Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Gewoon doen hoor Eef, ze vinden in jouw situatie heus niet dat je zeurt! In beide gevallen heb je dan vast meer duidelijkheid, hopelijk is het positief en durf/kun je dan wat meer (te) vertrouwen.

2. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon doen! Met jouw verleden is dat helemaal niet gek.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eef, oh nee toch :( Hopelijk betekent het bruin niets en gelukkig zit het wel op de juiste plek. Ik duim dat alles goed is.

Susanne, ik duim ook voor jou voor een mooie tp deze maand.

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Nijntje: dankje meis, hopelijk helpt het duimen dit keer wel!

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ik duim ook voor je meis. Het gaat vast makkelijker gaan dan voor Eva nu ze weten wat je nodig hebt!

6. Merim

Merim Lid

1 okt 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Eef wat ga je door een moeilijke periode op deze manier. Ik kan er echt niet zoveel over zeggen, ook niet wat je moet doen om rustig te worden of zekerheid te krijgen. Het is hopelijk 12 weken doorbikkelen op deze manier. Dat is gewoon superpittig. Heb je een beetje steun van je omgeving of van je man?
    Wel fijn dat je in ieder geval weet dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Dat is dan weer een zorg minder, maar de zorg om de zwangerschap blijft. Ik herken het enorm, ik wou dat ik iets kon zeggen om het beter voor je te maken, maar ik weet het ook niet. Er zijn tig mensen met bloedverlies in de zwangerschap bij wie het verder prima verloopt.
    Wat gebruik je nu in deze zwangerschap?

Je schrijft dat mijn MAs redelijk laat zijn, maar ik weet niet zo goed wat dat betekent. Ik heb ook nog nooit bloedverlies, slappere borsten of minder misselijkheid meegemaakt. Deze keer heb ik dus de waarden gevolgd via bloedonderzoek en die zijn ook prachtig. Niets wat er opwijst dat het mis is, maar toch is er op de echo dan geen hartslag.

Nee wij worden al moeilijk zwanger, dus ik wacht niet tot ik in Gent geweest ben. Eerst maar eens in dit ziekenhuis met de fertiliteit praten -kijken wat ze hier meer willen onderzoeken- en bij Dusseldorf een onderzoek laten doen. Ik hoop eigenlijk dat we verder mogen met IVF -niet dat me dat zo relaxed lijkt- maar zo langzaam als we er nu over doen om zwanger te worden schiet het niet echt op. Zaad van mijn man is ook verminderd, maar vrees dat ze eerst met IUI willen beginnen en persoonlijk geloof ik niet je daar nu zo heel veel sneller zwanger van wordt dan als je zelf op de juiste momenten timed. (maar dat is mijn bescheiden mening en dat van mijn duitse gynaecoloog).

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Eef: ik hoop het zo!

8. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is ook heftig zeg Merim, dan valt het helemaal zo rauw op je dak. Ik begrijp ook heel goed dat je niet eerst met IUI aan de slag wilt gaan en dat je niet gaat wachten. Als het al zo lang duurt om zwanger te worden, dan grijp je iedere kans aan.

9. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    @Merim. Ik gebruik nu heparine, prednisone, asperine, vita B en D, foliumzuur, levothyrox. Allemaal experimenteel, maar blijkbaar helpt dat ook allemaal niet.
    Ik hoop dat ik nog een keer een zwangerschap mag uitdragen, met een goed eitje...en dat ik dan gewoon geen medicijnen nodig heb.

Ik weet ook niet goed wat dat betekent hoor, de latere miskramen. Maar het viel me wel op in vergelijking met die van mij. Ik zou dan denken dat het niet immunitair is omdat je lichaam het best lang "toelaat". Maar het is ook allemaal maar gissen. Heb je al medicijnen gehad om de miskramen te proberen te voorkomen, behalve de utro? En is het met je zoontje allemaal zorgeloos gegaan?

Wat moeilijk dat het zwanger worden dan ook een lang proces is. IUI zou wel kunnen helpen als het ook door het zaad van je man komt. Dat wordt dan "gewassen" zodat de beste overblijven (maar dat zal je waarschijlijk ook weten).... Maar als je meer in IVF gelooft dan hoop ik dat ze erin mee willen gaan. Het duurt al allemaal zo ontzettend lang !

Sterkte meid !

