Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hallo dames,

Zoals het er naar uit ziet (en gevoel zegt het ook) zal deze zwangerschap ook weer een miskraam worden. (Bloedverlies maar niet uit de baarmoeder geen symptomen behalve zere borsten). Dus ik ben mezelf al aan het voorbereiden dat we volgende week geen goede echo hebben.

Nu zit ik een beetje met mn handen in het haar..want dat betekent dat dit de 4e miskraam zou zijn. In het ziekenhuis hebben ze alles onderzocht wat onderzocht kan worden. En telkens dikke pech geloof ik niet meer in.

Ik zou graag naar Gent willen voor verder onderzoek maar hoe gaat dat in zn werk? Betekent dat, dat ik vaarwel moet zeggen tegen t huidige ziekenhuis of mag ik daar nog wel behandeld worden als de onderzoeken bezig zijn in gent?

Misschien loop ik op de feiten vooruit maar dit is puur uit zelfbescherming.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Shally, dat kan gewoon beiden. En als je zwanger bent kun je gewoon op controle in je eigen zkh. Waar ik zou beginnen is het bellen van je verzekering en vragen of het vergoed wordt. Stuur me maar een pb dan geef ik je de mailgegevens van Gent en nog wat tips. Hopelijk is het niet nodig, maar de afspraak duurt toch nog erg lang dus die alvast maken kan geen kwaad.

3. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Bengeltje : voor dat overactief immuun, welke waarden waren te hoog bij jou ?

Y30: ik heb utro, 200mg per dag. Niet veel dus, maar omdat bij de hystero op mijn papier staat dat er een sterke aanwezigheid is van het progestieve hormoon....denk ik dat het wel genoeg is....maar ik ga het vragen voor een bloedcontrole ! ;)

Shally: wat ontzettend k... voor je. Ik geloof niet dat ik je verhaal ken, maar goed, meerdere miskramen, dat verhaal kennen we. Ik hoop echt dat je je vergist en dat het volgende week toch allemaal goed zal blijken te zijn. Maar ik snap maar al te goed dat je voor de optie zelfbescherming gaat nu.
    Sterkte met het wachten !

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: o.k. Je hebt dus gelukkig wel wat ondersteuning, maar dat had je bij de vorige zwangerschap dus ook al. Even niet goed opgelet, sorry. Ik duim i.i.g dat we eind december/ begin januari allebei mama worden van een gezonde kleine. En dat de rest van de dames hier snel volgt. Op will na, want die gaat ons voor rond half december:)

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @shally: welkom hier en heel veel sterkte. Hopelijk blijkt de zelfbescherming niet nodig.

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier: vanmorgen naar Bocholt gebeld, de gyneacoloog daar is van mening dat 3 x 200 Utro per dag de max. Dosering is, en meer geen zin heeft. zal het 12 mei ook eens aan eigen gyn vragen.

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Y30, benieuwd wat je eigen gyn er van zegt. Misschien is het echt alleen maar vanwege dat schema wat ik volg maar het is een universitair zhuis en die zijn ook niet zo happig op klakkeloos volproppen met meds (helaas in sommige gevallen ;)).

Eef, is je ANA (ook wel ANF) wel eens geprikt?

8. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30, Dat wil ik ook, precies zo !!! :)

Deze anti-waardes zijn bij mij getest. Zit ANA daarbij ??
    antithrombine III - 0,96 UI/mL
    anticardiolipin antibodies - IgG - 1,89 U,GPL
    anticardiolipin antibodies - IgM - 1,14 U,MPL
    anti-B2-glycoproteïne - IgG - 1,74 - U/mL
    anti-B2-glycoproteïne - IgM - 0,63 - U/mL
    Anti PE - IgG - 1,31 U,PEG
    Anti PE - IgM - 5,71 U,PEM

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee ANF heet anti nucleaire anti-stoffen of anti-nucleaire factor

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Precies, en die wordt bijna nooit standaard mee geprikt. In dusseldorf moest ik er zelfs specifiek naar vragen.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zit hier te wachten tot een dame van marktplaats de babyschommel op komt halen. Ze wou begin van de middag, afgesproken vanaf 12.30. Had concreter af moeten spreken want begin me er nu aan te ergeren. Zit ik hier braaf te wachten voor 7,50;)

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Dat dus ;) Maar je moet er inderdaad zelf om vragen. Als deze positief is zien er een aantal auto immuunziekten die hiermee verband kunnen houden. Heeft bij mij het zoekwerk versoepeld ;)

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Zo dat is een dure 7,50 o_O

14. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Wel potverdorie!! Moet dat dus ook op mijn lijstje. En ik dacht dat alles onderzocht was. Hoop dus maar dat zij dat nog wil onderzoeken. Of moet ik daar ook 3 maanden niet zwanger voor zijn??

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Voor zover ik weet kan het gewoon in zwangerschap getest worden.

Dame is trouwens net geweest, half 3 was bij haar ook nog begin van de middag, ben benieuwd of ze dat op haar werkdagen ook zo voelt:D
    Gelukkig is mijn mannetje er niet wakker van geworden.

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Y30, en schommel verkocht? Je had er nog een tientje wachttijd bij kunnen vragen en dan was je nog heel schappelijk geweest hahaha.

Eef, kan gewoon, geen probleem. Wat wel kan helpen, maar dat moet je wel even tijd voor maken, is even zoeken op de ziekten SLE (Lupus), Sjögren, Sclerodermie en MCTD waarbij ik zou beginnen met de eerste 2 (er zijn nog tientallen auto immuunziekten die een positieve ANA veroorzaken maar dit zijn bekende ziekten i.c.m. hh miskramen). Je kunt dan lezen of je symptomen herkent. Ik heb bijv. SLE en daardoor extreme vermoeidheid, vlindervormige uitslag in mijn gezicht, haaruitval, opgezette klieren, aften, hevige reactie op zonlicht, veel jeuk en last van gewrichten. Als je symptomen herkend dan is dit een extra motivatie voor een arts om het onderzoek te doen.
    Je kunt ook vragen of ze meteen anti-dsDNA en anti-SM antistoffen willen mee prikken maar meestal doen ze dat pas als je ANA positief is uitgevallen.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat voor reactie heb je op zonlicht Jordan?

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Lijkt een beetje op warmte uitslag. Krijg blaasjes en bultjes en mijn huis wordt helemaal rood en dat gepaard met niet te harden jeuk.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oké ja ik heb dat een keer gehad, super vervelend. Maar ik heb dat niet standaard. Ik verbrand gewoon als een malle. Ben wel heel benieuwd of er bij mij iets uitkomt. Ook de test op Raynaud want dat herken ik heel erg.

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Voor Raynaud kunnen ze ook extra je nagelriemen onderzoeken. Capillair onderzoek. Heb ik toen gehad in het Maasstad zhuis. Ik heb ook altijd van die spierwitte vingertoppen als het koud is. Charming.

Deel Deze Pagina