch nog voldoende zijn.

@will92: om Beinvloeding van cyclus en nep zwangerschapskwaaltjes te voorkomen begin ik altijd pas met Utro als ik een posi zwangerschapstest heb. Misschien ook voor jou een idee?

Nuage en Eef: pittig he die hele studie die wij er van moeten maken om kinderen te krijgen. Ik weet nog dat het destijds ook best een wissel trok op mijn relatie. Maar ja...alles voor het goede doel.;)

Hier: ik snap ff niets van mijn lijf. Mijn borsten zijn zo gevoelig dat ik er gewoon een beetje last van heb (bijv. Als ik in bed op mijn zij lig) verder heb ik die druk links in onderbuik, maar toch een witte test vanmorgen.
    Het klussen is morgen al 2 weken geleden, dus die ultra gevoelige test zou toch wat aan moeten geven, toch?
    Mijn lijf zal me wel voor de gek houden. Psychosomatische klachtjes;)

6. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet zeker want vorige cyclus gebruikte ik geen ovulatietesten ofzo. Maar ik kon het altijd op de dag uitrekenen wanneer het was. Ik ben ook 3x zwanger geworden nadat ik het zelf uitgerekend had. Maar nu weet ik het dus niet meer zeker.. Zit er weinig anders op dan maar te wachten vrees ik..

7. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik durf het eigenlijk niet aan om pas na mijn positest te beginnen. Zoals in mijn handtekening te zien is gaat het al heel vroeg verkeerd en ik ben bang dat ik dan al te laat ben.. Dus vandaar dat ik het vanaf mijn eisprong doe. Maar vanaf volgende maand ga ik ovutesten gebruiken en zit ik hopelijk niet meer met zulke problemen..

8. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    Ik ben er ook weer na een tijdje afwezig te zijn geweest :)

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Gelijk heb je meis! Hoop op een meedenken arts voor jou. Dat scheelt zo enorm.

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Y30 hmmm jammer van die witte test. Heb je nooit gevoelige boobs voor je ongi? Je hoort wel eens dat vrouwen pas na hun nod posi testen maar bij mij was negatief op nod altijd echt negatief. Hoop voor jou op beter nieuws!

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    respect! Volgens mij doe je het hartstikke goed! En je kom toch nog redelijk rustig over. Vind het heel knap.

En ja, eigen tempo. Is ook zo. Heb wel maaltje gestuurd aan privé gyn met het immuumsysteemverhaal. Wat zij ervan denkt en of ze een kliniek hier in Spanje weet.
    En een vriendin gaat haar gyn ook vragen.
    Just in case.
    Er kan hier inderdaad meer. Dan bijv in Nederland. Spanje is een voorloper op het gebied v gynaecologie. Veel privé klinieken waar veel kan. Als je maar betaalt ;)
    Maar ik wil niet zomaar bij eentje aankloppen. Het blijft natuurlijk wel Spanje.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Was bij mijn huisarts afgelopen dinsdag en die gaf aan dat één van zijn patiënten ook naar Spanje was gegaan omdat ze daar zo voorlopen. Maar ja, wat jij zegt, je moet er wel de pingels voor hebben.

Ik ben een echte controlfreak. Dus in een situatie waar ik geen controle heb (zoals nu) is mijn natuurlijke instinct om zoveel mogelijk erover uit te zoeken zodat ik het helemaal begrijp en gericht vragen kan stellen hihi het is een beetje neurotisch soms hoor. Maar het geeft me rust. En vergeet niet dat ik ook al dik 2 weken Oxazepam slik ;)

13. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ben dr ook weer :)

14. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nuage : Ik herken mezelf helemaal in wat je zegt...controlfreek. En "niet kunnen" dat bestaat niet dus dat het niet lukt, daar kan ik ook helemaal niet tegen. Ik geloof dat sommige artsen zich wel al geergerd hebben aan mijn "doorvragen". Jammer dan, ik blijf het gewoon doen ! Succes volgende week in Gent ! Is trouwens een leuke stad dus misschien kun je er een 'dagje uit' van maken ?

