@skye: Zijn het misschien zwangerschapssymptomen ipv naderende menstruatie? Ik ken jouw voorgeschiedenis niet, maar je zou een testje kunnen wagen?
Ik heb daarnet een prop verloren. Weet iemand wat dat kon zijn? Het was niet plat te drukken en er zat precies een opening in die ik binnenste buiten kon halen? Vruchtje met vrucht heb ik al verloren kon het de placenta zijn? Hoe ziet een placenta er eigenlijk uit
Sorry kan ik je niet bij helpen bolli. Baal als een stekker, net weer een poging gewaagd, maar hij voelde zich echt niet goed en rende naar de wc. Dus helaas, deze kans hebben we gemist grrrr.
Hoi Mien, nee geen sex gehad wegens t bloedverlies, dat mocht niet na de curettage dus dat is uitgesloten. Ik blijf maar menstruatiekrampen houden...pfff En wat balen dat je man zich echt niet lekker voelde. Ik zou ook heel teleurgesteld zijn...Nou op naar de volgende ronde het is niet anders
@skye: wat vervelend die onzekerheid, ik hoop voor je dat t zo snel mogelijk doorzet. Waarschijnlijk zijn je hormonen toch nog wat ontregeld. Zat er maar een luikje in je buik dat je even kon gluren . Ja wij gaan idd op naar de vlg ronde. @eef: hoe gaat t met jou? En met de kwaaltjes?
Ja, ik voelde 'm toch duidelijk en met n CB digital getest die netjes 2 dagen lang een smiley aangaf en daarna niet meer. Die eisprong was net als altijd. Wat ik nu echt zorgwekkend vind zijn die menstruatie krampen en al dagen het gevoel dat ik het moet worden. Ik voel gewoon dat het vastzit. T zal toch niet waar zijn he dat t alsnog die asherman ellende is?!
Skye, ashermann is echt wel zeldzaam hoor. Ik vond het ook altijd zo'n eng idee dat ik meteen in de stress schoot, maar de kans is veel groter dat het gewoon je hormonen zijn die nog van slag zijn. De fase na de eisprong kan best lang duren....zeker als alles nog niet helemaal terug op schema is. Bolli, geen idee meid. Waarschijnlijk gewoon nog weefsel. Krijg je nog een nacontrole om te kijken of alles eruit is ? Mien, wat balen meid. Ik heb ook wel eens gehuild omdat het van de stress van het "nu moet het" gewoon niet lukte. Bij mij niet dus. Daar kon ik dan zo boos om worden....gefrustreerd. Het is zo naar als je een cyclus over moet slaan. Probeer er het beste uit te halen door dan deze maand niet met tempen bezig te zijn, dagen te tellen en te rekenen etc. Even een maandje rust...als dat lukt. Hier gister avond weer overgegeven (het was 5 dagen geleden) en de hele nacht misselijk geweest (dat ben ik "gelukkig" wel elke dag...soms meer, soms minder). Af en toe heb ik er vertrouwen in en even later slaat de paniek weer toe. Net mijn echo fotos erbij gepakt, met een meetlat en rekenmachientje om te kijken of de afmetingen kop-kont wel just genomen waren. Ik kan het maar niet loslaten en op het woord van de gyn vertrouwen. Woensdag de echo met 10 weken en 5 dagen. Zo frustrerend want als het goed is ben ik toch nog steeds niet uit de gevaren zone. En de volgende is pas bij 13 weken en 3 dagen...dus 3 weken later! Ik wilde wachten met het vertellen tot na die echo. Maar we hebben voor die tijd al een familie etentje...en het is echt niet te verbergen (buik, misselijk). Ook op m'n werk wordt het moeilijk. Nou ja, eerst maar eens kijken of het woensdag nog goed is, voor ik me daar uberhaupt zorgen over kan gaan maken.
Eef.. mijn gyn heeft gezegd dat ik haar trg moet bellen wanneer ik mijn menstruatie trg krijg.. dus over 5-6 weken..
Even goed in de gaten houden dan...dat je geen koorts krijgt, flauwtes...en dat het bloedverlies wel op een gegeven moment stopt. Bij mij stopte het bloedverlies altijd nadat ik het laatste "stukje" had uitgedreven. Dan werd het vrij snel bruinverlies. De laatste keer bleef ik bloeden tot er bijna een week later alsnog een stukje uitkwam. Toen stopte het meteen weer. Ik zou zelf niet 4-5 weken blijven doorlopen met constante bloedingen want zo'n stukje kan gaan ontsteken.
