Fijn dat het achter de rug is .... en dapper dat je toch alleen naar huis bent gegaan na zo'n roesje. Wanneer krijg je nu de uitslagen? Vanavond lekker frietje sateh gegeten? Zou ik ook wel lusten trouwens...tot het onder m'n neus staat, dan komt het er allemaal weer uit. Op dit moment is het elke avond feest (beurk!). Hopelijk niet voor niks, want dan weet ik wel dat ik geen 3 weken ga wachten voor de curetage.
Je hebt helemaal gelijk...Wat moet dat zwaar zijn meid...pfff Ik ben er helemaal stil van en ik leef met je mee. Het verdriet en inderdaad die miskramen erbij. Het is gewoon niet eerlijk.
Conjenita, ik had je verhaal gelezen en ook bij jou wil ik even zeggen dat ik er goed stuk van was. Ik snap uiteraard dat je trots bent op de bevalling en je kindje! Wel vind ik het erg schokkend dat het gebeurd is zo kort voor de keizersnede. Daar gaat toch niemand vanuit dat je dan nog een kindje verliest....Echt vreselijk. Ik vind het echt een beetje eng om weer zwanger te raken, ik ben echt inmiddels wat bang geworden voor de miskramen maar zeker ook voor wat jou en daisy is overkomen. Daar kom ik nooit meer overheen als zoiets zou gebeuren. Waarom maken sommige dit mee? Ik vind het heel erg en ik vind het knap hoe jullie ermee omgaan.... Conjenita mag ik vragen welke antidepressivum je slikte? En ben je daar nog steeds aan? Dat kan toch in principe geen verband hebben toch? Of is dat niet helemaal zeker?
@Skye: heel herkenbaar. Die angst heb ik ook en dat zou ik ook echt niet trekken volgens mij. Ik vind alle vrouwen die het daarna nog aandurven zo dapper! Rillerigheid had overigens wel een verklaring: ben echt mega-verkouden geworden, maar ook weer gewoon misselijk. De paniek is weer even voorbij. Vandaag maar even heel rustig aan doen. Gelukkig ben ik vrij.
Minty "gelukkig" ben je verkouden en kun je het zo verklaren. Wat een rollercoaster gaan jij en Eef doorheen. Pfff. Leef en duim mee hoor. Ik slik escilatopram en dat is een van de veiligste antidepressiva. Ze houden alleen het hartje extra goed in de gaten (cardiogram) en ze was voor alles met vlag en wimpel geslaagd. Ik heb het uitgezocht maar ben er van overtuigd dat het niet daaraan ligt. Ze had gewoon eerder gehaald moeten worden. Wij moeders denken vaak "laat ze maar lekker lang in de buik, daar zijn ze veilig" maar dat is dus niet altijd zo. Ik bedoel dan vooral de kindjes die niet goed groeien. Waarom ik nu veel geruster ben is dat ik preventieve medicatie krijg, veel extra controles, en eerder ingeleid. Dat stelt mij enorm gerust. Ik was tm de twintig weken heel bang en ik denk ook op het laatst weer. Maar nu voel ik me best ok, ook omdat ik hem heel veel voel en dat was bijv bij Noa echt niet zo. Voordat ik zw werd heb ik wel eens huilend in de gang gezeten van "ik wil niet" , ik was zo bang om zwanger te worden maar toch was en is de wens groter. En ik ben best een dapper mens als zeg ik het zelf . Heb een superlieve man die me steunt en wij beseften dat de enige manier om nog een kindje te krijgen is toch echt een zwangerschap. Nuchter bekeken: hoe groot is de kans dat het nou nog een keer mis gaat, als iedereen er ook zo bovenop zit? Maar ja, soms overheerst de angst ook hoor. Maar ik besef met dat dit kindje Noa niet is. Noa was blijkbaar ook heel kwetsbaar, dit is een ander kind, een andere zwangerschap. Zo, heel verhaal .
Dat is het he Conejita: de wens is groter dan de angst. Fijn dat je zo goed begeleid wordt. En fijn dat je hem zo goed voelt. Zo heb ik ook alweer een nieuwe angst: is mijn immuunsysteem nu bezig om de zwangerschap af te stoten? Wie zal het zeggen? Ik kan alleen maar afwachten en hopen. Die eerste twaalf weken duren zo lang en aangezien ik ook al eens een miskraam heb gehad aan het eind van deze termijn, denk ik ook dat ik pas echt rustiger word als de 20-weken echo achter de rug is. Wel is het fijn om te horen dat anderen ook dit soort stressmomenten hebben gehad.
