Helaas niet Eef. De gyn zou me vanavond bellen en belde al om half 5 en toen heb ik het gemist. Daarna de hele avond zitten wachten maar helaas heeft hij niet meer gebeld. Echt killing. MamaDeluxe, verdriet is verdriet. Maar we hebben idd best wel wat voor onze kiezen gehad. Helaas zijn we daarin zeker niet de enigen.
@mamadeluxe: ik sluit me aan bij de andere meiden. Wat een super gyn, niet laten gaan die arts. Bij mij is de oorzaak gevonden in de ANA waarde (in dusseldorf) Werd toen (2012) nog helemaal niet erkend als mogelijke oorzaak van miskramen in NL. @nuage: sterkte met wachten op het telefoontje, zo rottig altijd. Je zit in afwachting maar wilt ook niet te vroeg weer zelf bellen... Hier: vanavond weer een ovu test die BIJNA net zo donker is als controle streep. Voor de zekerheid maar even "klussen". Maar wel vreemd omdat ik op dag 20 ( nu dag 25) net zo'n test had. Morgen niet weer vergeten te testen, wie weet dan toch nog een knaller.
@Nuage: Wauw! Mooie lijst zeg! Vandaag idd naast de telefoon blijven zitten @mamadeluxe: Goeie arts heb je getroffen!! Super! @Y30: gek dat het zo kan schommelen he? Ik hoop dat je nu een knaller hebt en ze daarna mooi aflopen. Dan is het in ieder geval duidelijk. Hier flink last van die cystes/follikels, heb er af en toe flinke buikpijn van. Hopelijk snel een eisprong en dan is dat ook klaar. Straks mijn verzekering maar eens bellen of ivf in Gent nu wel of niet vergoed wordt.
Hoi Dames, wat is er druk geschreven! Nuage, heel erg bedankt voor de lijst. Ik heb alles in een Word bestand geknald en de print zit klaar in mijn agenda voor onze afspraak eind van de maand bij de Gyn. En maar hopen dat er een beetje mee te praten valt. Madelein, ik hoop het voor jullie. Die van ons heeft een overeenkomst met Gent dus wordt alles vergoed daar. Y30, ik heb nooit wijs kunnen worden van die dingen. Hopelijk wordt het bij jou snel duidelijk! Eef: Hoewel ik een hekel heb aan tegelspreuken moest ik erg om deze lachen, misschien jij ook: "alcohol never solved any problems, neither has milk" Mamadeluxe, volgens mij mag je voor de Antifosfolipiden test, dit omvat bijvoorbeeld lupus, 12 weken niet zwanger geweest zijn op het moment van prikken. Omdat dit de resultaten onbetrouwbaar maakt.
Magnolia, ik ben heel erg benieuwd wat je gyn gaat zeggen hihi Overigens kan het enkel een vals positief geven als je nog recentelijk zwanger bent geweest. Dat is zo voor meerdere stollingsonderzoeken. Maar als de uitslag negatief is dan is dit wel betrouwbaar. Sommige gyns laten je dus wel al eerder testen (zoals Gent) maar in NL mag het niks kosten dus moet je vaak die 12 weken wachten.
Jeetje wat is het toch eigenlijk verschrikkelijk dat je na al die ellende meegemaakt te hebben nog zoveel haar op je tanden kweken om een gedegen onderzoek te mogelijk krijgen. Ik word er echt een beetje boos om. Maar die boosheid gaan we gewoon gebruiken. Ik heb net een afspraak gemaakt in Gent. 12 mei kunnen we daar terecht. Het zal niet bij dr. Sutter zijn maar bij een ander. Maar eens kijken wat dit ons gaat brengen. Als het goed gaat en ik een fijne gyn blijk te hebben hier zeg ik de afspraak af en anders ga ik hier niet eens bloedonderzoek laten doen en pakken we de boel op en gaan naar Gent. Ik zeg op naar de Vlaamse patattekes!
Oh en die patat met stoofvlees daar is lekker joh!! Hihi wij hebben een hotel geboekt en zijn de avond ervoor al erheen gegaan. Wát een geweldig leuke stad! Heb nog wel een tip: als je de vervolgafspraak waarbij ze alle resultaten bespreken en behandelplan maken wél bij de S wilt dan kun je dit ook nu al plannen. Maar als je ook dan voor een andere arts gaat dan ben je wel sneller klaar. Denk eerder dan dat ik uberhaupt mijn eerstvolgende afspraak heb
Maar hoe zit dat precies? Is zij de enige gyn daar die goed meedenkt? Zijn de andere minder goed of is zij nu eenmaal bekend in NL en heeft ze daarom een lange wachtlijst? Wat ik kom haar naam idd veel tegen op verschillende fora maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de rest die daar werkt minder goed is toch?
Zij is wel de beste. Ze is het hoofd van de afdeling en heeft gewoon de meeste ervaring en onderzoeken gedaan. Maar ze overleggen wel allemaal met elkaar dus ik denk dat een andere arts je ook prima kan helpen.
Ah oke, dank je! Ik zie het echt niet zitten om heel lang te wachten. Dus we gaan het maar via deze route proberen en dan zien we wel weer verder. Hoeveel rust het idee van pauze me ook geeft het begint alweer te kriebelen om verder te gaan. Hoe bizar is dat? Een week na de curettage al.
