Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even bijgelezen...

@Eef, wat super shit zeg! Hoopte zo dat het zou lukken dit keer, grote knuffel voor jou!! ik vind je geduld echt knal.
    @ Johanna, wat verdrietog zeg... Kippenvel kreeg ik van je verhaal. Onvoorstelbaar wat jij mee hebt moeten maken en maakt. Voor jou ook een knuffel.

En eigenlijk voor iedereen een KNUFFEL!! We knuffelen wat af 😔, vind het zo rot dat dit forum bestaat maar alle herkenbare verhalen geven ook steun. En onthoud dat er al vele fora zoals deze geweest zijn met vrouwen die nu gezonde kindjes hebben... 🌹

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Vanochtend weer bloedverlies. Derde x dus nu. Vraag me nu af of het niet aan de fraxi kan liggen. Dat ik daardoor na de ontlasting bijvoorbeeld wat bloedverlies. Alhoewel er meestal minstens 10 uur zit tussen tillen/ontlasting etc en het bloed toch goed roze is en niet bruin.en zo blijf ik mezelf voor de gek houden. Vrijdag ga ik proberen een echo te krijgen. Ben het hartstikke zat! Nog wel elke dag blauwe plekken erbij van de prikken, terwijl het hoogstwaarschijnlijk toch voor niks is. Het is tijd om verder te gaan.

Dit WE heb ik een weekendje met m'n man, voor het eerst sinds ons zoontje er is. Slechte echo is dan wel een domper maar we zijn dan wel even rustig samen om het te verwerken.

Sorry meiden, ik heb niet teruggelezen. Is dus even ego-berichtje.

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    #4143 Susannelilian, 21 okt 2015
    Laatst bewerkt: 21 okt 2015
    @Xuxa: knuffel terug! En gelukkig zijn er naast ons meerdere meiden die al een kindje hebben, dat scheelt toch!

@Eef: kan me voorstellen dat je nou eindelijk wel eens zekerheid wilt, maar zolang het niet rood is met stolsels en krampen kan het toch nog steeds hoor! Hoop dat je vrijdag een echo kan krijgen, zou gewoon vandaag al bellen!

@iedereen: vandaag de echo gehad en alles zag er goed uit. Nou zou de terugplaatsing eigenlijk maandag zijn (bedacht me vanmorgen dat ik me een dag had vergist), maar omdat het voor het lab fijner is stellen we het een dag uit. Maar toen we weer in de auto zaten bedacht ik me dat dit helemaal niet handig is omdat ik dan gewoon moet werken. Nou belde ik terug, maar degene die ik sprak was niet echt positief over mijn kansen om toch maandag de terugplaatsing te hebben. :( Ze zou het met het lab overleggen en dan hoor ik het later vandaag. Zou wel heel vervelend zijn als het toch dinsdag wordt, dan kost het mij een werkdag en dus inkomen en de ouders van mijn gastkindje moeten ook wat anders regelen. Afwachten en duimen maar, maar denk eigenlijk dat het toch de dinsdag wordt...

4. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Spannend Eef! Ik heb pas ook van iemand gehoord die bloedverlies kreeg door de heparine (beetje zelfde werking toch?!). Zij heeft t toen afgebouwd en toen stopte het bloedverlies. Kun je dat evt met je gynaecoloog overleggen of het daarvan kan komen?
    Wel goed dat je voor een echo gaat. Dat zal hopelijk wat meer duidelijkheid geven. Hoe ver zou je vrijdag moeten zijn?

5. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Susanne, waarom kijken ze naar wat voor het lab handig is? Ze moeten toch gewoon het gunstigste moment voor jou kiezen waarop je de meeste kans hebt dat het lukt? Of maakt dat niet uit als het een dag verschilt. (heb niet echt verstand van IVF procedures)

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    De terugplaatsing is toch pas dinsdag, tenminste als er deze ronde wel een terugplaatsing is... Zou eerst maandag, maar dat kon niet met het lab, dus moet ik nu een dag langer de maximale dosis progynova gebruiken, waardoor de "eisprong" een dag wordt uitgesteld. En heb de dinsdag kunnen ruilen voor de maandag, dus loop nu ook geen inkomen mis. :)Wel even schakelen vanwege mijn lichte autisme dat de dag nu anders wordt en dat ik geen extra dag vrij heb, maar is uiteindelijk toch wel beter voor iedereen.

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb niet een echte eisprong, deze wordt gesuggereerd door de progynova en de gyn verzekerde me dat een dag uitstellen echt niks uitmaakte. Moet daar maar op vertrouwen.

8. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Susanne! Hopelijk gaat het deze keer wel goed.

@Eef, wat een onzekerheid toch zo. Hoe voel je je verder? Hopelijk geeft een echo wat zekerheid.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat het een goed plan is Eef om een echo te gaan vragen. Ik duim keihard.

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Daisykesie, je moet er maar vanuit gaan dat jij nu je dosis wel gehad hebt. Niet wat er nog meer allemaal fout zou kunnen gaan. Ieder heeft toch wel recht op z'n deel geluk en jullie zijn nu ook aan de beurt! Bovendien zullen ze je nu echt serieus nemen als je aangeeft onder goede controle te willen staan.

Skye, hier ook hoor. Een paar seconden na de vreugde van de positieve test begint de stress, de slapeloze nachten, etc.
    Bij mij is er niks gevonden...niets immunitair, niets van bloedstolling. Toch doet m'n gyn mee met de prednison (20mg nadat ik met 10 nog een miskraam kreeg) en de heparine. Dat is wel fijn. Werkt dit uiteraard ook niet (en daar lijkt het op), dan hou ik daar mee op. Ophogen heeft ook geen nut meer, 20mg is al heel veel ! Maar als jij nu nog maar 5 mg geprobeerd hebt, dan kun je nog wel een keer ophogen hoor! Sutter zal wel meewerken toch?

Minty, ik ben echt heel benieuwd naar de effecten van de electro acupunctuur! Wat zag er dan precies beter uit? Waar kijkt/zij naar? En wat zouden die druppels moeten doen ?

Lief van je Xuxa!

Johanna, ik hoop dat ik ook zo'n verhaal mag zijn als die persoon en dat het door de heparine komt. Ik heb erop gegoogled, maar niets (niet veel) gevonden.

Vrijdag zou ik zo'n 7 weken moeten zijn (of nog net niet). Het gekke is dat verder alles goed lijkt te gaan...begin af en toe misselijk te raken, opgezette buik, borsten nog steeds af en aan gevoelig. Alleen dat bloedverlies, dat klopt gewoon helemaal niet. Morgen eind van de dag bel ik voor een afspraak vrijdag. Morgen kan ik namelijk niet en dit weekend ook niet. Hoop echt dus dat ik er vrijdag tussen kan, last minute.

Susanne, ik neem aan dat de gyn en het lab wel weten wat ze doen. Dat ze geen kostbare embryootjes gaan verspillen omdat het hun die dag beter uitkomt! Er vertrouwen in hebben meid. Leuke dingen doen dit weekend en vol goede moed de procedure instappen. Wij zullen ondertussen duimen voor je! :)

11. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Eef: ik duim zo hard voor je! Ik kan wel allerlei redenen noemen waardoor je bloedverlies zou kunnen hebben en dat het nog steeds goed kan zitten, maar je weet zelf helaas veel te goed dat het ook mis kan zijn. Maar wat je eerder zei, vind ik een hele goede instelling, die ik bij mijn laatste miskraam ook probeerde te hebben/houden: zolang het nog onzeker is kun je beter positief en hoopvol die tijd doorstaan, dan angstig en negatief. Een klap is het toch wel weer, ook al probeer je er nog zo veel rekening mee te houden dat het misschien weer mis is.

Wat betreft controles in het zkh; die krijg ik als het goed is ook zeker :) Na de stilgeboorte van Delilah* zei de gyn al dat ik sowieso nooit meer naar de vk hoefde te gaan en veel controles in het zkh zou krijgen. Ik word eerder ingeleid (met 37 weken) om niet in de buurt van Delilah's* termijn te komen (vanwege stress) en ik mag zelfs een thuis-ctg apparaat hebben op het einde van de zwangerschap als ik daar behoefte aan zou hebben. De eerste zwangerschap na D* kreeg ik elke 2 weken een echo. Toen dat een miskraam werd zei de gyn dat ik vanaf toen voortaan een vroege echo (met 6-7 weken) in het zkh zou krijgen en dat ik dan elke week/2 weken mocht komen voor een echo als ik daar behoefte aan zou hebben. Met 20 weken een uitgebreide GUO enz.
    En na de tweede miskraam zei de gyn zelf dat ze meerdere onderzoeken wilde doen. Dus ik heb wel echt het gevoel dat ze meeleven, begrip tonen en alles willen doen om nog een verlies te voorkomen :)

@Susanne: hopelijk een geslaagde tp! Ik duim ook voor jou!

