Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Heb de stoute schoenen aangetrokken en nog een mail teruggestuurd met mijn vragen.

In het ergste geval, vindt ze me een zeur. SO WHAT!!!! :p

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou meegaan met je gyn! Maar dan wel als je dan direct kan starten.. Ik vind het wel cool dat je gyn meedenkt en uberhaupt bereikbaar is via email!

Ik twijfel omdat ik maar genoeg medicatie heb voor 1 goede poging eigenlijk voordat ik half juli toch in Gent moet zijn. Naar verwachting krijg ik dan sowieso alle medicijnen. Wat ik alleen niet weet is of ik ze ook krijg zonder verplichte ICSI.

En ik heb half mei nog een afspraak voor een tattoo staan die ik echt niet wil afzeggen. Heb 5 mei eisprong. Dus dan zou het logisch zijn om die dan over te slaan en dan de eisprong van 3 juni te gebruiken. Maar dat duurt nog zolang.. en dan ben ik al bijna in Gent. Stel ik ben van het ei van 3 juni zwanger, dan ben ik dus echt pas net zwanger als ik de hystero die voor 26/6 gepland is moet afzeggen. Als het daarna weer een miskraam wordt dan ben ik geen snars verder en verschuift Gent alleen maar weer met maanden als ik pech heb. Dan kan ik beter het ei van 5 mei gebruiken want dan ben ik al een stukje verder tegen die tijd en is het wat hoopvoller dat het goed blijft gaan. En op zich vind ik het niet heel erg als ik 12 dagen na ei een tattoo zou zetten. Ik denk dat het weinig kwaad kan want er is nog helemaal geen bloedband of niks. Nadeel is dat ik aan de bloedverdunners zit en dan dus wel 1 dag daarmee zou moeten stoppen. En omdat ik ook Prednison gebruik zou ik misschien wel risico lopen op ontsteking. Het is een beetje ingewikkeld :D

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Topper!

4. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ha ha...inderdaad ingewikkeld. Maar stel dat het lukt met het ei van mei (rijmt), dan moet je ook de hystero verzetten en verlies je de tijd toch ook? Dus in dat geval zou ik voor de juni optie gaan. Dan zou je namelijk alleen de tijd verliezen (wat overigens wel het belangrijkste zou zijn voor mij), maar niet de tattoo en de 1-dag-zonder-verdunners.

Wel frustrerend dan om weer een cyclus over te slaan!!

Er zijn blijkbaar 2 studies gaande over dit medicijn
    Schildkliertje: Onderzoek schildklier en zwangerschap met T4-Life en TABLET
    Maar bij vrouwen met TPO-antistoffen en die waarde was bij mij weer helemaal normaal.
    Ze denkt namelijk wel mee, maar ik heb ook soms het idee dat het allemaal een beetje geldklopperij is. Ze verdient zo wel aan me....

Ik wacht even af wat ze terugschrijft....

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja maar als het ei in mei weer een vroege mk is hoef ik niks te verzetten ;) Wat wijsheid is weet ik pas na afloop. En wie weet word ik natuurlijk helemaal niet eens zwanger. Kan heel goed, zo makkelijk word ik dat niet.

Oké zoals je het nu zegt klinkt het idd alsof het dan misschien niet iets voor jou is. Krijg je verder nog enige medicatie?

6. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    moet de hysteroscopie ook niet op een bepaald moment van de cyclus?
    En zou je de tattoo niet kunnen verzetten naar je menstruatie in mei?Dan zou je al weten of het raak is of niet.

Ik neem nu myo-inositol, foliumzuur en 200mg progesteron. Erg soft dus. Ik ga nog eens uitzoeken wat dat medicijn is. Maar eenmaal zwanger van mijn zoon, verliep het vlekkenloos. Ik zou dus opzien tegen iets dat ik 9 maanden moet slikken, met controles en risicos.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee die is niet te verzetten. Hij komt helemaal uit Nieuw Zeeland en is maar heel beperkt beschikbaar.

Heb even overlegd en ga voor het ei van 5 mei. Dan weet ik vlak voor de tattoo of het raak is of niet. Is het raak dan moet mijn man maar in mijn plek. Is het niet raak dan stop ik direct met alles en ga ik gewoon. Is mijn ei te laat dan sla ik die maand over. En dan misschien juni ook.

8. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb voor 30 april een echo. 's Avonds om kwart voor 9. Dus ja dat komt al wel iets dichterbij maar aan de andere kant lijkt het nog erg ver weg! Gisteren was ik 6 weken. Nog nooit daar overheen gekomen maar ik probeer mezelf voor te houden daf het misschien door de Utro komt en dat het al niet meer goed is ofzo. Zelfbescherming he!

9. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Madelein: Wat een heftige beslissing zeg, ik wil je heel veel sterkte en geluk wensen!

Nijntje: wat spannend zeg, heb je vanmorgen nog eens getest?

Y30: Jammer van het recept! Gelukkig kon je wel nog bij een andere arts terecht.

Eef: heb je nog een reactie gehad op je laatste e-mail?

Nuage: Ik zou ook voor je ei van 5 mei gaan en dan eventueel je man in jouw plaats laten gaan!

Ik heb aspirine 100mg in huis, ik twijfel om deze te gebruiken, of is het sowieso al te laat om mee te beginnen nu, 3 DPO?

Ik slik ook tarwekiem capsules, dan schijnt de doorbloeding ook te bevorderen, kan deze combi dan geen kwaad?

Ik wacht sowieso even mijn afspraak morgenochtend met de gyn even af.

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Lijkt me niet te laat hoor. Als er eentje bevrucht raakt doet hij er ook een paar dagen over voordat hij in de baarmoeder is ingenesteld. Dus als je er nu mee begint is dat prima hoor (maar ik ben natuurlijk geen dokter ;) )
    Ik zou wel wat meer twijfelen over de combinatie van 2 "bloedverdunners". Inderdaad eerst maar even vragen morgen dan!

En nee....ik heb geen antwoord meer gekregen. Ik geloof dat ik nog maar eens de stoute schoenen ga aantrekken en morgen een testje ga doen. Dan weet ik meteen of ik haast moet maken met het vinden van antwoorden of dat ik nog rustig mijn afspraak op 30 april kan afwachten.
    Bovendien is er vandaag een collega (zijn vrouw) bevallen die zwanger was tegelijk met mij (maar mijne was miskraam) en heeft mijn schoonzusje net een positieve test aangekondigd. Dus gaat het bij mij ook zooooooo kriebelen!
    Ik zit nu op 11 a 13 dpo, dus is nog vroeg. Maar dan kan ik weer verder deze maand zonder valse hoop en met een lekker biertje!! ;)

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nuage: wat een geplan allemaal he, zo'n gedoe.
    Zo ben ik hier aan het twijfelen over mijn uitgroei verven bij kapper.
    Nu voor bloedband (weet nog niet precies wanneer die bloedband ontstaat) of na 12 weken, kritische eerste trimester voorbij. Vorige zwangerschap heb ik het helemaal niet gedurft, maar ik zie eigenlijk iedereen om me heen gewoon door gaan met verven. Wat doen jullie?

@eef: mooi dat je voor jezelf opgekomen bent!!

@ Nijntje: Ennnn al getest?

Hier: afspraak in Duitsland is gelukt wel bijna een uur in de wachtkamer gezeten, maar daarna ging het voorspoedig. Dus weer bloed afgenomen, morgen als het goed is uitslagen (ook HCG) en weer omegaven infuus gehad.
    Morgen maar eens checken bij apotheek of zij inmiddels het utrogestan recept hebben van het ziekenhuis. En zo houdt het je van de straat;)

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje!! we zijn nieuwsgierig !!! :)

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: 11 tot 13 DPO zou testbaar moeten kunnen zijn. Zeker met een ultra vroege test. Die gaf mijn schaduwlijntje al met 8 a 9 DPO.

Ik test morgen ook weer, dus hopelijk allebei een mooie vette tweede streep.

14. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Poeh, inderdaad...het is goede bezigheidstherapie!!! Maar...als het allemaal werkt....!! :) :) :)

Ik zou mijn haar.....niet verven. Althans, dat is nu, nu ik je bericht heb gelezen. Voor je bericht had ik er nooit bij stilgestaan dat dat slecht kon zijn. Maar wat anderen doen, daar kunnen we niet naar kijken. Die worden namelijk misschien wel al zwanger door iets te lang naar hun partner te kijken. Bij die groep horen we HELAAS niet. En al kan het geen kwaad, ik wil mezelf niks te verwijten hebben in het geval dat.....dus vanaf de positieve test laat ik alles staan....

Maar goed, ik zou werkelijk niet denken dat het kwaad kan.... :cool:

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Tsja, ik voel vanalles...al een paar dagen lang. Eigenlijk al voor dat ik uberhaupt iets had kunnen voelen. Dus zullen het wel gewoon de zenuwen zijn die ik voel....ik krijg ook weer uitslag op mijn wangen....krijg ik ook wel eens van de zenuwen....:(

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Test wad vanochtend een beetje hetzelfde als gisteren, dus weet nog niet waar ik aan toe ben. Eigenlijk zou vandaag de pregnyl uit mn lichaam moeten zijn, maar wie weet duurt het langer bij mij. Morgen maar weer testen.

