@eef: Ahh meid wat naar! Bloedingen neem ik aan? Of ook al echt wat verloren? Snap wat je bedoeld met liever nu dan na een kloppend hartje maar het is toch weer een verlies. M.b.t. Wat de andere meiden ook al zeggen, weet je het zeker...vroeg ik me af of je voor de zekerheid de Utro doorgebruikt. Stel dat het alleen een bloeding blijkt te zijn.
Zelf net op rot gebied geblesseerd. Man is bezig met klussen en er viel een radiator om. In een reflex draai ik bij om het ding op te vangen, en nu heb ik last in mijn onderbuik. Zal hopelijk niets te betekenen hebben, maar je wordt er toch niet blij van.
Ach Eeef wat een rot nieuws. Zat je gevoel toch weer goed. Wat ontzettend verdrietig weer. Veel sterkte meid... Knuffel.. Y30, oh wat een rot plek zeg.. Hopelijk gaat het snel over...
Voel het nog wel, maar al wel minder. Hopelijk niets aan de hand. Eef: hoe is het nu? Nog bloedingen?
Bedankt voor jullie berichtjes....uiteindelijk kunnen ook alleen jullie dit begrijpen .... Het bloeden is minder, maar ik voel nu krampjes. En eerlijk gezegd heb ik maar bij 1 op de 6 zwangerschappen GEEN bloedingen gehad en dat is mijn zoontje geworden. Ik doe geloof ik niet aan innestellingsbloedingen etc. Bloed = miskraam bij mij. Plus dat ik het gewoon al aanvoelde. Typisch weer dat bij elke vroege miskraam (dus niet de MA's) ik de nacht voor het bloedverlies droomde van een miskraam. Dit keer ook weer. Wel tot 3x toe vanacht. En op het moment dat ik opsta om te plassen, begint het. Dit keer had ik het overigens ook gedroomd de nacht voordat ik 's morgens de krampjes had (na welke alle symptomen gingen afnemen). Het lijkt echt alsof lichaam en geest erg verbonden zijn (terwijl ik normaal gezien noooooit dat soort dingen zeg en echt in NIKS zweverigs geloof....) Ik ga wel stoppen dus met de progesteron. Ik wil niet onnodig lang doorsukkelen en gewoon nu weer verder. Zit alweer te rekenen wanneer ik ga ovuleren....misschien toch maar testjes kopen. Zeker voor deze cyclus die wat anders zal verlopen door de miskraam.... Moet ik nu rekenen vanaf vandaag (eerste bloedverlies) of vanaf de dag dat ik echt "iets" verlies? (zal overigens niet veel zijn gezien mijn termijn). Ergens ben ik zo opgelucht dat ik gewoon nu een miskraam heb, zonder curetage of pillen. Dat vond ik emotioneel elke keer zo ontzettend zwaar.... Uiteraard is mijn schoonzus nog wel gewoon zwanger. Wat ik haar van harte gun, maar dat gaat zo ontzettend confronterend zijn....
Net antw terug van mijn gyn (om23u!!) op mijn «en nu?»-mail. Ze gaat nadenken en mijn «geval» overleggen met collega's. Misschien stimulatie of zelfs IVF....Weet niet of ik daar blij mee ben...
Eerlijk ? GEEN idee. Er bestaat zoiets als pgs, waarbij ze gescreened worden op afwijkingen, maar ze had het nu gewoon over IVF. Niks is nog besloten, ze ging het overleggen tijdens de staff vergadering. Maar ook stimulatie daar zie ik het nut niet van in. Ze rijpen immers, anders zou ik niet zwanger raken. Vanochtend met mijn man gesproken (gisteravond om middernacht was hij niet zo aanspreekbaar ) en zelf aangegeven dat ik liever dan nog zeker 2x probeer. Of nog vaker als het vroege miskramen zijn. Ik vind IVF, maar ook stimulatie zo zwaar, alleen al ivm met de vele afspraken. Ondertussen begin ik ook weer aan mezelf te twijfelen. Elke keer beginnen mijn miskramen (behalve 1 MA) met bloedverlies en dan vervolgens een paar dagen niks, voordat het doorzet. Elke keer begin ik dan weer te twijfelen en te hopen. Nu dus ook. Terwijl ik geen symptomen meer heb en wel rugkrampen en ik beter zou moeten weten !