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Meiden, nogmaals bedankt voor jullie steun vandaag. Dat heeft echt geholpen. Ik denk echt dat het de verkeerde kant opgaat en helaas heb ik inmiddels genoeg ervaring om mijn lichaam te kennen. Maar het is fijn te weten dat er ergens meiden zijn die je begrijpen !

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: hele dagen leven tussen hoop en vrees is ook niets, dus ik zou i.d.d HCG laten prikken. Je hebt het formulier al dus hoeft niet te leuren nu je je toch al rot voelt, en dan heb je daarna echt wat concreets. Heel veel stekte.

@susan: fijn dat je ronde weer is gestart. Op naar een succesvolle TP.

Andere meiden: ik heb alles wel bijgelezen maar moest een paar dagen door, dus helft weer kwijt. Voor iedereen die het momenteel nodig heeft; knuf

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Eef: hoe gaat het nou met je en ga je vandaag nog weer bloed laten prikken? Hopelijk is het toch goed, blijf voor je duimen!

@Y30: zeker fijn en dat hoop ik zo! Anders waren alleen de eerste 2 ontdooide embryo's (die tweede is Eva uit gekomen) maar goed, dan is wel bedroevend weinig... :( Misschien komt dat wel omdat ze al een tijd in de vriezer zitten, dat ze dan in kwaliteit achteruit gaan. Ik weet het ook niet, maar was zo teleurgesteld de vorige keer...

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Geen hoop meer hoor. Het bloed nog niet maar mijn borsten hebben weer hun normale formaat en ik heb de hele dag/nacht krampen die komen en gaan.
    Het is nu gewoon wachten. Hopelijk niet te lang nu ik dit keer geen progesteron had.
    En dan?! Een cyclus of 2 overslaan zoals de gyn adviseerde, daar begin ik niet meer aan. Dat heb ik al 2x moeten doen ivm onderzoeken en daarna kreeg ik ook gewoon miskramen.
    De hoop voor de toekomst verdwijnt steeds verder. Je leest veel over herhaalde miskramen....2, 3, 4.... maar 6? En dan tel ik die voor mijn zoon niet mee.

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Mijn borsten waren met Eva ook niet tot nauwelijks groter (de zwangerschap daarvoor die mis gegaan is paste ik bij 4 weken zwangerschap al geen gewone bh meer) en de krampen kwamen en gingen bij mij ook, dus duim eigenwijs toch nog door! Als het toch niet goed is dan zou ik inderdaad ook gewoon meteen weer door gaan, we wachten al lang genoeg en het helpt inderdaad ook nog eens geen donder om te wachten! Ik ken iemand via een ander forum, die heeft 6 miskramen gehad en daarna spontaan zwanger en nu heeft ze een gezonde zoon. Ook na 6 miskramen kan het dus nog steeds! Maar je gaat geen bloed meer laten prikken of toch om maar zekerheid te hebben? Heel veel sterkte en fijn dat je ons op de hoogte houdt!

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Susanne, ik had ze voor het bruinverlies wel (grotere pijnlijke borsten). Maar dat soort verhalen (van de goede zwangerschap na 6 miskramen), daar knap ik van op, daar kan ik er niet genoeg van horen.. :D
    Mijn hcg briefjes bewaar ik voor mijn volgende zwangerschap of voor na de miskraam. Nu heeft het weinig nut. Mocht het wonder boven wonder toch nog goed zwanger zijn dan merk ik dat ook wel zonder de prikken ;)

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Maar als je laat prikken dan krijg je vast zekerheid, vind je deze onzekerheid niet erger dan weten dat het fout zit (ALS het fout zit)? En je kan toch zo weer een nieuw hcg briefje krijgen als het weer nodig is. Haha, dat je niet genoeg van die verhalen kan horen snap ik, ik haal er ook zeker hoop uit!

17. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd ben ik 99% zeker van "mijn zaak". Die overige 1% is puur omdat het zo leuk zou zijn ;)

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef, ik heb 5 miskramen gehad en Missymaaike hier op ZP echt nog een stuk meer en die is nu ook weer zwanger, deze keer al dik over de 20 wkn heen. Ga je nog hcg prikken?

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Zie je Eef, het kan echt nog! Blijf voor je duimen totdat het echt zeker mis is en ik heb echt nog hoop dat het toch goed komt met deze zwangerschap.

20. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    eef ik heb 9 mk gehad en zoals nuage schrijft nu al dik 31 weken zwanger.
    ook ik gaf de hoop op , maar soms zijn de wonderen de wereld niet uit probeer wat hoop te houden hoe moeilijk ook.

Deel Deze Pagina