tsja, het wordt ook altijd afgedaan in de zin van "je wordt zwanger dus heb je nog genoeg eitjes". In het engels heb ik echter wel veel gevonden over de link tussen lage amh en meerdere miskramen. Die van mij was 0,7 en daar heeft de gyn wel stil bij gestaan. Maar het is toch opzij geschoven omdat ik wel zwanger raak. Als het dat is, is er ook weinig aan te doen, behalve doorgaan tot je op nog een goed eitje valt. Bij jou hebben ze het misschien ook verder niet aangekaart omdat je andere goede redenen had voor de miskramen. Verklaringen die al bewezen zijn.. Ik las net op het andere forum dat je kindje best mooi op schema ligt. Super !!!
0,7 is nog wel een stukje lager natuurlijk, denk dat ze daar wel iets tegen had gezegd. Volgens mij zei ze alles boven de 1 is prima. Hhhmm nog iets om zorgen over te maken dus
Nuage, nog even over de fraxi, jij krijgt de recepten op de mail via Gent neem ik aan? Voor hoe lang krijg jij een recept per keer? En weet jij of je een medische indicatie hebt in de weken dat je prednison slikt tijdens de zs?
Nee ik krijg de fraxi vanuit het ziekenhuis in Nederland, want mijn gyn is het daar wel mee eens in mijn geval. Ik heb de recepten wel nog liggen van Gent maar heb ze nooit gebruikt. Volgens mij was het voor 90 dagen per keer. Ik kreeg de recepten gewoon opgestuurd want mijn apotheek pikte het dus niet via de mail. Ze wilden trouwens ook dat ik het ter plekke betaalde en terughaalde via mijn zorgverzekering. Maar andere apotheken accepteren weer wel via de mail. Dus dat is even in overleg gaan met je apotheek. Ik mailde voor recepten naar Gent en dan kreeg ik ze dus opgestuurd. En een paar weken later ook een flinke rekening daarvoor trouwens. Geloof 74 euro ofzo enkel en alleen voor de recepten. Wel vergoed door mijn verzekering trouwens. Volgens mij geeft alleen de prednison geen medische indicatie. Ik heb sowieso een medische indicatie. Dat zou ik overleggen met je gyn eventueel. Op zich doen ze niks anders dan anders. Ik persoonlijk raad alleen iedereen die prednison gebruikt aan om je suikerwaarde te laten testen, maar daar zal je dan zelf om moeten vragen en kan je huisarts ook doen. Ik kreeg er namelijk keihard diabetes van, maar ik geloof dat dat een zeldzame bijwerking is.
@Eef: ik gebruik inderdaad alleen Ascal (vanaf week 8). Mijn AMH is inderdaad nooit gemeten. Het zou bij jou natuurlijk kunnen dat je lichaam erg makkelijk alles laat innestelen en de selectie iets te laat maakt. Dan heb je nu eindelijk een goede. Ik heb mogelijk wel een lichte stollingsafwijking, dus het zou de ascal kunnen zijn, maar kan ook hetzelfde verhaal als bij jou zijn, als deze blijft. Maandag na kerst heb ik de nekplooimeting. Daarna denk ik dat ik er een beetje in durf te geloven.
Nuage, geen zorgen meer toch? Kindje is nu onderweg! Ik zoek nog een beetje verder omdat ik het toch frustrerend vind niet te weten "waarom". Over de predni: mijn nieuwe gyn zei dat hij het niet gegeven zou hebben. Hij had het over weinig bewijs, botontkalking maar ook diabetes. Is misschien toch niet zo zeldzaam? Ik moet nu ook weer die test doen met dat drankje ... Bah! Minty, ik ben nu wel geruster na de nekplooimeting maar ik blijf heel onzeker en vind het doodeng de zelfbescherming te laten gaan. Ik heb hier veel steun gevonden en nog steeds maar ik heb nu ook wel veel droevige dingen gelezen hier en die vergeet ik ook niet meer. Nogmaals, sinds de goede 3 maanden echo heb ik al 2x naar de doppler gegrepen omdat ik toch weer in paniek was. Dat stelt me dan enorm gerust. Hoop m snel te voelen! Maar bij mij lijkt het 6x scheepsrecht te zijn en dat wordt het bij jou ook volgens mij! Het ziet er nu zo goed uit! En bij stress gewoon naar de verloskundige hoor zodat je niet heel je kerst erdoor laat verpesten!
Manlief vanmorgen zijn gedeelte ingeleverd. Uitslag duurt 3 werkdagen. Merk nu toch wel dat ik behoefte heb aan een 2nd opnion.. Kijk dus min of meer uit naar 4 januari.
Kan het me goed voorstellen, ik had dat ook. Gelukkig schiet het al op! Weet je ook wanneer je eventueel tweede gesprek hebt?
Fijn zonnetje, dat het nu nadert ! Ik wilde ook graag zoveel mogelijk meningen. En Gent is nu eenmaal de belangrijkste! Nuage, dapper van je, om nog aan een 3e te denken! Maar deze is nu onderweg dus denk ik dat je van de amh niks te vrezen hebt! Het kwam bij jou toch duidelijk door een andere oorzaak. Iedereen: ik ben vandaag om de laatste doosjes progesteron gegaan van mijn doktersrecept. Ik heb ze zelf niet gebruikt dus heb een voorraadje liggen voor jullie...voor wie ze wil Ik heb 4 doosjes met 45 capsules van 200 en ik heb 7 doosjes met 15 capsules van 200. Genoeg om 1-3 dames op weg te helpen Met kerst ben ik in NL dus laat maar weten.
En ik overweeg naar Brussel te gaan ipv Gent, zie heel erg op tegen mijn afspraak bij de arts waar ik nu heen ga...Ik kijk het eerst even aan, is het niet fijn dan switch ik... Hoop dat het niet nodig is maar denk er wel serieus over na.
Tuurlijk, stuur maar pb-je met je adres. Net gebeld door gyn. Combi test niet verkeerd (1/630) maar hormonen veel te hoog dus nu moet ik over een maand een extra echo doen om te kijken of alles wel goed gaat. Ze zei dat ik niet moest stressen, maar ik zit nu alweer te huilen op de bank. Waarom nu dit weer?
He getsie Eef! Die stress kun je nou net niet gebruiken Heb je bij je zoontje ook een combinatietest gedaan? Wat was de uitslag toen? Misschien waren je hormonen toen ook te hoog. Heeft ze ook gezegd welke hormonen? @Nuage: dapper dat je een derde nog als optie hebt. Dat is bij ons echt uitgesloten. Maar ik ben ook een paar jaar ouder natuurlijk, en mijn man zou dat ook echt niet willen. Een tweede was zelfs lang twijfelachtig, vandaar dat we ook pas weer begonnen zijn toen onze dochter al bijna vier was.