Bedankt Magnolia Even een vraagje voor de Gent gangers : wat krijg je daar als behandeling, soms, als er niks is gevonden ? Prednison? Corticoides ? Lovenox ? Niks ? Iets ? En doen ze daar onderzoek naar de nk cellen (nk cd56 - interleukine 18 - interleukine 15/FN14) ?? Y30: geen buikpijn meer ?
Dag Eef, wat klote voor je. Sterkte. In Gent kreeg ik aspirine, Utrogestan en Prednison na 5 miskramen (van +/- 8 weken). Er was niets gevonden. Ik wist al dat ik een stollingsafwijking (FVL) had, dus ik spoot al Clexane (0,6). Ze doen geen onderzoek naar NK-cellen. Helaas.
nuage, op een ander forum schreef iemand terug over ivf http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/571220-vruchtholte-klein-7.html#post18557128 en bedankt voor jullie antw over gent!
Ik begrijp de theorie wel. Als het jouw eitjes zijn dan kun je met IVF beter selecteren en weet je vrij "zeker" dat het eitje dat je terugplaatst in orde is. Of in ieder geval dat het niet aan het ei ligt als het mis gaat. Ik vind het zelf alleen tricky en heb het gevoel dat gyns al snel daar naar grijpen als ze het gewoon niet weten. Meer hebben ze niet in hun trukendoos dus dan maar IVF. Maar als de reden echter iets anders is dan ga je dus een heel heftig en duur traject in voor niks. Maar ja.. maar even afwachten wat ze zegt. Ik zou IVF iig wel willen combineren met Utrogestan en Prednison. Liefst ook bloedverdunners. Dan weet je iig zeker dat je alles doet wat je kunt doen zeg maar.
Eef, allereerst dikke knuffel! Klote vind ik het en dan druk ik het voorzichtig uit. Wij doen ICSI en toen wij begonnen in de MMM had ik er 3 miskramen opzitten. Dat werd gewoon genegeerd en omdat mijn man slecht zaad had werd de ICSI gestart. Naief als we waren dachten we dat dit de oplossing zou zijn. Toen ik later navraag ging doen omdat ik maar zwanger raakte van de terugplaatsingen en maar miskramen bleef krijgen bleek IVF (ICSI of wat dan ook) totaal geen invloed te hebben op het wel of niet krijgen van een miskraam. Er was dus gewoon niet goed verder gezocht in het kader van 'je hebt gewoon steeds pech gehad'. Misschien kun je de arts vragen wat IVF zou moeten bijdragen want ben wel heel benieuwd wat de visie van het zhuis hierop is. Y30, wat super fijn dat je test nu echt knalt. Duim voor je en denk aan je. Ik heb vanmorgen getest en al zien sommigen wel wat, ik zie echt niks. Nou is pas morgen testdag en heb ik op de testdag zelf nooit knallers en altijd lichte streepjes... Ik reken nergens meer maar, ben benieuwd. Morgen ook bloed prikken, de middag de uitslag.
@eef: zo rot die hoop die snel weer op speelt als het bloeden even stopt. Maar rugkramp is i.d.d bij mij ook altijd een teken aan de wand. Hopelijk ruimt je lichaam het zelf netjes op, hoe erg dat ook is, snap je heel goed als je zegt dat je er dan maar liever nu snel klaar mee bent. M.b.t. Ivf ik herken wel wat nuage en Jordan ook zeggen. Je hoort vaak dat artsen naar iui op ivf grijpen terwijl dit de kans op een miskraam alleen maar verkleind als het een geval slecht zaad of slecht eitje is. Dan helpt selectie. Maar in alle andere gevallen zoals we die hier vaak zien niet. Stimulatie zie ik het voordeel ook niet van. Voor je het weet zit je met overstimulatie en kun je daardoor weer niet verder. Immuun reactie was bij jou al uitgeloten, toch? @jordan: succes met testen en uitslagen morgen. Mag zelf morgen ook weer, dus we wachten morgen samen