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Helaas wordt de terugplaatsing toch dinsdag. Nou moest ik dus gisteren na het telefoontje van het ziekenhuis nog een tweede tabletje progynova slikken en 's avonds moest ik er 2 i.p.v. 1 slikken. Vlak voor het slapen begon ik ineens te twijfelen of ik 's avonds dat tweede tabletje wel geslikt had, later begon ik te twijfelen of ik aan het einde van de ochtend dat extra pilletje wel geslikt had en vannacht twijfelde ik of ik uberhaupt wel een pilletje had geslikt. Ik heb vannacht de pilletjes geteld, maar waarschijnlijk heb ik eerst nog oude pilletjes geslikt, want ik heb er 8 minder geslikt dan had gemoeten en kan me echt niet voorstellen dat ik 2 dagen helemaal niks geslikt heb.

Heb vannacht echt met gigantische buikpijn wakker gelegen van de stress. Als het toch niet goed is gegaan, dan is een terugplaatsing zinloos. Nou heb ik vanmorgen mijn baarmoedermond gevoeld en deze stond al open. Ook had ik bij het toiletbezoek een behoorlijke sliert/klodder slijm. Kan mijn "eisprong" (kunstmatig dus, had geen eigen groeiend eitje) dan wel morgen pas zijn of is deze dan dus vandaag al? Word er super onzeker van! De vorige ronde was er al geen terugplaatsing omdat er van de 8 embryo's 4 slecht waren en wil nu dus echt geen eventuele goede embryo verspillen.

Is het mogelijk om met een echo of bloedtest te achterhalen of ik de pilletjes wel of niet geslikt heb en mijn "eisprong" vandaag of morgen is?

Ga ook nog het ziekenhuis bellen, maar vrees dat ze weinig kunnen doen. Wat denken jullie?

13. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Susanne: ik zou het echt niet weten, maar je zal de pilletjes vast wel geslikt hebben, maar door alle stress misschien zijn gaan twijfelen?

@Eef: je zal niet de eerste zijn met bloedverlies tijdens een goede zwangerschap. Je kwaaltjes lijken mij een goed teken.

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Minty: dat zou goed kunnen, maar de onzekerheid maakt me gek!

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Een eisprong kunnen ze zien op de echo, ook de maat van de eitjes. Maar hoe het bij een nep eisprong is weet ik niet. Wat een stress Susanne, zo controleer ik soms ook dingen snachts (papieren met uitslagen enzo). Maar probeer rustig te blijven. Je bent er zo mee bezig dat pilletjes vergeten me niet mogelijk lijkt hoor. Probeer jezelf en de dokters te vertrouwen. Stress je echt teveel, bel dan even. Misschien kunnen ze je geruststellen. Met tranen kom je soms verder als je een koele kikker aan de lijn krijgt ;)

16. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Minty, ik hou me ook overal aan vast maar vraag me af of het niet tegen beter weten in is. Ik durf niet te bellen voor de echo en als ik aan de echo zelf denk krijg ik echt acute buikpijn. Ik zie me alweer liggen daar met suizende oren van het oorverdovende oordeel....

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb net al gebeld en helaas kunnen ze niks doen om te achterhalen of ik de pilletjes wel of niet geslikt heb. Moest er maar gewoon vanuit gaan dat ik ze wel geslikt heb en verder gaan volgens schema. Maar pfffff wat vind ik dat lastig, heb er nog steeds buikpijn van. Ook door de sliert/klodder slijm van vanmorgen, hoop niet dat mijn eisprong vandaag al is, want dan is de terugplaatsing een dag te laat en op voorhand al kansloos...

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb de afscheiding de dagen voor m'n eisprong.... Niet de dag van.... Hoeft niet te zijn dat hij nu al is. Ze zei niet of ze dat konden achterhalen?

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Je krijgt geen enkele controle (echo, bloedprikken,...) voor ze de embryootjes ontdooien?

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb dat van het slijm vergeten te zeggen en wilde niet nog een keer terug bellen, ze worden nu al gek van me. Ben echt zo onzeker en twijfel zo ontzettend aan mezelf... Als ik het 2 dagen helemaal niet geslikt heb dan is een terugplaatsing kansloos, maar dan had ik nu toch ook niet zo'n dikke sliert slijm gehad? Heb jij dan ook echt een dikke sliert bij de grote boodschap de dagen voor je eisprong? En bij de kleine boodschap gewoon normaal slijm? Sorry voor de details, maar zit mezelf nog steeds op te vreten van de stress! Weet dat het niet goed is, maar hoe schakel je dat uit? Gelukkig morgen vanaf de middag de hele dag afleiding, maar dan krijgen we het weekend en de maandag nog. De maandag wel werken, maar met kinderen, dus of dat me afleidt...

Deel Deze Pagina