Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik ga het op eigen houtje slikken. Nee, in zulke lage dosis zijn er nauwelijks risico's. Ik krijg het in juli zelf waarschijnlijk gewoon voorgeschreven in Gent maar ik wil nu al een poging wagen. Ik ga dezelfde dosis slikken als ik daar zou krijgen en ook dan zou ik niet extra controles krijgen. Gaat ook alleen om de eerste 12 weken. Verder heb ik ook Utro geregeld en Fraxiparine heb ik nog een beetje van mezelf en hopelijk kan ik nog wat erbij krijgen via via. En aspirine haal ik gewoon in de drogist.

Bengeltje heb jij ervaren dat de Prednison je suiker erger maakte? Heb gelezen dat het je bloedsuiker kan verhogen. Dat is iets waar ik me wel een beetje zorgen om maak.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jordan wie is Esmeralda? :p

3. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de aanvulling !!....mijn lijstje is inmiddels al weer 1 A4-tje lang :D

4. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Nuage, ga je het nu gebruiken voor het ei van 5 mei? Ik ben benieuwd !!!!!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik ga het proberen :D

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Esmeralda? Huh... Ik zat met een Esmeralda te praten op whatsapp net hahaha. Maar ik bedoelde Nuage. :)

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Haha wat grappig ik zit ook op whatsapp! Meid wat een toeval :D

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Beetje gegoogled op progesteron waarden. Tussen 10 en 29 zou normaal zijn nu. Maar kom ook wel teksten tegen van vrouwen die rond 13 zaten en een miskraam kregen. Ben maar gestopt met lezen. Bel morgen wel even met de kliniek.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Heb jij óók whatsapp? Shocking :D

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat kan toch gewoon geen toeval meer zijn? :p

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Mijn internist gaf de pred de schuld van mijn zwangerschapsuiker, maar toen mijn suiker glucose toren hoog bleek slikte ik pas 2 dagen pred :cool: en na het stoppen bleef ik superhoge waarden houden, tot week 26 toen ben ik opgenomen omdat mijn glucose te snel daalde en heb ik zelfs 3 weken geen insuline hoeven te spuiten:$ ik was een apart geval!

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nuage: je kunt eventueel nog even met je huisarts afspreken dat hij je bloed waarden af en toe checkt op infecties, aangezien prednison je afweer wel wat plat legt. Maar op zich heb ik nooit gekkigheid gehad.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Misschien mag je het ophogen zoals Ma.... nee Jordan zegt?
    Maar jouw waarde was wel goed dan toch?
    En ik denk dat je ook met een goede waarde natuurlijk een mk kunt krijgen, als er een andere oorzaak is misschien?

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik kan het aan hem vragen maar was eigenlijk niet van plan het te vertellen aan hem. Hij was heel duidelijk niet gecharmeerd van Prednison sowieso.

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Gaat goed!!
    Heb speciaal voor jou even een foto van M in mijn album gezet! ( krijg alleen de foto niet recht, denk dat de iPhone 6 en ZP nog niet goed samen gaan:))

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oké dus waarschijnlijk heeft het er niet veel mee te maken gehad? Moeilijk te zeggen eigenlijk.... want het kan op zich wel dat het na 2 dagen al dat effect heeft en dat het je hele huishouding heeft omgegooid.

En nu heb je geen diabetes? Check je weleens je waardes?

Ik ben er een beetje huiverig voor omdat ik wel zwangerschapsdiabetes heb gehad en mijn waardes nu wel goed zijn maar ik vorige week 1 dag een hele dag te hoge waardes heb gehad. Zomaar, zonder reden. Echt de hele dag was het te hoog. En daarna opeens weer weg. Dus ik vind dat gek.

Hoe hoog waren je waardes toen je er achterkwam eigenlijk?

17. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    2 uur na de KS zat ik al op normale waardes, bizar!

Ik zat op nuchter 10, en spoot op "goede" dagen 57 eenheden snelle insuline en 58 eenheden voor de nacht.

Ik check inderdaad regelmatig, en gaat prima. Maar stress en griep etc zijn killing voor je glucose waarden!

Verder sport ik enorm veel ( ook al vind ik het vreselijk), en let goed op mijn voeding ( ook vreselijk)

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik was onwijs ongesteld, erger dan normaal. Denk dat het nu pas grote schoonmaak was na curettage. Dus hopelijk lag het daaraan. Had nuchter 7,9 en dat was de laagste waarde van de dag. Toen ik naar bed ging had ik 9,1 zelfs.

Dagen daarna gewoon weer netjes 4,7 ofzo nuchter en niks afwijkends meer gehad. Meteen hba1c geprikt en die was 29 dus dat is super netjes. Geen idee wat ik nu kan verwachten,

19. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Precies, hebben wij ook wel, gelukkig eerste goede uitslagen maar aan de andere kant, als er iets was wat verholpen kon worden dan zou het ook fijn zijn. Nu kunnen we inderdaad niets doen om het deze keer wel te laten slagen... Maar goed misschien is het bij ons 4x scheepsrecht ;);) Ben altijd al bijzonder geweest haha...

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @cdvg: ja dat is altijd heel dubbel. Ik ben destijds door blijven zoeken omdat mijn gevoel gewoon zei dat er iets mis was. Maar dat kan dan niet meer in NL

@ nuage: ja die huisartsen staan vaak niet te springen. Prednison is slecht voor het kind, is meestal de mening.

@eef: bedacht mij vanmorgen nog, kun je niets alsnog starten met Utro om deze zwangerschap iets extra ondersteuning te geven?
    Is online verkrijgbaar als je het echt nergens krijgen kunt.

Deel Deze Pagina