Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Eef: ik inderdaad niet, ben in 5 jaar tijd maar 4 keer zwanger geweest, waarvan het dus 3 keer mis gegaan is. We hadden zo niet verwacht dat er de vorige keer geen terugplaatsing zou zijn, 4 embryo's weg. :( We hadden er 8, ben zo bang dat de laatste 4 ook niet goed zijn, misschien wel doordat ze alweer zo lang in de vriezer liggen. Was de vorige keer al zo zenuwachtig op de dag dat we te horen zouden krijgen of er wel of geen terugplaatsing zouden hebben, de komende keer zal ik helemaal sterven van de zenuwen. Word echt gek als ik weer een punctie moet, de vorige 2 keer waren zo'n regelrechte hel, viel beide keren bijna flauw van de pijn. Maar als het niet anders is, dan doe ik het toch weer, maar zal er dan nog meer tegenop zien dan de vorige 2 keren... Pffff, wat is dit heftig zeg, had zo gehoopt dat ik met de tweede relaxter zou kunnen zijn omdat we Eva al hebben.

Jouw lichaam reageert inderdaad wel heel duidelijk op je geest. Maar als je nog steeds geen rood bloedverlies hebt dan kan het ondanks alles toch nog steeds gewoon goed zitten!!?? Fijn dat het beter met je gaat, maar kan me voorstellen dat je erg op ziet tegen de feestdagen, op dit soort dagen sta je er toch extra bij stil. Het is inderdaad moeilijk om ermee geconfronteerd te worden door het opruimen van spullen. Herken het nog niet echt omdat we net pas begonnen zijn met voor een tweede kindje gaan, maar zal vast wel komen als het weer zo lang gaat duren voordat het raak is.

@Daisykesie: nee, dat herken ik niet, wel vaag! Misschien toch eens langs de gyn of huisarts?

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik moet 26 okt sowieso weer naar de gyn, even kijken of ik het dan nog steeds heb. Bedenk me net dat het evt toch ook door een eisprong zou kunnen komen? Nog niet eerder gehad, maar wie weet dat alles nu even heftiger is na de mk? Want ik heb een zeurend gevoel in mn buik, vorige week al een paar steekjes. Dus ik denk dat ik vorige week het rijpen voelde en nu mn eisprong is (heb het namelijk wel vaker gevoeld sinds ik van mijn oudste bevallen ben). Vandaag is dag 22 na de mk en meestal heb ik rond dag 20 mijn eisprong, dus het zou moeten kunnen.

Even afwachten maar :)

3. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat van die spullen opruimen is echt zo herkenbaar. Ik stel ledikantje eruit zsm uit.
    Wat hier wel scheelt is dat mijn zoontje van 2,5 opeens enorme driftbuien heeft. Echt vreselijk 😱. Dan schiet er wel eens een gedachte door mijn hoofd.. 'Het is wel even goed zo' 😳. Misschien niet aardig/eerlijk maar het maakt het momenteel iets makkelijker.

@Daisy, dat had ik na curretage, die klachten. Nu na al die vroege MKen niet.

4. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Pfff...daisykesie...als ik dat dan lees, dan vraag ik me af waar ik over klaag. Ik zou het ook niet op kunnen ruimen. Het is tenslotte haar kamertje. En dat je doorschuift voor een broertje of zusje is dan iets heel anders. Ik hoop dat dat snel het geval mag zijn !
    Ik heb de box uitgeleend aan de buurvrouw. Dan zie ik 'm even niet ;)

Ik zou het niet vreemd vinden als het je eisprong is, daar dacht ik meteen aan bij het lezen van je symptomen. Ik heb daar ook altijd wel kwaaltjes van. Ik weet niet meer zo goed hoe het lichamelijk was na de curetage. Alleen dat ik het er moeilijk mee had.

Susanne, ik vraag me altijd af waarom ze dat toch niet onder (plaatselijke) verdoving doen. Je hoort altijd dat het zo pijnlijk is. Helpen pijnstillers niet een klein beetje?
    Ik hoop dat dat jouw zorg niet meer wordt en je gewoon 9 maanden mag gaan rondwandelen met 1 van de 4 overgebleven embryootjes!

Xuxa, die gedachte schiet ook wel eens bij mij door m'n hoofd hoor. Of als ik vind dat mijn man niks uitvoerd in het huishouden en ik al genoeg te doen heb. Of als ik mensen zie met 3 kleine kindjes die dicht op elkaar zitten en die dan enorm aan het afzien zijn. Dan besef ik me dat het leeftijdsverschil wel maakt dat je van ieder kindje en hun babytijd enorm kunt genieten.
    Maar andersom zullen die mensen ook wel eens jaloers zijn op vrouwen met 1 kindje, zonder dat ze daardoor minder van hun kindjes houden. Dat is toch alleen maar menselijk !