Ja dat is wat ik dachten de bloeding is nu niet heel hevig ofso en de pijn ook niet. Dus ik hoop dat het allemaal vanzelf gebeurd en rap..
Eef maar als je naar jouw verleden kijkt ben je voor jezelf wel voorbij de "gevarenzone" toch? Ik heb het ook met 10-11 weken verteld. Ging bij mij nooit meer mis na 9 weken dus toen durfde ik het aan.
Je hebt wel gelijk Nuage, maar toch ben ik zo bang. Als het nl. chromosomen problemen waren dan is het allemaal hetzelfde 6 weken, 7 weken...11 weken. Mocht het toch een probleem zijn dat we nu onderdrukken met de medicijnen dan lijkt het erop dat we de grens voorbij zijn. Maar omdat er bij mij nooit iets ontdekt is, kan ik gewoon niet weten wat nu de reden is dat het nu wel verder gaat....dus blijf ik voorzichtig. Als ik mezelf niet een beetje bescherm en het GAAT fout, dan is de klap echt veel te hard. Ik hou liever rekening met de optie. Bovendien leek het me zo leuk om het eens aan te kondigen met volle overtuiging. Als we het nu vertellen wordt het weer zo'n "we zijn zwanger, maar je moet ons nog maar niet feliciteren want... laten we het er maar niet meer over hebben tot....". Maar heb jij het toen echt aan "iedereen" verteld, of naaste familie en vrienden?
Na de 10 weken echo heb ik het vol op Facebook gegooid. Echt omdat ik dacht de kans dat het nu nog misgaat is volgens mij niet meer groter dan bij "normale" vrouwen. En als het wel nog misgaat dan ga ik volledig kapot maar of ik het dan wel of niet verteld heb maakt niet meer uit. Ik zag het kindje bewegen, we waren voorbij alle enge momenten, ja ik ben er bewust voor gegaan vanaf dat moment.
Ik had het bij mijn meiden ook met 10-11 weken op fb gezet. Ook omdat veel familieleden het al wisten Maar mijn MA was met 11 weken, dus ik durf het niet eerder dan 11-12 weken op fb te zetten denk ik. Ik had me zelfs voorgenomen om het bij mijn laatste zwangerschap pas na 15 weken/de geslachtsbepaling op fb te zetten. Aan naaste familieleden en vrienden vertel ik het wel eerder hoor....grote kans dat sommigen het al vanaf het begin zullen weten omdat het allemaal veel te spannend is. En geheimzinnigheid kan ik er dan niet bij hebben Dus ik snap je wel Eef. Het is heerlijk om er vrijuit over te kunnen praten, maar zodra je 'het bekend maakt' is het ook zo officieel en dat is gewoon heel erg eng.
Hartje is waarschijnlijk gestopt bij 9w5d (het kindje was iig die grootte, maar misschien dat het pas later is gestopt, dat weten ze niet zeker). 4 dagen daarvoor nog een goede (3e) echo gehad waarbij we het kindje ook zagen bewegen. Maar gelukkig ben jij al voorbij dat termijn meis, als je je echo weer hebt
Goedemorgen. Ik heb nog niet alles gelezen, maar wel een paar labresultaten binnen. Aangezien ik pas over twee weken een telefonisch consult heb, hoop ik eigenlijk dat jullie mij misschien kunnen helpen met de interpretatie. a-B2 GPI-IgG afwezig a-B2 GPI-IgM afwezig Lup.anticoag afwezig Prot.S-act 77 Prot.C Akt 130 (valt buiten standaard bereik zag ik) Antitrombine (AT3) 105 Factor VIII 112 as-Card. IgG (AC02) afwezig as-Card. IgM (AC04) aanwezig
Wat zijn de referentiewaarden voor Proteine C activiteit Minty? Als je te hoog zit zou dit betekenen dat je een verhoogde kans hebt op stollingsproblemen. Volgens mij moet je dan direct starten met bloedverdunners. Ik geloof niet dat heparine hier effect op heeft dus Ascal (aspirine) zou je dan wellicht moeten hebben. Dat kun je zelf kopen. MAAR... jij bent nu zwanger. Ik vind over 2 weken pas bespreken wat ze gaan doen ronduit onacceptabel en zou dit dus ook niet pikken. Alles wat afwezig is dat betekent dat het goed is, geen anti-stoffen aangetroffen.