@eef: Wat fijn dat de echo goed was en deze zwangerschap dus nog een goede kans maakt! Tuurlijk blijft het super eng maar zoals de andere ook al zeggen, horde 2 is genomen. @sussan: Ik kan me haast niet voorstellen dat je 2 dagen lang die pillen niet genomen hebt, denk eerder dat de stress je aan het twijfelen heeft gebracht. Maar goed...hoe vervelend ook, je kunt er nu toch niets meer aan doen. en een ronde overslaan terwijl je waarschijnlijk wel je pillen gehad hebt, wil je niet lijkt me. Dus zeg ik maar alvast heel veel succes dinsdag en probeer het tot die tijd wat los te laten (makkelijk gezegd, snap ik). Sterkte met het wachten tot dinsdag!!
Eef, wat fijn dat de echo vandaag goed was! Dat is in ieder geval een begin en ik hoop echt dat het met die medicatie gaat lukken!
Susanne, ik hoop dat je er morgen wat rustiger onder bent...misschien helpt een goede nacht ook wel. Ik ben altijd gestresster als ik moe ben. Louloulo, fijn dat alles weer helemaal goed is. Welke test moet je 3x doen bij volgende positieve test? HCG? Hoop dat die snel komt ! Xuxa81, ik slik nu asperine (maar daar moet ik dus mee stoppen), lovenox spuiten, zwangerschapsvitamines, prednisone 20mg, ijzerpillen (maar dat is toevallig, van de huisarts, niet de gyn) en foliumzuur. Y30, Nijntje, bedankt voor jullie berichtje. Hadden jullie ook asperine? Vind het een beetje eng om er mee te stoppen...
Eef wat fijn zeg!!! Ik snap je terughoudendheid heel goed. Mijn familie was juist ook heel terughoudend en dat vond ik dus juist weer moeilijk. Als niemand erin gelooft hoe moet jij er dan ik geloven... Dus ik ben ook heel positief!!
@Xuxa: dankje meis voor je lieve en meelevende woorden, hoop zo dat ik inderdaad de pilletjes toch gewoon genomen heb. Dat is het inderdaad, ik weet het gewoon niet en dat maakt me gek! @Y30: jij ook bedankt voor je lieve woorden, zo fijn dat we altijd op elkaars steun lukken rekenen hier! @Eef: ik sta nog behoorlijk stijf van de stress, heb er vannacht super slecht door geslapen en s nachts is altijd alles erger. Heb het echt nog nooit zo erg gehad als nu... Hopelijk slaap ik komende nacht beter en helpt de afleiding de komende dagen!
Nuage, heel raar misschien maar ik geloof er liever helemaal niet in. Anders is de klap zo hard. Ik heb het idee dat ik nu alleen maar nog meer vaart heb, om keihard tegen de muur te klappen. Het liefst zou ik het nu 2 weken vergeten tot de volgende echo. Ik weet nl. niet hoe ik 2 hele weken door moet komen. Zoveel MA's hier gezien bij 8-9 weken dat ik het idee heb dat het toch hopeloos is. Wat een doemdenker he. Susanne, bij mij wil het wel helpen om, net als kindjes, een lampje aan te laten. Dan ziet alles er niet zo negatief uit....
@Eef: voel de stress in mijn hele lijf, heb dit echt nog nooit zo heftig meegemaakt. Probeer alles om te ontspannen, maar het lukt gewoon niet. Hopelijk lukt het ontspannen jou beter! Ik ga maar proberen te slapen, des te sneller is et weer een dag voorbij.
Nee ik dacht zelf ook zo Eef. Zat al te rekenen wanneer curettage en of ik dan nog op vakantie kon. Alleen toen m'n vader als reactie gaf "niet teveel aandacht aan besteden" en m'n moeder zei "nou we gaan het zien" toen voelde ik me nog depressiever eigenlijk. Dat bedoelde ik.
Eef ik moet voorlopig aspirine blijven nemen. Ben wel al een paar weken gestopt met Utrogestan en prednison. Susanne hopelijk slaap je vannacht beter. Wat een stress
Nijntje, jij hebt geen heparine toch? Die heb ik nl wel dus het is misschien wel wat dubbelop bij mij... Dat hoop ik dan maar!!!
Aspirine en fraxi werken allebei anders. Die versterken elkaar niet. Daarom worden ze ook allebei voorgeschreven.
@Eef & Susanne: hopelijk komen jullie de komende dagen/weken een beetje door meiden. Stressen heeft geen nut, maar ik weet het, dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan het zelf namelijk ook niet echt @hier: wat druppeltjes roze verlies net (echt minimaal bij het plassen). Vanochtend een heel klein beetje lichtbruine afscheiding. Ik denk dat ik nu 6dpo zit, dus hopelijk is het een innestelingsbloeding. Maar na D* ben ik 1x eerder op 5dpo al ongesteld geworden, dus ben benieuwd wat dit gaat worden. Maandag heb ik de afspraak met de gyn op de preconceptie poli en dan moet ik laten weten of ik zwanger ben of niet, dus even afwachten maar hoe het gaat lopen...
Snif, durf nu niet meer te stoppen terwijl de gyn dat wilde :'-( Daisy, hoop het ook voor jullie!!! Dan zijn jullie goed bezig geweest
Vanochtend weer bloed. Ik denk van de echo gisteren. Ga dus stoppen met de aspirine want van dat bloed word ik wanhopig. Moet het wel weggaan natuurlijk anders wordt het paniek!
Wat een schrik telkens Eef 😔. Misschien heb ik het wel eens geschreven maar heb bij mijn zoontje (en ook mijn MA bij 12w, maar had niks met bloed te maken!) 1e trimester bijna continu bloedverlies gehad. Bij mijn zoontje zelfs 1x zo erg bij 11,5 week dat vkige dacht dat het MK was en die kleine boef ligt nu nog heerlijk te slapen hoor.. Houd moed!! Viel me op dat jij geen utro neemt nu? In je cocktail. Wel geprobeerd?
Dank je voor je geruststellende berichtje. Het wordt alweer minder maar pffff wat een stress elke keer. Ik heb 3x geprobeerd met progesteron. Eerst nog zonder de andere medicatie en later in combinatie. Maar dat waren elke keer toch miskramen die bovendien op zich lieten wachten door de bolletjes. Dat wilde ik niet meer dus dit keer niet genomen. Gisteren heb ik dat "opgebiecht" aan de gyn met de vraag of ik dan nu moest beginnen voor de zekerheid maar ze vond dat het bij mij waarschijnlijk geen zin had. Mijn baarmoederslijmvlies leek mooi dik op de echo.
@Eef ja idd hcg test. Zodat we weten waar we staan. Hopelijk voor jouw geen bloedingen meer na het stoppen met aspirine.
Ik zou zelf denk ik kiezen voor utro en de aspirine zo laten. Maar omdat bij jou eigenlijk niks is gevonden en je de bloedverdunners misschien dus helemaal niet nodig hebt kan ik ook begrijpen dat ze ervoor kiezen om de aspirine eraf te halen. Moeilijk zeg!
Ja vind ik ook. Maar heb een keer progesteron laten prikken en die was prima. Er is inderdaad geen pb gevonden bij mij dus de heparine is al best veel. In Gent krijg je dat pas als ze een stollingsprobleem vinden toch?