Hier nog steeds wel aan de medicijnen en geen alcohol. Uit principe. Maar wel gewoon mijn bakje koffie hoor, daar ben ik weer mee begonnen. En zolang het er niet uit is, staat er ook nog geen * bij in de handtekening.

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Eef: tja, dat doen ze in ons ziekenhuis gewoon niet en wil niet naar een ander ziekenhuis. Weet natuurlijk niet hoeveel pijn het had gedaan zonder de medicatie, maar mag ook geen extra pijnstillers slikken omdat ik nog wel "bij" moet zijn voor als er iets misgaat. Ik hoop het zo, maar ben heel bang dat het toch weer zal moeten. Zondag over een week weet ik pas of er dit keer wel een goede embryo tussen zat, wordt nog lang in spanning zitten dus! En voor jou blijf ik duimen dat het toch goed zit, geen bloed geeft toch moed!

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij zijn in 2007 met de pil gestopt, het is nu 2015 en ik ben in 8 jaar tijd nu 7x zwanger geweest. Het vreemde van ons verhaal is dat ik de eerste 4,5 jaar helemaal niet zwanger werd. Gewoon totaal niet. Onderzoek gehad, was niks mis. Traag zaad werd er gezegd, dus IUI. 3 pogingen zonder succes. Toen dus opeens zwanger spontaan, maar een MA. We waren bezig met het pleegoudertraject want ik dacht dat het weer 4,5 jaar zou duren, toen ik opeens weer zwanger was na 6 maanden. Dat ging goed. In okt 2012 bevallen en direct weer geprobeerd. Ik heb daarna nog 4 miskramen gehad maar het gekke is dat ik steeds sneller zwanger werd. De laatste 3x zwanger was binnen 8 maanden! Waarom dat zo is weet echt niemand te verklaren. Maar het is toch gebeurd. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn b12 en vooral D3 een hele grote rol hebben gespeeld want dat ben ik toen in hoge dosis gaan nemen.

7. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb echt het idee dat ze een heleboel nog niet weten.
    Jouw verhaal is wel erg wonderlijk. Meestal worden mensen opeens niet meer zwanger nadat ze eerst wel snel zwanger werden en meerdere miskramen kregen. Opeens lukt het dan niet meer. Dat hij bij jou andersom is is apart...en gelukkig !! :)

Ik had ook eerder moeten beginnen na mijn zoontje. We hebben 15 maanden gewacht. Wie weet heb ik toen wel mijn laatste goede eitjes geovuleerd....

Hoeveel slik(te) jij ook alweer van de B en de D?
    Van de vitamine B12 heb ik 1000 per maand en van de vitamine D3 heb ik 100 000 iedere 3 maanden.
    Ik slik daar nu zwangerschapsvitamines bij (daar zit het ook een beetje in) en ik ga visolie (omega3) proberen.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja bizar he, ik heb er ook echt geen verklaring voor maar ben wel erg dankbaar! Ik slik B12 1000mcg van Solgar smelttabletten. Deed ik elke dag voordat ik zwanger was, nu nog 1/2 keer per week. D3 slik ik 5000IU per dag nu ik zwanger ben maar daarvoor slikte ik 10.000IU per dag.

9. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Had je ooit die waardes laten testen?

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ik ga stoppen met de myoinositol dus heb ik budget voor de vitamines ;)

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja voordat ik het ging slikken. Had D tekort was 54 ofzo en B12 was 230 geloof ik dat is voor NL goed. Maar de waardes die ze in het buitenland hanteren zijn >150 voor D en >400 voor B12. Dus ik ben dat keihard omhoog gaan gooien.

12. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik heb dit ook zo vaak gedacht! Als ik van te voren had geweten dat ene brusje zoveel moeite zou kosten was ik veel eerder begonnen.
    Maar weet je, we hadden blijkbaar zo onze redenen om nog even te wachten.
    Het eerste jaar had ik sowieso nog geen behoefte aan een tweede en het tweede jaar zijn wij getrouwd, dus ben ik vooral bezig geweest met het plannen van een bruiloft en daarna pas aan een tweede gaan denken. Toen we voor de tweede begonnen was onze oudste 21 maanden oud, op zich een prima leeftijd natuurlijk. Helaas wist je niet van te voren dat het zo moeizaam zou gaan...

13. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook 15 maanden gewacht voor nr 2. Zo 'arrogant' want wilde niet in de winter bevallen. Wat een grap! Ben überhaupt al blij als er ooit nog 1 komt.. Al is het op 1 januari!

