Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @cdvg en Jordan: succes op het wachtbankje, duurt i.d.d altijd eeuwig! En met geluk kun je daarna wachten op de 1 e echo en dat duurt zo mogelijk nog langer;):)

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Ik duim mee voor een mooie echo met een knipper lichtje, en hopelijk mag je het hartje even horen.

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Dat van die Utro klopt. Maar hoeveel gebruik je nu? Omdat je waarde laag is; ik mag vanaf positieve test 5x3 Utro bollen per dag. Je hcg waarde is mooi zeg!!! :)

4. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30: Fijn dat je bloedtesten weer goed waren !
    Ik heb inderdaad niet zo'n goed gevoel erbij. Niet omdat ik niet veel voel enzo, maar meer omdat ik geen behandeling heb, er niks gevonden is. Ik zie niet in waarom het nu wel goed zou gaan als het 4 op de 5 keer fout is gegaan. Statistisch gezien lijkt me de kans dat het misgaat zoooooveel groter.
    Maar je hebt gelijk hoor, om er positief in te zijn. Ik heb ook meer vertrouwen in jouw zwangerschap. Jij hebt nu een behandeling, die bovendien al geholpen heeft voor je zoontje. Dat is toch reuze positief !

Zonnetje : ik hoop het ook voor jullie....ik hoop dat 2015 HET jaar wordt voor iedereen hier :)

Jordan....wat een zenuwen zeg...ik kan al niet meer werken en zit alleen maar te zoeken op internet naar statistieken dat het nu goed zou gaan en op de wc te checken of ik geen bloed verlies. Ik kan me dus voorstellen dat jij nu wel helemaal in die zenuwen zit ! Ik hoop voor je dat dit de lucky one wordt!! En dat hij goed vast komt te zitten!!
    Is dit de eerste keer dat je prednison, fraxiparine etc allemaal krijgt? Hebben ze ook onderzoeken gedaan naar de oorzaken van de miskramen of wordt dat toegeschreven aan de "risico's" van ICSI ?

cdvg: fijn dat je uitslagen goed waren...en ook wel weer dubbel hè, want dan weet je niet of je de volgende keer iets kunt veranderen....

Will92 : spannend!!!! we duimen mee !

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30: ik heb voor mijn laatste zwangerschap progesteron gebruikt (vaginaal). 2x per dag 1 bolletje van 100. Dus niet veel. Mijn hysteroscopie is 1 maand na het stoppen daarmee (vanwege de miskraam) gedaan en op de uitslag staat "progestageen overheersing" (ofzoiets). Dus in de baarmoeder was 1 maand na het slikken van een lage dosis, nog veel progesteron aanwezig (al ik het goed begrepen heb).

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Dat is dus 1500 mg per dag? Dat is veel, had jij ook lage waarden of is er een andere reden voor die dosering?

7. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ben al een tijd niet meer hier geweest..... Maar whaaaaaa gefeliciteerd !!! Je bent zwanger!!!
    Enne utro inderdaad vaginaal gebruiken!

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    zal er ook eens op googelen, maar klinkt logisch

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Hey bengeltje,

I.d.d tijdje geleden. Hoe is het? Met jou en je meisje?

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ik gebruik dan 1500 omdat ik een geep schema volg (7 dagen Deca, wisselende dosering Progynova en vanaf 4 dagen voor tp Utro). De progynova en Utro gebruik ik tot wk12. Ik denk dat de dosis zo hoog is omdat die medicatie mijn bm-slijmvlies heeft laten groeien en de Utro het in stand moet houden. Maar het mag dus wel gewoon qua dosis dus je kunt het evt overleggen met je arts.

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Bengeltje....ik heb even gekeken naar jouw geschiedenis. Als ik het goed gelezen heb, heb jij je dochtertje gekregen met prednison, ondanks dat er een reden voor was om je dit te geven ?
    Mag ik weten welke dosis je dan krijgt? Of het pilletjes zijn of een infuus ofzo? Ik ga het eens aankaarten bij mijn gyn, die lijkt overal nogal makkelijk in mee te gaan. Dus wie weet....

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef als jij Prednison van je gyn krijgt dan vreet ik mijn schoen op! Volgens mij is er niemand, op Jordan na dan nu, die prednison van zijn eigen gyn in NL heeft gekregen. Hiervoor moet je echt naar België of Duitsland.

Ik ga het komende ronde ook gebruiken maar ik heb het nu gelukkig zelf kunnen regelen.

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Haha....nou,alleen daarom al ga ik donderdag vragen of ik volgende keer zou kunnen krijgen (als het dit keer dus fout gaat)....!!! En dan geen slippertjes he!! :D

(maar goed, geen idee hoor....ik heb zelfs zo'n vermoeden dat ze al mijn vragen in de categorie "en als het nu weer fout gaat....." al zowieso af gaat doen. Ze is best haastig namelijk.
    Maar ik heb het nodig om te weten dat als het nu weer fout gaat, dat ik dan nog opties heb. Dat zorgt ervoor dat ik nu niet compleet overstuur ben van de stress :cool: )

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben je nog van plan om naar een ander zkh te gaan in het buitenland mocht het nodig zijn? Natuurlijk gaan we er vanuit dat het niet nodig is!!

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    De oorzaak van mijn missed abortions waren waarschijnlijk zware zwangerschap suiker ( vanaf week 5) slecht afgestelde schildklier, en overactief immuun.
    Via Gent gebruikte ik 10mg pred tot week 12, 3x200 utro tot week 13 verder op eigen initiatief 100 Mg kinderasperine tot week 34 hoge dosis visolie, vitamine D en solgar zwangerschap vitamine, en moest ik liters insuline spuiten :(

16. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    maarruh...moet je bij prednison niet wel goed gecontroleerd worden? Ga jij het op eigen houtje slikken ? Er zijn, las ik effe snel, ook risico's aan verbonden toch ?

17. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt Bengeltje...zet ik allemaal op mijn briefje !!!

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @jordan: ik zal het eens overleggen met de ivf kliniek in Bocholt die het infuus voor me zet. Dr. P heeft namelijk niet zo veel verstand van gynaecologische zaken (is immunoloog)

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL

Ik stuur je een pb-tje....

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Eef, in Gent schrijven ze veelal eerst 10mg voor en daarna 20mg. Het klopt wat Esmeralda zegt dat ik het in een NL ziekenhuis nu ook voorgeschreven heb gekregen maar dat gaat niet helemaal zonder slag of stoot. Wel zeker de moeite om het aan te kaarten. Het kan geen kwaad, ze kunnen je controleren en het helpt je immuunsysteem te kalmeren. Meestal slik je de pillen.

Deel Deze Pagina