Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    He Minty, ik heb ook periodes gehad waarbij ik me beter en niet meer zwanger voelde: platte buik, borsten weg, niet meer misselijk, etc. Heb het allemaal voorbij zien komen. Toch zit hij er nog. Niks kon mij geruststellen dus zal dat voor jou ook wel zo zijn, maar wilde het toch proberen ;)

Misschien ook een doppler aanschaffen va 12 weken ongeveer? Ik wil m niet veel gebruiken omdat je soms leest dat het niet goed is maar stress is ook niet goed. Gister dus weer even geluisterd. Goed hoor je het niet en je moet even zoeken (stress!!) maar het lucht mij enorm op.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: even een goede dag er tussen herinner ik me ook nog wel. Hoeft echt niets naars te zijn.

@eef: succes met de nekplooi meting (komt vast goed) en daarna lekker gaan vertellen op kantoor!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mien waarom maak je niet vast een afspraak in Gent. Afbellen kan altijd nog..

4. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Mien, bij mij stelde de utro het niet elke keer uit hoor. Ligt misschien ook aan de dosis?

5. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Minty, zoals we het allemaal zo vaak gezien hebben, symptomen zeggen niets hoor. Maar t blijft erg stressvol natuurlijk...maar t komt vast goed.

En Mien, je bent al zo lang bezig, ik zou zeggen schouders eronder en nog 1 avontuur aangaan en dat is Gent. Ik denk dat het een verademing zal zijn in vergelijking met de ziekenhuizen hier in NL.
    Wat heb je te verliezen? Praat er anders rustig over met je man.

En ik voel me n beetje onrustig, moet ik nou in dec gaan proberen of het gesprek afwachten? Het enige wat ik in principe wil weten is of mijn bm goed is...
    En ik baal, heb een zs aankondigig gekregen op een zogenaamde hele jollge manier en ik ben er n beetje overstuur van. Ik zou nog veel verder zijn geweest dan zij en het hakt erin. Bah Dit is al de tweede keer dat dit gebeurt met haar. En bij haar is het de gewoonste zaak vd wereld dat alles goed gaat. (Miskramen dat kent ze niet en zijn in haar ogen heel zeldzaam) En bij mij liep de zs wéér eens fout.
    Deze keer confronteert het me heel erg..De eerste keer ging nog wel maar nu voel ik me hier echt rot onder. Bah bah
    Nu wil ik er echt tegenaan! Maar het is geen competitie natuurijk maar gek genoeg voelt het soms wel zo...ik voel er als het ware een soort onrust bij maar die kan ik nu niet gebruiken dus ik moet weer ff naar het 'zen' gevoel....

6. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Skye, begrijp je gevoel helemaal. Het gaf mij ook zo ontzettend veel onrust. En moet zeggen: nu nog steeds! Ik zei het gisteren nog tegen mijn man. Dat ik heel deze tijd van de miskramen en nu de prille zwangerschap veel liever in een hutje op de hei had gewoond zonder confrontaties met zwangeren.

Uit je handtekening maak ik op dat je na een jaar proberen zonder zwangerschap naar Gent bent gegaan en daar heel snel zwanger bent geraakt en gebleven. En dat je eerste van de 2 miskramen na je kindje zijn gebeurd. Klopt dat?

7. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: herkenbaar hoor.

Symptomen zijn weer terug hoor. Heb gewoon veel stress nu ik steeds verder kom...

8. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Eef, nou dat hutje op de hei dus ja...precies dat. En ik had miskramen voor mijn dochtertje, allemaal vroege met constant bruinverlies en toen eentje met curettages erachteraan en toen naar Gent gegaan. Kon dat 'pech pech' niet meer horen. De 2 die me het zwaarst zijn gevallen in mijn handtekening gezet trouwens.
    En tijdens de zs van mijn dochtertje veel controles want ze was dysmatuur (door mijn antilichamen?) En nu dus weer die miskraam bij 9.2 weken. Denk dat de prednison ophogen sowieso een goed idee is...mijn wil wel eea met ze overleggen maar t afspraken duren zo lang...