Y30, ik zou het niet durven verven. Maar ik hou er ook wel extreem veel rekening mee volgens mij.
    Hoe vaak moet je nu naar Duitsland voor het infuus?
    Hopelijk is het recept er morgen!

Eef, spannend jij ook bijna testen!

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mamadeluxe, ik slik ook onder andere aspirine en tarwekiemoliecapsules, maar vraag me ook wel eens af of het niet slecht is voor de doorbloeding om beide te gebruiken. Te veel bloedverdunnend ofzo.

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hè verdorie....nog steeds onzekerheid dus.

Dames....hoeveel testen kopen jullie elke keer? Best genant hè, om een stapel op de balie neer te leggen.... of gaan jullie elke keer naar een andere apotheek zodat het niet teveel opvalt? ;)

19. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ook hier mk nr 3. Laatste twee gaan steeds vroeg mis. Met 5 weken. We worden nu doorgestuurd voor onderzoek. Heeft een van jullie dat wel eens gehad? zo ja hoe gaat dat in zn werk? En kwam er wat uit?

20. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hopefor2 : jammer dat je je hier ook mag melden :(

Hier zijn 2 lijsten die een paar dagen terug hier zijn geplaatst naar aanleiding van dezelfde vraag.
    Het betreft dingen die standaard onderzocht worden of waar je op moet aandringen (in Belgie doen ze meer dan in NL)

De korte versie:
    Stolling - APC-resistentie
    Chemie - homocysteine
    Glucose - glucose NN (steekproef)
    Vitaminen - B12 en vit. D
    Schildklier - TSH
    Auto-immuun - ANA (Elia; indien pos. uitsplitsing + dsDNA)
    Stolling/trombose - Lupus anticoagulans/circ. anticoagulans en anti-cardiolipine (lgG & lgM)
    chrom.onderzoek

De lange versie (van Nuage), met de melding "Maar ga er maar van uit dat je dit niet allemaal getest gaat krijgen. Is ook logisch, sommige testen worden pas gedaan als andere testen positief zijn."
    Stollingsonderzoek
    stollingsproblemen kunnen miskramen veroorzaken omdat ze de aanleg en doorbloeding van
    de placenta kunnen verstoren
    Factor II mutatie
    Factor II activiteit
    Factor V Leiden
    Factor VII
    Factor VIII
    Factor X
    Proteïne C geactiveerd
    Proteïne S ag., Triglyceriden
    Fibrine D-dimeer
    Lupus anticoagulans
    As. Cardiolipine, IgG en IgM
    Ant-beta 2
    glycoproteïne-1
    PT
    aPTT
    Proteïne C activiteit
    Proteïne S activiteit
    Antitrombine activiteit
    Trombocyten

Schildklier:
    afwijkende schildklierwaarden of stoornissen (ook subklinische) kunnen schadelijk zijn voor de zwangerschap
    TSH en FT4, TSH receptor antistoffen, TPO antistoffen

Lever:
    ALAT, ASAT

Bloedbeeld:
    CK, Ferritine, Kalium, Kreatinine, Bezinking
    Hemoglobine, Leukocyten.

Vitamine B
    een verstoring van de opname van Vitamine B kan miskramen en neuraalbuisdefecten (open rug, schisis) veroorzaken
    Foliumzuur, Vitamine B12, Vitamine B6

Vitamine D
    Een vitamine D-tekort kan miskramen veroorzaken.
    Bron: dr. P, Düsseldorf

Glucose
    een beginnende insulineresistentie wordt niet altijd opgemerkt, maar kan wel miskramen
    veroorzaken als er niet behandeld wordt
    Dagspiegel (nuchter, niet-nuchter, en na de lunch) ivm insulineresistentie.

Homocysteïne
    hyperhomocysteïnemie kan miskramen veroorzaken, hangt samen met opname van B-vitamines

Immuunziekten:
    een gediagnosticeerde immuunafwijking wordt in het buitenland doorgaans behandeld omdat
    het een oorzaak kan zijn van miskramen
    ANA (cascade), Anti ds DNA (Crithidia), ANCA (IF, ELISA)

Oh...en (soms) een hysteroscopie om te kijken of de baarmoeder helemaal in orde is.

Succes !

Deel Deze Pagina