Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Kan me je keuze heel goed voorstellen. Eitje leeft maar 12 uur, dus als ie snel gesprongen is... Wie weet ben je straks zwanger van gewoon klussen:)

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Een eicel leeft 24 uur naar mijn weten.

hhhmm zie dat er verschillende dingen over bekend zijn. Maar neem aan dat Gent weet wat ze doen?

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Eicel kan 24 uur leven, maar kwaliteit neemt rap af na 12 uur. Beste tijd is dus binnen 12 uur na eisprong.

Hier een nog grotere beslissing genomen. We gaan niet naar Gent. We stoppen dus echt met alle medische toestanden. Als we wel naar Gent gaan dan worden we weer in een traject meegezogen waar we allerlei onderzoeken en toestanden moeten ondergaan, en eigenlijk willen we dat niet.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is heftig Madelein. Het gaat alleen om bloedonderzoek en hysteroscopie. Maar het is jullie keuze.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hysteroscopie laat ik echt niet meer doen. Ik heb er 2 gehad en dat was meer dan voldoende...
    Idd 'alleen' bloedonderzoek verder, maar wat doen we met de uitkomst? Weer verder met IUI maar dan in Gent? Met alle toestanden die daarmee gepaard gaan? Heen en weer rijden, weer stress en gedoe. Ik ben er klaar mee.
    Misschien veranderen we over een tijd nog van gedachten, maar voor nu is het goed zo.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh dan hoef je er geen eentje meer.

Mogelijk is medicatie een optie. Utro, Fraxi, Prednison. Ligt eraan of ze iets vinden.

Wij zijn in 2009 ook met IUI gestopt. Daarna wel nog 6x zwanger geworden spontaan. Alleen 5 miskramen.

Ik verwacht dat Gent ons ICSI wil laten doen maar ik ga vragen of ik het eerst nog zelf mag proberen met medicatie. Want wij zien ICSI ook niet zitten, zeker niet helemaal daar. Veel te zwaar.

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik was i.d.d.wat te kort door de bocht met die eicel;)zoals madelein het beschrijft is beter:)

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein en nuage: jullie hebben ook allebei al een onwijs heftig traject achter de rug, ik kan me goed voorstellen dat je besluiten neemt m.b.t. Wat je nog wel en niet meer doet.

@madelein: neem je in zijn geheel pauze van je kinderwens of nog wel proberen via de natuurlijke weg, zonder mmm?

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    We willen die weg gewoon niet meer inslaan. Daar komt het eigenlijk op neer.
    Sinds de geboorte van Sam ( en eigenlijk voor die tijd ook al) draait ons leven om 1 ding, en dat is zwanger worden. Blijkbaar kun je het niet afdwingen want het lukt gewoon niet. Het wordt tijd dat we verder gaan met ons leven, en gaan genieten van elkaar en van de mooie dingen in het leven.

@y30: we gaan geen anticonceptie gebruiken of zo dus de kans dat ik binnen nu en 10 jaar spontaan zwanger wordt is wel aardig groot denk ik. Maar we willen van die druk af. Als het niet meer lukt dan is dat zo, en als er wel een wonder gebeurt is dat meer dan welkom.
    Misschien dat we volgend jaar er anders over denken en toch weer IUI gaan proberen, maar voor nu is het klaar. Het voelt goed, we zijn allebei 100 kg lichter ;)

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nou volgens een arts in gent leeft de eicel 48 uur...
    Uren in de auto gezeten en daarna uren gewacht tot het sperma klaar was met bewerken, maar het is me allemaal meegevallen. Voor het eerst geen pijn door een eendenbek. Maar elke maand dit ritje naar gent lijkt me wel zwaar, maar alleen op deze manier kan ik alle meditatie krijgen.

