Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Komt goed hoor Eef!

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @daisy: veel plezier morgen in de Efteling en dan hopelijk zaterdag een mooie positieve test.

3. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @eef, bah wat lees ik nu weer, wat heb je weer veel stress gehad. Ik denk ook dat je je niet te veel zorgen moet maken (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk), het komt vast helemaal goed. Maar wat kun je toch onzeker worden van die onderzoeken.

@daisy, ik heb nog goede hoop voor je hoor. Ik denk dat je toch nog te vroeg hebt getest:).

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @skye, wat balen dat je uitgerekend bij die arts terecht komt. En idd als zij niet de onderzoeken wil doen die jullie graag willen, dan gewoon vragen naar een andere arts. Maar ga daar nog maar niet van uit, misschien staat ze er nu wel anders in;).

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat apart zeg, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Voor zover ik wist hielden ze allemaal hetzelfde beleid aan en hoort een hysteroscopie bij de standaard intake onderzoeken. Kun je niet vragen of je bij een andere arts terecht kunt?

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    #5086 skye81, 17 dec 2015
    Laatst bewerkt: 17 dec 2015
    Dankjulliewel! Tja... De andere artsen waren super hoor, vond haar gewoon wat apart. Ik kwam bij haar voor de opvolging vd zwangerschap en vond t wat tegenvallen hoe ze de boot steeds leek af te houden als ik iets vroeg. Ook de utro hoefde niet eens zo lang van haar. Daar schrok ik van want dr. S geeft juist de ruimte in waar je je prettig bij voelt.

Maar misschien was de situatie anders omdat ik toen weer zwanger was en ze het ook echt niet nodig vond allemaal. En dit klinkt misschien idioot, maar mijn man en ik hadden het idee dat ze zoiets had van 'oh daar heb je weer van die NL-ers'. Ze deed namelijk ook wat onvriendelijk tegen n nederlands stel wat voor ons was. Toen die de deur uitliepen. En ze was wel weer superaardig tegen een vlaams stel in de wachtruimte. Maar misschien was ik zo gespannen dat ik op dat moment heel graag vriendelijkheid wilde en geruststelling. En zo was ze gewoon niet. Ach het maakt niet uit, het is een geweldig ziekenhuis en als het beleid hetzelfde is, prima. En kan het me ook niet voorstellen met zoveel nederlanders daar hoor.
    Het uz brussel verteld me wel dat ze daar een arts hadden die zich voornamelijk bezig hield met miskramen dus ben wel geinteresseerd op zich. En vooral qua wachttijden ben ik benieuwd of dat verschilt.
    Nou we gaan het zien.

Nuage, heb gemail voor een andere arts maar dan kon ik weer weken langer wachten.

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wat een rust hier! Nou ja, geen nieuws is vast goed nieuws.
    Daisy: wou je nog even succes wensen met je testje morgen ochtend.

8. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Dankje! Tot nu toe nog geen menstruatie...en weinig buikpijn (beetje zeurend maar geen steken). Heb echt geen flauw idee welke kan het op gaat. Al hou ik nog steeds rekening met ongesteld worden...

9. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    #5089 Mizz Bunny, 18 dec 2015
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015
    Goedemiddag allemaal.

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we voor verder onderzoek naar het UMCM mogen bij dr dr Spaandeman.

Iemand ervaring met het UMCM en/of dr Spaandeman?

We hebben al Bloedonderzoek en chromosomenonderzoek laten doen en daar kwam niets bijzonders uit.

We willen nu zo wie zo de volgende dingen vragen/laten uitzoeken:

# vit B12, was nog niet geprikt
    # vit D3, was nog niet geprikt
    # ANA

Jullie nog aanvullingen?

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Je kunt nog vragen of ze het MTHFR gen bij jou nakijken.

11. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Dames, ik lees nog regelmatig met jullie mee. En ik kom nu tussendoor weer ff inbreken met een vraagje..

Nu weet ik dat jullie geen artsen zijn, maar toch ff jullie mening..

Paar weken geleden heb ik jullie de vraag gesteld over aspirine.
    Heb twee miskramen gehad rond de 6 weken en heb utro gekregen wat ik ben gaan gebruiken vanaf 2dpo en ben direct na de laatste miskraam weer zwanger geraakt (nu 4 weken en 4 dagen).
    Heel pril dus nog. Jullie hebben mij toen geadviseerd om nog niet met de aspirine te beginnen. En eerst bij alleen utro te houden. Dit heb ik ook gedaan.

Nou heb ik sinds vandaag een onwijze pijn in m'n linkerbeen.
    Er zit ineens een ernome licht gekleurde zwelling. Ik dus de huisartsenpost gebeld en ben afgewimpeld met 't is een spatader' en dat kan geen kwaad. Dit heb ik in m'n eerste zws niet gehad. Ik was meer bang voor bloedstolsel/propje/trombose of iets. Vooral vanwege de pijn, die nog steeds niet weg is. Er wordt nu gezegd dat t veel voor komt in de zwangerschap.

Ik ben nu natuurlijk helemaal bang geworden en ik vind sowieso dat je zo makkelijk weg gestuurd wordt. Lijkt wel of ik niet serieus wordt genomen of overdrijf ik?

Ik zit nu te twijfelen door dit been inclusief t feit dat ik migraine patiënt ben (wat vaak ook wijst op bloedstollingsafwijking las ik) of ik niet alsnog met aspirine zal beginnen...
    Of t gewoon moet laten voor wat t is.. Pff weet t ff niet.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hebben ze je wel bekeken? Anders ook nog even naar je eigen huisarts gaan. Als jouw gevoel dit zegt dan zou ik gewoon aspirine gaan halen. Max 100mg en niet met andere medicijnen innemen.

13. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Nou t was super druk!! Ze liepen al onwijs uit en t was echt zo van niks om je druk om te maken. Ga maar weer. Normaal heb ik echt me mondje wel bij me, maar ik was zo aan t denken en denken dat ik ook zo weer weg ben gegaan. En nu denk ik van.. Grrr heb me veel te makkelijk weg laten sturen.
    Kan je nog wel ermee beginnen als je eenmaal al zwanger bent? Of had ik dan ervoor al moeten beginnen?
    Morgen ook de huisarts nog even bellen inderdaad. Al merk ik dat zij alles snel onzin vindt. Dat was met die utro ook. Ik kreeg t van de huisarts niet. Heb pas na een verwijzing naar de gyn t via hem gekregen.
    Hier moet je af en toe zelf huisarts spelen heb ik zo t idee!

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Maani: een trombosebeen zwelt in zijn geheel op en wordt ook vaak rood. Ik begrijp je zorgen en zou het zeker laten nakijken, maar het lijkt me geen trombosebeen. Sterkte!

15. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden, nou....ik werd net wakker en nog steeds geen bloed dus toch nog maar een test er tegenaan gegooid. Normaal test ik nooit met ochtendurine omdat ik daar voorgaande keren minder positief op testte dan later in de ochtend/middag, maar woensdag had ik 's avonds getest dus ik dacht 'ik doe het nu maar met mn ochtendurine' (en weer een action test).
    Wat vinden jullie?

Dit was na 5 min: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/1915204_10153799029314049_6394366665268374622_n.jpg?oh=ab70a4368215b605c65731754ec45064&oe=5713D596&__gda__=1461154807_daaa8bd60fe00cacfb5231613a839df7

Ik zie (volgens mij) wel een streepje, maar vind 'm wel nog erg licht... Vandaag 12 dpo als het goed is (ik had zondag 6 dec een knaller op de ovulatietest, maar maandag ook nog - al was die wel iets lichter toen. Dinsdag 8 dec was die weer helemaal licht, dus ik ben er maar vanuit gegaan dat hij maandag de 7e is gesprongen, maar wie weet dat het ook dinsdag pas kan zijn geweest?).

Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ga ik straks nog een keer testen? En dan weer met een Action test of misschien een early predictor? En waar haal ik die?

Ps; hier nog een foto vanuit een andere hoek: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/12376230_10153799029334049_9028180299173116844_n.jpg?oh=b5c050212c8273a5358255316d19a7f3&oe=56E08126&__gda__=1457621394_8d152919b9afa41a73d9f90f1da8424c

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daisy: ik vind hem positief. Voorzichtig gefeliciteerd! 11/12 dpo is nog vroeg, dus nu hopen dat ze mooi op gaan lopen.

En Maani: jij ook nog gefeliciteerd trouwens! :D

Oh meiden, de 12 weken komen in zicht en ik voel me zo gespannen. Wat zijn deze laatste weken spannend zeg!

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Kwam even voor je kijken daisy, ik zie wel iets.:) Zou er even een dag tussen laten zitten en dan maandag ochtend met zelfde merk op zelfde tijdstip, dan heb je de beste vergelijking.

18. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Minty: zo spannend he!! En dan op naar een verdere mooie zwangerschap met een mooi gezond kindje :)

@Y30: dat ga ik idd doen :) Ik heb nog 2 Action testen liggen, dus maandagochtend en woensdagochtend ga ik die gebruiken.

Ik vind het eng dat het nog zo licht is....maar dat er uberhaupt ineens wat te zien is had ik nooit verwacht! Maar iedere zwangerschap is anders en misschien deze keer toch een latere innesteling.... Gister begon ik ineens hoop te krijgen omdat ik in de Efteling van sommige attracties misselijk werd :p En gisteravond en vanochtend weer bandenpijn....maar dat verweet ik allemaal aan de spanning en gister de hele dag lopen. Zat maar tegen mezelf te zeggen dat het gewoon negatief zou zijn, want ja...woensdag was er ook niks te zien. En heb nog steeds die zeurende buikpijn en slijmverlies (wat voelt alsof de menstruatie begint, waardoor ik steeds verwacht bloed te zien op de wc), dus wilde mezelf gewoon geen valse hoop geven. En dan nu ineens dat vage streepje!
    Hopelijk maandag een duidelijker streepje en dan meteen de Ascal ophalen!

19. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Daisy!! Dat is een positieve test!! Zeker weten voor een action test!
    Gaaf zeg, tóch nog zwanger het jaar uit 😄
    En zie je wel iedere zs is anders inderdaad, is maar goed ook want anders word je gek vd onzekerheid. En die menstr. krampen horen er allemaal bij :)
    Gefeliciteerd meid!

20. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    #5100 skye81, 19 dec 2015
    Laatst bewerkt: 19 dec 2015
    Oh die predictor early is volgens mij het goedkoopst bij de albert heijn, en anders bij de kruidvat. Of bedoel je die digital? Die gaf trouwens bij mij niet zwanger aan en was het wel.
    Maar als de action test positief aangeeft is die early juist niet nodig hoor, ik doe alleen de predictor als de action een tuurlijntje geeft. Als de action positief is test ik af en toe of die oploopt, meer niet.
    Kzou een leuk cadeautje kopen voor Vienna voor het geld vd predictor haha :)

En s avonds test ik vaak beter met de action trouwens

Deel Deze Pagina