Conejita, dat is het helemaal. Dit kindje is Noa niet. En je hebt nu zoveel goede aanwijzingen (zijn schopjes, zijn gewicht...) plus de goede zorgen voor jullie tweetjes....dit gaat gewoon helemaal goed komen! Voor je het weet zit je met heerlijke wallen onder je ogen je kindje eten te geven midden in de nacht! Minty, heerlijk die verkoudheid ! :-D Ik snap dat je ook niet gerust bent tot je de 12 weken voorbij bent. Maar eerlijk gezegd zou dat voor alle zwangere vrouwen moeten gelden. Niet zozeer alleen voor ons. Het is in ieder geval een goede start! Hopelijk kunnen we straks samen onze banners gaan aanmaken ! Hier: vanochtend de echo. Het hartje klopte flink en de afmetingen waren goed. Ze wilde me pas over een maand weer zien voor de termijn echo. Gelukkig heb ik haar zover gekregen dat ik over 2 weken weer mag. Volgens haar was het tussen 10 en 12 weken ook kritiek. Nu zit ik op 8 weken en 5 dagen. Ik vind het eng, want ik begin er steeds meer in te geloven. En dat vind ik maar niks
Nou Eef ik geloof er ook in hoor! Hou vast aan jouw verhaal en jouw verleden. Dat heb ik ook op een gegeven moment moeten doen anders kun je nooit vertrouwen dat het goed komt. Toen ik die 8 weken voorbij was, was dat voor mij verder dan ooit. Ik heb tot week 12 geloof ik wekelijks een echo gehad omdat ik toch nog flipte, maar het zat toch echt goed.
Pff...dat zou ik ook wel willen, maar ze was al bijna niet te overtuigen van de extra echo na 2 weken. Tis dat de tranen weer naar boven kwamen volgens mij. Ze heeft me wel al het adres gegeven voor de termijn echo, maar ik durf nog geen afspraak te maken....weer dat stomme bijgeloof. Liever zou ik wachten tot na de volgende echo. Maar dan is het termijn echo al 2 weken later en kan het wel eens lastig worden nog een plekje te krijgen....
@minty: fijn dat je rillerigheid van de verkoudheid komt en de zw. Klachtjes weer terug zijn. @eef: yesss, goede echo! En wat fijn dat je over twee weken weer mag.
Eef wat een mooi nieuws! Wat belachelijk dat xe je met jouw verleden niet vaker een echo geven. Hang in there!
Eef wat een fijn bericht! Minty jiet leuk een verkoudheid. Wel fijn dat de rillingen daar van komen! Hier vandaag weer aan t werk gegaan. Ruim een week thuis gebleven en nu met een flinke opvlieger aan t werk. Jeetje stond me ineens t zweten, misselijk.. Al eender keer gehad. Zal wel van de progynova komen of zo...
Eef ik heb 3 echo's zelf laten maken op eigen kosten en een keertje zelf het zkh gebeld dat ik flipte toen mocht ik ook komen.
Dames met utro ervaring: was jullie menstruatie ook minder heftig na gebruik met utro? (Ik heb echt minder bloedverlies en ook minder veel dagen. Was even benieuwd 😊.
Zonnetje, ijzertekort misschien? Progynova nooit gehad, dus kan niet weten of het daar aan ligt. Xuxa, ik heb het een paar keer gebruikt maar bloedverlies bleef hetzelfde. Hoogzwangere dames (nijntje, Y30, Conejita, Nuage...) bedankt voor jullie aanmoedigingen. Nuage, had jij niet ook vandaag of deze week een belangrijke afspraak?
Even de laatste pagina gelezen van het andere forum. Nijntje, mooi buikje hoor!!! Nuage, de afspraak is dus goed gegaan. Fijn. Hoe groot is "groot"? Ligt hij nog een beetje op schema? Y30, joepie, gedraaid!! En je mannetje, is die alweer een beetje beter? Conejita, ondanks dat het financiele ook belangrijk is, jij moet je nu concentreren op de zwangerschap. Probeer niet te stressen over de rest (makkelijk gezegd, weet ik....)