Minty, erg logisch allemaal! T komt weer erg dichtbij nu maar hopelijk laat je t snel achter je allemaal!

9. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @skye, is idd erg herkenbaar. Wat kun je je dan rot voelen:(. Knuf voor jou.

10. Ronan10

Ronan10 Lid

30 nov 2011
    5
    0
    0
    Taarten maken en koken
    Groningen
    Zou het nijbarrehus wat zijn in Wolvega?
    Particuliere kliniek wordt persoonlijker gekeken en behandeld ipv standaard hormoon behandeling volgens mij.
    Iemand daar dan ervaring mee als laatste stap?
    Of bij jullie niet bekend?

11. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel Ronan! ik had er zeker van gehoord maar hebben zij ook behandelplannen met herhaalde miskramen of zijn het puur alleen vruchtbaarheidsbehandelingen? Meestal is het zwanger worden geen probleem maar vooral het zwanger blijven.

12. Ronan10

Ronan10 Lid

30 nov 2011
    5
    0
    0
    Taarten maken en koken
    Groningen
    Ik denk dat ze bij zo'n soort kliniek meer naar de oorzaak kijken dan bv ik noem maar wat een Umcg waar ze gewoon standaard protocol hormoon behandeling uitvoeren.
    en geen wachtlijst lees ik net op hun site.
    Alleen moet je wel zelf betalen😞
    Hangt ook vanaf of je nog pogingen vergoed krijgt denk ik, dat je daar ook gedeelte aan vergoeding kunt inbrengen.
    Maar dat zou het navragen waard zijn.

13. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    #4913 skye81, 5 dec 2015
    Laatst bewerkt: 5 dec 2015
    Ik ga ze zeker eens bellen. Mijn ouders wonen in het noorden dus ik zou er weleens langs kunnen rijden. Ik dacht trouwens dat het in Drachten zat...in ieder geval bedankt voor de tip!

14. Ronan10

Ronan10 Lid

30 nov 2011
    5
    0
    0
    Taarten maken en koken
    Groningen
    Nee niet in drachten maar in Wolvega
    Sterkte dames ik weet wat jullie doormaken helaas.

15. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel Mien!

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dank je ronan. Ik kende t nog niet. Ik ga er ook ff naar kijken

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @minty: fijn dat de klachtjes terug zijn.
    Stress is zo normaal het begin is gewoon barre ellende en leven van echo naar echo.

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Minty, nog 4 dagen voor de echo toch?
    Fijn dat je je weer rot voelt! ;) ik was ergens ook blij met het overgeven, hoe naar het ook is!

Skye, hoeveel predni had je voor je dochtertje? En had je dat ook nu bij laatste miskraam? Hebben ze het in Gent ooit over eicel kwaliteit gehad?

19. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hear hear

20. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Eef, bij mijn dochtertje heb ik eerst 5 geslikt en toen 10, volgens mij. Ik mag nu ook dexamethason slikken (in overleg) en dan over op prednison na positieve test. Dat verlaagt een hormoon waar ik teveel van heb dus ik ben benieuwd.

Hoe checken ze dat over de kwaliteit van je eicel? Ze hebben er nog niets over gezegd iig. Ik wil ook dat ze het zaad van mijn man gaan checken hoor. Hij mag ook eens aan de beurt zijn. Nét toen alle vevolgonderzoeken zouden plaatsvinden was ik zwanger dus lang niet alles is gechecked. En ze hadden me zoveel moed ingesproken in Gent tijdens de zs, dat ik niet weet of ik nou daardoor zwanger bleef of door de prednison...Maar na de afgelopen miskraam weet ik zeker dat ik de meds nodig heb iig.

Maar Eef, hoe verstandig is het om fraxi bij te spuiten? Ik kreeg last van bloedingen bij de aspirine (op mijn huid en lichtelijk baarmoederlijk) en ben erg bang voor naalden. Ascal (80 mg) gaat op zich goed, maar bij 100 mg gaat t snel mis.
    Is dit jouw eerste keer fraxi en hoe bepaal je de dosis?

En ik zou de gezichten van je schoonzus en je collega zó graag willen zien wanneer je meldt dat je zwanger bent!

Deel Deze Pagina