dexamethason ken ik niet. Is dat een soort predni? Ik krijg fraxi puur ook als probeersel, net als de rest overigens. 0,4 is de standaard dosis geloof ik en die heb ik nu. De ascal heb ik 100 van gekregen maar al een keer eerder heb ik een gesprongen adertje in het oog gehad wat ik daarop steek. En dit keer had ik bloedingen. Op de eerste hulp zagen ze een electropion die dat veroorzaakt en volgens hun kon ik doorgaan met de 100mg. Mijn eigen gyn zei dat je van ascal bloedingen kon krijgen dus die zei stoppen. Uiteindelijk heb ik zelf besloten voor de middenweg (50) en geen bloedingen meer gehad. De ascal had ik al eerdere keren geprobeerd, en toch miskramen. Deze cocktail van ascal, predni en fraxi heb ik 2x gehad. Eerste keer weer miskraam, 2e keer is nu dus. Zelf geloof ik dus meer in de predni omdat ik die tussen poging 1 en 2 heb opgehoogd en omdat je daarvan leest dat je het even geslikt moet hebben voor het effect heeft. Eicel kwaliteit is moeilijk te testen als je niet aan fiv doet enzo want het eitje moet dan eerst uit je lichaam gehaald worden. Dat doen ze dus maar zelden. Ik vroeg me meer af of ze in Gent ooit hadden aangegeven dat het een oorzaak kon zijn. Bij mij is de amh getest en die was erg slecht, 0,7. Maar die meet je hoeveelheid eicellen, niet de kwaliteit. Toch zou er een relatie kunnen zijn (het idee van werken met het onderste uit de kan). Aan de andere kant zou ik met zo'n score niet zwanger moeten kunnen raken terwijl mijn gyn zei maar weinig koppels te zien zo vruchtbaar als wij. Heb ook wel eens gelezen dat een sterk immuunsysteem die amh waarde kan beïnvloeden maar het blijft gissen. Toch werd het bij mij meteen onderzocht, om een goed beeld te hebben, het sperma van mijn man dus ook.
@Sye en Eef: en ik geloof ook wel in de theorie dat als je heel snel zwanger wordt, dat je lichaam dan te makkelijk van alles accepteert. Ook embryos die van slechte kwaliteit zijn. Ik word ook zo makkelijk zwanger, terwijl ik toch al 38 ben. We zullen het waarschijnlijk nooit echt zeker weten zolang er geen oorzaak gevonden wordt. Al is bij mij nu natuurlijk wel een stollingswaarde gevonden die niet ok was. Maar dat kan ik nu door de zwangerschap niet verder laten onderzoeken.
Hoi allemaal, Wat goed dat er een topic is voor vrouwen met meerdere miskramen. Ik heb een vraagje aan jullie, omdat jullie zo te lezen (ik schrik een beetje van alle termen en medicatie hier!) al veel weten over moeilijk zwanger worden of blijven. Even voorstellen: ik heet hier Jaetje, ik ben 31 en ik ben het afgelopen jaar drie keer zwanger geweest en drie keer is het jammer genoeg heel vroeg misgegaan. Februari, oktober en nu het afgelopen weekend. De eerste keer met 5,5 week, tweede keer met 4,5 week en nu ook 4 of 4,5 week (onduidelijk door mk de maand ervoor). De laatste twee zwangerschappen waren gelijk achter elkaar. We hebben het idee dat we heel makkelijk zwanger worden. (twee keer per ongeluk: het voor het zingen de kerk uit gng 'mis', en één keer zelfs zonder ejaculatie van mijn vriend). We proberen nog niet echt actief zwanger te worden, maar het is zeker heeeel gewenst. Van mij mag het nu al. Mijn vriend aarzelt nog een beetje om er vol voor te gaan door praktische redenen mbt werk en financien. Emotioneel zijn we er allebei klaar voor. Heel verhaal, maar nu is mijn vraag aan jullie: is er na 3 vroege miskramen reden tot zorg? Is dit een soort patroon dat ergens op zou kunnen wijzen? Zouden jullie me aanraden naar de huisarts te gaan voor advies? Worden er dan al onderzoeken gedaan? Dank jullie wel. Ik ga nu alvast meer van dit topic lezen, misschien lopen er hier meer rond zoals ik.
Bij 3 miskramen heb je wel recht op onderzoek. Bij vroege miskramen kan utrogestan soms helpen als daar de oorzaak ligt. Dexamethason is net zoiets als prednison. Dr. Beer adviseert het ook in zijn boek.