Jij ook bedankt voor je lijstje Nijntje! Ik ga alles meenemen en laten zien. Waarschijnlijk zullen ze ons wel raar aankijken maar dat maakt mij geen snars uit. Het is wat magnolia zegt, dat je nadat je alles meegemaakt hebt ook nog zo moet strijden om een paar testjes.... Gelukkig is mijn vriend heel erg goed in het regelen en strijden voor dingen dus als ik niet meer durf of opgeef dan heb ik hem nog!!! Magnolia is er een reden dat je naar Gent gaat, werken ze in NL niet mee of is dit alvast voor het gevallen niet mee willen werken? Fijn dat jullie er een dagje uit van hebben gemaakt nuage, ik hou echt van stoofvlees en heb er plotseling enorm zin in haha Ik ben nu op dag drie en het gaat redelijk, lijk er minder moeite mee te hebben (denk ik) als bij de eerste twee. Wellicht omdat het zo vroeg is maar ook wel een soort van "had ik wel verwacht" syndroom Wil eigenlijk ook helemaal niet stoppen tussendoor.. Moeilijk hoor. madelein, ik had de ronde hiervoor ook een enorme cyste, deed ook erg pijn. vervelend voor je hoor. Wachten ze tot het vanzelf weggaat??
O, ik wist dat ik iemand vergeten was! Bedankt Nijn idd! Fijn dat ook jij even de tijd genomen hebt alles op te schrijven voor ons. Gent is plan B. En ik hou van plannen dus heb ik alles vast uitgezocht zodat we een uitvaloptie hebben als deze gyn niet mee wil werken. Daarbij kan ik behoorlijk overtuigend zijn als ik iets wil dus wie weet...... Cdvg: Heel raar maar bij mij is het ook minder dan bij de eerste twee. En dit keer hebben we tot drie (!) keer toe een kloppend hartje mogen zien. Toch voelde ik het ergens al wel aankomen achteraf gezien. Dat bloeden zat me gewoon niet lekker. Daarbij heb ik percentueel gezien nooit ergens aan de goede kant van iets gezeten dus geloofde ik al niet dat dit goed zou gaan. Maar ik herken je gevoel. Ik heb er soort van vrede mee gesloten en ben een stuk relaxter. Niet dan ik er niet af en toe flink om moet janken hoor, maar het gaat goed met me. En stiekem ben ik heel trots op mezelf, hoe ik er mee omga op het moment. Ik ben zoveel sterker dan ik ooit voor mogelijk gehouden had. En ik denk dat jullie dit ook zo ervaren dames, jullie komen allemaal sterk over.
@cdvg: ik had vorige cyclus overstimulatie bij de hormonen voor IUI. Idd wachten tot het vanzelf weg gaat. We zijn voorlopig helemaal klaar met de de behandelingen en al het gedoe, dus wachten tot onze eerste afspraak in Gent ( half mei). Verzekering vergoed ivf volgens nl tarief en moet van te voren een aanvraag doen. Maar als alles klopt qua indicatie etc dan is het geen probleem. Fijn idee! Volgende week huisarts bellen voor een verwijzing.
Madelein, dat lijkt me pittig. Om te moeten wachten tot het weer normaal is. Merk je zelf veel van die overstimulatie of kom je er alleen achter door echo's? Hier, bizar. Word net gebeld door mijn huisarts. Die heeft kennelijk de gegevens van het ziekenhuis ontvangen mbt de curettage en belde om te kijken hoe het met me ging. Ik kon eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het zo lief vond. Zij is ook bij ons thuis op kraamvisite geweest toen onze dochter geboren was. Vond ik ook al zo bijzonder. En we wonen niet eens in een klein dorp.....
Magnolia Haha op die manier, ik houd ook van plannen en daarom ben ik ook alvast die lijst (en weet ik veel wat meer) aan het verzamelen. Wat jij beschrijft, past precies in mijn straatje, het zouden mijn woorden kunnen zijn. Ook over dat percentueel aan de goede kant zitten Wel denk ik dat het voor mij nog weer iets makkelijker is omdat ik nooit een goede echo heb gehad, ook niet bij de van 6w5d. Wel merk ik ook dat ik helemaal niet wil stoppen met proberen, het kriebelt te erg, de wens is enorm. Ben bang dat het vanwege de onderzoeken toch moet.. Pff lastig hoor... P.s. Wat ontzettend aardig van je huisarts, Mijn ha is een oude man die er niets van begrijpt. Wel goed in zijn vak maar van een andere generatie zeg maar madelein Och wat vervelend zeg. Bij mij ging het gelukkig wel zelf over en de oorzaak is ook niet bekend dus is totaal niet te vergelijken. Ik kan mij voorstellen dat je af en toe flink klaar bent met al die onderzoeken. Dit is ook niet wat je vooraf allemaal in gedachten had natuurlijk.. Fijn dat de verzekering alles vergoed, als je daar ook nog om zou moeten denken?!
Hou er rekening mee dat de meeste mensen 100 euro moeten aanbetalen in Gent bij de eerste afspraak. Ik hoefde het niet, zit bij Zilveren Kruis, maar dat is vrij zeldzaam. Ook worden meestal alleen dingen vergoed die ook in NL worden uitgevoerd. De MOAT bijv die bij ons is gedaan moet ik zelf betalen: 510 euro. Ivf is duurder in Gent dan in NL. Als je verzekering dus maar tot nl tarief vergoed moet je hier rekening mee houden.
Magnolia, wat goed dat je een afspraak voor Gent hebt gemaakt. En wat lief van je huisarts. Madelein, en hoe lang kan het duren voor die cystes weg zijn? Moet je dan ook verplicht rondes overslaan? Bij mij word het erg spannend nu, had vandaag een eitje van 17 mm en heb echt geen idee wanneer ik nou IUI ga krijgen. Moet zaterdag voor echo en bloedprikken naar Gent, aangezien ze het bij mijn zkh in NL zaterdag niet doen. Hoop zo dat ik dan meteen IUI kan krijgen. Anders moeten we straks zondag of maandag ofzo weer daar heen. Ben echt nog een leek op dit gebied.