Y30: Nog even verder duimen dan ! ;)

Will92 : ik hoop dat je snel ongesteld wordt hoor (of niet uiteraard ;) ) Misschien moet je de dosis progesteron verlagen?
    Ik moet deze cyclus 200mg per dag gaan slikken vanaf de dag na ovulatie, tot ik ongesteld wordt. Wordt ik ongesteld, dan moet ik stoppen. Niet...dan ben ik zwanger...haha
    Maar ik zie ook op tegen ontregelde cyclussen....daar ben ik ook helemaal niet weg van (mijn controlfreek-kant ook weer ;) )!

Tot volgende week dames. Ik ben er even een weekje tussenuit. Geen internet op vakantie....eigenlijk wel eng... Haha ! (maar omdat ik de hele dag door dingen opzoek omdat ik dan weer een nieuwe theorie bedenk, gaat het me vast wel goed doen om dat even niet te kunnen)....

15. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou ik hoef me niet meer af te vragen wanneer ik mn menstruatie krijg. Vannacht wakker geworden van mega buikpijn en ja hoor het is zo ver. Dus ja wel een beetje opgelucht eigenlijk. Is bij jullie de menstruatie na de miskramen ook veel heftiger geworden? Bij mij wel in ieder geval want eerder had ik er nooit zoveel last van.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Y30 wat jammer dat je test wit was!

Eef een hele fijne vakantie.

Will balen van je ongesteldheid. Mijn menstruatie is sinds de laatste miskraam ook veel heftiger en ook krampen enzo.

Hopelijk krijg ik vandaag mijn ei. Had afgelopen 2 dagen positieve ovutesten. Haat die wachtweken zo.

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #37 conejita, 14 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2015
    Oeh spannend hoor Eef, een control freak zonder de mogelijkheid om op internet te speuren dat wordt nog wat haha. Nou je hebtvast genoeg afleiding geniet ervan!

Nuage...oh dat is jouw geheim:D oxazepam hihi. Nou lekker toch.

iemand zei hier, als die homeopathische pilletjes mij rust geven, werkt het eigenlijk al. Dat vond ik wel een mooie eigenlijk:). Ook hoorde ik gister van een vriendin dat haar vriendin drie miskramen heeft gehad en na met aspirine begonnen is het goed gegaan en heeft ze nu twee dochters.
    Ik houd het voorlopig even hierbij dus.
    Had trouwens antwoord van mijn privé gyn. Ze zei deze aanpak is niet bewezen en ook niet dat je een immuum systeem defect heb. Nee hehe dat wil ik nou juist (eventueel) uitzoeken!
    Daar heb jeook niks aan dus. Ik ga zelf op een Spaans forum wel even speuren.

Trouwens nog een vraagje zijn hier meiden die resusnegatief zijn en weten jullie of je een vaccinatie moet krijgen na miskramen? Heb het al eerder genoemd hier...
    De gyn in fertiliteitskliniek vroeg er namelijk naar.

18. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Will: ik heb het ook. Sinds mijn tweede miskraam zijn mijn menstruaties heftiger en ook iets anders van kleur. Tussen de eerste en tweede miskraam heb ik geen menstruatie gehad, dus weet niet hoe het dan geweest zou zijn. Het gekke is dat mijn menstruaties na mijn bevalling juist milder werden.

Bij mij zit het er ook weer aan te komen. Net lichte spotting gespot. Het betekent dat mijn cyclus weer normaal is, dus dat is wel fijn. Wanneer we het weer gaan proberen weet ik nog niet. Ik ben er zelf mentaal wel weer klaar voor, al denk ik dat het lichamelijk wel goed is om nog een maand te wachten. Mijn man wil liever nog iets langer wachten.

@Nuage en Eef: hier nog een controlfreak. Ik kan het niet uitstaan dat ik hier geen controle op heb...

19. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: ik heb alleen een injectie gehad na mijn laatste miskraam omdat het vruchtje toen ouder dan tien weken wa

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Conejita ik heb die injectie bij de 4e keer gekregen. Het heeft toen tot 10 weken gegroeid en dat is de grens dacht ik.

Deel Deze Pagina