Dankjewel voor je reactie. Ik ben nog onbekend met alle medicatie. Ik zal me er eens in verdiepen en met de huisarts overleggen. Of andersom.
ik zou heel graag mijn gegevens van t zh willen inzien. Weten jullie of je die kunt opvragen en dat ze ze op sturen?
Wat is er weer een hoop gekletst meiden! @mien: opvragen moet kunnen lijkt mij toch? Zijn jouw gegevens. @Jaetje: wat vervelend dat het al 3x zo vroeg is misgegaan. Ik zou idd even de huisarts bellen en het overleggen. @Minty & Eef: wat gaat het al goed bij jullie meiden! Vooral zo doorgaan, groeien met die handel @hier: vandaag cd 16 en een behoorlijk pos. ovulatietest: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/12294806_10153771450094049_6271684179497608566_n.jpg?oh=90b29b778a01b30a729b6db00460cdc2&oe=56EA89D2&__gda__=1458523271_521f75774ad176603926fb344825eb66 Gister had ik er ook 1 gedaan en die was bijna negatief, dus ik wilde bijna vandaag overslaan, denkende dat dat ei pas over een paar dagen zou zijn Gelukkig gisteravond al geklust en komende dagen dus nog maar een paar keer. En dan maar hopen dat we een heel mooi kerstcadeautje krijgen hihi
Mien dat kan gewoon. In mijn zkh moest ik ervoor betalen als het voor mezelf was, maar omdat ik het nodig had voor een ander zkh (Gent) was het gratis.
@daisy, das zeker een mooie test!! ik zou idd nog ff aan de klus gaan Dan ga ik binnenkort toch de gegevens opvragen. Ben benieuwd wat er allemaal in staat
Ja morgen...lief dat je het nog weet Minty. De resultaten van de combinatietest krijg ik alleen niet meteen. Dat zal wel 10 dagen tot 2 weken duren. Vind het zoooooo eng!! Spannende week voor jou ook!!! Jaetje85, het zijn wel hele vroege miskramen allemaal. Ik zou vragen of je onderzoeken kunt krijgen. Soms duurt het allemaal lang en als je dan samen besluit er helemaal voor te gaan, dan weet je tenminste al wat meer. En inderdaad, misschien beginnen met een poging utro. Mien, sorry...weet ik niet Daisykesie; spannend weer!! Ik hoop het ook heel erg voor jullie, van dat kerstkado!
@eef:succes morgen! @minty: jij donderdag! (Al kom ik hier vast nog wel voor die tijd) @daisy: ze zeggen altijd dat van te voren klussen het beste werkt omdat het zaad dan al klaar ligt op bestemming, dus gisteravond was heel verstandig. @jaetje: zou ook alvast de standaard onderzoeken laten doen. Als jullie er straks helemaal aan toe zijn (beiden) heb je al uitslagen.
@jaetje, helaas welkom hier. Wat naar dat t bij jou ook al 3 keer mis is gegaan, is zeker reden om contact op te zoeken met je huisarts. @eef, veel succes morgen!
@Eef, succes vandaag bij de echo! En dan gaan de komende twee weken hopelijk snel voorbij, zodat je niet langer in spanning hoeft te zitten (en dan hopelijk ook een mooie uitslag!). @hier: net weer ovutest gedaan en nog steeds een behoorlijk donkere streep maar volgens mij wel lichter dan gisteren (https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/12345477_10153773281079049_3196665279888263842_n.jpg?oh=5c1fce8e1c6226370e85845ce2ce7b6a&oe=56E3A18C&__gda__=1457492041_4dcc72989d5b82954042f2953f8a1859). Dus hopelijk was gister idd mijn piek en spring mn eitje vanavond ofzo Vanochtend nog een keer kunnen klussen gelukkig, dus hopelijk precies op het juiste moment. En dan weer twee weekjes geduld....zucht.
Eef! Veel succes vandaag! Daisy, knaller van n test, hierna een andere knallertest hopelijk! Mien, je kunt je dossier opvragen hoor. Ik moest voor materiaal zoals echo's of scans e.d. iets bijbetalen maar dat kun je checken bij je ziekenhuis of online
Mien, er heeft iemand in je andere topic gereageerd, Guusj en die heeft hele interessante tips vermeld. Je ziet het vanzelf wel maar ik wilde het alvast even zeggen