Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: jij sterkte met alle stress. Het zit vast gewoon goed!

2. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Wat goed nuage... Ik heb me voorgenomen, als deze goed loopt, er heel open over te praten om me heen. Nu kan ik het niet, het ligt te gevoelig. Maar het is zo belangrijk!!

3. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag lieve dames,
    In het kort hieronder ons verhaal. Mijn man en ik zijn in januari 2014 voor een eerste kindje gegaan. Half februari bleek ik zwanger. Helaas met 7 weken bleek bij een echo dat het hartje niet klopte. In maart gecuretteerd. Vervolgens in april een positieve test, misschien was dit nog een restje HCG van de eerste zwangerschap of toch een tweede zwangerschap? Helaas ging ook dit mis (zou toen 5 weken zwanger zijn geweest). Daarna in Juli nog een keer een positieve test, maar rond NOD ongesteld. Na de curettage weinig bloedverlies tijdens menstruaties en na een hystroscopie (december 2014) bij dr. E in Spaarne bleek dat er verklevingen zaten, die gelukkig direct verwijderd konden worden. Na 6 weken een spiraal te hebben gehad was ik direct na het verwijderen in februari van dit jaar voor de 4e keer zwanger. Ook bij deze eerste echo (8 weken) bleek dat het niet goed was: een te trage hartactie en het vruchtje was te klein. Met 9 weken bleek het vruchtje overleden. Twee weken geleden bij 4.5 weken weer een miskraam. Inmiddels dus 4 a 5 miskramen en 2 curretages verder. De onderzoeken in NL lieten een licht stollingsprobleem, ietwat traag werkende schildklier en net verlaagd vitamine D gehalte zien. Aanvullend onderzoek in UZGent laat daarnaast een licht immunologisch probleem zien. Nu met goede hoop, veel moed en evenveel zorgen op naar een nieuwe poging die, hopelijk mede dankzij de medicatie, een mooi baby'tje op mag leveren. Bedankt voor het delen van jullie verhalen, tips, en steun. Ik lees al een hele poos met jullie mee maar durfde niet eerder mee te schrijven. Jullie verdrietige maar ook hoopvolle verhalen maken het dragelijk.
    Lieve groetjes, mm85

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Minty: wat goed meis, een kloppend hartje!! Hopelijk blijft het goed gaan, ik duim heel hard voor je ;)

@mm85: jij ook al een hele geschiedenis. Hopelijk gaat het nu met de hulp goed!

@Eef: wat een stress weer. Als het niet goed voelt, gewoon gaan hoor. Je kan die geruststelling wel goed gebruiken in deze stressvolle periode.

@hier: ik raak toch een beetje verward door de verhalen hier af en toe. Zoals over Ascal. Ik krijg dat nu sowieso, of er nou wel of niet wat uit de bloedtest komt. Volgens mijn gyn kan het geen kwaad maar vind het dan toch wel creepy om hier te lezen dat het ook nadelig kan zijn. Nou geeft de gyn het niet zomaar, ze verdenkt het toch echt vanwege V.'s vroeggeboorte, D.'s* overlijden en eerdere groeiachterstand en daarna 2x miskraam na kloppend hartje (en hoge bloeddruk tijdens zwangerschappen + veel hart en vaatziektes aan mijn vaders kant). Dus er is wel een reden, maar vind het dan toch wel weer spannend.

Als de gyn mij 8 dec belt met de uitslag ga ik sowieso nog van alles navragen. Ook over mijn AB-gebruik voor urineweginfecties. Ik heb daar heel mn leven eigenlijk al wat last van maar sinds mijn laatste zwangerschap in augustus blijft het nu maar op en af komen. Dus al 3 maanden loopt er wat te borrelen daar beneden. Ik heb mijn dagelijkse ab-meds al een keer als kuur geslikt en moet dat nu weer doen van de huisarts (heb nu wéér veel last namelijk). Maar vind het toch wel spannend dat ik bijna altijd ab slik. Ik weet dat het ab is die je ook mag tijdens zwangerschap en een kinderwens, maar vind het toch een beetje eng. Ben zo bang dat het een gezond kindje in de weg staat. De gyn weet al dat ik het slik maar de laatste keer hebben we het er verder eigenlijk niet over gehad. Dus 8 dec toch maar nog een keer over hebben. Helemaal hoe dat dan gaat in combinatie met de Ascal en evt andere meds.
    Ik word er gewoon heel onzeker van - en daardoor ook weer extra emotioneel. Twee jaar geleden begon de wens voor een brusje en inmiddels een stil geboren kindje en twee miskramen verder. Dus die bubbie moet maar snel komen :(

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi mm85, ik had je al vaker gezien bij de meelezers. Bedankt voor het delen van je verhaal. Welke medicatie heb je nu?
    Je bent in ieder geval elke keer snel zwanger dus hopelijk is dat babietje voor 2016!!

6. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Daisy, ik heb ook gewoon de aspirine gekregen zonder echte reden en heb dat heel vaak gelezen. Zou me daar persoonlijk geen zorgen over maken. Helemaal niet aangezien je gyn erachter staat en haar redenen heeft.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou zelf ook niet bang zijn om het te nemen hoor. Het kan weinig kwaad.

8. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Daisy heb je al bij een uroloog geweest. Mijn ma is geopereerd aan haar blaas omdat ze veel blaas ontstekingen had. Cranberry-pillen zal je wel al geprobeerd hebben zeker? Hier is dat het wonde middel.

Ooh mm85 zo een helse tocht al.

9. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mm85, ik ook geopereerd aan plasbuis (wel
    al ruim 10 jaar geleden) na 1,5 jaar continu blaasontsteking. Daarna NOOIT meer gehad. Zou zeker naar uroloog gaan 😊.

10. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik ben idd al bij uroloog geweest ;)
    Op mn 9e geopereerd aan mn blaaswand, die is toen dunner gemaakt. Op mn 18e is mn urinebuis nog een keer opgerekt. Daarna is het heel lang weer goed gegaan, maar paar jaar geleden toch weer wat last. Toen heeft uroloog besloten me een dagelijkse dosis ab te geven. 2 jaar geleden ben ik daar op eigen houtje mee gestopt omdat ik zwanger wilde worden en toen tijdens de zwangerschap van D* ook niet gebruikt. De hele tijd nergens last van gehad. Het is eigenlijk sinds augustus weer een beetje raak... het stomme is dat ik nergens last van heb als ik zwanger ben.
    Ik moet nu ook aan de huisarts laten weten wat deze kuur doet, want als het erger wordt of het helpt niet genoeg ging hij verder kijken (en ik denk dan idd naar de uroloog ;) Daar stuur ik zelf dan ook wel op). Ook dus maar meteen met de gyn bespreken, want misschien dat de uroloog andere dingen doet als je een kinderwens hebt/zwanger bent.

Thanks meiden trouwens, voor het gerust stellen wat betreft de Ascal ;)

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden, ff niet de puf om bij te lezen, dus kwam gewoon even zwaaien.

12. bolli

bolli Niet meer actief

Hallo y30 hihi

13. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    @Nuage, wat tof zeg! Je verhaal in de Telegraaf! Ik heb het net gelezen. En wat zullen veel meiden dit herkennen. Dit is echt een bijdrage om dit uit de taboe sfeer te krijgen, goed gedaan!

@Xuxa, snap je gevoelens helemaal meid! Je had toch wel iets anders verwacht na een jaar...zucht.

@ Minty, wat een goed nieuws van het hartje, we bijzonder dat vruchtzakje erbij...ben benieuwd hoe dat zal gaan!

@mm85, welkom hier. Jij hebt ook veel meegemaakt en dan ook nog verklevingen en licht immunologische problemen...poe, dat is ook niet makkelijk allemaal...Ik neem aan dat je nu dan ook medicijnen gaat nemen bij een nieuwe zs? Heel veel succes iig!

Hoe het hier gaat weet ik eigenlijk niet...Geen idee wanneer mijn eisprong is en geen idee hoe mijn menstruatie zal verlopen. Ik zie het allemaal wel...

14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @minty, wat super dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien. Blijft wel spannend wat de lege vruchtzak gaat doen. Hopelijk lost je lichaam dit zelf op.

@ y30,zwaai ff terug ;)

@eef, wat een spanning weer meis. Idd gewoon toch heen gaan hoor, want die stress is ook niet goed voor jou en je beeb.

@mm85, helaas welkom hier. Ook erg veel meegemaakt zie ik. Ik hoop dat je dmv medicatie je een gezonde zwangerschap gaat krijgen. Succes!

@skye, ik hoop dat je cyclus weer goed op gang komt en je in december je ei weer kunt traceren.

15. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @daisy, wat vervelend dat je steeds die infecties hebt. En snap je bezorgheid wb AB. Ik hoop dat je snel wordt doorgestuurd naar uroloog.

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @nuage, wat een reacties op fb! Ik ga snel jouw artikel lezen.

17. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nuage: leuk artikel! (of had ik dat nou al gezegd?)

@y30: zwaai terug.

@Daisy: ascal kan weinig kwaad. Dat is waarom ik dat nu wel mag nemen en fraxi (nog) niet. Er is nu toch kans op een bloeding. Ik vind het wel spannend allemaal.

@Mien: je nod is nu toch ongeveer?

18. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @minty, ja dat klopt. Heb t gevoel dat t wel raak is. Opgezette buik mn aan t einde vd dag. Trekkend gevoel in de liezen, krampjes, waterballongevoel in onderbuik, maar vanochtend negatief getest:(. Ik snap er helemaal niets van:(. Misschien toch vroeg mis gegaan of te vroeg getest? Ik dacht innesteling vorige wk do op vrij nacht gevoeld te hebben. Paar felle steken links in bm.

19. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dit is mijn test van vanochtend, geen streep, maar wel vaag roze rechts:(

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      7,7 KB
      Weergaven:
      6
  20. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    #4840 mien84, 28 nov 2015
    Laatst bewerkt: 28 nov 2015
    Deze was van gisteravond, ook vage test. Rechtsboven zie je een heel klein stukje van een streepje. Denk toch allebei negatief.

Wat mijn symptomen zijn: grotere borsten, veel duidelijke aders over mijn borsten, toch weer wat spierpijn in bovenbenen, soms echt pijnlijke steken in de liezen en de dingen die ik hierboven heb beschreven.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      10,8 KB
      Weergaven:
      5

Deel Deze Pagina