Madelein, wat een heftig besluit zeg.
    Ik hoop op een spontaan wonder bij jullie.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat dat het verschil is met ons Madelein. Ik wil niet nog jarenlang lopen met het risico zwanger te worden met weer miskraam, ellende en verdriet. Ik heb gezegd tot m'n 35e. Dan zijn we 10 jaar bezig. Daarna houden we ermee op. Knoop erin en klaar ermee. Als ik dat niet doe dan word ik vast wel weer zwanger, maar dat wil ik niet nog jarenlang. Ik ben nu 33 dus wat mij betreft gaan we het nog een half jaar of jaar proberen met medicatie. Als dat mag van Gent, want die medicatie gaat mijn 20% kans op partiele mola niet beïnvloeden. Om die reden gaan ze ICSI roepen vrees ik, maar ik wil dat risico wel nemen. Als ik dan weer een partiele mola krijg dan wordt het ICSI en als ik wel normaal zwanger ben maar weer een late miskraam krijg ondanks alle medicijnen dan stop ik ermee. Mijn hoop zit op de Utro en de prednison, en de vroege fraxi. In NL krijg ik het niet. Hopelijk wil Gent meewerken. Als ze zeggen ICSI of niks dan weet ik het nog net zo niet. Misschien roep ik dan ook krijg het rambam maar, alleen ga ik dan misschien zelf de medicatie regelen ofzo.

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jij hebt idd een hele andere geschiedenis nuage. Met al die partiële molas. Snap heel goed dat je de gok dan niet wil nemen.
    Ik ben 1x eerder goed zwanger geworden, hopelijk gebeurd dat nog een keer.
    @nijntje: 48 uur?? Dat heb ik niet eerder gehoord, maar ze zullen ht wel weten lijkt me.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wil de gok juist wel nemen ;)
    En ik heb ook een dochter he

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zonder mmm bedoel ik ;)

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat bedoel ik ook :D Maar ik zie alleen medicijnen niet als MMM, misschien is dat het :)

Ik vind de MMM echt IUI, IVF, ICSI enzo. Dat is gewoon onwijs zwaar vond ik zelf. Dat wil ik echt eigenlijk niet meer doen, daar zijn we in 2009 niet voor niks mee gestopt.

16. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Sorry dat ik niks meer heb laten horen!
    Ik heb niet alles terug gelezen, maar wil jullie wel allemaal een hele dikke knuffel geven!
    Als ik zie/lees wat jullie allemaal al hebben meegemaakt, mag ik eigenlijk niet 'zeuren'!

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Dat denk ik ook vaak als ik hier lees.

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje, ik hoop dat het gaat werken voor je !!! Is het nu afwachten tot je wel of niet ongesteld wordt? Weet je wanneer dat ongeveer zou moeten zijn of is met IUI de cyclus net zo onregelmatig ?

Nuage en Madelein....zwaar parcours hebben jullie alletwee achter de rug. Ik snap jullie keuzes...van alletwee. Stoppen als je al zoveel hebt gedaan....zo moeilijk. Maar inderdaad, je wordt er stiekem steeds verder mee ingezogen en het beheerst je hele leven, ook al wil je dat niet.
    Wie weet Madelein, lukt het vanzelf...Ik hoop het echt voor je. Of heb je over een paar maanden weer genoeg energie om toch nog weer een paar stappen verder te gaan.
    Nuage, ik neem aan dat je de uitslag al hebt van de laatste bloedtest? En dat die goed was ?

Sinds de bloedonderzoeken zijn we inmiddels alweer in de 2e "onbeschermde" cyclus. Ik heb de afgelopen dagen goed geklust, maar nu ik eens heb teruggekeken naar mijn 2 laatste temp kaartjes heb ik het idee dat ik helemaal niet (meer) ovuleer rond dag 12 maar rond dag 10!! Het cervixslijm was namelijk ook erg duidelijk aanwezig op dag 9, wat ik al verdacht vond. Dag 10 is wel erg vroeg....Vorige cyclus dus helemaal "verkeerd" geklust en deze cyclus net kantje-boord. Volgende cyclus beginnen we dus al vroeger te klussen. Maar een week lang, elke dag....weet niet of ik dat wel volhoud hoor...haha !

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Niet doen hoor! Als het je opbeurt dan natuurlijk wel, soms kun je er kracht uit halen. Maar laat het je zeker niet het gevoel geven dat je zeurt want dat is absoluut niet zo. Verdriet is verdriet.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zal mijn onderschrift bijwerken, was inderdaad nog steeds 0 :) Mag nu 2 weken wachten voor de laatste test. Op eigen verzoek want mijn ader vind dat wekelijks prikken niet zo leuk meer..

Deel Deze Pagina