Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dat is ook best eng, want dat heeft toch met je bloestolling te maken. Wordt het bij jou nog verder onderzocht? Nu je gestopt bent met prednison, is de diabetes nu ook weer weg?
    Cf (taaslijmziekte)is geen autoimmuunziekte. Mijn man is ook getest, maar hij heeft geen cf-gen, dus wij zouden dan geen kind kunnen krijgen met cf.

2. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @minty: heb je de echo al gehad??

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja klopt, maar mijn uitslagen waren dubieus dus of ik het nou echt heb of niet weet ik niet. Op zich hoef je er geen last van te krijgen heb ik begrepen, alleen bij zwangerschappen kan het problemen geven. Ja toen ik stopte met de prednison ging de diabetes ook weer weg. Maar ik ben daar wel gevoelig voor want vorige zwangerschap kreeg ik ook zwangerschapsdiabetes. Dus ik check wel wekelijks mijn bloedwaarden aangezien de kans groot is dat ik het wederom krijg. En aangezien ik allergisch bleek voor insuline is dat ook nog wel een puzzeltje als het tegen zit :D

Oké het is dus een gen wat alleen homozygoot zich manifesteert? Jullie kind kan dan dus alleen drager worden en zal zelf ook weer moeten opletten begrijp ik?

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echo is vanmiddag pas. Begin nu toch wel zenuwachtig te worden. Leuke dag ook, vrijdag de dertiende.

@Y30: bedankt voor de tip. Ik ga het proberen, want alleen neutraal smakend eten valt over het algemeen goed. Volgens mij passen hazelnoten daar goed bij. Amandelen werken inderdaad ook, net als beschuitjes en madarijntjes.

@Eef: lukt het jou nog wel om te werken? Het gaat bij mij echt net. Als het erger wordt, dan moet ik me ziek melden, vrees ik. Vandaag gelukkig thuis werken, en ik ben nu klaar. Dus de rest van de dag even rustig aan, voor zover dat mogelijk is met een echo in het vooruitzicht.

@Mien: heb jij taaislijmziekte, of ben je drager? Je kunt overigens op dit moment meedoen aan een NK-cellen onderzoek aan de Radboud Universiteit. Dan krijg je zelf ook de uitslagen. Hier ergens op het forum loopt een topic over dit onderwerp.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoe laat mag je Minty?

6. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @ nuage: wat vervelend zeg, idd goed je waarden blijven checken.
    Nee mijn man is geen drager van t gen, dus wij zullen t gen dan niet doorgeven.

@minty: oooh spannend hoor. Vrijdag de 13e is vaak voor mij een geluksdag, dus ook voor jou ;)
    Ik heb taaislijmziekte helaas. Ik ga t topic meteen even opzoeken over de nkcellen. Succes straks!

7. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Minty, je maakt het wel spannend zo!

Ik ben alweer in paniek voor woensdag. Had me zo voorgenomen te genieten van de eerst volgende dag zonder misselijkheid omdat het altijd snel weer terugkomt. Maar het lukt me niet. Misselijkheid weg = paniek terug.

Werken gaat wel. Ik zit de hele dag. S morgens ben ik redelijk ok, s middags is het vaak moeilijk. Ik werk 2 dagen tot 18u maar ik ga al eerder weg. Rond 17u voel ik me echt slecht. Overgeven komt pas later op de avond maar inmiddels is dat alweer geleden van maandag. :(

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar jij bent wel drager toch? Ik bedoel dat het kind dan wel drager kan zijn maar het niet heeft.

9. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @eef: het schijnt toch dat kwaaltjes komen en gaan. Morgen kun je wel weer hondsberoerd zijn. Wel sh*t dat je nog zo lang moet wachten pffff.

Ik heb t gevoel dat ik een ei heb aan beide kanten. Hope so. We wachten nog wel ff af..

10. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: zit vast gewoon goed. Maar begrijp je onzekerheid maar al te goed. Bij mij is het precies andersom: ik voel me juist heel slecht in de ochtend. In de middag gaat het wel en rond het avondeten moet ik vooraf beginnen met kleine hapjes en het heel rustig aan doen.

Echo is over een uur; we gaan zo op pad.

11. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Nee het wordt alleen doorgegeven als beide partners drager zijn of als 1 cf heeft en de ander drager is. Als de ene cf heeft en de ander geen drager is, wordt t niet doorgegeven.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ook niet op genetisch niveau? Ik ga me er eens op inlezen. Ik zit nogal in DNA en vererving en kan het me bijna niet voorstellen dat die ziekte dan "overleeft" heeft zeg maar. Interessant :)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja het is wel zoals ik al dacht. Het gen is recessief en dit betekent dat je het van beide ouders moet krijgen om ook de ziekte te krijgen. Jij hebt het en je man niet. Dat betekent dat bij jou 2 CF genen aanwezig zijn en bij je man geen enkele. Je kind zal dan van jou een CF gen krijgen en van je man niet. Omdat de ziekte enkel toont bij 2 genen zal je kind het niet hebben, maar dus wel drager zijn van 1 CF gen. Als jouw kind later kinderen krijgt en zijn partner is ook drager van het CF gen (dus niet ziek, enkel drager) dan is er wel een kans dat het kind taaislijmziekte krijgt (25%). Is die partner van je kind geen drager dan is de kans weer 0% dat zijn/haar kind taaislijmziekte krijgt maar is er wel een kans dat jouw kind het gen weer doorgeeft (50%)

14. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Spannend Minty, hopelijk een mooie echo!

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben ook heel erg benieuwd Minty!

16. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Pfff... Wat duurt dat afwachten lang!!!

17. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor nu goed nieuws: een mooi klein knipperlichtje en ongeveer 6 weken onderweg. Over twee weken mag ik weer komen en ik heb ook een receptje mee voor zetpilletjes Emasefene. Die kan ik - mocht het nog erger worden - voor de nacht innemen.

18. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wat goed nieuws minty. Gefeliciteerd!!

@nuage: ja idd zo klopt t helemaal. Ik krijg geen kind met cf, maar t wordt wel drager ;)

19. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Super nieuws minty! Gefeliciteerd!

20. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ow vraagje: wat is pap 3b cinIII?
    Ik zie hier af en toe dingen passeren die ik niet ken.

Deel Deze Pagina