Ff vraag: ik slik ook Tarwekiemolie maar volgens mij heb ik dubbele dosis gebruikt laatste maand(en) 😱😱 Ik slik die van Kruidvat. Zou 3x per dag 1 pil moeten zijn (= 900 mg per dag) maar ik heb iig afgelopen maand 1800 Mg per dag geslikt per ongeluk. Weet iemand wat nou de juiste dosering is? En het kan toch niet zo zijn dat ik daar MKen van kan krijgen?? 😩😩) Iemand?

14. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Je hebt wel gelijk Daisykesie...mijn hoofd stond er eerder ook niet zo naar. Maar ja, achteraf.....
    En Xuxa, wij hebben ook wel eens een keer overgeslagen omdat we kerst wilden vermijden...zou nu geen beter kerstkado kunnen bedenken!

Dat van de tarwekiemolie weet ik niet. Ik zou denken dat het geen kwaad kan. Als je cyclus er ook niet helemaal van slag van is....

Nuage, ik ga ermee beginnen, de vitamientjes ! ;)

15. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Met tarwekiemolie ben ik juist gestopt omdat mijn cyclussen er alleen maar door verlengd werden. Normaal heb ik op dag 1 van mn menstruatie licht bruinverlies en dag 2 meteen veel bloed. Met de tarwekiemolie had ik op dag 10 wat bruin en dat bleef zo een beetje doorsukkelen tot dag 14-15 en daarna pas echt bloed. En telkens dacht ik dan misschien zwanger te zijn omdat het niet door leek te zetten. Ik werd er juist helemaal gek van, maar ik weet dat het voor sommigen juist heel goed werkt ;)
    Maar om antwoord te geven op je vraag: geen idee hihi, sorry.

Geboortedata 'plannen' heb ik nooit gedaan hihi. Bij de eerste wel rekening mee gehouden hoor (geprobeerd) maar toen kwam ze een maand te vroeg, de dag na haar vaders verjaardag hahahaha. Daarna al meteen besloten dat 'plannen' toch geen nut heeft :p
    Bij mijn eerste miskraam was ik half jan uitgerekend maar omdat ik 3 weken eerder ingeleid zou worden, zou dat kindje precies met kerst komen haha. Nou, ik keek er naar uit...in het ziekenhuis met een mini boompje op mn nachtkastje en een gezonde baby in mijn armen. Zucht...maar wij allemaal hier natuurlijk. Kan ons nu allemaal geen reet meer schelen, zolang die baby maar komt he? :)

16. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Helemaal juist !!!:D

17. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, precies!!

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Inderdaad!

19. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Xuxa, ik slik ook tarwekiemolie. Op t potje staat 3x per dag. ik neem niet meer dan dat. Volgens de verloskundige waar ik tijdens mijn vorige zwangerschap liep mocht ik dat gewoon slikken omdat het een natuurlijk middel is. Ik wil het ongeveer tot 12 weken blijven gebruiken (als ik dat haal dit keer) en dan stoppen. Ik zou nu in elk geval terug gaan naar de normale dosering.

Nuage, slik jij nu nog steeds vit b12? en blijf je dat tot het einde vd zwangerschap doen?

Bij mijn laatste miskraam is wel mijn b12 gehalte geprikt en dat was 340, dus dat is dan volgens buitenlandse begrippen ook aan de lage kant?Ik slik nu vit B complex maar begin een beetje te twijfelen of ik dan eigenlijk niet teveel binnen krijg. Weet iemand of je zo'n complex gewoon kan slikken en tot hoe lang?

Volgens het etiket:
    B1: 50 mg
    B2: 50 mg
    B6: 25 mg
    B12: 50 ug

En daar mag je dan 1 pil per dag van.

Mijn echo was goed... nu nog vertrouwen krijgen... voel me echt nog niet thuis op de gewone zwanger forums.

Ik herken het gevoel wat jullie hebben wel over een tweede kindje. Ik had dat ook heel erg begin van het jaar. Er was een tweede op komst. Toen bleek dat ik een MA had en twee weken later overleed mijn zoon. En alle plannen ideeën en dromen zijn in een klap verdwenen. Nu ben ik al heel erg blij als we überhaupt één kindje krijgen. We gaan het zien...

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    B12 in een pil wordt sowieso heel slecht opgenomen en 50ug is verwaarloosbaar weinig! Ik slik zeker nog steeds B12 maar ik neem er nu 1x per week eentje om het op peil te houden. Ik slik 1000ug dan en dat is een smelttablet.

Daarnaast neem ik ook nog mijn zwangerschapsmulti van Rainbow Light en daar zit dit in. Ik zou altijd een speciale zwangerschapsmulti nemen en niet een gewoon B-complex.

Vitamin B-1 (as Thiamin Mononitrate) 10 mg
    Riboflavin (Vitamin B-2) 10 mg
    Vitamin B-6 (as Pyridoxine) 15 mg
    Vitamin B-12 (as Cyanocobalamin) 25 mcg

Deel Deze Pagina